مهاجرت تحصیلی استونی

اعزام دانشجو به استونی

اعزام دانشجو به استونی

اعزام دانشجو به استونی با توجه به کیفیت مطلوب آموزش و همچنین کیفیت زندگی می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت تحصیلی باشد. البته از آنجا که استونی متمایل به شمال شرق اروپا است و زبان تحصیل در آن بیشتر استونیایی و روسی است کمی برای تحصیل سخت است. اما این کشور به جز این زبان ها نیز به زبان انگلیسی برخی از دوره های خود را ارائه می کند. تحصیل در استونی دارای مزایای از جمله اخذ ویزای شنگن و هزینه کم تحصیل است. برای بررسی بیشتر موضوع تحصیل در استونی و اعزام دانشجو به استونی همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تدارک دیده اند.

درباره استونی

واقع در دریای بالتیک، استونی دارای 45227 کیلومتر مربع سرزمین و 1.3 میلیون نفر جمعیت است. از شمال با خلیج فنلاند، از غرب با دریای بالتیک، از جنوب با لتونی و از شرق با دریاچه پیپوس و روسیه همسایه است. در آن سوی دریای بالتیک، سوئد در غرب و فنلاند در شمال قرار دارد. پایتخت استونی و بزرگترین شهر آن تالین است. استونی کشوری پیشرفته با اقتصادی پیشرفته و پر درآمد است و در شاخص توسعه انسانی رتبه بسیار بالایی دارد. با توجه به شاخص های رفاه OECD، استونی در آموزش، محیط، تعادل بین زندگی کار و زندگی و برابری جنسیتی عملکرد مطلوبی دارد اما از نظر رضایت ذهنی از زندگی و همچنین درآمد مصرف خانوار و شاخص های بهداشتی عقب است.

ساختار سیستم آموزشی در استونی

سیستم آموزشی فعلی استونی شامل آموزش پیش دبستانی، آموزش مقدماتی، آموزش متوسطه عمومی، آموزش حرفه ای و آموزش عالی است:

پارامترشرح
آموزش مقدماتی حداقل تحصیلات اجباری است که توسط مدارس ابتدایی (پایه های 1 الی9) ارائه می شود. کودکانی که 7 ساله هستند باید در مدرسه شرکت کنند.
آموزش متوسطه عمومی با اتمام آموزش مقدماتی، تحصیلات ممکن است در یک مدرسه عمومی متوسطه (کلاس های 10 الی 12) یا در یک موسسه حرفه ای ادامه یابد.
آموزش حرفه ای توسط هنرستان متوسطه و مدرسه حرفه ای پس از متوسطه ارائه می شود. تحصیلات متوسطه دوره متوسطه آموزش عالی حرفه ای را ارائه می دهد.
آموزش عالیبه 2 بخش موازی تقسیم می شود، آموزش عالی کاربردی (تحصیلات دیپلم) و آموزش عالی آکادمیک (دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا)

اعزام دانشجو به استونی در مقطع ابتدایی

کودکانی که به سن 7 سالگی می رسند مشمول الزام به تحصیل در مدرسه هستند و تا زمانی که تحصیلات ابتدایی را کسب نکنند یا به سن 17 سالگی نرسند، در این وضع باقی می مانند. دولت باید فرصتی برای حضور کودکان در مدرسه ایجاد کند و والدین باید از انجام وظیفه حضور در مدرسه اطمینان حاصل کنند، یعنی والدین باید مدرسه مناسب کودک را انتخاب و از حضور کودک در مدرسه اطمینان حاصل کنند و شرایط تسهیل را تضمین کنند. آموزش مقدماتی حداقل آموزش عمومی اجباری است. تحصیلات مقدماتی پیش نیازها را فراهم می کند و حق ادامه تحصیل برای تحصیل در مقطع متوسطه عالی (در دبیرستان عمومی متوسطه یا هنرستان) یا ورود به بازار کار را اعطا می کند. تحصیلات مقدماتی در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه اول که کلاسهای مدرسه ابتدایی دارد بدست می آید. مدرسه ابتدایی شامل پایه های 1 تا 9 است.

دستیابی به آموزش مقدماتی براساس برنامه درسی ملی است. كودكان با نيازهاي ويژه آموزشي حق دارند كه بر اساس برنامه درسي فردي تحصيلات خود را دنبال كنند، به درخواست والدين و طبق روالي كه توسط وزير تعيين شده است، در خانه آموزش مي دهند. تکمیل برنامه درسی مدرسه و گذراندن سه امتحان نهایی مدرسه ابتدایی شرط فارغ التحصیلی از مدرسه ابتدایی است. در صورت لزوم، مدارس می توانند برای افرادی که از مدرسه مقدماتی تحت برنامه درسی ملی ساده برای مدارس مقدماتی فارغ التحصیل شده اند، مطالعات اضافی یک ساله را ترتیب دهند تا آمادگی و پشتیبانی بیشتری را برای ادامه تحصیل یا ورود به بازار کار فراهم آورند.

اعزام دانشجو به استونی در مقطع ابتدایی

اعزام دانشجو به استونی در مقطع متوسطه

طول تحصیلات متوسطه عمومی در کشور استونی 3 سال است. مطالعات بر اساس برنامه درسی ملی انجام می شود. برای فارغ التحصیلی از یک دبیرستان، دانش آموزان باید سه آزمون دولتی، یک امتحان مدرسه متوسطه و یک مقاله تحقیق دانش آموز یا یک کار عملی را پشت سر بگذارند. کسب تحصیلات متوسطه عمومی پیش نیازهایی ایجاد می کند و حق ادامه تحصیل برای تحصیلات عالی را اعطا می کند. تحصیل در دوره متوسطه نیز به زبان استونایی و یا روسی ارائه می شود و معمولا این مدارس رایگان هستند. دانش آموزان خارجی در صورت داشتن حق اقامت استونی می توانند در این مدارس تحصیل کنند.

تحصیل در دانشگاه های استونی

استونی دارای انواع زیر موسسات آموزش عالی است:

  • دانشگاه های دولتی
  • دانشگاههای خصوصی
  • موسسات دولتی آموزش عالی کاربردی
  • موسسات خصوصی آموزش عالی کاربردی

در استونی 6 دانشگاه دولتی وجود دارد. دانشگاه ها در حدی که توسط قانون دانشگاهها تعیین شده باشد دارای استقلال هستند. این استقلال به معنای این است که دانشگاه ها حق تعیین ساختار علمی و سازمانی، محتوای کارهای آموزشی و پژوهشی، برنامه های درسی، شرایط پذیرش و فارغ التحصیلی و غیره را دارند. تحصیلات عالی در استونی هم گرایش آکادمیک و هم عملی دارد. تدریس در اشکال مختلف مانند سخنرانی، سمینار، کار گروهی، آزمایشگاهی و مطالعات مستقل انجام می شود. در فرآیند یادگیری، مسئولیت و عملکرد فردی دانشجو مهم تلقی می شود و نمرات کسب شده نه تنها نتایج آزمون نهایی بلکه مشارکت در دوره را منعکس می کند.

مدارک علمی نیز ممکن است شامل شرایط آزمایشگاهی و عملی باشد. ویژگی قابل توجه در همه تدریس ها و تحصیلات در دانشگاه های استونی استفاده از فناوری مدرن است که به راحتی برای همه کارکنان و دانشجویان قابل دسترسی است. برای معرفی دانشگاه های استونی می توانید جدول زیر را مشاهده کنید.

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه تالین
2دانشگاه تارتو
3کالج پزشکی تالین
4دانشگاه تکنولوژی تالین
5آکادمی هنر استونی
6موسسه تجارت استونی
7دانشگاه بین المللی EBS

اعزام دانشجو به استونی در مقاطع مختلف

دوره اولیه و استاندارد تحصیل در آموزش عالی در استونی3 تا 4 سال است (180-240 امتیاز ECTS) دوره استاندارد تحصیل در رشته زنان و زایمان چهار سال و نیم است. شخصی که تحصیلات عالی حرفه ای را کسب کرده است حق دارد در کارشناسی ارشد و طبق روال تعیین شده توسط هیئت مدیره موسسه آموزشی، تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد ادامه دهد.

به طور کلی تحصیلات عالی دانشگاهی دارای 3 دوره است:

  • تحصیلات کارشناسی (دوره استاندارد تحصیل 3-4 سال، 180-240 اعتبار)
  • تحصیلات کارشناسی ارشد (دوره استاندارد تحصیل 1 تا 2 سال، 60 تا120 اعتبار)
  • تحصیلات دکترا (دوره استاندارد) تحصیل 3-4 سال، 180-240 اعتبار)

دوره استاندارد پیوسته تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در کل حداقل 5 سال است. در صورت آموزش پزشکی، آموزش دامپزشکی، آموزش داروسازی، دندانپزشکی، مطالعات معماری، مطالعات مهندسی عمران و تربیت معلم برای معلمان عمومی، مطالعه بر اساس برنامه های درسی یکپارچه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می شود که دوره استاندارد آن 5 تا 6 سال است و حجم آن 300-360 امتیاز اعتباری است. دو دوره اول تحصیلات عالی دانشگاهی با گرفتن یک آزمون یا دفاع از یک پایان نامه و اعطای درجه به پایان می رسد. تحصیل در مقطع دکترا با دفاع از پایان نامه دکترا و اعطای درجه علمی پایان می یابد.

در نمودار زیر به صورت خلاصه مقاطع تحصیلی در دانشگاه های استونی آورده شده است:

زمان تحصیل در استونی در مقاطع مختلف

هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به استونی

هزینه شهریه و تحصیل در دانشگاه های دولتی استونی همانند تحصیل در آلمان برای دانشجویان این کشور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان است اما سایر دانشجویان خارجی برای تحصیل در استونی باید هزینه شهریه را پرداخت کنند. شهریه دانشگاهی در استونی با توجه به دوره تحصیل و نوع دانشگاه متفاوت است اما سالانه در حدود 1500€ الی 3000€ (یورو) می باشد. که این نشان دهنده هزینه پایین تحصیل در استونی نسبت به سایر کشورها است. البته توجه داشته باشید دوره های پزشکی در استونی گران ترین دوره های آموزش هستند و سالانه بیش از 10000€ (یورو) هزینه در بر دارند. هزینه تحصیل دکترا در استونی نسبت به سایر مقاطع کم تر می باشد.

همچنین بورسیه های تحصیلی مختلفی به دانشجویان شایسته برای پوشش هزینه تحصیل و زندگی در استونی ارائه می شود. فراموش نکنید برای تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی و برآورده سازی شرایط از جمله زبان تحصیلی را خواهید داشت. برای کسب مشاوره و اخذ آخرین اطلاعات مهاجرتی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *