مهاجرت کاری سریلانکا

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا

از مهم در رابطه با کار در سریلانکا، حقوق ماهیانه کار در سریلانکا می باشد. این کشور همانند سایر کشورهای دنیا دارای قوانین مختص به خود است. سریلانکا پس از جنگ داخلی امروز یکی از کشورهای در حال توسعه در جنوب هند و قاره آسیا است. تمامی قوانین کار در سریلانکا علاوه بر افراد محلی بر افراد خارجی نیز صدق می کند و کارفرمایان موظف به رعایت آن از جمله پرداخت حقوق ماهیانه کار در سریلانکا به صورت منظم و رعایت سایر قوانین می باشد. واحد پول ملی این کشور روپیه سریلانکا است و تمامی پرداخت ها با این واحد پولی انجام می گیرد. در ادامه همراه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موضوع حقوق ماهیانه کار در سریلانکا توجه کنید و پاسخ سوالات زیر را دریافت کنید.

  • متوسط حقوق ماهیانه کار در سریلانکا چقدر است؟
  • حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در کشور سریلانکا چه میزان است؟
  • قوانین و شرایط کار در کشور سریلانکا چگونه است؟
  • حقوق مشاغل مختلف در سریلانکا به چه میزان است؟

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا 2023

میزان حقوق ماهیانه کار در سریلانکا با توجه به نوع کار و شغل متفاوت است اما همانند آمارهای گرفته شه از تمامی حقوق ماهیانه تمامی مشاغل یک میزان حقوق متوسط گفته می شود که به عنوان حقوق متوسط ماهیانه کار شناخته می شود. بر اساس این آمار در سال 2023 میزان حقوق ماهیانه کار در سریلانکا به صورت متوسط 94000LKR (روپیه* سریلانکا) اعلام شده است. البته این میزان متوسط و میانگین بوده و در حال متوسط بیشترین میزان حقوق ماهیانه کار در سریلانکا به میزان 401000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. حقوق متوسط ماهیانه کار تمامی مشاغل در سریلانکا در حداقل میزان، 25700LKR (روپیه سریلانکا) اعلام شده است. البته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از مشاغل میزان حقوق کمتر از این مقدار داشته باشد. البته طبق قوانین این میزان حقوق نمی تواند از حداقل حقوق ملی در این کشور پایین تر باشد.

*هر روپیه سریلانکا در تاریخ اکتبر 2023 معادل با 0.0027$ (دلار) می باشد.

در جدول زیر می توانید میزان مشارکت حقوق متوسط مردم کشور سریلانکا در سال 2023 را مشاهده می کنید:

حقوق متوسط مردم کشور سریلانکا

حداقل میزان حقوق ماهیانه کار در سریلانکا

حداقل یک دستمزد در سریلانکا وجود ندارد. حداقل دستمزد توسط هیئت های دستمزد سه بخش خاص برای بیش از 40 تجارت در سریلانکا تعیین می شود. حداقل دستمزد ممکن است به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی یا ماهانه توسط هیئت های دستمزد تشکیل شده براساس دستورالعمل هیئت های دستمزد تعیین شود. کارفرمایان ملزم به پرداخت حداقل دستمزد تعیین شده توسط یک هیئت دستمزد خاص تجاری هستند. هیچ معیار خاصی برای تعیین میزان حداقل دستمزد وجود ندارد. با توجه به تغییر شاخص هزینه زندگی و اقامت سریلانکا که برای کارگران در آن تجارت اعمال می شود، تنظیم می شود. نرخ حداقل دستمزد متناسب با شغل، بخش، منطقه و طبقه کارگران متفاوت است. افزایش نرخ حداقل دستمزد به طور متقابل توسط دولت، نمایندگان اتحادیه های کارگری و کارفرمایان تصمیم گیری می شود.

طبق قانون سریلانکا حداقل دستمزد ماهانه ملی برای همه کارگران در هر صنعت یا شغل 10.000LKR (روپیه سریلانکا) و حداقل دستمزد روزانه یک کارگر 400LKR (روپیه سریلانکا) تعیین شده است. کارفرما ملزم به ثبت نام در محل است، که باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

  • نام هر کارگر شاغل
  • نوع کاری که توسط هر کارگر شاغل انجام می شود
  • مبلغ پرداختی به هر کارگر

کارفرما موظف است این ثبت را برای مدت 6 سال نزد خود حفظ کند.

درباره حداقل حقوق ماهیانه کار در سریلانکا

هیئت های تعیین نرخ دستمزد حداقل حقوق را بر اساس زمان کار (که به عنوان نرخ حداقل زمان عمومی ذکر می شود)، حداقل نرخ دستمزد برای کار، حداقل زمان قابل اجرا برای کارگران را تعیین می کنند حداقل پاداش مبتنی بر زمان کار و حداقل نرخ کار اضافی توسط کارگران را نیز تعیین می کنند.

بر اساس قانون کمک هزینه بودجه کارگران در سال 2016، کارفرمایان ملزم به پرداخت مبلغ زیر از تاریخ 01 می 2015 (تا دسامبر/ December 2015) به هر کارگر مبالغ زیر را به عنوان کمک هزینه، بسته به دستمزد معمول کارگر، هستند:

  • 1500LKR (روپیه) در ماه اگر حقوق ماهانه بیش از 40000LKR (روپیه) نباشد.
  • 60LKR (روپیه) در روز اگر نرخ روزانه او از 1600LKR (روپیه) بیشتر نشود.
  • 15% از دستمزد یا حقوق پرداختی یک کارگر در ماه برای کارگران دارای امتیاز
  • تفاوت بین حداکثر دستمزد و دستمزد واقعی که نرخ دستمزد بیش از 40.000LKR (روپیه) است اما از 41.500LKR (روپیه) تجاوز نمی کند.
  • اگر نرخ روزانه بین 1600LKR تا 1660LKR (روپیه) باشد، 4% تفاوت بین 41.500LKR (روپیه) و کل دستمزد ماه مربوطه

حداکثر مبلغ کمک هزینه بودجه برای سه مورد اول 1500LKR (روپیه) است. از ژانویه 2016 به بعد، بسته به دستمزد معمول کارگر، مبالغ زیر به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود:

  • 1000LKR (روپی)ه در ماه اگر حقوق ماهانه بیش از 40000LKR (روپیه) نباشد.
  • 40LKR (روپیه) در روز اگر نرخ روزانه او از 1600LKR (روپیه) بیشتر نشود.
  • 10% از دستمزد یا حقوق قابل پرداخت یک کارگر در ماه برای کارگران دارای امتیاز

جریمه کارفرما در سریلانکا برای عدم پرداخت حقوق

طبق قانون حداقل دستمزد، کارفرمایان ملزم به نگهداری و حفظ سوابق مربوط به هر کارگر شاغل هستند. کلاس کاری که توسط هر کارگر استخدام شده توسط وی انجام می شود و همچنین مبلغی که به عنوان دستمزد به هر کارگری پرداخت می شود. اگر یک کارفرما نتواند حداقل دستمزد ملی (ماهانه یا روزانه) قابل پرداخت به کارگران را پرداخت کند، وزارت کار می تواند پس از تحقیقات، از کارفرما بخواهد مبلغی از این دستمزد حداقل ملی را که به عنوان پیش فرض در نظر گرفته شده نزد وی واریز کند. اگر کارفرمایی از مقررات مربوط به پرداخت حداقل دستمزد تخطی کند، مجرم شناخته شده است به دلیل محکومیت به جزای نقدی بیش از 25000LKR (روپیه) یا به حبس از هر نوع برای مدت بیش از شش ماه یا هر دو جریمه شامل جزای نقدی و حبس جریمه می شود.

شرایط و حقوق ماهیانه کار در سریلانکا

شرایط و حقوق ماهیانه کار در سریلانکا

با تصمیم مهاجرت کاری به سریلانکا باید حتما از شرایط کار در سریلانکا آگاه باشید. طبق قانون کار در سریلانکا روز کاری عادی برای همه کارکنان مغازه ها و دفاتر نمی تواند بیش از 9 ساعت در هر روز (شامل یک ساعت استراحت وعده غذایی) و 45 ساعت در هر هفته باشد. کارگران در روزهایی که هشت ساعت یا بیشتر کار می کنند باید به آنها وقت استراحت داده شود. کارکنان حق استراحت در یک روز کاری کوتاهتر را ندارند. تحت SOEA باید یک ساعت استراحت بین ساعات 11.00 صبح تا 2.00 بعد از ظهر که کارمندان در طول روز کار می کنند داده شود. استراحت برای کارکنانی که در طول شب کار می کنند باید بین ساعت 19:00 تا 22:00 باشد.

در مواردی که کارمندان بین ساعات 4.00 بعد از ظهر تا 6.00 عصر کار می کنند، باید نیم ساعت استراحت اضافی داده شود و درصورتی که کارمندان از 10.00 بعد از ظهر شروع به کار کنند، هر 4 ساعت یک استراحت نیم ساعته اضافی باید داده شود. در جایی که کارمندان روزانه هشت ساعت در هتل های مسکونی، کلوب ها، تئاترها و سایر مکان های تفریحی کار می کنند هشت ساعت کار روز را می توان با 11 ساعت کار با استراحت مداوم 3 ساعته در طول زمان کار پخش کرد.

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا و تعطیلات

طبق قانون کارمندان فروشگاه ها و ادارات در سریلانکا در شماره 19 سال 1954 (SOEA)، کارمندی که در کمتر از 28 ساعت کار کند (به استثنای وقت اضافه و استراحت) در هر یک هفته باید مجاز به یک روز و در آن هفته یا در هفته بلافاصله پس از آن، تعطیلات نیم روزه با حقوق داشته باشد. به طور کلی، این تعطیلات هفتگی به صورت نیم روز در روز شنبه و یک روز کامل در روز یکشنبه ارائه می شود، اگرچه معمولاً در بیشتر موسسات یک روز تعطیل کامل نیز در روز شنبه ارائه می شود. هر کارمندی که در تعطیلات هفتگی ملزم به کار شود، حق پرداخت با نرخ اضافه کاری را دارد که این مبلغ در 1.5 برابر دستمزد روزانه محاسبه می شود.

کارمندی که تحت SOEA قرار دارد به ازای هر سال خدمت کامل، 14 روز مرخصی سالانه با حقوق کامل دریافت می کند. SOEA ایجاب می کند که هفت روز مرخصی نباید به طور متوالی انجام شود. استحقاق یک کارمند برای مرخصی سالانه طبق قانون، صرف نظر از سابقه خدمت کارمند، بیش از 14 روز نخواهد بود. با این حال، برخی از کارفرمایان اجازه می دهند مرخصی بدون استفاده سالانه به سال بعد منتقل شود.

حقوق ماهیانه کار مشاغل در سریلانکا

برای درک بهتر میزان حقوق ماهیانه کار در سریلانکا در جدول زیر میزان حقوق برای برخی از مشاغل آمده است:

شغلحقوق متوسط (روپیه سریلانکا) LKR
حسابدار67.100
عکاس50.500
طراح گرافیک56.800
خلبان156.000
معمار111.000
مکانیک34.500
معلم74.200
پیشخدمت34.400
مهندس برق89.700
سر آشپز58.700
پرستار73.500
دندانپزشک232.000

برای انجام مشاوره و دریافت سوالات خود می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به خواست خود برسید. همچنین چنانچه در فکر مهاجرت هستید قبل از هر کار نیاز به مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود را دارید که با می توانید از مشاورین این مجموعه به نحو احسن استفاده کنید استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *