مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته بازیگری در بلژیک

رشته بازیگری در بلژیک

با وجود دانشگاه های معتبر در کشور بلژیک رشته های مختلف و خاص از جمله رشته بازیگری در بلژیک نیز تحت عنوان لیسانس هنر ارائه می شود. البته در این کشور نیز مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و مدارک دانشگاهی دیگری در رشته هنر و بازیگری ارائه می شود. بلژیک یکی از کشورهای چندفرهنگی در اروپا است و به دلیل تاثیرات زیادی از همسایگان خود دارای چند زبان است و مردم مختلفی در این کشور زندگی می کنند. رشته هنر و بازیگری در بلژیک نیز تحت تاثیر کشورهای همسایه دستخوش تغییرات و تکامل گردیده است.

با توجه به تقاضای کم تر رشته بازیگری در بلژیک با داشتن تسلط بر یکی از زبان های این کشور و همچنین شرایط اخذ ویزا می توانید در این رشته تحصیل کنید. برای مطالعه رشته بازیگری در بلژیک و آشنایی بیشتر با این موضوع، همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تدارک دیده اند.

جذابیت های فرهنگی تحصیل در بلژیک

فرهنگ غنی و متنوع بلژیک یک محیط جهانی و چندزبانه را برای هر کسی که تصمیم به تحصیل در اینجا می گیرد، ارائه می دهد. از لحاظ تاریخی بلژیک با مبادلات تجاری و فرهنگی ارتباط دارد، بیشتر شخصیت بلژیک به دلیل نقش آن به عنوان محل بزرگ دیدار اروپای غربی است و هنوز هم می توان ردپای این را در معماری و هویت فرهنگی مردم آن مشاهده کرد. همزمان با بازدید از قلعه های افسانه ای و یا سرگرمی در جشنواره ها و کارناوال های قرون وسطایی، می توانید از یک نمایش مد آوانگارد لذت ببرید یا به یک موزه یا رستوران هنری در سطح جهانی بروید. نیازی به ذکر نیست که بهترین شکلات های جهان را می توانید در بلژیک امتحان کنید.

بلژیک همچنین مکانی عالی برای تمرین مهارت های زبانی شما است، حتی اگر لازم نباشد. اگرچه بلژیک تا حدودی 3 زبان رسمی دارد:

  • فرانسوی
  • هلندی
  • آلمانی

انگلیسی چهارمین زبان غیر رسمی است و بلژیکی ها در مکالمه به زبان انگلیسی مشکلی ندارند. بسیاری از دانشگاه ها دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه می دهند، اما اگر ترجیح می دهید یکی از زبان های رسمی را یاد بگیرید، اکثر دانشگاه ها دوره های زبان اصلی ارزان تر را ارائه می دهند.

رشته بازیگری در بلژیک و صنعت سینما

بلژیک در اصل کشوری دو زبانه است که به شمال هلندی زبان و جنوب فرانسه زبان تقسیم شده است. همچنین یک جامعه کوچک آلمانی زبان در منطقه مرزی با آلمان وجود دارد.

بلژیک یک کشور فدرال است که از 3 منطقه زیر تشکیل شده است:

ردیفنام منطقه
1منطقه فلاندر
2منطقه والون
3و منطقه بروکسل

همچنین 3 جامعه با زبان مختلف هلندی زبان، فرانسوی زبان و جامعه آلمانی زبان تقسیم شده است. به دلیل این اختلافات زبانی و سیاسی، دشوار است که از یک سینمای ملی و یکپارچه در بلژیک صحبت شود. مناسب تر است که در مورد سینمای فلاندر یا هلندی زبان بلژیک و سینمای والون یا فرانسه زبان بلژیک صحبت کنیم. در نروژ، دختر دانمارکی، مهاجری، گریس موناکو و املاک پنجم اینها تنها برخی از فیلم های معروف است که در بلژیک، یکی از محبوب ترین مقاصد اروپا فیلمبرداری شده است. به دلایلی تولیدکنندگان بین المللی به این کشور کوچک در قلب اروپا جلب می شوند. بلژیک مناظر متنوع، سرمایه ای چندفرهنگی و شرکت های تولیدی باتجربه را ارائه می دهد. اما بیشتر از همه سیستم مالیاتی بلژیک است که یک وضعیت برد-برد را برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران تضمین می کند.

برای سرمایه گذاران، این سیستم امکان معافیت مالیاتی تا %356 مبلغ سرمایه گذاری شده در یک اثر سمعی و بصری را فراهم می کند. تولیدکنندگان به بودجه اضافی از جمله یارانه حداکثر %45 هزینه های واجد شرایط در بلژیک دسترسی پیدا می کنند. این جذابیت باعث رشد صنعت سینما و رشته بازیگری در بلژیک شده است. فقط در سال گذشته، 566 اثر سمعی و بصری ارائه داده است که از برخی رقبای بلژیک در اروپای غربی بهتر است.

رشته بازیگری در بلژیک و صنعت سینما

دانشگاه های بازیگری در بلژیک

بلژیک سابقه زیادی در سینما و ارائه اثرات هنری چه در تئاتر و چه در دیگر بخش ها دارد. بروکسل و سایر شهرهای بزرگ بلژیک پایتخت هنر در این کشور هستند و هر سال جشنواره های مختلفی در این کشور برگزار می شود. این کشور دارای سینماها و سالن های تئاتر متعدد است و هر نوع سلیقه ای را پذیراست. فراتر از زنجیره های سینما که فیلم های پرفروش به زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی را به نمایش می گذارند، بلژیک میزبان سینماهای محلی هستند که سینمای بلژیک را به نمایش می گذارند. خارجی ها در بلژیک از سینمای بین المللی بی بهره نیستند. بروکسل علاوه بر طیف وسیعی از زنجیره های بزرگ سینما، آخرین فیلم های پرفروش معمول را و اغلب به تعدادی از زبانها ارائه می دهد.

در بروکسل، مجموعه ای از فیلم ها و مستندهای بین المللی، محلی و مستقل هنری و حتی فرصتی برای فیلمسازان مشتاق برای نمایش آثار خود پیدا خواهید کرد. با توجه به حضور پررنگ رشته هنر در بلژیک می توانید در این رشته تحصیل کنید و در این حوزه فعالیت کنید. در لیست زیر از جمله بهترین موسسات در بلژیک که رشته بازیگری در بلژیک را ارائه می کنند معرفی شده اند:

  • دانشگاه خنت
  • دانشگاه لیژ
  • دانشگاه آنتورپ
  • موسسه بین المللی تئاتر Ecole LASSAD
  • مدرسه بریتیش بروکسل
  • موسسه هنر لوکا

تحصیل تئاتر در بلژیک

دانشگاه خنت یکی از دانشگاه های معتبر بلژیک است که دوره بازیگری و تئاتر را ارائه می کند. تئاتر، اجرا و مطالعات رسانه ای در دانشگاه خنت به طور مشترک توسط پروفسور دکتر کاتارینا پیونی و پروفسور دکتر کریستل استالپارت کارگردانی می شود. این برنامه دارای یک رویکرد میان رشته ای منحصر به فرد با تمرکز تحقیقاتی بین المللی، مشارکتی و عمل گرا است. از این رو، برنامه مطالعات تئاتر در دانشگاه خنت شامل مطالعه هنر پرفورمنس و رسانه است. بنابراین بر تئاتر به معنای وسیع کلمه تمرکز می کند. این گسترش دامنه نسبت به همه هنرهای نمایشی (نمایش، عروسک، اشیا، تئاتر، رقص و موسیقی و غیره) و هنرهای رسانه ای (عکاسی، فیلم، ویدئو و …) با روند دانشگاهی بین المللی مطابقت دارد.

موضوعات درسی در طیف وسیعی از فرم های آموزشی شامل سخنرانی ها و جلسات گروهی بسیار تعاملی، کار گروهی و سخنرانی به دانشجویان ارائه می شود. تمرینات تحت هدایت فشرده دانشجویان را با جنبه های خاص روش شناختی تحقیق آشنا می کند. دوره های کارآموزی دانشجویان را با این بخش آشنا می کند و آنها را قادر می سازد تا مهارت های خود را بیشتر توسعه دهند و دانش تئوری خود را با تجربه عملی آزمایش کنند.

کار در رشته بازیگری در بلژیک

فارغ التحصیلان رشته بازیگری در بلژیک یا با تحصیل کارشناسی در بلژیک و مدرک لیسانس و یا اخذ مدارک بالاتر مانند مدرک کارشناسی ارشد واجد شرایط استخدام در زمینه گسترده هنری و فرهنگی هستند. این شامل فرصت های شغلی در موزه ها، اماکن هنری و فرهنگی (سینما و تئاتر)، رسانه ها، مطبوعات و انتشارات، بایگانی و مراکز اسناد، آژانس های حفاظت از بناها، بناها و میراث، گردشگری فرهنگی گالری ها، آموزش و سایر خدمات عمومی است. با کار در رشته بازیگری می توانید ماهیانه حدود 3270€ الی 11300€ (یورو) حقوق دریافت می کنند. البته افرادی که در این حوزه به صورت تجربی کار می کنند و مدرک دانشگاهی ندارند حقوق کم تر این مقدار را نیز دریافت می کنند.

در نمودار زیر می توانید متوسط حقوق بازیگران مرد و زن در بلژیک را مشاهده کنید:

مقایسه حقوق زنان و مردان بازیگر در بلژیک

تحصیل رشته بازیگری در Ecole LASAAD

Ecole LASSAAD یک مدرسه تئاتر با شهرت بین المللی در بلژیک است. تقریباً 40 سال پیش توسط لاسعد، پس از بیش از 10 سال تدریس در فرانسه در مدرسه Lecoq، در بروکسل بلژیک ایجاد شد. در اروپا Ecole LASSAAD به مرجع آموزش تئاتر تبدیل شد. به عنوان یکی از مهمترین مدارس شناخته شد که از طریق خاستگاه آموزشی خود، از آموزش تئاتر در خالص ترین سنت خود دفاع می کند. لاسعد و برخی از معلمان اصلی ترین دستمایه ایجاد این آموزش بودند. این موسسه تصمیم دارد وضعیت خود را به عنوان یک مدرسه آزاد و مستقل حفظ کند، بنابراین کیفیت بسیار بالایی از تدریس را که کل تیم به آن متعهد هستند تضمین می کند. همه معلمان هر کدام ثروت تجربه حرفه ای خود را به ارمغان می آورند. از این طریق آنها به تکامل مداوم مدرسه کمک می کنند.

روش آموزش LASSAAD مبتنی بر هنر آگاهی کامل از بدن و بازیگری است. برای رسیدن به این سطح بالای بازیگری، بازی از طریق حرکت، این مدرسه یک برنامه ویژه و فشرده را در دو سال آموزش دقیق ارائه می دهد. این مدرسه افرادی را می پذیرد که از قبل تجربه هنری خاصی دارند. دامنه سنی معمولاً بین 21 تا 35 سال است. مدرسه به همان اندازه مکانی برای تبادل و اشتراک است. هنرجویان از ملیت های مختلف وجود دارد. این مدرسه از زمان تأسیس تاکنون شاهد حضور بسیاری از ملیت ها بوده است. این ترکیب فرهنگ به آموزش عمق و پیشرفت می بخشد. جهت اخذ اقامت بلژیک از طریق تحصیل مقاله لینک شده را مطالعه کنید و برای دریافت مشاوره به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و یا تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *