مهاجرت تحصیلی روسیه

تحصیل در رشته های هنر در روسیه

تحصیل در رشته های هنر در روسیه

هنر روسیه دارای سبک ویژه خود است. به همین دلیل تحصیل در رشته های هنر در روسیه مورد توجه بسیاری از علاقمندان به این رشته است. همه علاقمندان به رشته های هنری نمی توانند اجازه تحصیل در رشته های هنر در کشور روسیه را بدست بیاورند. شرایط ورود به دانشگاه های هنر در این کشور شرایط ویژه ای است. همه متقاضیان شرکت در رشته های هنر در این کشور باید در آزمون های ورودی شرکت کنند تا بتوانند اجازه ادامه تحصیل را پیدا کنند.

در بسیاری از مواقع شرایط محدودیت سنی در کشور روسیه برای دانشجویان رشته هنر در نظر گرفته شده است. آموزش رشته های هنر تنها به زبان روسی امکان پذیر است. دانشجویان باید حتما از این شرایط بهرمند شده باشند تا بتوانند برای تحصیل در رشته های هنر در این کشور آماده شوند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به منظور آشنایی هرچه بیشتر مخاطبین با تحصیل هنر در روسیه مقاله پیش رو را تنظیم کرده اند.

رده بندی تحصیل در رشته های هنر در روسیه

یکی از مهم ترین مسائلی که علاقمندان به تحصیل در رشته های هنر در این کشور باید مورد توجه قرار دهند. رتبه بندی دانشگاه هایی است که این رشته تحصیلی را ارائه می کنند. سازمان ها و نهاد های مختلفی وجود دارد که بر اساس شاخص های معرفی شده توسط خود، به رتبه بندی دانشگاه های مختلف می پردازند. این سازمان ها این فرصت را به مخاطبین خود می دهند که علاوه بر رده بندی کلی دانشگاه، رشته های تحصیلی را نیز به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهند.

در این قسمت از مقاله مهم ترین دانشگاه های موجود را که امکان تحصیل در رشته های هنر در روسیه را فراهم می آورند، معرفی خواهیم کرد. در جدول زیر اطلاعات مربوط به سازمان QS ارائه شده است.

رتبه کشورینام دانشگاهرتبه جهانی
1دانشگاه لومونوسوف ایالت مسکو75
2دانشگاه ایالت سن پترزبورگ114
3دانشگاه ملی علوم تحقیقات اقتصاد(دانشگاه امنیت)153
4دانشگه ایالت تومسک264
5دانشگاه فدرال کازان322
6دانشگاه RUDN295
7دانشگاه ایالت نووسیبیرسک375
8دانشگاه علوم انسانی ملی روسیه393
9دانشگاه فدرال اورال401-450
10دانشگاه اروپایی های سن پترزبورگ451-500

این جدول تنها بر اساس امتیازات یکی از سازمان های ارزیاب ارائه شده است و این امکان وجود دارد که در سازمان های دیگر نوع دیگری از رده بندی ارائه شده، مشخص شده باشد.

مقدمه تحصیل در رشته های هنر در روسیه

دانشجویان برای تحصیل در این کشور بخصوص در رشته هنر باید مقدماتی را فراهم آورند که به آن اشاره خواهیم کرد. چنانچه گفته شد، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی بسیار محدود است. شاید بهتر باشد که از عبارت غیر ممکن استفاده کرد. علاقمندان به تحصیل در روسیه به خصوص برای حضور در رشته های هنر دانشگاه های این کشور باید در آزمون پادفک رشته هنر شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت کنند. آزمون پادفک یک آزمون در رابطه با تسلط به زبان روسی است که به صورت اختصاصی برگزار می شود.

تعداد دانشجویان بین المللی که در این کشور مشغول به تحصیل می باشند در نمودار زیر به صورت آمار زیر شرح داده شده است:

ملیت دانشجویان بین المللی در روسیه

برگزاری این آزمون توسط دانشگاه های مختلف این کشور برگزار می شود. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا دوره های آمادگی این آزمون را در دانشگاه های این کشور پشت سر بگذارند. در صورتی که دانشجویان در آزمون نخست موفق به دریافت نمره کافی نشوند این فرصت را دارند تا مجدد در آزمون شرکت کنند. اما در صورت عدم موفقیت، متقاضی باید با پرداخت نیمی از هزینه های قبلی مجدد در دوره های آمادگی شرکت کرده تا بتوانند مجددا در آزمون ورودی حضور داشته باشد.

پس از دریافت این مدرک مهم، دانشجویان رشته هنر باید خود را برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه آماده کنند. دانشجویان کلیه رشته های هنری باید نمونه ای از آثار خود را در اختیار دانشگاه قرار دهند تا بتوانند مجوز حضور در دانشگاه را بدست آورند. متقاضیان رشته موسیقی در این کشور باید بتوانند در آزمون اجرای زنده شرکت کرده و نظر کارشناسان را جذب کنند.

شهریه رشته های هنری در روسیه

یکی از مسائلی که دانشجویان باید پیش از مهاجرت تحصیلی به این کشور به آن توجه داشته باشند. هزینه هایی است که در طول تحصیل خود در این کشور با آن روبرو خواهند بود. دانشجویان در این کشور باید در ابتدای هر سال تحصیلی، شهریه خود را به صورت کامل پرداخت کنند. شهریه دانشگاه های این کشور در آغاز هر سال تحصیلی افزایش پیدا می کند. اما این افزایش قیمت شامل حال دانشجویان ورودی قبلی نمی شود. در حال حاضر می توان اشاره داشت که شهریه سالیانه رشته موسیقی در این کشور در حدود 7000$ تا 9000$ (دلار) در طول 1 سال تحصیلی است.

دانشجویان سایر رشته های هنری در این کشور با شهریه های احتمالی 3000$ تا 4000$ (دلار) روبرو خواهند شد. در معدود دانشگاه های این کشور که اجازه تحصیل به زبان انگلیسی را به دانشجویان می دهند. هزینه های تحصیلی حدود 1000$ (دلار) بیشتر می شود. دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشجویی این کشور اقامت داشته باشند. هزینه های ماهیانه آن که در حدود 150$ (دلار) است را نیز باید پرداخت کنند. البته در بسیاری از موارد خوابگاه های دانشجویی در این کشور از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند. دانشجویان نیز اقدام به اجاره خانه به صورت مشترک می کنند تا هزینه های خود را کنترل کنند.

مدارک لازم برای تحصیل در رشته های هنر در روسیه

مدارک لازم برای تحصیل در رشته های هنر در روسیه

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور کمی متفاوت است. چرا که دانشجویان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید در آزمون ورودی شرکت کنند. از جمله مهم ترین مسائلی که باید در روز مصاحبه همراه دانشجویان باید یک DVD از مجموعه آثار متقاضیان است. دانشجویان رشته موسیقی باید همراه خود ساز داشته باشند تا به اجرای موسیقی بپردازند. از جمله مدارکی که دانشجویان باید برای اخذ پذیرش در اختیار داشته باشند عبارتند از:

  • 6 قطعه عکس 3×4
  • گواهی مدارک تحصیلی و ریز نمرات که به زبان روسی ترجمه شده باشد
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی مدرک زبان روسی
  • گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست ویزا

هر دانشگاه به صورت مجزا این اجازه را دارد که علاوه بر مدارک فوق درخواست مدارک دیگری را نیز داشته باشد. اعزام دانشجو به روسیه از جمله مهم ترین خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است. شما نیز در صورت تمایل به ادامه تحصیل در رشته هنر در دانشگاه های این کشور می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب تحصیل در رشته های هنر در روسیه

در این بخش مفتخر پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در رشته های هنری در روسیه می باشیم:

  • شهریه رشته های هنری در روسیه چقدر است؟ شهریه سالیانه رشته موسیقی در این کشور در حدود 7000$ تا 9000$ (دلار) در طول 1 سال تحصیلی است. دانشجویان سایر رشته های هنری در این کشور با شهریه های احتمالی 3000$ تا 4000$ (دلار) روبرو خواهند شد.
  • مهم ترین دانشگاه های موجود را که امکان تحصیل در رشته های هنر در روسیه را فراهم می آورند، کدام اند؟ دانشگاه لومونوسوف ایالت مسکو، دانشگاه ایالت سن پترزبورگ، دانشگاه ملی علوم تحقیقات اقتصاد(دانشگاه امنیت)، دانشگه ایالت تومسک و دانشگاه فدرال کازان
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *