مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته هنر در استرالیا

رشته هنر در استرالیا همانند اکثر کشورهای دنیا نیازمند قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها است. مهاجرت تحصیلی یکی از برترین طرق می باشد. البته علاقمندان به تحصیل در استرالیا باید توجه داشته باشند اگرچه یکی از بهترین راه های مهاجرت به استرالیا تحصیل است اما این کشور نه تنها نظام تحصیلی رایگان ندارد، بلکه از غیر استرالیایی ها شهریه های به مراتب بالاتری اخذ می نماید. استرالیا کشوری در قاره اقیانوسیه است که با وجود این که حدود 26 میلیون نفر جمعیت دارد، همچنان به دنبال جذب نیروی متخصص و جوان خارجی است.

استرالیا کشوری توسعه یافته می باشد که صاحب سیزدهمین اقتصاد قدرتمند در دنیا است؛ پس تعجبی ندارد که همواره مورد توجه علاقمندان به مهاجرت قرار داشته به طوری که در سال 2023 بیش از 30% جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. یعنی بین کشورهایی که بالای 10 میلیون نفر جمعیت دارند، استرالیا بیشترین میزان مهاجران خارجی را به خود اختصاص داده است.

این مسئله دلایل زیادی دارد که از آن جمله می توان به امنیت بالای اقتصادی و اجتماعی، نظام آموزشی توسعه یافته، آزادی های مدنی، رسمی بودن زبان انگلیسی، امکان کار ضمن و پس از تحصیل، نرخ بیکاری پایین و فرصت های شغلی زیاد، دانشگاه های برتر و غیره اشاره نمود. استرالیا همچنین به عضویت گروه ها و معاهده های مهم بین المللی مثل ANZUS ،G20 و غیره درآمده و در حال حاضر پاسپورت آن رتبه 9 در دنیا را دارد و جزو معتبرترین پاسپورت ها می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در استرالیا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته هنر در استرالیا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته هنر کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟

هزینه های تحصیل رشته هنر در استرالیا

هر کدام از دانشگاه های استرالیا شهریه های متفاوتی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند و معمولا در این خصوص علاوه بر تابعیت هر دانشجو به عوامل دیگری از جمله رشته انتخابی و مقطع تحصیلی توجه می کنند. مثلا هنر خود گرایش های مختلفی دارد که هر کدام از آن ها در دانشگاه های مختلف استرالیا مشمول هزینه های متفاوت می باشند. اما به طور کل شهریه لازم برای تحصیل رشته هنر در استرالیا را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توان به شرح ذیل دانست:

  • در مقطع کارشناسی ارشد: سالانه 20000$ تا 37000$ (دلار استرالیا) یعنی معادل 14400$ تا 26600$ (دلار آمریکا)
  • در مقطع دکتری: سالانه 14000$ تا 37000$ (دلار استرالیا) یعنی معادل 10060$ تا 26600$ (دلار آمریکا)

علاوه بر شهریه دانشگاه، برای زندگی و تحصیل در استرالیا باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز مدنظر داشت و توجه کرد که استرالیا جزو گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی دانشجویی است. در میان کشورهای گران دنیا می توان به سوئیس، موناکو، آمریکا، ایلسند، استرالیا، نروژ و غیره اشاره نمود. در استرالیا پایتخت کانبرا می باشد اما سیدنی مهم ترین و بزرگ ترین و در عین حال گران ترین شهر استرالیا می باشد. در سیدنی بدون احتساب اجاره بهای مسکن، هزینه های ماهانه 1 خانواده 4 نفره 5145$ (دلار استرالیا) و هزینه های ماهانه 1 نفر 1420$ (دلار استرالیا) می باشد. برای محاسبه دقیق تر باید رقم اجاره مسکن را نیز به ارقام گفته شده افزود که در نمودار ذیل با توجه به قیمت های سال 2023 نشان داده شده است:

متوسط اجاره بهای آپارتمان 1 خوابه در شهر سیدنی

بهترین دانشگاه ها برای رشته هنر در استرالیا

برای کاریابی به عنوان 1 هنرمند، دانشگاه تاثیر کم تری در قیاس با سایر رشته ها از جمله مدیریت، مهندسی و غیره دارد. چرا که افرادی که در حوزه های هنری فعالیت می کنند بیشتر از سایر رشته ها با توجه به استعدادها و توانایی های عملی خود سنجیده می شوند. با این حال دانشجویان بین المللی تلاش می کنند از بهترین دانشگاه های استرالیا پذیرش بگیرند تا نگرانی های کم تری بابت کاریابی و غیره داشته باشند. در جدول ذیل برخی از بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته های هنری در سال 2023 معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته مدیریتTimes Higher Education Ranking 2023Shanghai Jiao Tong University Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News & World Report Ranking 2023
University of Melbourne34323327
University of Sydney54604128
Australian National University62793062
University of Queensland53475036
Monash University44755737
University of New South Wales71654537
The University of Western Australia131999083
University of Canberra251801511593

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

به این منظور فرد ابتدائا باید از دانشگاه مورد نظر خود در استرالیا برای رشته هنری دلخواهش پذیرش بگیرد. مثلا رشته انیمیشن در University of Technology Sydney که به ازای هر ساعت تحصیلی 477€ (یورو) شهریه دارد و در مقطع کارشناسی ارشد دوره ای 1 ساله است، تا ماه می سال 2023 فرصت اپلای دارد. به منظور اخذ پذیرش از این دوره تحصیلی داشتن آیلتس آکادمیک حداقل 6.5 یا تافل 79 ضروری است و دانشجویان همچنین می توانند PTE با نمره حداقل 58 ارائه دهند.

دانشجویان علاقمند به این دوره حتما باید پورتفولیوی دیجیتال داشته باشند که در آن حداقل یکی از جنبه های طراحی 3 بعدی را لحاظ نموده و حاوی 1 لینک از یکی از کارهای عملی دانشجو در یوتیوب با حداقل 10 دقیقه زمان باشد. دانشجویان علاقمند به دوره انیمیشن در دانشگاه مزبور در استرالیا همچنین باید متنی با 300 لغت بنویسند که طی آن دلایل خود از انتخاب کارشناسی ارشد رشته انیمیشن را بیان کنند. پس از اخذ پذیرش از دوره مذکور یا سایر رشته های تحصیلی هنری در استرالیا نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد.

مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا مورد نیاز است عبارت هستند از: نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در استرالیا، رسید پرداخت شهریه سال اول، تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در استرالیا، مدرک زبان با حداقل های مورد نظر دانشگاه و غیره. لازم به ذکر است پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در استرالیا در یکی از رشته های هنری، با کاریابی می توان ویزای تحصیلی استرالیا را تبدیل به ویزای کاری نمود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته هنر در استرالیا و هزینه های آن توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *