مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته بازیگری در استرالیا

رشته بازیگری در استرالیا

استرالیا دارای بازیگران مطرحی در سینمای جهان است و رشته بازیگری در استرالیا بسیار محبوب است. تاریخ سینما در کشور استرالیا بسیار قدمت دارد. این صنعت در سال گذشته از نظر درآمد به عنوان 11مین رتبه در صنعت سینما جای گرفت. صنعت سینمای استرالیا یکی از بزرگترین صنایع جهان است. در سال گذشته، استرالیا از این طریق حدود 900 میلیون $ (دلار) درآمد از گیشه و حدود 2.5 میلیارد $ (دلار) از صنعت سرگرمی، درآمد کسب کرد. رشته بازیگری در این کشور با توجه به حضور پر رنگ این کشور در صنعت فیلم سازی محبوبیت دارد و در این راستا آموزش رشته بازیگری در استرالیا در موسسات مختلف دنبال می شود. جهت بررسی راه های اخذ ویزای کشور استرالیا و سایر کشورها می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی بگیرید. برای بررسی بیشتر رشته بازیگری در استرالیا در ادامه همراه ما باشید.

تاریخچه سینما در استرالیا

تاریخ سینمای استرالیا به سال 1906 بر می گردد که با تولید داستان باند کلی آغاز شد. پس از آن بسیاری از بازیگران و فیلمسازان کار خود را در فیلم های استرالیایی آغاز کردند و بسیاری از آنها شهرت بین المللی کسب کرده اند و تعدادی از آنها نیز وارد بازار بزرگ تر و ایالات متحده آمریکا شدند. البته اولین فیلم سینمایی استرالیا در سال 1896 به نام Salon Lumière به صورت یک فیلم کوتاه فیلمبرداری شد. در حال حاضر سالانه در کشور استرالیا فیلم های زیادی تولید می شود که برخی از آنها با همکاری تولیدات فیلم سازان خارجی می باشد. از بازیگران مشهور استرالیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارول فلین
  • پیتر فینچ
  • راد تیلور
  • پل هوگان
  • جک تامپسون
  • برایان براون
  • هیو جکمن
  • کیت بلانشت
  • بن مندلسون
  • آنتونی لاپاگلیا
  • نیکول کیدمن
  • هیت لجر

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های استرالیایی را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ استرالیا

تحصیل رشته بازیگری در استرالیا

مطالعه و تحصیل رشته هنر در استرالیا در بسیاری از دانشگاه ها و موسسات معتبر این کشور برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم می باشد. دانشجویان با رعایت شرایط پذیرش همانند تسلط بر زبان انگلیسی و ارائه مدرک آیلتس حداقل 6.5 و همچنین مدرک تحصیلی با معدل مناسب می توانند در این دانشگاه ها پذیرش بگیرند. تحصیل رشته بازیگری در استرالیا نیز در موسسات و آکادمی های مختلفی امکان پذیر است.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در رشته بازیگری در استرالیا هستید می توانید موسسات برتر زیر را در نظر داشته باشید:

نام موسسهشرح
موسسه ملی هنر دراماتیک (NIDA):یک موسسه هنر بازیگری و نمایشی معتبر استرالیایی است که از سال 1958 فعالیت خود را آغاز کرده است. برخی از بازیگران معروف فارغ التحصیلان NIDA شامل کیت بلانشت، تونی کولت و هوگو ویوینگ هستند!
کالج هنر ویکتوریا:برای سال های زیادی دوره های بازیگری و تئاتر را به دانشجویان در ملبورن و اطراف آن ارائه می دهد. این دوره ها شامل لیسانس هنرهای زیبا بازیگری، تئاتر و تمرین تئاتر است.
دانشگاه کوئینزلند در استرالیا:مدرک لیسانس هنرهای زیبا (بازیگری) را ارائه می دهد که به دانشجویان امکاناتی عالی و گروه های کوچک برای آموزش می دهد و این باعث می شود یک محیط یادگیری ایده آل برای کسانی که به دنبال بهبود تکنیک های بازیگری خود هستند فراهم شود.

علاوه بر 3 موسسه بالا می توانید در مراکز زیر نیز رشته بازیگری را تحصیل کنید:

  • دانشگاه گریفیت
  • آکادمی هنرهای زیبا استرالیای غربی (WAAPA)
  • مرکز بازیگران استرالیا
  • آکادمی فیلم نیویورک استرالیا

تحصیل رشته بازیگری در موسسه ملی NIDA استرالیا

موسسه ملی هنرهای نمایشی (NIDA) برجسته ترین مرکز آموزش و پرورش استرالیا در هنرهای نمایشی است. تیم مربیان انها متشکل از متخصصان با تخصص اثبات شده در طیف وسیعی از رشته های نمایشی از جمله بازیگری، نویسندگی، تولید صحنه های نمایشی، تئاتر فنی، حرکت، صدا، لباس و طراحی تولید است. تحت هدایت مربیان NIDA برنامه ای بسیار مورد توجه از دوره های آموزش عالی، دوره های کوتاه مدت، برنامه های تابستانی و آموزش تبدیل به یک رهبر جهانی شده است. این موسسه از طریق توافق نامه ای با دانشکده های هنر و طراحی و علوم اجتماعی و اجتماعی با UNSW سیدنی رابطه نزدیک و تاریخی دارد.

برای کسانی که می خواهند کار خود را در رشته های هنری شروع کنند، این موسسه مدرک لیسانس تمام وقت معتبر بازیگری، لباس، طراحی، ویژگی ها و اشیا، ساخت و سازهای زیبا و فن آوری ها و تئاتر فنی و مدیریت صحنه را ارائه می دهد. مدرک کارشناسی ارشد در کارگردانی و نویسندگی برای دوره های اجرا در تئاتر موزیکال، تولید زنده، اجرای صحنه ای و نمایشی و خدمات گریم تخصصی را ارائه می کند.

برنامه بازیگری در موسسه ملی NIDA استرالیا

دوره بازیگری این موسسه به شما کمک می کند تا بهترین هنرمند خود باشید. خواه به عنوان بازیگر یا بازیگر خواننده می توانید عضوی از یک گروه استثنایی شوید. شد. در این برنامه شما یاد می گیرید چگونه با هنرمندان دیگر همکاری کنید، خلاقیت شما را به شکوفایی تبدیل کنید. همانطور که در این دوره پیشرفت می کنید شما طیف گسترده ای از مهارت ها و فنون را آموزش خواهید دید تا کار شما برای تئاتر، تئاتر موزیکال، فیلم و تلویزیون تقویت شود. شما در کنار اساتید و هنرمندان مهمان که دانش معاصر مرتبط با تقاضای صنعت دارند کار خواهید کرد.

همه این کارها را در تئاترها و امکانات فوق العاده حرفه ای انجام می شود که بهترین محیط یادگیری ممکن را برای شما فراهم می کند. با پایان دوره آموزش خود، شما یک هنرمند انعطاف پذیر، سازگار خواهید بود که قادر به بالاترین سطح بیان هنری و آماده یک زندگی حرفه ای مادام العمر است.

رشته بازیگری در کالج ویکتوریا استرالیا

رشته بازیگری در کالج ویکتوریا استرالیا

رشته بازیگری در این کالج در یک دوره 3 ساله و ارائه مدرک کارشناسی در استرالیا انجام می گیرد. لیسانس هنرهای زیبا (بازیگری) برنامه ای متمرکز است که نسل بعدی بازیگران فرهنگی را برای صحنه ها و نمایش های بین المللی پرورش می دهد. این دوره آموزش فشرده بازیگر مبتنی بر استودیو را ارائه می دهد که با استفاده از یک روش محافظه کارانه شما را آماده می کند تا در تمام زمینه های حرفه ای برای صحنه، نمایش و رسانه های دیجیتال، از جمله انیمیشن و بازی کار کنید. ساختار دوره اجازه می دهد تا آموزش مهارت های فشرده و تمرین در کنار فرایندهای تمرین و طیف گسترده ای از شرایط عملکردی انجام شود. با اندازه کلاس های کوچک در یک محیط مستقر در استودیو، شما یک روش خلاقانه و راحت را در محیط کارگاه متمرکز و تولیدات و نمایش های عمومی، ایجاد خواهید کرد.

با تحصیل در این دوره آموزش خواهید دید:

  • مهارت های بازیگری، از جمله بدن، صدا و حرکت را ایجاد کنید
  • تجربه بازی در طیف وسیعی از زمینه های عملکرد برای صحنه و نمایش را کسب کنید
  • یک روش کار را به عنوان یک بازیگر خودمختار، گروه و شرکت ادغام کنید
  • در طول دوره با دانشجویان تئاتر، فیلم و تلویزیون همکاری کنید
  • مهارت های هنری را برای ایجاد حرفه ای موفق به عنوان بازیگر در آسیا و اقیانوسیه و فراتر از آن توسعه دهید.

پس از اتمام دوره، شما می توانید برای دریافت مدرک افتخاری سال چهارم اقدام کنید. یک سال افتخاری یک حالت فشرده تحصیل را فراهم می کند که به شما امکان می دهد بر تخصص خود مسلط شوید و راهی برای گزینه های تحصیلات تکمیلی پیشرفته (کارشناسی ارشد و دکترا در استرالیا) در بازیگری را ایجاد کنید.

تحصیل لیسانس رشته بازیگری در دانشگاه گریفیت استرالیا

لیسانس بازیگری دانشگاه گریفیت، که توسط بخش هنرهای نمایشی کنسرواتوریوم کوئینزلند ارائه شده است، توسعه فردی و گروهی تیم بازیگری را ایجاد می کند. تحت نظر استاتید و مجریان مشهور بین المللی، شما آموزش فشرده ای را در زمینه بازیگری، صدا و گفتار، آواز، حرکت و رقص انجام خواهید داد. لیسانس بازیگری تخیل شما را باز می کند، کنجکاوی را تشویق می کند و باعث ایجاد انعطاف پذیری می شود. این درجه فقط به تعداد کمی از مجریان با کیفیت بالا ارائه می شود و در حدود چهار ستون اصلی طراحی شده است. شما از مشهورترین مدل های آموزش بازیگران در سراسر جهان الهام خواهید گرفت و برخی از موضوعات را با دانشجویان لیسانس تئاتر موزیکال به اشتراک خواهید گذاشت.

پیش بینی می شود که این برنامه با مدرسه فیلم های گریفیت، مرکز هنرهای نمایشی کوئینزلند، تئاتر کوئینزلند، پاورهاوس بریزبن و دیگر شرکت های هنرهای نمایشی محلی و ملی ارتباط برقرار کند. بحث و گفتگو با آکادمی های بین ایالتی و خارج از کشور و ارائه دهندگان بین المللی نیز در جریان است. شما در بازیگری و اجرا بسیار ماهر و آماده برای حرفه ای روی صحنه از جمله تئاتر، تلویزیون و فیلم حاضر خواهید شد.

آکادمی هنرهای زیبا استرالیای غربی

آکادمی هنرهای نمایشی استرالیای غربی (WAAPA) از نظر کیفیت در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است. این دانشگاه جامع ترین طیف آموزش هنرهای نمایشی را در استرالیا ارائه می دهد. دانشجویان می توانند از بین دوره های شناخته شده بین المللی انتخاب کنند. دوره های این آکادمی این فرصت را به دانشجویان می دهد تا جاه طلبی های هنری خود را تحقق بخشند. ورود به دوره ها رقابتی است و دانشجویان به عنوان بخشی از روند درخواست، یک آزمون ورودی و یا مصاحبه را انجام می دهند.

تحصیل در رشته بازیگری در WAAPA یک تجربه الهام بخش و تمام وقت است. مدرک لیسانس هنر (بازیگری) 3 ساله، تمام وقت، یک برنامه فشرده است که فارغ التحصیلانی را ایجاد می کند که کاملاً برای کار در استرالیا در طیف گسترده ای از بخش ها از جمله موارد زیر آماده می شوند:

  • رسانه ها
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • سینما
  • و رادیو

جهت تحصیل در رشته بازیگری در استرالیا پس از پذیرش باید ویزای تحصیلی استرالیا را نیز دریافت کنید. برای بررسی شرایط خود و اخذ مشاوره می توانید از تجربه و دانش متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *