مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته بازیگری در گرجستان

رشته بازیگری در گرجستان

رشته بازیگری در گرجستان تحت رشته هنر در چند موسسه و دانشگاه ارائه می شود. برای تحصیل رشته بازیگری در گرجستان نیاز به تسلط به زبان گرجی دارید. گرجستان هنر مخصوص به خود را دارد و فیلم های گرجی نیز در صنعت سینما خاص هستند. گرجستان از قدیم یکی از کشورهای مهم منطقه قفقاز و جاده ابریشم بوده و تاریخ غنی و به دنبال آن هنر محلی مخصوص خود را دارد. علاقه مندان به رشته بازیگری در گرجستان می توانند در آکادمی های هنر و بازیگری در گرجستان شرکت کنند و مدرک بازیگری بدست آورند. جهت آشنایی بیشتر با رشته بازیگری در گرجستان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تهیه و ارائه نموده است.

هنر در گرجستان

گرجستان کشوری کوچک در تقاطع اروپا و آسیا است. در واقع، کشور به طرز مشهوری در مقطعی مهم در جاده های بزرگ ابریشم نشسته بود. این کشور دارای تاریخ غنی و اشباع شده از تعداد زیادی جنگ و مبارزه برای بقا است. یک پایتخت 1500 ساله با ادبیاتی با همان قدمت، با همان زبان نوشته شده، با استفاده از سه متن مختلف و یک فرهنگ بسیار متمایز که ترکیبی از زبان، ادبیات و تنوع فرهنگی را منعکس می کند. گرجستان با قرار گرفتن در دوراهی، تجربه شرق و غرب را به طور یکسان اتخاذ کرد. قرار گرفتن در این چهارراه، گرجستان را به یک سرزمین جنجالی، حتی متناقض تبدیل کرد.

فرهنگ و هنر در گرجستان کاملاً متنوع است. کشور جشنواره های مختلفی اعم از بین المللی و محلی را تأمین می کند تا اطمینان حاصل کند که هنرهای نمایشی همچنان در دستور کار قرار دارند. جشنواره بین المللی تئاتر تفلیس (که شامل یک نمایشگاه گرجی است که در آن بهترین تولیدات گرجی ارائه می شود) و جشنواره بین المللی هنر میخیل تومانیشویلی دو جشنواره بزرگ در این کشور هستند. جشنواره بین المللی تئاتر باتومی که در دسامبر سال 2019 افتتاح شد نیز به این جشنواره ها پیوسته است.

در شکل زیر 3 موسسه برتر تدریس رشته بازیگری در گرجستان مشخص است:

موسسات برتر تدریس رشته بازیگری در گرجستان

رشته بازیگری در گرجستان و صنعت سینما

گرجستان دارای سابقه طولانی و سنت غنی در تولید فیلم و سینما است. کمتر از یک سال پس از اولین نمایش عمومی فیلم سینمایی برادران لومیر در پاریس در 28 دسامبر 1895، تفلیس اولین نمایش عمومی خود را در 16 نوامبر 1896 برگزار کرد. صنعت فیلم گرجستان از رشد چشمگیر و تولید فیلم فعال در کل برخوردار بود. در قرن 20 بسیاری از فیلمسازان گرجی در مسابقات بین المللی جایزه دریافت کردند.

از جمله عوامل مهم اخیر در گرجستان برای توسعه صنعت فیلم سازی در زیر آمده است:

ردیفشرح
1در سال 2016، GoG’s Enterprise Georgia یک برنامه تخفیف نقدی را ارائه داد که از ژانویه 2016 برای تولید فیلم سینمایی در گرجستان آغاز شد، که 20% تخفیف هزینه های واجد شرایط و 2% الی 5% اضافی را برای درج عناصر گرجی به تهیه کنندگان فیلم ارائه می دهد. این مشوق در حال حاضر 10 تولید را به خود جلب کرده است که از این تعداد 9 مورد به پایان رسیده است و 1 فیلم هنوز در مرحله تولید است.
2در 24 فوریه 2015، گرجستان به “برنامه اروپای خلاق” در بروکسل پیوست و پس از میزبانی کنفرانس وزیران مشارکت شرقی در تفلیس در سال 2013، این کشور را به عنوان اولین کشور مشارکت شرقی که به این برنامه پیوست، تبدیل کرد.
3از طریق ابتکار عمل اتحادیه اروپا بازار واحد دیجیتالکه به تازگی اجرا شده است، فیلمسازان گرجی می توانند به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند، که همچنین می تواند تقاضای بیشتری را برای تولیدات و خدمات پس از تولید جذب کند.

تحصیل رشته بازیگری در گرجستان

جهت یادگیری بازیگری در گرجستان می توانید در آکادمی های هنر رشته بازیگری در گرجستان را فرابگیرید. این آکادمی ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در گرجستان رشته بازیگری و رشته های دیگر مربوط به تئاتر و سینما را آموزش می دهند. فارغ التحصیلان رشته بازیگری در گرجستان می توانند:

  • مهارت های حرفه ای لازم و توانایی های خلاقانه را در تئاتر، سینما و فیلمبرداری مدرن اعمال کنند.
  • توانایی آشکار کردن توانایی خلاقیت خود (تسلط بازیگری، گفتار در صحنه و …) را دارد.
  • فارغ التحصیل قادر می شوند نقش را مطابق با مفهوم صحنه سازی درک کند، آن را تفسیر کند و یک تصویر صحنه ای کامل ایجاد کند.
  • فارغ التحصیل قادر به بازی ارگانیک در صحنه، ارتباط با سایر بازیگران، گروه های خلاق و همچنین مدیر صحنه است.
  • فارغ التحصیلان توانایی ایجاد تأثیر عاطفی بر روی مخاطب را بدست می آورند.

در جدول زیر آکادمی ها و موسسات در گرجستان برای تحصیل در گرجستان در رشته بازیگری معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه تئاتر و فیلم شوتا روستاولی
2موسسه غیر انتفاعی وانو ساراجیشویلی
3آکادمی هنر تفلیس
4دانشگاه تدریس هنر باتومی

تاریخچه تئاتر در گرجستان

تئاتر در گرجستان قرن ها قبل از این وجود داشته است. قدمت آن از زمان بسیار قدیم برمی گردد، زمانی که قبایل مختلف ساکن در این قسمت از قفقاز با یک لباس نمایشی به نام Berikaoba، نسخه گرجی از جشن های دیونسیایی، که به تولد دوباره اختصاص داده شده بود، درگیر شدند. بریکاوبا معمولاً مردانی را در لباس و ماسک های ساخته شده از پوست حیوانات با شاخ، جمجمه و زنگ به صورت حیوانات مبدل می کرد. جشن تئاتری دیگر ، قینوبا، کمی بعد توسعه یافت و تا روزهای از پیش تعیین شده در استان های خاص گرجستان ادامه داشت. قینوبا، نام خود را از واژه خان گرفته است با هدف اصلی تمسخر مهاجمین خارجی که در طول تاریخ گرجستان بی شمار بوده است، روی صحنه رفته است.

قینوبا به عنوان نوعی اعتراض به امپراتوری روسیه، که در آن زمان گرجستان را در مرزهای خود قرار داده بود، در قرن 19 در پایتخت تفلیس بسیار محبوب بود. تئاتر حرفه ای گرجستان، ناشی از سنت های قومی، قبلاً در قرن 5 پیش از میلاد مسیح برقرار بود. اگرچه شواهد کتبی مربوط به سنت تئاتر بسیار اندک است، اما کاوش های انجام شده در شهر باستان اوپلیستیزه یک مرحله کاملاً آشکار را نشان می دهد. ماسک های تئاتر از Uplistsikhe را می توان در موزه تاریخ گرجستان مشاهده کرد. تئاتر گرجی، همانطور که امروزه می شناسیم، در آغاز قرن 19 توسط چندین شخصیت و نویسنده عمومی گرجستان که همراه با تلاش برای احیای زبان گرجی زنده شد.

رشته بازیگری در دانشگاه شوتا روستاولی گرجستان

رشته بازیگری در دانشگاه شوتا روستاولی گرجستان

دانشگاه تئاتر و فیلم شوتا روستاولی معتبرترین موسسه آموزش هنر و بازیگری در این کشور است. این دانشگاه رشته بازیگری، نمایش و فیلم، تئاتر موزیکال، عروسک گردانی، پانتومیم، کارگردانی فیلم و تلویزیون، سینما، هنر سینما، تخصص تلویزیون و سایر موارد را آموزش می دهد. دانشجویان این دانشگاه در جشنواره ها و مسابقات مختلف فیلم و تئاتر موفقیت بین المللی و بالاترین جوایز را کسب کرده اند. این دانشگاه دارای تئاتر، کتابخانه علمی، آزمایشگاه ها، موسسه آموزشی، علمی است که آرشیو تئاتر و سینمای گرجستان را جمع آوری می کند. این دانشگاه دارای دانشکده های درام، فیلم و تلویزیون، علوم انسانی، علوم اجتماعی و مدیریت و موسیقی و رقص عامیانه گرجستان است که بیش از هزار دانشجو در مقطع تحصیل کارشناسی در گرجستان، فوق لیسانس و دکترا مدرک دریافت می کنند.

این دانشگاه نقش زیادی در تربیت متخصصان تئاتر و سینما برای کل منطقه قفقاز داشت. این دانشگاه متخصصان تئاترهای روسیه، ارمنستان، آذربایجان، چچن و سایر تئاترها را پرورش داد. بسیاری از تئاترهای معروف حال حاضر بر اساس آموزش و اجرای مدرک دانشگاهی تأسیس شده اند.

تحصیل رشته بازیگری در آکادمی هنر باتومی گرجستان

تاریخچه موسسه آموزش عالی هنر در باتومی از دهه 1990 ریشه می گیرد. در تاریخ 29 سپتامبر 1995، با تصمیم دولت گرجستان، موسسه دولتی هنر در باتومی تأسیس شد. پس از چندین سال، انستیتوی هنر به عنوان مرکز آموزشی برتر در حوزه هنری شناخته شد. در دانشکده هنر 3 دانشکده و 9 صندلی وجود داشت. در سال 1996 یک استودیو باله در دو گروه سنی در انستیتو افتتاح شد. در سال 1999 استودیو باله از انستیتوی هنر و با جایگاه یک دانشکده کالج جدا شد. در سال 1998 هنرستان دولتی باتومی زاکاریا پالیاشویلی بر اساس دانشکده رشته های موسیقی موسسه هنر افتتاح شد.

دانشکده هنر این آکادمی صدها هنرمند حرفه ای را پرورش داد که با موفقیت در داخل و خارج از کشور فعالیت می کنند. دانشگاه هنر باتومی تنها موسسه هنری آموزش رشته هنر در گرجستان است که همزمان تدریس را در هر 4 بخش:

  • تئاتر
  • سینما
  • موسیقی
  • و هنرهای تجسمی انجام می دهد.

 یک دوره دو مقطعی در دانشگاه وجود دارد که شامل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. برنامه های آموزشی توسط متخصصان بسیار واجد شرایط در باتومی و همچنین اساتید دعوت شده از موسسات آموزش عالی همکار تدریس می شود. آنها در حال انجام فعالیتهای فعال آموزشی، عملیاتی و علمی هستند.

لیسانس رشته بازیگری در آکادمی هنر باتومی گرجستان

هدف از برنامه آموزشی لیسانس در رشته بازیگری (بازیگری درام و سینما، بازیگری تئاتر درام و عروسکی) آموزش هنرمندان با رعایت اصول مدرسه تئاتر ملی گرجستان است. تسلط بر این برنامه هنرجویان را قادر می سازد تا از حرفه بازیگری و همچنین نقش آن در بازیگری، به ویژه هنر تئاتر ملی آگاهی عمیقی کسب کنند. این برنامه بر مهارت ها و توانایی های لازم برای این حرفه متمرکز شده است و مهارت های حرفه ای را در میان هنرمندان و همچنین مهارت هایی را برای دستیابی به آنها در عمل توسعه می دهد. این برنامه از شکل گیری فردگرایی خلاق در میان دانشجویان پشتیبانی خواهد کرد. هدف از این برنامه معرفی ژانرهای اساسی هنر صحنه ای و همچنین ویژگی های متمایز کننده آنها، اصول اساسی کار هنری است.

این برنامه همچنین با هدف پرورش هنرمندان فعال، توانایی کار به صورت جداگانه و همچنین در تیم خلاق (در تئاتر، صحنه سینما و صحنه های تلویزیونی) انجام می شود. این برنامه همچنین دوره های هنری عملی خلاقانه مستقیم (تسلط هنری، سخنرانی صحنه ای، ریتمیک، حرکت صحنه ای و سایر موارد) و همچنین دوره های نظری را از قبل در نظر می گیرد. هدف از این برنامه آماده سازی کارکنان با مهارت بالا در حوزه تئاتر است که منافع کشور، منطقه و جامعه را برآورده می کند. این برنامه همچنین با هدف پرورش هنرمندان حرفه ای مدرن تئاتر و سینما به بازار کار در گرجستان معطوف می شود. جهت تحصیل و مهاجرت به کشورهای تاپ در جهان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

1 دیدگاه برای “رشته بازیگری در گرجستان

  1. هادی گفت:

    گرجستان سرزمین اصالت هنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *