مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته هنر در ارمنستان

آکادمی دولتی رشته هنرهای زیبا در ارمنستان

علاقه مندان به تحصیل رشته هنر در ارمنستان در سال 2023، می توانند در آکادمی دولتی هنرهای زیبا کشور ارمنستان تحصیل نمایند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را جهت معرفی موسسات و دانشگاه ها برای تحصیل رشته هنر در ارمنستان آماده کرده است. این کشور در جنوب قفقاز واقع شده است و به داشتن بالاترین قله کوه در منطقه کوه آرارات معروف است. این کشور یک دموکراسی در حال رشد است و یک کشور دیدنی از اروپا است. حدود 95% ارمنی ها مسیحی هستند و در خاورمیانه، این کشور از اولین کشورهایی است که به مسیحیت گروید.

پایتخت این کشور، ایروان است و اینجا جایی است که تقریبا همه دانشگاه های بزرگ و موسسات آموزش عالی و متوسطه واقع شده اند. اطلاعات مربوط به تحصیل در این کشور را از طریق منابع بسیاری می توان یافت. این کشور مکانی عالی برای ادامه تحصیلات عالی است. زیرا هزینه های آن بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی در این کشور نسبتا کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. هزینه های ارتباطی نیز یکی از کمترین هزینه ها در کل جهان است.

این کشور یکی از بهترین کشورها در زمینه آموزش ارزان و با کیفیت است. مردم این کشور خوش برخورد هستند. بنابراین، از این جهت مشکلی برای اقامت وجود ندارد. زیرا اتاق ها و آپارتمان های اجاره ای به راحتی در دسترس هستند. مدارک این کشور در تمام دنیا معتبر است. مطالعه و تحقیق در این کشور هر دو به آرامی اهمیت زیادی پیدا می کند و این کشور به زودی قطب یادگیری خواهد شد.

بررسی رشته هنر در ارمنستان

یکی از محبوب ترین دوره ها جهت تحصیل رشته هنر در ارمنستان، دوره کارشناسی می باشد. کارشناسی هنر (BA) متداول ترین مدرک کارشناسی است که توسط دانشگاه ها و دانشکده های سراسر جهان ارائه می شود. در نمودار زیر طول دوره را در این کشور مشاهده می کنید:

طول دوره تحصیل دوره کارشناسی رشته هنر در ارمنستان

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، طول دوره تحصیل بین 3 تا 4 سال می باشد. این مدرک، مدارک تحصیلی عمدتا به دانشجویان در پی برنامه ای در هنرهای آزاد مانند موارد زیر اعطاء می شود:

  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی

دانشگاه های این کشور به تمام رشته های خود از جمله رشته های علمی درجه کارشناسی هنر می دهند. در حالی که کارشناسی علوم بر تحقیق و مهارت های ریاضی تمرکز دارد، کارشناسی هنر، درجه توانایی دانش آموزان را در برقراری ارتباط روشن و تجزیه و تحلیل انتقادی ایده ها، نظریه ها و مفاهیم توسعه می دهد. دانشجویان می آموزند که چگونه به نتیجه گیری های خود برسند و آن ها را منطقی بیان می کنند.

در طول سال آخر، برای فارغ التحصیلی باید یک پایان نامه بنویسید. کارشناسی هنر عمدتا به دانشجویان رشته های علوم انسانی، هنرها، علوم اجتماع ، زبانشناسی و علوم فرهنگی اعطاء می شود. اما علاوه بر رشته های نام برده شده به موارد دیگر از جمله، علوم انفورماتیک و تجارت می تواند به جای یک کارشناسی هنر اعطاء شود.

تحصیل رشته هنر در ارمنستان

یکی از مکان ها جهت تحصیل در ارمنستان در رشته هنر، آزمایشگاه مطالعات هنری و فرهنگی (ACSL) می باشد. این موسسه، سازمانی غیردولتی با هدف ایجاد بستری پایدار برای تحلیل انتقادی، تأملات، بحث های باز، تبادل اطلاعات و ارتباطات تعاملی است. هدف آن کمک به نظریه ها و شیوه های هنری معاصر با راه اندازی تحقیقات، رویدادهای گفتمانی، نمایشگاه ها و برنامه های آموزشی است. ACSL فعالیت های چند جانبه خود را در این کشور و خارج از کشور انجام می دهد و گسترش می دهد. برنامه اقامت بین المللی هنرمند «هنر مشترک» ابتکار ACSL است که یکی از مهم ترین مراکز فعالیت های آن در زمینه هنر معاصر در سطح محلی و بین المللی است.

هدف این برنامه ایجاد فضایی فکری است که در آن ساکنان فرصتی برای نفوذ در زمینه های فرهنگی و اجتماعی-سیاسی و همچنین ترکیب شیوه های هنری خود (تحقیق، تولید و غیره) با جلسات پیدا می کنند. این امر با سمینارها، سخنرانی ها و سایر رویدادهای گفتمانی با هنرمندان محلی، بین المللی، کارشناسان فرهنگی، منتقدان و مدرسین انجام می پذیرد. این برنامه در سال 2008 تاسیس شد و به مجموعه ای از استودیوهای هنری چندرسانه ای، کارگاه های تخصصی و گفتمان های محلب تبدیل شد. این برنامه، یک عضو کلی شبکه Residis در سراسر جهان از محل اقامت هنرمندان است.

آکادمی دولتی رشته هنرهای زیبا در ارمنستان

آکادمی دولتی هنرهای زیبا ارمنستان، یک دانشگاه دولتی است که در ایروان، شهری در این کشور واقع شده است. این آکادمی برای علاقه مندان به تحصیل رشته هنر در ارمنستان به شدت توصیه می شود. آکادمی هنرهای زیبا در سال 1946 تاسیس شد و به طور مشترک با انستیتوی دولتی تئاتر و فیلمبرداری ایروان فعالیت کرد و از سال 1994 به استقلال رسید.

آرا سارگسیان مجسمه ساز مشهور و مارتیروس ساریان پدر هنرهای زیبا این کشور چندین سفر به مسکو انجام داد تا با رهبران کمیته برای گرفتن مجوز مذاکره کند. سرانجام، در بهار سال 1944، کمیته مربوط به اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی اجازه افتتاح موسسه هنرهای زیبا را صادر کرد که در ژانویه 1945 با حکم کمیته مرکزی این کشور و شورای کمیسرهای مردم تصویب شد. اولین آزمون های ورودی در تابستان 1945 برگزار شد. آرا سارگسیان مجسمه ساز به عنوان اولین رئیس انستیتو منصوب شد.

از همان ابتدا 2 بخش افتتاح شد:

  • نقاشی
  • مجسمه سازی

این 2 بخش شامل صندلی های نقاشی، طراحی، چاپ، تئوری و تاریخ هنرهای زیبا بود که توسط گابریل گیورجیان، آرا سارگسیان، هاکوک کوجویان، ورمشاپوه شکاریان و یگیشه مارتکیان تأسیس و ریاست آن را بر عهده داشتند. در سال 1952 موسسات تئاتر و هنرهای زیبا ادغام شده و با حکم شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی به ساختمان قبلی مدرسه در خیابان ایساهاکیان منتقل شدند.

موسسه جدید هنرهای زیبا و تئاتر به دو بخش تقسیم شد:

  • هنرهای زیبا
  • هنرهای تئاتر

آکادمی دولتی رشته هنرهای زیبا در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان

این کشوری عالی برای تحقیق و آموزش عالی است. این کشوری است که میراث بسیار قدیمی و مناظر زیبایی دارد. مناظر خیره کننده و کوه های مرتفع تنها چند جاذبه کشور است. بسیاری از مکان های دیگر وجود دارد که مورد توجه گردشگران است. این کشور دارای دانشگاه های معروف بسیاری است که تحصیلات عالی با کیفیت را ارائه می دهند. دلایل مختلفی وجود دارد که این کشور مکان ترجیحی برای تحصیلات عالی است. تمرکز بیشتری بر روی قانون، تجارت و پزشکی است و این ها عمده ترین زمینه های تحقیق در این کشور هستند. اگر می خواهید در یکی از این ها شغل خود را دنبال کنید، هیچ کشوری بهتر یا ارزان تر از این کشور نمی توانید پیدا کنید.

در جدول زیر اطلاعات کلی از تحصیلات عالی در این کشور مشاهده می کنید:

پارامترتوضیحات
نام کشورارمنستان
پایتختایروان
طول دوره کارشناسیبین 3 تا 4 سال
طول دوره تحصیلات تکمیلیبین 1 تا 2 سال
هزینه زندگی در ارمنستانبین 275$ تا 619$ (دلار)

هزینه تحصیل در ارمنستان، یکی از کمترین هزینه ها در کل اتحادیه اروپا است. به علاوه، چندین برنامه وجود دارد که به هزینه های بسیاری از دانشجویان مستحق کمک می کند. همچنین اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در این کشور بسیار آسان است. برای کسانی که می خواهند در داخل کشور تحقیق کنند، کمک های فدرال نیز ارائه می شود. مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امکانات آکادمی و موسسه آموزشی جهت تحصیل رشته هنر در ارمنستان را برای شما عزیزان شرح داده اند. جهت مهاجرت به این کشور یا سایر کشورهای اروپایی می توانید با این موسسه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *