مهاجرت تحصیلی اروگوئه

رشته بازیگری در اروگوئه

رشته بازیگری در اروگوئه

رشته بازیگری در اروگوئه یکی از رشته های نه چندان پر تقاضا در این کشور است. رشته هنر و بازیگری کماکان جایگاه و مخاطبان خاص خود را دارد. سینمای اروگوئه در سال های اخیر دچار بهبود شده و آثار خوبی در گیشه سینماهای این کشور ارائه می شود. این کشور اسپانیایی زبان در آثار خود همواره فرهنگ و تاریخ خود را نشان داده است. با توجه به توسعه صنعت سینما در این کشور برخی از موسسات خصوصی درباره فیلم و آموزش بازیگری در این کشور افتتاح شده اند و امکان تحصیل بازیگری در اروگوئه را فراهم کرده اند. در صورت علاقه به صنعت هنر و فیلم کشور اروگوئه و تحصیل بازیگری در این کشور می توانید از این مقاله تنظیم شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

تاریخچه سینما در اروگوئه

سینمای اروگوئه بیش از 1 قرن سابقه دارد. اختراع لومیر اوایل آن را به اروگوئه رساند و تا سال 1898 اروگوئه اولین فیلم مستند خود را تولید کرد. متأسفانه اروگوئه 100 سال بعدی با کمبود منابع و پروژه های متناوب همراه بود. با این وجود، سینمای اروگوئه شروع به بازیابی کرده و در 25 سال گذشته با تولیدات ملی در جشنواره های فیلم در سراسر جهان به اوج خود رسیده است. به همین ترتیب، این کشور خدمات ویژه ای را برای تولیدات خارجی که در داخل کشور فیلمبرداری می کنند، به ویژه در زمینه هایی مانند تبلیغات، فیلم های مستند و فیلم های بلند، آغاز کرده است.

فیلم های بلند مانند 25 وات (2001) پس از دریافت 10 جایزه بین المللی از جمله بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم روتردام و بهترین اپرا پریما در جشنواره فیلم هاوانا، کمک بزرگی به صحنه سینمایی در اروگوئه کردند. از آن زمان، فیلم های اروگوئه ای سال به سال جوایز بین المللی را از آن خود می کنند. کمیسیون فیلم و دفتر تبلیغات فیلم اروگوئه برای علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحول در تولید سینمایی اروگوئه در دهه های گذشته، مطالب با کیفیت خواندن را در مورد تولیدات داستانی و مستند ملی ارائه می دهد.

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های اروگوئه را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ اروگوئه

تحصیل رشته بازیگری در اروگوئه

در حال حاضر برخلاف تحصیل رشته هنر در اروگوئه، تخصص بازیگری در هیچ کدام از دانشگاه های این کشور ارائه نمی شود اما برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه کاتولیک اروگوئه با همکاری موسسات خصوصی امکان تحصیل معتبر در رشته بازیگری در اروگوئه را فراهم کرده اند. جهت تحصیل این رشته باید به زبان اسپانیایی مسلط باشید. هیچ برنامه بازیگری در این کشور به زبان دیگر ارائه نمی شود.

در جدول زیر می توانید معدود موسسات اروگوئه برای تحصیل رشته بازیگری در اروگوئه را ببینید:

ردیفنام موسسه
1Montevideo Acting School
2The Uruguayan Film School (ECU)
3The School of the Actor
4Uruguayan American School

تحصیل رشته بازیگری در موسسه بازیگری اروگوئه

موسسه بازیگری اروگوئه تاسیس شده در سال 1993، با هدف آماده سازی بازیگران حرفه ای در سطح بین المللی که می توانند محیط هنری را با کیفیت بازیگری، تکنیک، عمق، حرفه ای بودن، خلاقیت، ظرفیت تحول و حساسیت ارائه دهند. وظیفه اصلی این موسسه آماده سازی بازیگر از اصول اساسی آن تا جدیدترین تکنیک های بازیگری است. دانشجو باید در زمینه های مختلف پیشرفت کند و تحقیقات او را به دستیابی به خلاقیت لازم برای رویارویی با خواسته ها و فرصت های مختلف در تئاتر، فیلم، رادیو، تلویزیون و هر رسانه سمعی و بصری دیگر سوق می دهد. در آموزش خود، دانشجو یاد خواهد گرفت که اهداف عملی و قابل دستیابی را کشف کند. جهت اعزام دانشجو به اروگوئه مقاله لینک شده را کلیک کنید.

تحصیل رشته بازیگری در دانشکده فیلم اروگوئه

دانشکده فیلم اروگوئه (ECU) بخشی از سینما تئاتر اروگوئه است، یک موسسه فرهنگی در کشور است. این موسسه در سال 1995 ایجاد شد، اولین نهادی در اروگوئه است که منحصراً به آموزش حرفه ای فیلم و بازیگری اختصاص دارد. هدف آن آموزش در استفاده از رسانه سمعی و بصری، تشویق خلاقیت، تخیل، تبادل و آزادی بیان فیلمسازان جدید است. بنابراین این مدرسه به توسعه فیلمبرداری اروگوئه ای که به طور مداوم در حال رشد است کمک می کند. چندین نسل از متخصصان از دوره های درسی و فوق برنامه آن فارغ التحصیل شده اند، فارغ التحصیلانی که پیشرفت چشمگیری در رسانه سینمایی و سمعی و بصری در سال های اخیر در اروگوئه داشته اند. دانشکده آن متشکل از فیلمسازان و دانشگاهیان، اعم از اروگوئه ای و خارجی، با تجربه حرفه ای گسترده در کشور و خارج از کشور است.

این دانشکده همچنین به عنوان مکانی برای ملاقات بین سازندگان، تکنسین ها، بازیگران، دانشجویان فیلم و فارغ التحصیلان مراکز آموزشی مختلف هنری عمل می کند، پروژه هایی که به طور دائمی در آنها تولید می شوند. دنشکده فیلم اروگوئه سالانه دیپلم خود را در زمینه بازیگری برای فیلم و تلویزیون ارائه می دهد که از اواسط ماه مارس آغاز شود.

  • این یک دوره 1 ساله است که ابزارهای نظری و عملی را برای بازیگری ارائه می دهد
  • همچنین درک پویایی یک تولید سمعی و بصری از توسعه تا مرحله توزیع آن نیز آموزش داده می شود.
  • کادر آموزشی با هماهنگی فرناندو هرناندز (بازیگر، کارگردان و معلم) و انریکه بوچیچیو (کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده) از معلمان ECU، به علاوه سایر معلمان دعوت شده تشکیل شده اند.

تحصیل رشته بازیگری در دانشکده فیلم اروگوئه

برنامه بازیگری در دانشکده فیلم اروگوئه

این دوره در تعامل ثابت از 2 محور اصلی موضوعی عبور خواهد کرد که به شرح زیر هستند:

محور اصلی برنامهشرح
کارایی:این کار بر روی مفاهیم اساسی بازیگری (عمل، اهداف، شرایط، محیط، شخصیت و غیره) کار خواهد کرد و خصوصیات زبان سمعی و بصری مورد توجه قرار خواهد گرفت (نقش بازیگر، ریتم، تکرار، لحظه خصوصی و عمومی). تمام پیشنهادهایی که در طی عمل ارائه می شوند، در عمل کار خواهند شد و سپس برای تجزیه و تحلیل محتوای تولید شده مشاهده می شوند.
زبان و روش سمعی و بصری:مراحل تولید یک پروژه، تشکیل تیم فنی، حرکات دوربین، ساخت فضا و صحنه پردازی سینمایی، تکنیک سمعی و بصری (مفاهیم اساسی دوربین و نور، ضبط صدا، تداوم و مونتاژ) رابطه بازیگر با رسانه سمعی و بصری و با هر مرحله از کار در یک تولید سمعی و بصری، ویژگی های رسانه محلی (سبک و قالب های تولید ملی، نرخ ها، قراردادها، روش های ارتباط، انتخاب بازیگران و غیره).

رشته بازیگری در مدرسه بازیگری مونته ویدئو اروگوئه

در مواجهه با سنت تئاتر هنری قدرتمندی که اروگوئه در 50 سال گذشته حفظ کرده است و با توجه به توسعه پایدار صنعت سمعی و بصری در فیلم و تلویزیون در سال های اخیر در اروگوئه، بازیگران، کارگردانان و معلمان، ماریسا بنتانکور، گابریلا ایریبارن و ماریا مندیو دریافتند که این رسانه به طرحی احتیاج دارد که امکان هنرنمایی با توجه به نیازهای خاص هر زبان را داشته باشد. لذا در آوریل 2002، مدرسه بازیگری مونته ویدئو تاسیس شد. این نهاد منحصرا بر آموزش حرفه ای بازیگران به زبان تئاتر و سمعی و بصری متمرکز است. این گروه از 150 هنرجو و بیش از 60 معلم سطح بالا تشکیل شده است. این پروژه با حمایت دانشگاه کاتولیک اروگوئه، حمایت انجمن بازیگران اروگوئه و توسط وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ ارائه شده است.

اسپاسیو پالرمو به عنوان فضایی چند منظوره متولد شد و قرار است نمایش ها و نمونه های تولید شده توسط موسسه و همچنین نمایش های مستقل را میزبانی کند. مدت این برنامه 4 سال است و هر سال به 2 ترم تقسیم می شود. هر ساله بر روی موضوعاتی کار می شود که ابزارهایی را در اختیار دانشجو قرار می دهد که بخشی جدایی ناپذیر از هنر نمایشی و بازیگری را تشکیل می دهد.

تئاتر در اروگوئه

تئاتر اروگوئه یکی از مهمترین تئاترها در نوع خود در آمریکای لاتین است. با بیش از 70 سالن تئاتر همزمان با نمایش های کلاسیک و همچنین نمایش های مدرن تر برای تأمین سلیقه ها متنوع است. تئاتر سولیس، در سال 1856 تاسیس شد، از سال 1998 بازسازی شد و در سال 2005 دوباره بازگشایی شد، یکی از برجسته ترین ساختمانهای مونته ویدئو، به ویژه به محله شهر قدیمی است. از زمان ایجاد کمدیا ناسیونال، تئاتر در اروگوئه شخصیت حرفه ای تری به خود گرفت، جایی که قبلاً به فضایی اختصاص داده شده برای میزبانی رویدادهای تئاتر ملی بود. کمدیا ناسیونال اولین اجرای خود را در 2 اکتبر 1947 با عنوان El Leon Ciego توسط نمایشنامه نویس اروگوئه ای، ارنستو هررا انجام داد.

در سال 1949، بازیگر کاتالونیا، مارگاریتا زیرگو به عنوان مدیر هنری دانشکده هنرهای دراماتیک شهرداری منصوب شد. جهت تئاتر اروگوئه را در جهت کلاسیک هدایت کرد. در حالی که کمدیا ناسیونال مورد توجه و محبوبیت قرار می گرفت، تئاتر اروگوئه نیز در طول قرن 20 از طریق تئاتر مستقل که در نهایت به یک کانون خلاق، فرهنگی و اجتماعی تبدیل شد، به آرامی در حال توسعه بود. فدراسیون تئاتر مستقل اروگوئه (FUTI) نهادی است که نماینده 20 مجموعه تئاتر از مونته ویدئو است که علاوه بر بازیگری به حرفه، هنر و مشکلات اجتماعی در اروگوئه بسیار پایبند هستند. در میان برخی از تئاترهای مشهور امروزی که فعالیت می کنند. جهت اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه مقاله ارائه شده را مطالعه کنید و همچنین برای دریافت سوالات خود موارد را از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *