مهاجرت تحصیلی اندونزی

تحصیل در اندونزی

تحصیل در اندونزی

یکی از کشورهای شگفت انگیز برای تحصیل در جنوب شرقی آسیا اندونزی است. در این مقاله تحصیل در اندونزی را مورد بررسی قرار می دهیم. این کشور به دلیل کیفیت عالی آموزشی و هزینه مقرون به صرفه برای تحصیل مورد توجه بسیاری از دانشجویان از دانشجویان بین المللی است. دانشگاه های این کشور در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در مراکز دولتی و خصوصی مدارک تحصیلی اعطا می کند. سالیانه حدود بین 6000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های این کشور ثبت نام می کنند و دوره های زبان انگلیسی در این کشور برگزار می شود. این مقاله به قلم کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است.

ضمن تحصیل در این کشور ممکن است با سوالاتی رو به رو شوید:

  • چرا تحصیل در اندونزی مناسب است؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چه میزان است؟
  • آیا در این کشور دوره تحصیلی به زبان انگلیسی برگزار می شود؟

کشور اندونزی

این کشور به طور رسمی جمهوری اندونزی نام دارد. این کشور جزیره ای بین دو اقیانوس هند و آرام می باشد، که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است، سراسر این کشور مملو از سواحل و کوهستان های مرتفع است. به دلیل نزدیکی با خط استوا از آب و هوای گرمسیری برخوردار است. از حیث جمعیت جز چهارمین کشور پر جمعیت می باشد و اکثریت مسلمان هستند. از لحاظ اقتصادی جز بهترین کشورها در منطقه جنوب شرقی آسیا است. فرهنگ این کشور مملو از آیین ها و رسومات محلی و افسانه ای می باشد. در این کشور3 دانشگاه برتر با رتبه های جهانی زیر 500 وجود دارد.

این 3 دانشگاه عبارت است از:

  • دانشگاه اندونزی
  • دانشگاه گادجه مادا (ITB)
  • دانشگاه فناوری باندونگ

زبان رسمی مردم این کشور باهاسا است، برای تحصیل در این کشور تعدادی از موسسات آموزشی، دروسی را بر پایه زبان انگلیسی ارائه می دهند. اما برای ارتباط بهتر با محلی ها و اساتید این کشور تسلط به زبان اصلی جز یکی از مزیت های این کشور محسوب می شود. واحد پول این کشور، روپیه اندونزی است که با علامت اختصاری (IDR) نشان داده می شود. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسته به مقطع و طول دوره تحصیلی می باشد. به طور مثال هزینه زندگی و تحصیل در جاکارتا یکی از بزرگ ترین شهرهای این کشور، نسبت به سایر شهرها بالاتر است.

پارامتر های مهم عمومی این کشور به شرح زیر است:

پارامترشرح
موقعیت جغرافیاییجنوب شرقی آسیا
پایتختجاکارتا
جمعیت267.7
واحد پولروپیه اندونزی
زبان رسمیباهاسا

ویزای تحصیلی اندونزی

نیاز دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور به ویزای دانشجویی ملزم است. در ابتدا می باید متقاضی از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور نامه پذیرش دریافت کند. به این ترتیب، نامه پذیرش شما به همراه سایر مدارک هویتی پس از بررسی در اداره مهاجرت این کشور و صدور تاییده های لازم، ویزای این کشور برای تحصیل صادر می شود.

در این مقاله در مراحل درخواست ویزای تحصیلی این کشور لزوم مدارک اصلی به شکل زیر شرح داده شده است. مدارک هویتی معتبر برای درخواست ویزای تحصیلی اندونزی به شرح زیر است:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاهی معتبر
  • ارائه رزومه معتبر
  • ارائه اثبات تمکن مالی
  • ارائه انگیزه نامه معتبر

هزینه ویزای دانشجویی و هزینه های جانبی این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به IDR (روپیه اندونزی)
ویزای دانشجویی570000
تایید مدارک سفارت680000
تایید نامه KITAS برای مدت 6 ماه440000
تایید نامه KITAS برای مدت 1 سال790000

تحصیل در اندونزی در مقطع کارشناسی

تحصیل در اندونزی در مقطع کارشناسی

یکی از مقاطع پر طرفدار و اصلی در این کشور مقطع کارشناسی است. طول دوره این مقطع تحصیلی 4 ساله می باشد. پر طرفدارترین رشته هایی که در این مقطع مورد توجه دانشجویان بین المللی است، رشته ها طراحی داخلی، حسابداری، معماری، هنر، موسیقی، مهندسی برق و مهندسی عمران رشته های تحصیلی معقول در این کشور هستند. تحصیلات در مقطع کارشناسی در این کشور در موسسات، کالج ها و آکادمی های متفاوت برگزار می شود. به طور معمول اکثر دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند از کشور مالزی می باشند.

بهترین رشته های تحصیلی در این کشور عبارت است از:

  • رشته پزشکی
  • رشته ادبیات
  • رشته داروسازی
  • رشته مهندسی
  • رشته علوم انسانی

دانشگاه های محبوب در این کشور را با توجه به رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی در جدول زیر شرح داده ایم:

نام دانشگاهمقطع تحصیلیرشته تحصیلیموقعیت مکانی
IPBکارشناسیمهندسی صنایع کشاورزیدراماگا
سیاح کوالاکارشناسیمهندسی شیمیباندا آچه
Gadjah Madaکارشناسیحسابداری بین المللییوگیاکارتا
IPBکارشناسیعلوم و صنایع مواد غذاییدراماگا
IPMIکارشناسیمدیریت بازرگانیجاکارتا
سیاح کوالاکارشناسیعلم ریاضیاتباندا آچه

تحصیل در اندونزی در مقطع کارشناسی

اقامت اندونزی از طریق تحصیل در دانشگاه های اندونزی

تعداد موسسات آموزش عالی در اندونزی از 10 موسسه در 1950 به بیش از 2000 موسسه رسیده است. اندونزی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است. سیستم آموزش عالی اندونزی به دانشگاه ها، موسسات، آکادمی ها، پلی تکنیک ها و مدارس عالی (Sekolah Tinggi) تقسیم شده است. به نوبه خود اینها به صورت خصوصی یا عمومی دسته بندی می شوند. موسسات دولتی سالهاست که وجود دارند در حالیکه موسسات خصوصی نسبتاً جدید هستند. کلیه موسسات آموزش عالی تحت نظارت وزارت آموزش ملی قرار دارند. در سالهای اخیر، وزارتخانه برای مقابله با برخی از مشکلات خود، سیستم آموزش عالی را اصلاح کرده است.

برترین دانشگاه های اندونزی:

  • موسسه فناوری باندونگ
  • دانشگاه Gadjah Mada
  • دانشگاه اندونزی

گذشته از دانشگاه های دولتی معتبر، اکثر موسسات دیگر از نظر غربی استاندارد در نظر گرفته نمی شوند. در نمودار زیر می توانید زمان تحصیل در 3 مقطع مختلف دانشگاهی در اندونزی را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در اندونزی در مقاطع مختلف

شهریه تحصیلی دانشگاه های دولتی اندونزی

دانشگاه های دولتی در اندونزی، به ویژه دانشگاه های معتبر، دانشجویان خود را به 3 دسته یا کلاس تقسیم می کنند و هزینه هر کدام از این دسته ها برای دانشجویان متفاوت می باشد. در جدول زیر این 3 دسته معرفی شده اند:

  •  کلاس عادی: این یکی از مقرون به صرفه ترین هاست، جایی که شهریه دانشجویان بر اساس درآمد والدینشان کاهش می یابد و می تواند از طریق BPOB یارانه دریافت کند. کلاسهای آنها ثابت است (صبح تا بعد از ظهر) و آنها فقط از طریق روش رقابتی کاملاً رقابتی سازمان یافته دولتی در کل کشور برای ورود به دانشگاه های دولتی (مصاحبه قبل از انتخاب) و درخواست آزمون برای RSBI یا آزمون عمومی عمل می کنند.
  • کلاس موازی: در عمل، در واقع خیلی متفاوت از کلاس عادی نیست، اما کلاس های آنها انعطاف پذیر است (آنها کلاسهای شبانه نیز دارند.) برای افرادی که نمی توانند کلاس های عادی را شرکت کنند مانند کسانی که آزمون ملی را رد شده اند اما از طریق آزمون ورودی مستقل به دانشگاه وارد شدند. در اینجا شهریه از کلاس عادی بالاتر است. بعلاوه، در اینجا امکان دریافت یارانه وجود ندارد.
  • کلاس بین المللی: گران ترین شهریه را شامل می شود و گاهی اوقات می تواند با دانشگاه های خصوصی عالی بالا قابل مقایسه باشد. این کلاس ها دو زبانه هستند، به دو زبان اندونزیایی و انگلیسی تدریس می شوند و امکان انجام هر دو مبادله یا دو مدرک در دانشگاه های همکار در خارج از کشور وجود دارد

هزینه تحصیل و زندگی در اندونزی

هزینه تحصیل در این کشور با توجه به مقطع تحصیل و محل اقامت شما تخمین زده می شود. هزینه زندگی در این کشور، هزینه های متفاوتی از قبیل اقلام غذایی، حمل و نقل و اجاره آپارتمان و غیره را در بر می گیرد. در این بخش از میانگین هزینه زندگی در این کشور را بررسی می کنیم.

نمودار زیر درصد هزینه زندگی در اندونزی را نشان می دهد:

درصد هزینه زندگی در اندونزی

در جدول زیر هزینه تحصیل و زندگی در اندونزی آمده است:

آیتمهزینه به دلار
شهریه تحصیل2500$ الی 4000$ در سال
هزینه زندگی850$ در ماه

در نمودار زیر می توانید مشارکت هزینه زندگی در اندونزی را مختصرا مشاهده کنید:

مشارکت هزینه زندگی در اندونزی

در این مقاله اطلاعاتی در مورد تحصیل و مهاجرت به اندونزی را در اختیار شما قرار دهیم. این مقاله با تلاش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، می توانید پس از مطالعه این مقاله در صورت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی و حضوری ما بهره مند شوید. همچنین اگر به کار در این کشور فکر می کنید می توانید مقاله 10 شغل پردرآمد در اندونزی را از طریق لینک مشخص شده در سایت ما مطالعه بفرمایید . به این ترتیب می توانید شغل مناسب خود را در این کشور بررسی کنید. در قسمت نظرات مقالات ما ایده ها و سوالات خود را بیان کنید، در کوتاه ترین زمان ممکن، از جانب کارشناسان ما پاسخ سوالات بیان می شود. امید است که مطالب فوق مورد توجه شما قرار گرفته است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *