مهاجرت تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

متقاضیان خارجی می توانند با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2023 می توانند از مزایای بی شمار این کشور نظیر کار دانشجویی برخودار شوند. دریافت ویزای دانشجویی استرالیا یکی از بهترین روش های مهاجرت به استرالیا می باشد و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این راهنما قصد دارند به هموطنان عزیز درباره انواع ویزاهای تحصیلی کشور استرالیا اطلاعات کاملی ارائه دهند.

اگر به دنبال ادامه تحصیل در کشوری هستید که مدرک تحصیلی بین المللی کسب کنید و با موفقیت وارد بازار کار شوید، باید در نظر داشته باشید که استرالیا طیف وسیعی از فرصت ها را ارائه می دهد. برای دریافت مدارک مختلف مانند مدرک پزشکی، مدرک مهندسی، علوم انسانی یا شرکت در دوره های زبان انگلیسی و بهره مند شدن از سایر فرصت های تحصیلی، دانشجویان بین المللی می توانند به کشور استرالیا مهاجرت کنند.

اینفوگرافی ویزای تحصیلی استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل 2023

دانشجویان بین المللی گزینه های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل دارند و سالانه 10 ها هزار دانشجو برای بهره گیری از سطح بالای تحصیلی ارائه شده به این کشور سفر می کنند. تحصیل در استرالیا یک روش عالی برای تجربه سبک زندگی منحصر به فرد استرالیایی می باشد و دانشجویانی که با کسب ویزای تحصیلی استرالیا به این کشور مهاجرت می کنند می توانند مهارت های جدید و فوق العاده ای کسب کنند. استرالیا دارای دانشگاه های کلاس جهانی، کالج های حرفه ای عملی و مدارس برجسته زبان انگلیسی برای حمایت از دانشجویان بین المللی است. اگر به دنبال اقامت طولانی مدت در استرالیا هستید، ویزای تحصیلی استرالیا بهترین گزینه برای شماست.

پروسه مهاجرت تحصیلی به استرالیا به شرح زیر است:

پروسه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

با حضور در یکی از برنامه ها و دوره های زیر می توانید برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید:

  • دوره های انگلیسی (عمومی انگلیسی، دوره آمادگی آیلتس، کمبریج و غیره)
  • دوره های حرفه ای (تجارت، بازاریابی، گردشگری، ورزش و تناسب اندام، مهمان داری و غیره)
  • دوره های دانشگاهی (لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری)

برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور استرالیا، متقاضیان و دانشجویان بین المللی می توانند از 3 نوع ویزای تحصیلی بهره مند شوند. این سه ویزا عبارتند از:

آیتمشرح (Sub Class)
ویزای تحصیلی استرالیاSub Class 500
ویزای گاردین استرالیاSub Class 590
ویزای آموزش استرالیاSub Class 407

مزایای تحصیل در استرالیا در سال 2023

بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل جو دوستانه، تنوع فرهنگی، آسایش و راحتی، سیستم آموزشی عالی و سطح بالای زندگی تصمیم به تحصیل در استرالیا می گیرند. استرالیا در حال حاضر سومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی در بین کشورهایی می باشد که برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان ارائه می دهند (بعد از ایالات متحده و انگلیس). فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا به دلیل شهرت بین المللی چشمگیر سیستم آموزش استرالیا بسیار مورد توجه هستند. این سیستم به منظور حفظ استانداردهای بالای آموزش و پرورش مرتبط با کشور توسط دولت تنظیم شده است. لازم به ذکر است که سطح در زندگی استرالیا در بین بالاترین کشورها در جهان است و هزینه های زندگی و شهریه در استرالیا نسبت به ایالات متحده و انگلستان بسیار کم است.

ویژگی های مهم تحصیل در استرالیا عبارتند از:

ویژگی های مهم تحصیل در استرالیا

سایر مزایای تحصیل در این کشور در سال 2023 به شرح زیر است:

  • مجوز کار حین تحصیل به منظور پوشش هزینه ها
  • برخورداری از بورسیه های تحصیلی
  • تحصیل در طیف گسترده ای از رشته ها

با وجود تمامی این دلایل برای ادامه تحصیل در استرالیا، با مشاهده نمودار زیر می توانید دریابید که هر ساله به تعداد دانشجویان بین المللی در استرالیا افزوده می شود:

ویزای تحصیلی استرالیا و ویژگی های آن

تحصیل در استرالیا مستلزم اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. متقاضیان برای اخذ ویزا و موفقیت در موانع حقوقی بایستی با وکلای مجرب اقدام به همکاری نمایند. در این خصوص متقاضیان می توانند در امور مرتبط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همکاری به عمل آورند. ویزای تحصیلی استرالیا دارای مزایا و ویژگی های متعددی است. برخی از ویژگی های اخذ ویزای تحصیلی استرالیا عبارتند از:

  • امکان کار حین تحصیل
  • اقامت مشروط به تحصیل
  • وجود موانع حقوقی در اخذ ویزا
  • الزام دارا بودن پذیرش تحصیل در اخذ ویزا

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا دارای پروسه ای تخصصی و حقوقی می باشد. لذا متقاضیان بایستی با وکلاس مجرب اقدام به همکاری نمایند. از این رو می توانند به فراهم کردن رزومه ای مناسب بپردازند و امور مهاجرت را به پشتوانه تخصص وکلا بسپارند. اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای متقاضیان دارای مزایای مطلوبی خواهد بود. لذا اخذ آن می تواند مسیر زندگی متقاضی را تغییر دهد.

بررسی ویزای تحصیلی استرالیا (Sub Class 500)

در این بخش تمام آنچه را که باید در مورد ویزای تحصیلی استرالیا (Sub Class 500)، زمان پردازش، صلاحیت و هزینه های تخمین زده شده بدانید، اشاره شده است. ویزای تحصیلی کشور استرالیا (Sub Class 500) به دانشجویان و متقاضیان بین المللی اجازه می دهد تا به منظور تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی یا یک دانشگاه معتبر، حداکثر 5 سال در استرالیا اقامت داشته باشند. بررسی این اطلاعات به دانشجویان در شناسایی حقوق آن ها یاری می رساند. همچنین منجر به آگاهی از جوانب مهاجرت شده و برای متقاضیان مهاجرتی آگاهانه را به ارمغان می آورد.

با استفاده از این ویزا دانشجویان و متقاضیان می توانند:

  • در یک دوره تحصیلی واجد شرایط شرکت کنند.
  • اعضای خانواده خود را در برنامه خود قرار دهند. (شریک زندگی، فرزند خود و یا فرزند وابسته شریک زندگی خود)
  • به صورت آنلاین در داخل یا خارج از استرالیا اقدام کنند.
  • پس از شروع دوره تحصیلی خود حداکثر 40 ساعت در هر دوره 2 هفته ای کار کنند.

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا (Sub Class 500)

آیا می دانید معیارهای واجد شرایط بودن ویزای دانشجویی 500 چیست؟

با مشاهده لیست زیر می توانید از معیارهای واجد شرایط بودن ویزای تحصیلی کشور استرالیا (Sub Class 500) آگاه شوید:

  • متقاضی باید حداقل 6 سال سن داشته باشد.
  • تأیید ثبت نام (COE) در یک دوره تمام وقت
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی معتبر (در صورتی که زبان مادری متقاضی زبان انگلیسی نباشد.)
  • متقاضی و اعضای خانواده وی باید از مدت زمان اقامت در استرالیا تحت پوشش بیمه دانشجویی خارج از کشور (OSHC) تأمین کننده بیمه درمانی استرالیا باشند.
  • اگر متقاضی زیر 18 سال سن داشته باشد، باید وضعیت مناسب رفاهی داشته باشد. (یا پشتیبان و حامی داشته باشد.)
  • متقاضی باید سلامت کامل روحی و جسمی داشته باشد.
  • متقاضی باید پول کافی برای اقامت خود داشته باشد.

درباره ویزای گاردین استرالیا (Sub Class 590)

ویزای گاردین استرالیا (Sub Class 590) نوعی ویزای موقت است که به متقاضیان امکان می دهد برای ملاقات و یا مراقبت از یک کودک به استرالیا بروند و از وی که در استرالیا تحصیل می کند و کمتر از 18 سال سن دارد پشتیبانی کند. با استفاده از این ویزا افراد می توانند تا تاریخ انقضای ویزا و یا تا زمانی که فرد محصل به 18 سال برسد در استرالیا بمانند. با استفاده از این ویزا متقاضیان مجاز به مراقبت از حدقل یک کودک خواهند بود. ویزای 590 فقط در صورتی به متقاضیان اهدا می شود که متقاضیان والدین دانشجویی باشند که در استرالیا در حال تحصیل می باشد یا یکی از بستگان واجد شرایط آنها که حداقل 21 سال سن داشته باشد. هزینه دریافت این ویزا 620$A (دلار استرالیا) است. همچنین هر یک از بستگانی که قصد دریافت ویزا با متقاضی را دارند نیز باید هزینه ای پرداخت کنند.

درخواست ویزای گاردین استرالیا (Sub Class 590)

با ویزای 590، متقاضیان می توانند تا زمان اعتبار ویزای خود بارها و بارها به استرالیا سفر کنند. لازم به ذکر است که در صورت درخواست ویزای سرپرست دانشجویی، این ویزا نیز قابل تمدید است. متقاضیان همچنین می توانند (کمتر از 20 ساعت در هفته) در یک دوره آموزشی فشرده زبان انگلیسی (ELICOS) ثبت نام کنند یا در هر دوره یا برنامه آموزشی را که بیشتر از 3 ماه نباشد، مشغول به تحصیل شوند. ویزای 590 از نوع ویزای موقتی است که در موارد خاص به سرپرست ارائه می شود. زمان پردازش ویزا زیر کلاس 590 میانگین زمانی است که اختیار برای رسیدگی به پرونده های مختلف ویزا و اعطای مجوز به نامه های ویزا می گیرد.

میانگین زمان پردازش درخواست ویزا در جدول زیر ذکر شده است:

پردازشزمان
پردازش 75% برنامه ها56 روز
پردازش 90% برنامه ها4 ماه

شرایط دریافت ویزای گاردین استرالیا (Sub Class 590)

برای دریافت این ویزا، متقاضیان باید توانایی حمایت کامل از دانشجو را داشته باشند و ثابت کنند که دارای مسکن مناسب برای اقامت در استرالیا هستند. متقاضیان باید شواهدی به اداره مهاجرت نشان دهند که داشتن پول کافی برای پرداخت هزینه اقامت در استرالیا برای تأمین مخارج و هزینه های خود، اعضای خانواده همراه خود و در بیشتر موارد دارنده ویزای دانشجویی را اثبات کند. علاوه بر این، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که پرداخت هزینه های درمانی و پزشکی آنها در صورتی که بیمه پزشکی نداشته باشند، به عهده خودشان می باشند. توصیه می شود علاوه بر کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل و کسب ویزای گاردین استرالیا، متقاضیان درباره شرایط و هزینه های دریافت بیمه درمانی نیز اطلاعات کافی کسب کنند. به یاد داشته باشید که یکی دیگر از مهم ترین الزامات این ویزا این است که متقاضیان به دولت استرالیا بدهکار نباشند.

ویزای تحصیلی استرالیا و آموزش (Sub Class 407)

ویزای آموزش استرالیا (Sub Class 407) به شرکت ها و آژانس های دولتی استرالیا اجازه می دهد تا متقاضیان را برای شرکت در فعالیت های آموزش شغلی و فعالیت های توسعه حرفه ای حمایت مالی کنند. این ویزا به متقاضیان امکان می دهد در حین شرکت در یک برنامه آموزشی ساختاری ارائه شده توسط کارفرمای خود، برای حامی خود در شغل خود فعالیت کنند. ویزای آموزش استرالیا (Sub Class 407) یک ویزای موقتی است. دولت استرالیا ممکن است ویزا به متقاضیان اجازه دهد حداکثر تا 2 سال در استرالیا بمانند. با این ویزا متقاضیان برای تکمیل یک برنامه آموزش مبتنی بر محل کار (به منظور ارتقاء مهارت های خود در شغل فعلی، منطقه تحصیلات عالی یا حوزه تخصص) یا یک برنامه آموزشی توسعه حرفه ای، به استرالیا مهاجرت کنند. هزینه دریافت ویزای آموزش استرالیا (Sub Class 407) به میزان 310$A (دلار استرالیا) می باشد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا (Sub Class 407)

برای دریافت ویزای آموزش استرالیا (Sub Class 407) متقاضیان باید به صورت آنلاین اقدام کنند. به یاد داشته باشید که کسب این ویزا از داخل یا خارج از کشور استرالیا امکان پذیر است. متقاضیان می توانند اعضای خانوده خود یعنی فرزندان و همسر خود را تحت این ویزا به استرالیا ببرند. برای واجد شرایط بودن این ویزا، متقاضیان باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • توسط یک اسپانسر تایید شده شرکت در برنامه توسعه حرفه ای یا آموزش شغلی حمایت مالی شوند.
  • اگر یک سازمان مشترک المنافع نباشد، برای یک شغل تأیید شده توسط سازمان استرالیا معرفی شود.
  • آموزش شغلی را مستقیماً توسط حامی دریافت کنند مگر اینکه دارای شرایط خاصی باشد.
  • فقط در آموزش های شغلی شرکت کنند که معیارهای مربوط به یکی از انواع واجد شرایط بودن نامزدی را برآورده کند.
  • به زبان انگلیسی برای دستیابی به آموزش و رعایت استانداردهای بهداشت و ایمنی شغلی تسلط داشته باشند.
  • اهداف نامه داشته باشند و ثابت کنند که قصد دارند به صورت موقت در استرالیا اقامت داشته باشند.
  • سلام کامل جسمی، روحی و شخصیتی داشته باشند.
  • توان مالی کافی و مدارک بیمه درمانی برای خود و اعضای خانواده را برای مدت اقامت در استرالیا داشته باشند.
  • سایر موارد مورد نیاز برای برنامه آموزشی خود را برآورده سازند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا (Sub Class 407)

اسپانسرهای ویزای 470 در استرالیا

همچنین اسپانسرهایی که از طریق ویزای 407 متقاضیان خارجی را حمایت کنند باید:

  • یک آژانس دولتی یا یک سازمان دولتی خارجی باشند که به طور قانونی در استرالیا فعالیت کنند.
  • آموزش شغلی را مستقیماً ارائه می دهند.
  • هیچ اطلاعات نامطلوب در مورد آنها یا هر نهاد دیگری که با آن ها در ارتباط است، شناسایی نشود، مگر این که دارای شرایط خاص باشد.
  • توانایی تطبیق با کلیه تعهدات حمایت مالی را دارند.

ویزای تحصیلی استرالیا و تحصیل رایگان

ویزای تحصییل استرالیا، کلید اقامت تحصیلی در این کشور است. اهمیت اخذ ویزا به حدی بالا است که بدون آن نمی توان به استرالیا سفر کرد. متقاضیان پس از اخذ ویزای تحصیلی می توانند از امکانات متعددی بهره مند شوند. یکی از این امکانات تحصیل رایگان می باشد. تحصیل رایگان در استرالیا با اخذ بورسیه تحصیلی امکان پذیر است. دانشجویان برای بهره مندی از بورسیه های تحصیلی بایستی شرایط خاصی داشته باشند. برخی از این شرایط خاص ذیلا بررسی شده است.

شرایط خاص اخذ بورسیه در استرالیا

مراحل درخواست ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2023

برای دریافت ویزای ویزای تحصیلی کشور استرالیا (زیر مجموعه های 500، 590 و 407) پنج مرحله اصلی وجود دارد که در جدول زیر به آنها اشاره شده است:

مراحلامور
1بررسی شرایط شخصی
2جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز
3اقدام برای ویزا
4انجام امور بعد از درخواست
5دریافت نتیجه درخواست ویزا

برای درخواست ویزای تحصیلی کشور استرالیا (زیر مجموعه های 500، 590 و 407) دانشجویانی که خارج از استرالیا هستند، بایستی حداقل 6 هفته قبل از شروع دوره خود برای ویزا خود اقدام کنند. دانشجویانی که در خاک استرالیا هستند، باید قبل از انقضای ویزای خود، در اسرع وقت اقدام به تمدید آن کنند. برای درخواست، متقاضیان باید اسناد مورد نیاز را جمع آوری کنند. نتایج آزمایش های پزشکی خود را دریافت کنند و پاسپورت معتبر کسب کنند. دانشجویان باید برای این ویزا به صورت آنلاین اقدام کنند. هنگام درخواست دانشجویان می توانند در داخل یا خارج از استرالیا باشند.

ورود به کشور استرالیا جهت تحصیل

برخی از اصلی ترین اموری که دانشجویان باید بعد از درخواست ویزای تحصیلی کشور استرالیا (زیر مجموعه های 500، 590 و 407) انجام دهند عبارتند از:

  • تست های بیومتریک
  • تست های پزشکی
  • رزرو بلیت هواپیما
  • اضافه کردن لیست اعضای خانواده
  • بررسی مشکلات پرونده
  • انجام مشاوره

بعد از اینکه اداره مهاجرت استرالیا درباره ویزای افراد تصمیم گیری کرد، متقاضیان موفق به دریافت شماره ویزا، تاریخ انقضای ویزا و سایر اطلاعات خواهند شد. در صورت عدم پذیرش درخواست ویزا، اداره مهاجرت استرالیا متقاضیان را به صورت کتبی مطلع خواهد کرد. با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و به طور کامل از شرایط، هزینه ها و قوانین زندگی در استرالیا آگاه شوید.

سوالات پرتکرار ویزای تحصیلی استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی استرالیا می باشیم:

  • چه ویزاهایی برای تحصیل در استرالیا در نظر گرفته شده است؟ ویزاهایی که برای ورود دانشجویان بین المللی و تحصیل در استرالیا در نظر گرفته شده است 3 ساب کلاس 500، 590 و 407 است که به نام های ویزای تحصیلی استرالیا، ویزای گاردین استرالیا و ویزای آموزش استرالیا شناخته می شود.
  • تحصیل در استرالیا چه مزایایی دارد؟ تحصیل به زبان انگلیسی/ جو دوستانه/ برترین نظام آموزشی دنیا/ مجوز کار حین تحصیل
  • شرایط ویزای تحصیلی استرالیا ساب کلاس 500 چیست؟ با پذیرش از موسسات آموزشی و دانشگاه های معتبر از استرالیا ویزای ساب کلاس 500 با اقامت 5 ساله به دست می آید که در این صورت فرد ی تواند با خانواده خود اقدام کند در حین تحصیل نیز 40 ساعت در هفته حق کار خواهند داشت. برای دریافت این ویزا ارائه مدرک زبان و تمکن مالی نیز الزامی است.
  • شرایط ویزای تحصیلی استرالیا و آموزش ساب کلاس 407 چیست؟ این ویزا یک اقامت موقت 2 ساله است که به افرادی تعلق می گیرد که از طرف کارفرمای خود در استرالیا برای شرکت در یک دوره آموزشی دعوت می شوند. در این صورت فرد باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و توسط یک اسپانسر تایید شده در استرالیا حمایت مالی شود. تسلط به زبان انگلیسی، توانایی مالی برای پوشش هزینه ها و گواهی سامت نیز الزامی است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *