مهاجرت تحصیلی اندونزی

دانشگاه های رایگان اندونزی

دانشگاه های رایگان اندونزی

دانشجویان بین المللی بایستی بدانند که امکان تحصیل در دانشگاه های رایگان اندونزی همانند سایر کشورها نظیر آلمان و اتریش فراهم نمی باشد. البته به خودی خود هزینه تحصیل و زندگی در کشور اندونزی مقرون به صرفه است. همچنین بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان برتر و شایسته وجود دارد که منجر به کاهش قابل ملاحظه هزینه تحصیل در اندونزی می شود. دانشگاه های رایگان اندونزی در صورت استفاده از بورسیه آن هم در دانشگاه های دولتی برای شهروندان این کشور می باشد. بسیاری برای زندگی در اندونزی و اجازه اقامت برای اقامت در این کشور روش تحصیل در اندونزی را به دلیل هزینه پایین انتخاب می کنند. برای معرفی و آشنایی بیشتر با دانشگاه های رایگان اندونزی این مقاله تنظیم شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

زندگی و تحصیل در اندونزی

اندونزی، کشوری واقع در سواحل اقیانوس هند و آرام قاره آسیای جنوب شرقی است و میزبان 272 میلیون نفر است که چهارمین کشور پرجمعیت در جهان است. در اندونزی، توسعه آموزش تحت تأثیر اصول دینی یا سنتی، منافع قدرت های حاکم و روح حاکمیت ملت است. توسعه سریع، دولت را تشویق به ایجاد زیرساخت های آموزشی در سراسر کشور و همچنین مشارکت بخش خصوصی برای تأسیس موسسات آموزشی کرد. اندونزی هم دانشگاه دولتی و هم کالج خصوصی دارد. حدود 6000 دانشجوی خارجی تحصیل در اندونزی را ترجیح داده اند و همچنین دانشگاه برخی از معتبرترین دانشگاههای جنوب شرقی آسیا را در خود جای داده است و این امر مکانی عالی برای تحصیل دانشجویان خارجی است.

مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های اندونزی عبارتند از:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی3 تا 4 سال
کارشناسی ارشد1 تا 2 سال
دکتراحداقل 3 سال

معرفی دانشگاه های رایگان اندونزی

اندونزی نزدیک به هزار موسسه آموزش عالی دارد، این نشان می دهد که انتخاب گسترده ای از دوره ها برای دانشجویان خارجی وجود دارد. بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد، به ویژه دوره های موسسات خصوصی، برای دانشجویانی که در زبان اندونزیایی مهارت ندارند، به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها تدریس می شوند. برنامه های MBA که به زبان انگلیسی تدریس می شوند از محبوبیت خاصی برخوردارند. اگرچه نزدیک به 3000 موسسه دولتی و خصوصی آموزش عالی در اندونزی وجود دارد، اما تقریبا %3 آنها خصوصی هستند. 4 نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد که شامل:

  • دانشگاه ها
  • موسسات
  • آکادمی ها
  • و پلی تکنیک ها است.

طبق تحقیقی که در سال 2022 منتشر شد، تقریباً 80% دانشجویان بین المللی از تحصیل در اندونزی راضی بودند. برنامه درسی آکادمیک با استاندارد بالایی ارائه شد و انطباق با یک محیط اجتماعی و فرهنگی کاملا جدید بسیار دشوار بود اما در طولانی مدت ارزش آن را داشت. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، مشکلی برای تحصیل در یکی از دانشگاه های برتر اندونزی ندارید زیرا بیشتر افراد در اندونزی تسلط به زبان انگلیسی دارند.

در جدول زیر از جمله دانشگاه های ارزان و رایگان اندونزی را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهنام لاتین
دانشگاه اندونزیUniversity of Indonesia
دانشگاه فنی باندونگInstitute of Technology Bandung
دانشگاه کشاورزی بوگورBogor Agricultural University
دانشگاه گاجاماداUniversity of Gadjah Mada
دانشگاه ایرلانگاAirlangga University
دانشگاه براویجایاBrawijaya University

آموزش عالی در دانشگاه های رایگان اندونزی

این کشور علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین اقتصادهای نوظهور جهان است، برنامه های آموزش عالی مربوطه را نیز در دانشگاه های سطح بین المللی ارائه می دهد. کیفیت آموزش ارائه شده توسط دانشگاه های مختلف اندونزی، دانشجویان را از سراسر جهان برای تحصیل در آن دانشگاه ها جذب کرده است. اندونزی در طول تاریخ نقطه ملاقات مردمان از قومیت ها، فرهنگ ها و زبان های مختلف بوده است. برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های رایگان اندونزی به زبان های مختلف بر اساس نیاز دانشجو تدریس می شود. بیش از 6000 دانشجوی بین المللی سالانه برای تحصیل در اندونزی می آیند که توسط گزینه های مختلف تحصیلات بالاتر ارائه شده توسط دانشگاه ها با مبلغ مقرون به صرفه جذب می شوند.

دانشگاه های اندونزی برای ایجاد یک شغل با ثبات برنامه های تحصیلی بالاتر را ارائه می دهند. بنابراین، شما می توانید در هر کجای جهان شغل مناسب و قابل احترامی برای خود پیدا کنید. قبل از رفتن به اندونزی و اخذ اقامت اندونزی از طریق تحصیل، باید برخی از حقایق مهم در مورد دانشگاه های اندونزی مانند برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه ها و مهمتر از همه، دانشگاه های ارزان اندونزی را بدانید.

دانشگاه گاجامادا از دانشگاه های رایگان اندونزی

دانشگاه گاجامادا از دانشگاه های رایگان اندونزی

دانشگاه گاجامادا، که به طور رسمی در سال 1949 تاسیس شد، به دانشجویان بین المللی زمینه تحصیل بسیاری از موضوعات را می دهد. دانشجویان در این دانشگاه فرصت تحصیل در رشته های:

  • علوم فرهنگی
  • ریاضیات و علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی و سیاسی
  • حقوق
  • تحصیل پزشکی در اندونزی
  • تجارت و اقتصاد را دارند.

این دانشگاه برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به دانشجویان بین المللی در اندونزی ارائه می دهد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اندونزی است و به عنوان یک دانشگاه ملی تاسیس شد. نه تنها قدیمی ترین دانشگاه اندونزی است، بلکه یکی از دانشگاه های تقریبا رایگان اندونزی است. هزینه شهریه به شرح زیر است:

  • هزینه درخواست: $70 تا $90 (دلار)
  • هزینه های پذیرش: $1800 الی $9300 (دلار)
  • شهریه : $700 الی $1800 (دلار)

هزینه تحصیل در اندونزی

بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل شهریه مقرون به صرفه و هزینه های زندگی ارزان به اندونزی می آیند. از آنجایی که دانشجویان بین المللی کمبود پول دارند، بسیاری از دانشگاه های اندونزی به دلیل اقتصاد ارزان و نرخ تورم پایین گزینه عالی برای هر دانشجوی بین المللی هستند. در حال حاضر کمتر از 10.000 دانشجو بین المللی در اندونزی تحصیل می کنند. تعداد دانشجویان بین المللی در مقایسه با کشورهای اطراف مانند دانشجویان در حال تحصیل در سنگاپور یا مالزی تعداد بسیار کمی است. دلایل مختلفی برای این کسری بزرگ وجود دارد و به ذکر چند مورد، کیفیت آموزش و زبان آموزش بزرگترین مشکلات بودند. بیشتر برنامه ها در دانشگاه های اندونزی معتبر نیستند و فقط تعداد کمی از آن برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و این امر امکان تحصیل با کیفیت را برای دانشجویان بین المللی غیر ممکن می کند.

در نمودار زیر می توانید هزینه میانگین تحصیل در اندونزی را مشاهده کنید:

هزینه میانگین تحصیل در اندونزی

دانشگاه اندونزی از دانشگاه های رایگان اندونزی

دانشگاه اندونزی، واقع در دپوک، برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، تخصصی و حرفه ای را در رشته های مختلف ارائه می دهد. دانشکده هایی مانند تجارت و اقتصاد، حقوق، دندانپزشکی، مهندسی، روانشناسی، بهداشت عمومی، علوم طبیعی و ریاضیات، علوم اجتماعی و سیاسی، پرستاری، علوم اداری داروسازی توسط این دانشگاه به دانشجویان از سراسر جهان ارائه می شود. این دانشگاه به یکی از مشهورترین دانشگاه های اندونزی و همچنین جهان تبدیل شده است. دانشگاه اندونزی که در سال 1924 تاسیس شده است، پردیس شهری خود را در سالمبا و پردیس روستایی خود را در دپوک دارد. ساختار هزینه تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر است:

برنامه تحصیلیشهریه به دلارهزینه پذیرش به دلار
کارشناسی$1500 تا $3500$2000 تا $7000
تحصیلات تکمیلی2000$ الی $2500$1500 الی $2000
دکترا2500$ الی $2800$1500 الی $2000
تخصصی$2500 الی $2600$2000 الی $2200
برنامه های حرفه ای$1500 الی $2000$700 الی $1500

موسسه فناوری باندونگ از دانشگاه های رایگان اندونزی

موسسه فناوری باندونگ در سال 1959 تاسیس شد و توسط دولت اندونزی تأسیس شد تا به دانشجویان، دانش فن آوری و هنرهای زیبا را آموزش دهد. همانطور که دولت تسلط خود بر دانشگاه را آزاد کرد، موسسه فناوری باندونگ با ریسک پذیری و سرمایه گذاری برای افزایش منبع درآمد خود، بیشتر به یک دانشگاه خصوصی تبدیل شده است. این دانشگاه ارزان در اندونزی به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهد تا موضوعات مختلفی مانند مهندسی، اطلاعات و فناوری، فروش، توسعه تجارت، امور مالی و برنامه، انفورماتیک و مدیریت پروژه را مطالعه کنند. برای برنامه های کارشناسی، ساختار هزینه ها به شرح زیر است:

  • هزینه پذیرش: $3300 تا $3500 (دلار)
  • شهریه: $2200 الی $2400 (دلار) در هر ترم

ساختار هزینه برنامه کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر است:

  • هزینه پذیرش: $1600 (دلار)
  • شهریه: $3000 (دلار) در هر ترم

علاقه مندان به تحصیل در کشور اندونزی همچنین باید هزینه زندگی در اندونزی را بررسی کنند. برای انجام امور مهاجرت خود در اسرع وقت می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنید و مهاجرت خود را آغاز کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *