مهاجرت تحصیلی اندونزی

مدارس ایرانی اندونزی

مدارس ایرانی اندونزی

اندونزی کشوری در جنوب شرقی آسیا است. اما وجود مدارس ایرانی اندونزی در این کشور این منطقه از آسیا را به مقصد اولیه دانش آموزان تبدیل کرده است. این یک مقصد تحصیلی است، که در آن تحصیلات با کیفیت بالا، با قیمت های مقرون به صرفه دریافت می کنید. حدود 6000 دانش آموز و دانشجوی بین المللی در مدارس و سایر موسسات آموزش عالی اندونزی مشغول به تحصیل هستند. به عنوان یک دانش آموز بین المللی اگر در اندونزی تحصیل کنید. فرهنگ متنوعی را تجربه خواهی کرد. زیرا بیش از 700زبان منطقه ای در این کشور صحبت می شود. اندونزی بعد از برزیل دومین تنوع زیستی جهان را دارد. و طبیعتی گسترده در سراسر کشور دارد. و در ادامه بخش ابتدایی مقاله به کشور اندونزی در یک نگاه خواهیم پرداخت:

معرفی اندونزیموضوعات مورد بحث در این مقاله عبارت اند از:

  • رشته های تحصیلی در مدارس ایرانی اندونزی
  • سیستم آموزشی در اندونزی
  • ویزای تحصیلی برای تحصیل در اندونزی
  • بیمه درمانی در مدارس ایرانی اندونزی
  • هزینه مدارس ایرانی اندونزی
  • هزینه زندگی در اندونزی
  • مدرسه امام خمینی اندونزی

در بخش اول مقاله به رشته های تحصیلی در مدارس اندونزی خواهیم پرداخت.

رشته های تحصیلی در مدارس ایرانی اندونزی

مدارس ایرانی اندونزی از کیفیت بالایی در زمینه های آموزشی و تخصصی برخوردارند. و دارای نگرش مثبتی نسبت به تمامی مسائل مدرسه هستند. و رشته های تحصیلی در این مدارس شامل موضوعاتی همچون، آموزش دینی، فلسفه ملی و مدنی، اندونزیایی، ریاضیات، علوم و علوم اجتماعی، هنر و تربیت بدنی، می شود.

سیستم آموزشی در اندونزی بسیار گسترده است، و دارای دسته های مختلف که در این بخش به آن می پردازیم:

سیستم آموزشی در اندونزی

سیستم اموزشی در اندونزی به 5 دسته تقسیم می شود که در این بخش به آن خواهی پرداخت.

  • آموزش ابتدایی: در اندونزی آموزش به طور مرکزی، توسط وزارت آموزش ملی کنترل می شود. و 6 سال در مقطع ابتدایی و 3 سال در دبیرستان اجباری است. مرحله اولیه، بعد گروه های اختیاری پیش دبستانی که ممکن است در سال سوم کودک شروع شود ادامه می یابد. و اکثر مدارس ابتدایی تحت کنترل دولت هستند.
  • آموزش متوسطه راهنمایی: دبیرستان متوسطه، که سرعت ملایم تر دوره ابتدایی و چالش های دبیرستانی است. که ممکن است به دنبال داشته باشد. همچنین به مربیان کمک می کند. تا مسیر احتمالی آینده را برای دانش آموزان خود تعیین کنند.
  • آموزش متوسطه دبیرستان: 2 نوع مختلف دبیرستان در اندونزی وجود دارد. که 2 جریان آموزشی را برای کسانی که به صورت اختیاری ثبت نام می کنند. ارائه می دهند. یکی از این موارد برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند. و مورد دیگر برای کسانی است که قصد دارند فورا شغلی را پیدا کنند. سایر جوانان جایگزین اسلامی را انتخاب می کنند.
  • آموزش حرفه ای: آموزش حرفه ای عمدتا توسط کالج های آموزشی خصوصی. و ابتکارات کشور های کمک کننده ارائه می شود. مناسفانه این امر عمدتا در شهر ها ادامه دارد. و همچنین این امر بیشتر روستائیان را به زندگی پر زحمت و کار یدی و دشوار محکوم می کند.
  • آموزش دانشگاهی: آموزش دانشگاهی پس از گذراندن موفق تمام دوران تحصیلی، در دانشگاه های خصوصی و دولتی صورت می گیرد.

برای درک بهتر از سیستم آموزشی در اندونزی جدولی را برای شما تهیه کرده ایم:

توضیحاتسال هاسنسطح
که تحصیل آن اختیاری است23 تا 5 سالمهد کودک
به معنای واقعی کلمه دبستان66 تا 11 سالابتدایی
SMP (sekola menengah partama)312 تا 14 سالراهنمایی
SMA (sekola menengah atas)315 تا 18 سالدبیرستان
دیپلم اهلی218 سال به بالامدرک کاردانی
و به دنبال آن مدرک موضوعی(S1)418 سال به بالامرحله اول دانشگاه
مجیستر218 سال به بالامرحله دوم دانشگاه
بالاترین جایزه اعطا شده در دانشگاه ها یا موسسات اندونزی DOKTOR(strata tiga)318 سال به بالامرحله سوم دانشگاه

و بعد از تحلیل و بررسی سیستم آموزشی اندونزی به ویزای تحصیلی این کشور خواهیم پرداخت.

رشته های تحصیلی در مدارس ایرانی اندونزی

ویزای تحصیلی برای تحصیل در اندونزی

افرادی که به دنبال تحصیل در اندونزی هستند. باید برای ویزای تحصیلی اندونزی برای شروع تحصیل در این کشور اقدام کنند. ویزای تحصیلی را می توان در سفارت اندونزی کشور خود اعمال کرد. ویزای تحصیلی اندونزی 1 سال اعتبار دارد. و هر سال تا 4 بار قابل تمدید است. هزینه ویزای دانشجویی اندونزی حدود135$ (دلار) است. علاوه بر این زمان پردازش ویزای تحصیلی اندونزی حدود 1تا 2 هفته است. و برای درخواست ویزای تحصیلی اندونزی، باید مدارکی از قبیل:

  • بیمه سلامت
  • رزومه
  • اثبات سلامت
  • اثبات منبع وجوه
  • 3 کپی از پاسپورت شما
  • 2 قطعه عکس رنگی سایز پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • موقعیت های تحصیلی خود را ثبت کنید
  • نامه های پذیرش و حمایت از موسسه انتخابی شما
  • توصیه نامه از سفارت یا کنسولگرس اندونزی در کشور شما

برای اخذ ویزای تحصیلی برای اندونزی فراهم کردن این مدارک الزامی می باشد.

بیمه درمانی در مدارس ایرانی اندونزی

سیستم مراقبت های بهداشتی اندونزی، توسط سازمان جهانی بهداشت در رتبه 92 جهانی قرار دارد. و امکانات مراقبت های بهداشتی اندونزی. به تدریج سال به سال بهبود می یابد. به عنوان 1 دانش آموز بین المللی برای تحصیل در مدارس ایرانی اندونزی به بیمه درمانی اندونزی نیاز دارید. دو نوع بیمه درمانی در اندونزی وجود دارد. که شامل پوشش درمانی خصوصی و دولتی می شود. دانش آموزان می توانند از پوشش بهداشتی خصوصی برای دسترسی به بیمارستان های خصوصی در صورت بروز هر گونه مشکل بهداشتی استفاده کنند. پوشش سلامت دانشجویی هزینه های پزشکی مانند، هزینه های بیمارستان، آمبولانس، اورژانس و داروهای تجویزی را پوشش می دهد. و اکثر بیمارستان های خصوصی امکانات بسیار خوبی دارند. بنابراین، امکانات بهداشتی عمومی در اندونزی بسیار قابل اعتماد و کارآمد است.

در این بخش از مقاله به هزینه های تحصیل و زندگی در اندونزی خواهیم پرداخت:

هزینه های تحصیل و زندگی در اندونزی

هزینه مدارس ایرانی اندونزی

با توجه به هزینه های پایین زندگی در اندونزی و مقرون به صرفه بودن آن. هر مدرسه در اندونزی بسته به نوع، مکان و مالکیت آن، نرخ متفاوتی را دریافت می کند. که به طور کلی شهریه مدارس ابتدایی در اندونزی از 30$ تا 40$ (دلار) متغیر است. و نرخ متوسطه اول در مدارس ایرانی اندونزی 60$ تا80$ (دلار) است. و این در حالی است که نرخ دبیرستان در این کشور 190$ تا400$ (دلار) است. و اما یک مسئله مهم که همیشه در مهاجرت های تحصیلی مورد بحث قرار میگیرد. موضوع هزینه زندگی است که به آن خواهیم پرداخت.

هزینه زندگی در اندونزی

اندونزی سومین کشور ارزان آسیا است. و هزینه زندگی در اندونزی ارزان تر از 87% کشورهای جهان است. به طور مثال برای درک بهتر به تصویر زیر دقت کنید. و در بخش پایانی این بخش از مقاله به رتبه بندی هزینه زندگی بر اساس شهرهای برتر این کشور از نظر کیفیت داده ها بر روی جدول خواهیم پرداخت:

شاخص قیمتشهررتبه بندی
83جاکارتا1
69باندونگ2
66مدان3
52یوگیاکارتا4

برای محاسبه شاخص قیمت هرشهر. با اختصاص مقدار 100 به 1 شهر مرکزی (که ما برلین را قرار می دهیم شروع می کنیم) هنگامی که نقطه مرجع ایجاد شد، به طور مثال اگر شهری دارای شاخص قیمت 134 باشد. به این معنی است که زندگی در آنجا 34% گران تر از زندگی در برلین است.

مدرسه امام خمینی اندونزی

مدرسه امام خمینی اندونزی که در شهر جاکارتا واقع شده است. یکی از بهترین مدارس ایرانی اندونزی به شمار می رود. مدرسه امام خمینی با برنامه ریزی تحصیلی دقیق و حساب شده و آیین نامه انظباطی و تحصیلی مدون کنترل دقیقی بر انظباط و آموزش دانش آموزان خود دارد. مدرسه امام خمینی مزایای بسیاری را در خود جای داده است. که از جمله آن می توان به:

  • سرویس ایاب و ذهاب
  • نمازخانه
  • بوفه
  • سالن مطالعات
  • حیاط مناسب

اشاره کرد. که باعث شده سالانه افراد زیادی برای ثبت نام به این مدرسه مراجعه کنند. ما در این مقاله به مدارس ایرانی اندونزی و مزایای این مدارس پرداختیم، همچنین روش های مناسبی برای تحصیل در اندوزی به شما ارائه دادیم. که اگر شما قصد ادامه تحصیل به اندونزی را دارید. برای کسب اطلاعات کامل تر می توانید با همکاران متخصص و کادر مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که همه روزه در خدمت شما هستند در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *