مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته بازیگری در آذربایجان

رشته بازیگری در آذربایجان

علاقه مندان به رشته بازیگری می توانند از فرصت تحصیل رشته بازیگری در آذربایجان که به عنوان زیر مجموعه ای از رشته هنر ارائه می شود، بهره ببرند. زبان آذربایجانی در این کشور به عنوان زبان اول و رسمی شناخته می شود و رشته بازیگری به این زبان ارائه می شود. البته در این کشور بسیاری از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران از نظر هنر و تاریخ بسیار نزدیک به ایران و در واقعه جزوی از ایران بوده است. در صورت علاقه به مهاجرت به کشورهای همسایه و سایر کشورها می توانید از تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص استفاده کنید.

آغاز سینما در آذربایجان

تاریخ صنعت فیلم آذربایجان از سال 1898 آغاز شد. در پایان قرن 19، اولین دستگاه فیلمبرداری که توسط برادران لومیر فرانسوی اختراع شد، در باکو ظاهر شد. الكساندر میچون، عكاس و تصویربردار فرانسوی، كه بیش از 25 سال در باكو زندگی می كرد، می تواند به عنوان یكی از بنیانگذاران صنعت فیلم در آذربایجان شناخته شود. او استودیوی عکاسی در باکو ایجاد کرد. در طول فعالیت خود در آذربایجان، بین سال های 1879 و 1905، میچون عکس هایی از مناظر، فرآیندهای استخراج و تصفیه روغن، نفت و آتش سوزی در میادین نفتی تهیه کرد. در سال 1898، میچون شروع به توصیف زندگی روزمره در باکو در تصاویر متحرک خود کرد، در ردیف آنها رقص محلی قفقاز آتش نفت در Bibiheybat وجود دارد. اولین فیلم در یک مستند مورد استفاده قرار گرفت، اما صحنه های فیلم آخر در فیلمی به مناسبت صدمین سالگرد سینمای جهان گنجانده شد.

در سال های بعد صنعت فیلم سازی در آذربایجان به پیشرفت خود ادامه داد. در سال 1915 استودیو تولید فیلم در باکو توسط برادران پیرونه تأسیس شد. بوریس سوتلوف با دعوت از آنها فیلم هایی مانند زن، یک ساعت قبل از مرگ او و یک داستان قدیمی با روشی جدید در باکو را ضبط کرد. موفق ترین فیلم قلمرو نفت و میلیون ها بود که توسط بازیگر مشهور آذربایجانی حسین عربلینسکی ضبط شد.

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های آذربایجان را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ آذربایجان

تاریخچه رشته بازیگری در آذربایجان

تاریخ بازیگری در آذربایجان ریشه در جامعه بدوی دارد. یوهان هویزینگا پدیده بازی را هسته اصلی فرهنگ می داند. نقاشی های صخره ای گوبوستان متعلق به فرهنگ آذربایجانی دوره میان سنگی، نشانه های مختلف بازی را منعکس می کند. هنوز هم این آداب حامل نمایش بسیار قدرتمندی بودند. با گذشت زمان، فرهنگ بازی در آذربایجان به صورت تشریفاتی شکل گرفته است. بسیاری از مراسم مذهبی عرفانی، نمایشنامه های مربوط به رویدادهای طبیعت و نمایش های محلی کمیک اساس این فرهنگ بود. به عنوان مثال نمایشنامه های عرفانی و غیره زیر نمایش های خیابانی با ساختار داستانی بوده و در فضاهای باز اجرا می شدند:

  • godu-godu
  • kavsaj
  • yel baba
  • Gudul
  • yugh
  • laghlaghi
  • shabih

پدیده “نمایش های بدون صحنه” در آذربایجان تا نیمه دوم قرن 19 ادامه داشت. اما شاعرانگی این پدیده به یک سنت تئاتر حرفه ای تبدیل نشده و نظریه خاص خود را ایجاد نکرده است. بلکه خیلی راحت به زیبایی شناسی اروپایی تبدیل شد و خود را به یک کهن الگو تبدیل کرد. با این حال حتی امروز، تئاتر آذربایجان از این کهن الگو استفاده می کند و آن را به عنوان ناخودآگاه خود درک می کند.

تحصیل رشته بازیگری در آذربایجان

در سال های گذشته دولت آذربایجان بودجه زیادی را برای آموزش و پرورش کنار گذاشته و رشته های مختلف در این کشور از جمله رشته هنر در آذربایجان و رشته بازیگری ارائه می شوند. تحصیل در آذربایجان به دلیل نزدیک بودن مسافت و همچنین اشتراکات فرهنگی با ایران مورد توجه هموطنان قرار گرفته است. تئاتر ملی درام آذربایجان یکی از این موسسات است که نسلی از قوی ترین بازیگران آذربایجان را پرورش داده است. تصاویر متعدد و رنگارنگ و بی نقصی که با استادی بی نظیر در صحنه تئاتر توسط میرزا علی اف، مرضیه داودف، آلسکر آلکپروف، آدیل اسکندروف، اوکیوما گوربانو، اسماعیل عثمانلی، فاطمه گادری، برات شکینسکایا، لیلا بدیربئیلی، محمد غلامزامدوف، در تاریخ فرهنگ و تئاتر آذربایجان ثبت شده است.

افرادی که علاقه مند به تحصیل رشته بازیگری و اخذ ویزای دانشجویی در آذربایجان هستند می توانند موسسات زیر را در نظر داشته باشند:

ردیفنام موسسه
1Azerbaijan State University of Culture & Art
2Azerbaijan State Academy of Fine Arts
3The International Film School
4Azerbaijan State Academic Drama Theater

توسعه صنعت سینما در آذربایجان

استقلال سیاسی به دست آمده در 18 اکتبر 1991، خبر از دوران جدیدی از فرهنگ آذربایجان داد. تغییر در ایده ها و مضامین فیلم ها مشاهده شد. اولین جشنواره بین المللی فیلم باکو شرق غرب در باکو برگزار شد. به عنوان نشانه ای از حفظ صنعت فیلم ملی، 2 آگوست به عنوان تعطیلات حرفه ای فیلمسازان جشن گرفته می شود. اگرچه تغییرات سیاسی، جنگ قره باغ، آشفتگی و بحران اقتصادی اجتماعی در اوایل دهه 90 صنعت فیلم ملی را تحت تأثیر قرار داده و جلوی پیشرفت بیشتر آن را گرفت، اما در سال های اخیر سینما سرعت جدیدی را در پیش گرفته و وارد مرحله جدید توسعه شده است.

در دهه 90 مضامین میهن پرستی در صنعت فیلم پیشرو بودند. “امید، “پسر سوار بر اسب سفید”، “گریه”، “ما برمی گردیم” و فیلم های دیگر سختی های جنگ، میهن پرستی، قهرمانی و امید به پیروزی را به نمایش می گذارند. مشکلات در صنعت فیلم با موفقیت بین المللی در جشنواره های فیلم همراه بود. در سال 1996، فیلم “بار دیگر” ساخته حسین مهدی زاده در جشنواره بین المللی مادرید برای بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن جوان نامزد شد. “اوسونکو” از اوگتای میرگاسیموف، “ساری گلین” توسط یاور رزایف، گروگان توسط الدار گلیف در جشنواره های بین المللی جایزه گرفتند.

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان

دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر جمهوری آذربایجان (ADMIU) در سال 1945 تاسیس شد و بالاترین نهاد آموزشی دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان است. ADMIU قدیمی ترین دانشگاه کشور است که متخصصان با استعدادی را در بسیاری از زمینه های هنری و پرسنل بسیار واجد شرایط در زمینه علوم انسانی، مدیریت و روابط عمومی موسسات فرهنگی و هنری تربیت می کند. این موسسه دارای 24 بخش در 5 دانشکده است. این دانشگاه عضوی از شبکه های بین المللی همکاری دانشگاهی، انجمن دانشگاه های قفقاز، اتحادیه های هنری اروپا (ELIA) و در بهترین دانشگاه های کشور گنجانده شده است و رتبه 23 را در این رتبه بندی دارد. ساختمان اصلی این دانشگاه در پایتخت آذربایجان باکو واقع شده است. پایگاه ها و تجهیزات دانشگاه شامل موارد زیر است:

  • کتابخانه
  • تئاتر آموزشی
  • غرفه تلویزیون
  • سالن سینما
  • مرکز کامپیوتر
  • مرکز نشر و چاپ
  • باشگاه ورزشی

سال تحصیلی در دانشگاه شامل 2 ترم است و از سپتامبر آغاز می شود. برای اخذ ویزای دانشجویی آذربایجان مقاله ارائه شده را مطالعه کنید.

تحصیل بازیگری در مدرسه بین المللی فیلم آذربایجان

مدرسه بین المللی فیلم توسط اتحادیه سینماگران آذربایجان در سال 2007 براساس دستور رئیس جمهور آذربایجان به تاریخ 23 فوریه 2007 در مورد توسعه سینما در آذربایجان تأسیس شد. هدف ایجاد دانشکده فیلم افزایش علاقه جوانان به فیلمبرداری و سینما، شناسایی استعدادها و آموزش پرسنل بسیار واجد شرایط در زمینه سینما بود. مدارک مدرسه بین المللی فیلم اتحادیه سینماگران آذربایجان دارای وضعیت بین المللی است. دانشجویان در چند بخش زیر آموزش می بینند:

  • کارگردانی فیلم
  • تولید
  • مطالعات سینما
  • بازیگری
  • انیمیشن و چندرسانه ای

به عنوان بخشی از روند آموزشی، آموزشهای منظمی با همکاری سازمان های بین المللی متخصص و مشاهیر سینمای جهان ترتیب داده شد. به عنوان مثال، در سال 2008، اتحادیه سینماگران آذربایجان به همراه انجمن سینماگران مستقل قفقاز جنوبی دوره های آموزشی برای دانش آموزان مدارس فیلم در زمینه بهبود ساخت فیلم مستند و توسعه پروژه های فیلم بلند در قفقاز جنوبی برگزار کردند. جهت اعزام دانشجو به آذربایجان و تحصیل سایر رشته ها می توانید مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *