مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته بازیگری در ارمنستان

رشته بازیگری در ارمنستان

رشته بازیگری در ارمنستان یکی از زیر مجموعه های رشته هنر در این کشور است. رشته بازیگری در این کشوراز محبوب بالایی برخوردار نیست. البته در این کشور تئاترهای خوبی وجود دارد که هر روزه علاقه مندان به تئاتر و نمایش را به سالن ها می کشاند. در هر صورت افرادی که علاقه مند به رشته بازیگری در ارمنستان هستند می توانند به صورت خصوصی و یا در دانشگاه این رشته را تحصیل کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادری فعال و با تجربه می تواند در راستای مهاجرت شما گام بردارند و توصیه های ضروری و قانونی را به شما اعلام کنند.

آغاز سینما در ارمنستان

سینمای ارمنستان در سال 1923 متولد شد، زمانی که کمیته دولتی سینمای ارمنستان با حکم دولت تأسیس شد. اولین فیلم ارمنی با موضوع ارمنی به نام Haykakan Sinema در سال 1912 در قاهره توسط ناشر ارمنی مصری وهان زارتاریان تولید شد. اولین بار فیلم در قاهره در مارس 1913 به نمایش درآمد. در مارس 1924، اولین استودیوی فیلم ارمنی ارمنفیلم در ایروان تاسیس شد و اولین فیلم خود را که یک فیلم مستند ارمنی بود تولید کرد. ناموس اولین فیلم سیاه و سفید ساکت ارمنی (1925) بود، به کارگردانی هامو بکنازاریان و بر اساس نمایشنامه ای از الکساندر شیروان زاده در توصیف سرنوشت بیمار دو عاشق، که از کودکی توسط خانواده های خود با یکدیگر نامزد شده بودند، اما به دلیل نقض ناموس این دختر توسط پدرش با شخص دیگری ازدواج کرد. اولین فیلم با صدا، پپو در سال 1935 به کارگردان Hamo Beknazarian، فیلمبرداری شد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های سینمای ارمنستان وجود دیاسپورای ارمنی سینما در ایالات متحده آمریکا، روسیه، فرانسه است. تهیه کنندگان، کارگردانان و بازیگران ارمنی بسیار محبوب در این کشورها وجود دارند. لازم به ذکر است کرک کرکوریان در ایالات متحده، یکی از آنها است. از قدرتمندترین صنعت فیلم سازی در ایالات متحده MGM و همچنین سهم ارامنه در شکل گیری و ایجاد صنعت فیلم مدرن در روسیه پر رنگ است. از بسیاری جهات، این ارمنیان دیاسپورا بودند که به شهرت و محبوبیت زیادی در خارج از کشور دست یافتند و همچنین داشتن تجربیات غنی در این زمینه به ایجاد و توسعه در ارمنستان، صنعت فیلم مدرن، جشنواره زردآلو طلایی و غیره کمک کردند.

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های ارمنی را مشاهده کنید:

برترین فیلم های ارمنی

تئاتر در ارمنستان

قرن بیستم به یک نقطه حساس برای تئاتر ارمنستان تبدیل شد. توسعه روند هنری تحت تأثیر جنگ جهانی اول و فروپاشی های تاریخی دیگر قرار گرفت. با این وجود، تئاترهای جدیدی مدام در حال ظهور بودند که توسعه تئاتر ارمنستان را در باکو، تفلیس، ایروان و دیگر شهرها تسهیل می کرد. از جمله تئاترهای ایجاد شده در دهه 1920 می توان به تئاتر A. Mravyan در لنیناکان و تئاتر آذربایجان ایروان اشاره کرد، که اولین تئاتر خارجی در خاک ارمنستان شد. بسیاری از تئاترها با درام اروپایی شکسپیر، شیلر و ایبسن کار می کردند. این همچنین زمانی بود که نام های جدیدی در تئاتر ارمنستان ظاهر می شدند، یعنی:

  • Sundukyan
  • Shirvanzade
  • Paronyan
  • و دیگران.

هنگام صحبت درباره رپرتوارهای تئاتر لازم به ذکر است که شکسپیر در تئاتر ارمنستان جایگاه ویژه ای داشت. در زمان اتحاد جماهیر شوروی ایروان محل برگزاری چند جشنواره و کنفرانس شکسپیر بود که در آن ها با بازی اتللو (1940) و هملت (1942) و در تئاتر سوندوکیان، رویای یک شب تابستان (1944) و شب دوازدهم (1944) بود. تحول تئاتر ارمنستان در قرن 20 با ایجاد تئاترهای رپرتوری و دانشکده کارگردانی مرتبط است. این امر به این دلیل است که تئاتر در قرن 19 و اوایل قرن 20 شهرت خود را بیشتر از طریق بازیگران ارمنی که در صحنه های مختلف با گروه های مشهور اجرا می کردند دریافت کرده است. ایجاد تئاتر و مدرسه ملی برای پیشرفت تئاتر از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

آغاز تحصیل رشته بازیگری در ارمنستان

در سال 1944 موسسه تئاتر ایروان (موسسه دولتی تئاتر و سینما ایروان) به لطف کارگردان و معلم واویک وردانیان افتتاح شد. نسل اول دانش آموختگان این موسسه متشکل از افرادی بود که آرزو داشتند یک صحنه تئاتر جدید ایجاد کنند. مدارس کارگردانی و بازیگری با مدارس شوروی ارتباط تنگاتنگی داشتند و بنابراین تأثیر مدیران مسکو مشهود بود. لازم به ذکر است که تاریخ تئاتر در ارمنستان شوروی با کارگردانانی مرتبط است که در دوران جوانی مدارس خود را ایجاد می کنند. یکی از آنها آرمن گولاکیان بود که نزد استادانی چون یوری زاوادسکی، جورجی بورژالوف، بوریس شوچوکین و روبن سیمونوف در استودیوی درام ارامنه در مسکو تحصیل کرد که با همان اصل استودیوی هنر مسکو ایجاد شده بود.

وی در دوران دانشجویی از کارگردان و خالق تئاتر کامرنی (تئاتر مجلسی) در مسکو الکساندر تایروف درس می گرفت، پیشرفت تئاتر واختنگ را مشاهده می کرد و نمایش های تئاتر Vsevolod Meyerhold را تماشا می کرد. بعداً گولاکیان رئیس تئاتر سوندوکیان شد. واردان آژمیان دیگر کارگردان و معلم برجسته تئاتر ارمنستان شوروی کار خود را در تفلیس آغاز کرد و بعداً در ایروان کار کرد. درست مثل گولاکیان، او دانش آموخته استودیوی درام ارامنه در مسکو است. پس از تحصیلات کارگردانی، آژمیان به سرزمین مادری خود بازگشت و به یکی از برگزارکنندگان و بعداً مدیر هنری تئاتر A. Mravyan در لنیناکان تبدیل شد. وردان آژمیان در طول کار خود بیش از 200 نمایش را در تئاترهای مختلف ارمنستان به صحنه برد و سهم بسزایی در پیشرفت هنر تئاتر و کارگردانی داشت.

تحصیل رشته بازیگری در ارمنستان

در حال حاضر در ارمنستان فقط یک مرجع رسمی وجود دارد که برنامه های بازیگری را ارائه می کند و آن هم موسسه دولتی تئاتر و فیلمبرداری ایروان است. البته موسسات خصوصی نیز وجود دارند که به صورت مقطعی رشته بازیگری را ارائه می کنند. همچنین تئاترهای مشهور این کشور نیز برخی اوقات کارگاه های عملی و یا کارآموزان بازیگری را می پذیرند. رشته هنر در ارمنستان به دلیل عدم توسعه بخش های بسیار در این کشور تقاضای بسیار کم تری نسبت به سایر رشته ها دارد.

افرادی که علاقه مند به تحصیل رشته بازیگری در ارمنستان هستند می توانند موسسات زیر را در نظر داشته باشند:

ردیفنام موسسه
1Yerevan State Institute of Theatre and Cinematography
2National Academy of Fine Arts (NAFA

رشته بازیگری در موسسه دولتی تئاتر و فیلمبرداری ارمنستان

رشته بازیگری در موسسه دولتی تئاتر و فیلمبرداری ارمنستان

موسسه دولتی تئاتر و فیلمبرداری ایروان در سال 1944 تاسیس شد. در تأسیس آن، این موسسه دارای 3 بخش بازیگری، کارگردانی و مطالعات درام بود. در سال 1999 جهت گیری حرفه ای موسسه گسترش یافت و متعاقباً به موسسه دولتی تئاتر و فیلمبرداری تغییر نام یافت. در حال حاضر تحصیل در ارمنستان در این موسسه با توجه به 9 تخصص زیر انجام می شود:

  • هنر بازیگری (بازیگر تئاتر دراماتیک، بازیگر تئاتر موزیکال، بازیگر تئاتر پانتومیم، بازیگر تئاتر عروسکی، بازیگر سیرک، گوینده تلویزیون)
  • کارگردانی (کارگردانی تئاتر درام، کارگردانی تئاتر موزیکال، کارگردانی نمایش های مختلف و جشن های عمومی)
  • هنر سینماتوگرافی (کارگردانی فیلم سینمایی، کارگردانی فیلم مستند، کارگردانی انیمیشن، کارگردانی تلویزیون، کارگردانی صدا)
  • مطالعات درام
  • کار ادبی
  • فیلمبرداری
  • نقاشی
  • طراحی صحنه، طراحی صحنه فیلم و تلویزیون، طراحی انیمیشن
  • فعالیت های فرهنگی اجتماعی (مدیریت هنر)

به عنوان بخشی از روند آموزشی، آموزشهای منظمی با همکاری سازمان های بین المللی متخصص و مشاهیر سینمای جهان ترتیب داده شد. به عنوان مثال، در سال 2008، اتحادیه سینماگران آذربایجان به همراه انجمن سینماگران مستقل قفقاز جنوبی دوره های آموزشی برای دانش آموزان مدارس فیلم در زمینه بهبود ساخت فیلم مستند و توسعه پروژه های فیلم بلند در قفقاز جنوبی برگزار کردند.

دانشکده تئاتر موسسه دولتی تئاتر و فیلمبرداری ارمنستان

دانشکده تئاتر این موسسه در سال 2011 در نتیجه انحلال دانشکده تئاتر و سینما تاسیس شد. دانشکده تئاتر یک زیر مجموعه آموزشی، علمی اداری است، که آموزش عالی حرفه ای را در چندین تخصص انجام می دهد. اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشکده به طور منظم در مسابقات مختلف ملی، بین المللی، کنسرت ها و رویدادهای دیگر سازمان یافته توسط این موسسه شرکت می کنند. دانشکده دارای 3 کرسی است:

  • کرسی بازیگری و کارگردانی
  • کرسی حرکت در صحنه و آواز
  • کرسی رقص

برنامه های آموزشی حرفه ای در بازیگری، کارگردانی، کارگردانی رقص با هدف آموزش متخصصان بسیار واجد شرایط در زمینه فرهنگ و هنر، که به پیشرفت و توسعه این رشته کمک خواهند کرد ارائه می شود. برنامه آموزشی حرفه ای هنرپیشگی آموزش مهارت های هنرهای نمایشی، ارتقا رشد متعادل توانایی های خلاقانه دانشجو و تفکر تحلیلی را فراهم می کند. برنامه آموزشی حرفه ای کارگردانی آموزش هایی را در زمینه هنر کارگردانی، استفاده از کارگردانی و مهارت های بازیگر استاد ارائه می دهد که به توسعه مهارت های حرفه ای خلاق و سازمانی فردی دانشجو کمک می کند.

برنامه آموزشی حرفه ای رقص آموزش دانش هدایت رقص، آموزش تفکر موسیقی و رقص، استفاده از هنرهای نمایشی رقص، مهارت تسلط بازیگر، کمک به رشد مهارت های خلاقیت سازمانی فردی دانشجو را فراهم می کند. برنامه آموزشی حرفه ای هنر رقص طیف کاملی از مولفه های مهارت های هنرهای نمایشی رقص، ترویج مطالعه و استفاده از اشکال رقص، سبک ها، ژانرها در زمینه حمایت از توسعه مهارت های حرفه ای فردی خلاق و سازمانی را فراهم می کند. جهت مهاجرت تحصیلی به ارمنستان و ارائه مطالب درباره این کشور می توانید به آرشیو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *