مهاجرت تحصیلی استونی

رشته بازیگری در استونی

رشته بازیگری در استونی

با توجه به قدمت بیش از 100 سال سینما در استونی، رشته بازیگری در استونی کماکان یکی از رشته های جذاب است. تعداد مراکز آموزش بازیگری کم است. استونی یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا است و استودیوی تالین فیلم نقش مهمی در صنعت فیلم سازی در این کشور داشته است. خانه اصلی تولید استونی، تالین فیلم، در اواخر قرن 20 کانون خلاقیت سینما بود. این خلاقیت اکنون به نسل جدید فیلمسازان با استعداد منتقل شده است. استودیوی فیلم استونیایی تالین فیلم به اندازه کافی رضایت مخاطبان داخلی خود را ایجاد کرد.

به دنبال سال های دهه 1990، صنعت فیلم سازی استونی با تولید نسل جدیدی از فیلمسازان مهیج و مترقی، دوباره احیا شد. در حال حاضر سینما و تولیدات فیلم در این کشور فعال است و به دنیال آن نیز رشته بازیگری همچنان در این کشور دنبال می شود. جهت تحصیل و کار در رشته بازیگری می توانید اطلاعت لازم را در آرشیو سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنید.

تاریخچه سینما در استونی

استونی یکی از استان های توسعه یافته روسیه تزاری بود و اختراعات جدید به سرعت به آنجا رسید. اولین نمایش سینما در تالین در سال 1896 با حضور Kinetograph ادیسون و سپس دستگاه برادران لومیر وارد شد. همانند سایر مناطق اروپا، سینماها به مکان مورد علاقه اوقات فراغت برای کسانی که از حومه شهر برای زندگی در محله های فقیرنشین شهر آمده بودند، تبدیل شدند. هنگامی که استونی استقلال خود را در سال 1918 به دست آورد، استودیوهای کوچک جدید سعی در ساخت داستان ها و کمدی های ماجراجویی داشتند. اولین فیلم استونیایی با نام سایه های گذشته که مبارزه استونیایی برای استقلال را بازگو می کند ساخته شد.

در دهه 1930 استونی اقدامات صحنه فیلم آلمان را وارد کرد این بدان معناست که فیلم های مستندی ساخته شده اند که شرایط زندگی و فرهنگ این کشور را از دید مثبت و شاد نشان می دهند. استودیوی فیلم فرهنگی استونی (Eesti Kultuurfilm) همه چیز استونیایی را به عنوان گنجینه ملی تبلیغ می کرد. پس از چند تلاش، ساخت فیلم های داستانی به دلیل ملاحظات اقتصادی (بازار کوچک) متوقف شد. تصاویر متحرک از ایالات متحده و آلمان بر سینما تسلط داشتند، اگرچه سینماها نیز باید نمایش اخبار استونی را نشان دهند. فیلم ها قبل از نمایش مورد سانسور قرار گرفتند که این کار برای سایر اشکال هنری انجام نشد.

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های استونیایی را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ استونی

تحصیل تئاتر و بازیگری در استونی

تحصیلات تئاتر و بازیگری در استونی، که در آغاز آن به صورت دوره های کوتاه مدت برگزار می شد، در بنیاد جوامع تئاتر مدار که از استودیوهای تئاتر هنری مسکو الگو می گرفتند، بنیان بیشتری پیدا کرد. اولین فارغ التحصیلان دانشکده تئاتر استودیوی هنر درام در تالین یک تئاتر مستقل درام استودیو تشکیل دادند. در سال 1983، مدرسه عالی تئاتر کنسرواتوار تالین درهای خود را باز کرد اما به دلیل جنگ و اشغال آلمان و شوروی پس از آن برای مدت طولانی نتوانست فعالیت کند. ولدمار پانسو، اولین مدیر مدرسه تئاتر امروزی و یکی از فارغ التحصیلان مدرسه تئاتر در هنرستان، بعداً تحصیلات کارگردانی خود را در موسسه هنرهای تئاتر مسکو زیر نظر ماریا کنبل و الکساندر پوپوف به دست آورد.

پس از جنگ (1946)، موسسه ملی تئاتر استونی در تالین تاسیس شد. این موسسه آموزش عالی را بر اساس تجربیات استادان و مدرسین سابق و همچنین برنامه های درسی مکاتب تئاتر شوروی ارائه داد. این موسسه مجبور شد در طی سرکوب های به اصطلاح ضد ملی گرایان بسته شود و بنابراین فقط 3 کلاس از فارغ التحصیلان توانستند فارغ التحصیل شوند. یک فاصله 10 ساله در آموزش تئاتر در استونی ادامه داشت. این خلا تا حدودی توسط فارغ التحصیلان استودیوی استونی در انستیتوی هنرهای تئاتر در مسکو پر شد، اما سرانجام توسط اولین گروه فارغ التحصیلان (1961) از مدرسه عالی تئاتر معتبر هنرستان ملی تالین فارغ التحصیل شدند.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در استونی در رشته بازیگری هستید می توانید موسسات زیر را در نظر داشته باشید:

ردیفنام موسسه
1The Drama School of the Estonian Academy of Music and Theater
2Estonian Academy of Music and Theatre
3Tallin University
4University of Tartu

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه تارتو استونی

مطالعات هنرهای نمایشی به عنوان مطالعات تمام وقت در ویلجندی انجام می شود و 4 سال طول می کشد. دانشجویان نظریه عمومی را با هم می گذرانند، بعداً در هر رشته به عمق موضوع خود می پردازند. همه دانشجویان همچنین یک ماژول کارآفرینی را تکمیل می کنند که دانش لازم را برای شروع کارآفرینی در استونی فراهم می کند. کل برنامه درسی به 2 جهت کلی تقسیم شده است:

  • یکی را کسانی انتخاب می کنند که هدفشان روی صحنه باشد.
  • دیگری را کسانی که کارشان پشت صحنه است.

آکادمی فرهنگ UT Viljandi یک آکادمی با تمام محیط های لازم برای یادگیری است:

  • اتاق های تمرین و آموزش مناسب
  • کارگاه ها
  • یک مرکز چندرسانه ای
  • انبار لباس مخصوص خود
  • و یک کتابخانه.

گروه هنرهای نمایشی با تئاتر اوگالا و دیگر موسسات هنرهای نمایشی استونی، جایی که دوره های کارآموزی در آنجا برگزار می شود، همکاری می کند. به لطف عضویت در شبکه های بین المللی، دانشجویان می توانند تحصیلات خود را به عنوان دانشجوی تبادل خارج از کشور بهبود بخشند. Viljandi یک محیط یادگیری انعطاف پذیر و حمایتی را ارائه می دهد. امکان انتخاب بین 5 تخصص در برنامه درسی وجود دارد:

  • کارگردانی
  • بازیگری
  • رقص
  • طراحی نور و ویدئو
  • تولید فنی

تحصیل رشته بازیگری در آکادمی درام موسیقی و تئاتر استونی

مدرسه درام آکادمی موسیقی و تئاتر استونی بیش از 60 سال است که آموزش تئاتر را به زبان استونی ارائه می دهد. این مدرسه:

  • یک دوره 4 ساله کارشناسی در استونی برای بازیگران، کارگردانان و نمایشنامه نویسان
  • 2 سال برنامه فوق لیسانس ویژه برای کارگردانی تئاتر
  • و یک دوره 4 ساله تحقیقات هنری در سطح تحصیل دکترا در استونی را اعطا می کند.

مدرسه درام در سال 1957 توسط بازیگر و کارگردان تئاتر ولدمار پانسو، که به مدت 20 سال مدیر مدرسه بود، آغاز به کار کرد. پانسو یک روش آموزش مبتنی بر استانیسلاوسکی را ایجاد کرد. این کار بیشتر توسط کارگردان تئاتر و مربی، اینگو نورمت در میان دیگران توسعه یافت. نورمت مدرک کارشناسی خود را زیر نظر آناتولی افروس شاگرد ماریا کنبل به دست آورد. نورمت در دوره استقلال مجدد استونی در دهه 1990 مدرسه درام را توسعه داد. وی بهترین كتابخانه هنرهای نمایشی را در استونی تأسیس كرد و آموزش را به روش های مختلف در سراسر جهان آغاز كرد، همچنین روابط بین المللی به ویژه با مدارس تئاتر فنلاند، انگلیس و اسپانیا را توسعه داد.

تحصیل رشته بازیگری در آکادمی درام موسیقی و تئاتر استونی

روش رشته بازیگری در آکادمی درام موسیقی و تئاتر استونی

روش های مورد استفاده در روند آموزش مدرسه درام از سنت های تئاتر استونی و از استانیسلاوسکی و طی دهه های اخیر از دانش به دست آمده از سایر مدارس تئاتر اروپا سرچشمه می گیرد. مدرسه درام عمدتاً معطوف به تحصیل بازیگران بوده است، اما اکنون از کارگردانان و نمایشنامه نویسان مشهور استونی فعلی نیز از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند. این مربیان از مشاغل مشهور رشته های خود در استونی و همچنین خارج از کشور هستند از جمله:

  • Tiit Ojasoo
  • Elmo Nüganen
  • و Lembit Peterson

فارغ التحصیلان دانشکده درام در تمام تئاترهای استونی و همچنین در تلویزیون، رادیو، سینما و غیره کار می کنند. در سال های اخیر، برخی از فارغ التحصیلان فعالیت های بین المللی قابل توجهی را در زمینه هنرهای نمایشی انجام داده اند. دانشکده درام EAMT به سمت بین المللی سازی و ترکیب تمرین تئاتر با تحقیق گرایش دارد. این مدرسه کنفرانس های بین المللی را در زمینه های تئاتر آموزشی و تحقیقات هنری برگزار می کند، نشریات را صادر می کند و هدف آن تبدیل شدن به یک مرکز تحقیقاتی هنرهای نمایشی پیشرو در استونی است.

تاریخ تئاتر در استونی

ریشه های تاریخی تئاتر استونی به بازی ها و آیین های موجود در فرهنگ عامیانه استونی بر می گردد. این عناصر به دلیل فتوحات متعدد خارجی از قرن 13 تاکنون نمی توانستند مستقیماً در بنیاد مستحکم تئاتر ملی درگیر شوند. در طی قرون بعد، اکثریت بزرگی از استونی ها دهقانان باقی مانده بودند. فقط صنعتگران صنایع دستی شهرها نگاه اجمالی به پیشرفت کلی تئاتر را عمدتاً از طریق نمایش های تئاترهای مسافرتی اروپا انجام دادند. تولد تئاتر بومی در دهه 1870 و در زمان بیداری ملی اتفاق افتاد. تئاترها از نزدیک با جوامع استونی در ارتباط بودند که به نوبه خود ساختمان های مناسب را می ساختند. در زمان جمهوری مستقل استونی (1918-1940)، تئاتر استونی به سطح حرفه ای تئاتر اروپا رسید. تئاترها توسط جوامعی که آنها را ایجاد کرده اند ادامه می یابد.

 تئاترهای استونی تئاترهای رپرتوار بودند (و هنوز هم اکثرا هستند) و در کشوری با 1 میلیون نفر جمعیت، 11 سالن نمایش (در سال 1940) حداقل بخشی از یارانه دولتی را داشتند. هنگامی که استونی در سال 1940 به اتحاد جماهیر شوروی پیوست، تئاترها ملی شدند و جوامعی که آنها را ایجاد و اداره کرده بودند از بین رفتند. این مجموعه مملو از نمایشنامه های شوروی بود و همه چیز تحت کنترل شدید اداری و عقیدتی قرار گرفت. با این حال، شبکه تئاتر باقی ماند و در طول دهه 1960-70 تئاترها به یکی از قوی ترین منابع برای حفظ فرهنگ و مبارزه با قدرت خارجی تبدیل شدند. جهت اعزام دانشجو به استونی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید و بهترین مقصد را انتخاب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *