مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته آنکولوژی در سریلانکا

رشته آنکولوژی در سریلانکا

رشته آنکولوژی در سریلانکا از رشته های مهم در بخش پزشکی است که با توجه به افزایش بیماری های سرطانی در جامعه گرایش به این رشته افزایش یافته است. بدین ترتیب در دانشگاه های سریلانکا رشته آنکولوژی در مقاطع مختلف و تخصصی پزشکی ارائه می شود. دانشگاه کلمبو معتبرترین دانشگاه کشور سریلانکا ارائه کننده رشته آنکولوژی و تحقیقات مربوط به این رشته است.

سریلانکا جزیره ای در جنوب هند است و با جمعیت 21 میلیونی خود نظامی مشابه به نظام آموزشی هندوستان دارد. لازم به ذکر است این کشور از نظر اعتبار و کیفی در رده مناسبی در جهان قرار ندارد. با این حال در این مقاله ارائه شده از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی درباره رشته آنکولوژی در سریلانکا ارائه شده است.

تحصیل رشته آنکولوژی در سریلانکا

آنکولوژیست ها پزشکانی هستند که برای تشخیص و درمان بیماران سرطانی فعالیت می کنند. سرطان شناسی یک رشته بسیار رقابتی است که نیاز به مدرک کارشناسی و پزشکی دارد. دانشجویانی که در حال مطالعه سرطان شناسی هستند باید چندین سال کارآموزی و اقامت در بیمارستان ها را گذرانده و همچنین قبل از تبدیل شدن به یک متخصص سرطان، در امتحانات مجوز دولتی قبول شوند. تخصص های مختلفی در زمینه عمومی سرطان شناسی مانند:

  • آنکولوژی زنان
  • آنکولوژی پرتویی
  • و آنکولوژی جراحی وجود دارد.

برای تبدیل شدن به یک آنکولوژیست در سریلانکا نیاز به کسب تخصص و مدرک کارشناسی ارشد دارد. هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی، شما یک دانشجو تازه وارد محسوب می شوید. اگرچه افرادی که مایلند آنکولوژی بخوانند می توانند از نظر فنی در هر کاری تخصص داشته باشند. اما بسیاری از آنها موضوعاتی مانند شیمی یا زیست شناسی را انتخاب می کنند. نکته کلیدی برای دانشجویان این است که آنها باید شرایط لازم برای ورود به دانشکده پزشکی را داشته باشند، جایی که آنها موضوعات خاص مربوط به سرطان را مطالعه خواهند کرد. این الزامات به طور کلی شامل دوره های ژنتیک، آناتومی انسان، بیولوژی مولکولی، شیمی آلی، اخلاق، بیوشیمی، فیزیولوژی، ریاضی و انگلیسی است. انتخاب هر یک از این موضوعات به عنوان رشته اصلی، حرکت خوبی برای کسانی است که مایل به ادامه تحصیل در زمینه سرطان هستند.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی در سریلانکا آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه کلمبو
2دانشگاه پرادنیا
3دانشگاه سری جایواردنپورا
4دانشگاه کلانیا
5کالج آنکولوژی سریلانکا

تحصیل رشته آنکولوژی در سریلانکا

کار در زمینه آنکولوژی در سریلانکا

سریلانکا باید برای بهبود بیشتر میزان درمان تلاش کند و در این راستا، مراقبت تخصصی از بدخیمی های مهم مانند سرطان از اهمیت بالایی برخوردار است. در حالی که بخش عمده ای از این بدخیمی ها را می توان به میزان کافی توسط انکولوژیست های بالینی درمان کرد، مواردی وجود دارد که نیاز به تخصص متخصصان آموزش هماتولوژی دارد. چنین فردی قادر خواهد بود از آموزش، تجربه و امکانات زیرساختی موجود در یک واحد بسیار تخصصی برای رفع نیازهای بدخیمی ها استفاده کند.

هماتو آنکولوژی تخصص فرعی در غرب است. اکنون در همه کشورهای آسیا به عنوان یک فوق تخصص شناخته می شود. سالانه حدود 1000 بیمار مبتلا به بدخیمی های خونی تشخیص داده می شوند. در موسسه ملی سرطان، ماهاراگاما بستری می شوند. انتظار می رود تا 10 تا 15 سال آینده، حداکثر 8 متخصص انکولوژیست خون در وزارت بهداشت برای واحدهای هماتوکولوژی و پیوند مغز استخوان کادر را تامین کنند.

درآمد مشاغل رشته آنکولوژی در سریلانکا

میزان درآمد کار در رشته آنکولوژی به دلیل تخصص مورد نیاز در این رشته بالاست. میزان حقوق ماهیانه کار در سریلانکا در مشاغل مربوط به رشته آنکولوژی به صورت متوسط 246000LKR (روپیه سریلانکا) در ماه است که سالانه حدود 2960000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته آنکولوژی در جزیره سریلانکا به میزان 121000LKR (روپیه سریلانکا) و حداکثر به میزان 384000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد.

در نمودار زیر میزان حقوق حرفه آنکولوژی نسبت به میزان تجربه کاری در سریلانکا آورده شده است:

میزان حقوق حرفه آنکولوژی در سریلانکا

تحصیل آنکولوژی در سریلانکا

موسسه پزشکی دانشگاه کلمبو PGIM تنها موسسه سریلانکا است که مسئول آموزش متخصصین پزشکی است. این یک موسسه ملی است که به دانشگاه کلمبو متصل است. این در سطح بین المللی شناخته شده است و تعدادی از برنامه های آموزشی آن به رسمیت شناختن معادل آن توسط کالج های سلطنتی انگلستان شناخته شده است. موسسه پزشکی کارشناسی ارشد دانشگاه کلمبو (PGIM) تنها موسسه مسئول آموزش و صدور گواهینامه انکولوژیست های بالینی در سریلانکا است.

  • دارای یک برنامه خدمات در موسسه ملی سرطان سریلانکا (NCI) است که منجر به انکولوژی بالینی MD و صدور گواهینامه هیئت مدیره به عنوان یک مشاور در انکولوژی بالینی می شود.
  • دارای 4 مرحله شامل 4-5 سال.

انکولوژیست های بالینی مسئول درمان تمام بدخیمی ها در سریلانکا از جمله بدخیمی های هماتولوژیک با تمام روش های درمان از جمله تابش و شیمی درمانی هستند. می توانید مدرک پزشکی را در شورای پزشکی سریلانکا ثبت کنید:

  • تکمیل دوره کارآموزی از یک سال به رسمیت شناخته شده توسط شورای پزشکی سریلانکا
  • تکمیل یک سال تجربه کار در سریلانکا، پس از کارآموزی
  • دریافت یک گواهی پزشکی از یک پزشک مشاور، نشان دهنده تناسب اندام ذهنی و فیزیکی عمومی و مطابقت با سایر مقررات PGIM است.

ارزیابی های جداگانه ای از 6 مورد وجود خواهد داشت:

  • فیزیک تابش
  • آمار پزشکی
  • آسیب شناسی
  • رادیو شناسی
  • فارماکولوژی
  • زیست شناسی سرطان

کالج آنکولوژی سریلانکا

کالج آنکولوژی سریلانکا SLCO یک نهاد دانشگاهی شناخته شده در سطح ملی و داخلی است که دارای بیش از 100 عضو موسسه سرطان شناسی بالینی، آنکولوژیست جراحی و انکولوژیست زنان است. SLCO در عضویت (SAARC فدراسیون انکولوژیست) و FARO (فدراسیون سازمان های آسیایی برای تشعشع انکولوژی) است و می تواند دانش و تخصص فراتر از مرزها را با ارتباطات مجازی در زمینه عضویت در بهبود مراقبت از بیمار، ادامه آموزش پزشکی و ایجاد شبکه در میان بسیاری از افراد ایجاد کند. SLCO به منظور تدوین دستورالعمل های ملی برای مدیریت سرطان های مختلف ثبت و ارزیابی داروهای آنکولوژیکی با تأکید بر کیفیت و ایمنی به شیوه ای شفاف به همکاری با ذینفعان مربوطه ادامه می دهد.

با معرفی فناوری، دسترسی منطقی به خدمات رادیوتراپی را برای همه انکولوژیست های بالینی تسهیل کرده است. بدین ترتیب درمان پرتودرمانی با کیفیت به بیماران سرطانی بیشتری در این کشور ارائه شود. این کالج همچنین برنامه ای برای تشکیل “انجمن جوانان انکولوژیست” با هدف ارائه فرصت های زیاد برای تقویت دانش، مهارت ها، تحقیقات و تخصص نوآورانه جوانان انکولوژیست و داشتن بستر برای شبکه سازی با همتایان خود در سراسر جهان دارد. جهت بررسی هزینه تحصیل در سریلانکا مقاله ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *