مهاجرت کاری سریلانکا

درآمد مهندسان در سریلانکا

درآمد مهندسان در سریلانکا

درآمد مهندسان در سریلانکا نیز با توجه به نیاز صنایع مختلف این کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد. رشته مهندسی در سریلانکا در حال توسعه است. البته رشته مهندسی همانطور که می دانید طیف وسیعی از رشته ها از جمله ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم دیگر را شامل می شود و مشاغل مختلفی را در خود جای می دهد. جهت ورد به بازار کار مهندسی در سریلانکا حتما بایستی دارای مدرک تحصیلی معتبر باشید و یا در این کشور این مدرک را بدست آورید. رشته مهندسی از جمله مشاغل پر درآمد بستگی به شغل شما در سریلانکا می تواند باشد. جهت مشاوره در رابطه با مهاجرت کاری می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تحصیل مهندسی در سریلانکا

سریلانکا دارای سابقه طولانی در ارائه کارهایی از نبوغ مهندسی است. امروزه صنعت مهندسی کشور با ترکیب استعداد سریلانکا برای نوآوری با فناوری و دانش روز در زمینه محصولات و خدمات مهندسی به پیش می رود. این کشور در حال توسعه دستگاه های الکترونیکی برای هدایت دیجیتالی شدن می باشد. با سابقه مهارت مهندسی که قدمت آن به قرن ها می رسد، تخصص سریلانکا در الکترونیک و مهندسی مکانیک بدون شک اثبات شده است. محصولات مهندسی نور سریلانکا را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

  • محصولات مهندسی برای محصولات مصرفی
  • محصولات صنعتی و کشاورزی

این صنعت تنوع گسترده شامل صادرات سریلانکا از جمله فن های صنعتی و خانگی، تهویه مطبوع، یخچال، ماشین آلات پردازش کشاورزی، موتورهای کوچک و مبلمان فلزی است که از قبل با استانداردهای جهانی تولید شده اند. این صادرات به دلیل استفاده از پیشرفته ترین فناوری، سرمایه دانش در سطح جهانی، کیفیت و دوام بالا، نوآوری مداوم، شیوه های انطباق اجتماعی و کار با شهرت جهانی گسترده ای کسب کرده اند.

پردرآمدترین مهندسان در سریلانکا

مهندسی می تواند یکی از مشاغل پر درآمد در سریلانکا باشد. افرادی که در زمینه مهندسی در بخش های بالا مانند مدیریت مشغول به کار هستند می توانند در این زمینه حقوق بالایی دریافت کنند. در جدول زیر از جمله مشاغل پر درآمد مهندسان در سریلانکا آورده شده است:

رتبهشغلمیزان درآمد میانگین (روپیه سریلانکا*) LKR
1مدیریت مهندسی160.000
2مدیر مهندس تولید140.000
3مدیر مهندسی منطقه ای134.000
4مدیریت مهندسی برق120.000
5مدیریت مهندسی بخش اصلی118.000
6مدیر پروژه مهندسی111.000
7مدیریت مهندسی مکانیک107.000
8مدیر مهندسی فروش104.000
9مشاور مهندسی100.000
10سرپرست مهندسی98.200

*روپیه سریلانکا واحد پول رسمی کشور سریلانکا است و هر 1 روپیه سریلانکا برابر با 0.005$ (دلار آمریکا) می باشد.

متوسط درآمد مهندسان در سریلانکا

در حال حاضر طبق آمارهای منتشر شده میزان درآمد مهندسان در سریلانکا به صورت متوسط به میزان 75.800LKR (روپیه سریلانکا) است. البته این مبلغ به صورت متوسط بوده و در حالت حداکثر این میزان حقوق به صورت 160.000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد و حداقل این میزان به صورت متوسط 24.000LKR (روپیه سریلانکا) است. البته طبق این آمار بیش از 50% مهندسان در کشور سریلانکا بیش از 77.300LKR (روپیه سریلانکا) حقوق دریافت می کنند.

در نمودار زیر مقایسه میزان متوسط حقوق مهندسان در سریلانکا با سایر مشاغل نشان داده شده است:

میزان متوسط حقوق مهندسان در سریلانکا

میزان درآمد مهندسان در سریلانکا

میزان درآمد مهندسان در سریلانکا برای آقایان به میزان 10% بیشتر از حقوق زنان مهندس است. میزان درآمد مهندسان در سریلانکا در هر سال حدود 6% افزایش پیدا می کند. به طور کلی مهندسی مشاغل گسترده ای را شامل می شود و میزان حقوق در آنها متفاوت است که در جدول زیر به برخی از آنها پرداخته ایم.

شغلمیزان درآمد میانگین (روپیه سریلانکا) LKR
مهندس بیوشیمی75.000
مهندس اتوماسیون87.700
مهندس صنایع82.200
مهندس تولید82.200
مهندس عمران83.200
مهندس نرم افزار74.400
مهندس ژئوتکنیک89.800
مهندس برق89.700
مهندس انرژی81.500
مهندس مکانیک84.100
مهندس ساخت83.900
مهندس نفت و پتروشیمی87.200
مهندس معدن78.500
نقشه بردار63.200
مهندس رباتیک91.700
مهندس حمل و نقل78.200

صنعت مهندسی در سریلانکا

بخش محصولات مهندسی در سریلانکا متشکل از بیش از 1000 واحد تولیدی و 11 کارخانه فولاد است که شامل واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ​​و سرمایه گذاری های صادرات محور است که در داخل و خارج از مناطق آزاد تجاری این کشور واقع شده است. هند، آلمان، مالدیو، سنگاپور و ایالات متحده بازارهای عمده صادراتی محصولات مهندسی نور سریلانکا هستند. با داشتن سابقه مهندسی، قدمت قرن ها، تخصص سریلانکا در الکترونیک و مهندسی مکانیک اثبات شده است. صادرات سریلانکا شناخته شده مانند فن های صنعتی و خانگی، تهویه مطبوع، یخچال و فریزر، ماشین آلات پردازش کشاورزی، موتورهای کوچک و مبلمان فلزی از قبل با استانداردهای جهانی تولید شده است. فرصت های کافی در بخش مهندسی نور سریلانکا برای سرمایه گذاران و کارآفرینی در سریلانکا وجود دارد.

از جمله مزایای صنعت مهندسی در سریلانکا:

  • فناوری پیشرفته
  • دانش در سطح جهانی
  • کیفیت و دوام
  • فرآیند ساخت سازگار با محیط زیست
  • شیوه های انطباق اجتماعی
  • نوآوری مداوم
  • شناخت جهانی

ساخت و ساز و درآمد مهندسان عمران در سریلانکا

صنعت ساخت و ساز سریلانکا یکی از مهمترین صنایعی است که به رشد اقتصادی اجتماعی سریلانکا کمک می کند. بخش ساخت و ساز طیف گسترده ای از محصولات، از خانه های فردی تا زیرساخت های مهم مانند جاده ها، نیروگاه ها و مجتمع های پتروشیمی را تولید می کند. توسعه اقتصادی، شهرنشینی سریع و افزایش هزینه های مصرف کننده از طریق برنامه های رشد و توسعه دولت و حمایت از سازمان توسعه شهری تسهیل شده است. این رویکرد در کنار هم به تقاضای ساخت و ساز به صورت مسکن، ساختمانهای بلندمرتبه، بیمارستانها، مدارس، جاده ها، بزرگراه ها و هتل ها در سایر موارد دامن زده است. در حقیقت، سیاست دولت سرمایه گذاری خصوصی را در چندین پروژه زیربنایی مانند تأمین آب، دفع فاضلاب، تولید برق، جاده ها، شهرک های صنعتی و پارکینگ تشویق می کند.

امتیازات مالیاتی، نیروی کار مقرون به صرفه، هزینه کم مواد اولیه و نهادهای اختصاصی دولتی، استانداردهای با کیفیت بالا و کنترل های توسعه در ساخت را تضمین می کنند. این باعث می شود سرمایه گذاری در خدمات ساختمانی بسیار جذاب باشد و تقاضا برای مهندسی در بخش ساخت و ساز و مهندسی عمران زیاد باشد. میزان درآمد متوسط مهندسان عمران در سریلانکا در مشاغل زیر به شرح زیر است:

  • مهندس عمران: 88.400LKR (روپیه سریلانکا)
  • مدیر ساخت و ساز: 154.000LKR (روپیه سریلانکا)
  • دستیار فنی ساخت و ساز: 35.900LKR (روپیه سریلانکا)
  • تکنسین عمران: 142.200LKR (روپیه سریلانکا)
  • مدیر عملیات ساختمانی: 83.200LKR (روپیه سریلانکا)
  • مهندس پروژه ساخت: 87.900LKR (روپیه سریلانکا)
  • تکنسین عمران: 44.500LKR (روپیه سریلانکا)

درآمد مهندسان الکترونیک در سریلانکا

درآمد مهندسان الکترونیک در سریلانکا

صنعت برق و الکترونیک سریلانکا به تدریج در زنجیره تأمین ارزش افزوده الکترونیک جهانی قدم می گذارد و محصولات و خدمات در میان مهمترین رهبران بازار جهانی مورد پذیرش قرار می گیرند. صنعت برق و الکترونیک در سریلانکا طی 45 سال گذشته رشد چشمگیری داشته و شاهد آن بوده ایم که به تدریج به جایگاه اصلی صنعت تولید که به رشد اقتصادی صادرات محور کمک می کند، ارتقا می یابد. سریلانکا که از اوایل دهه 1970 به عنوان مونتاژ کننده اصلی لوازم الکترونیکی مصرفی و محصولات آغاز به کار کرد، در دهه 1977 به سمت قطعات الکترونیکی و مونتاژ حرکت کرد. در سال 2017، سهم صنعت در کل درآمد صادراتی 371.48 میلیون دلار بود. طبق طبقه بندی صنایع تولیدی OECD، این صنعت تحت سری صنایع متوسط ​​و فن آوری بالا در سریلانکا قرار دارد.

شرکتهای بزرگ این بخش عملیات تولیدی خود را در مناطق پردازش صادرات تحت نظارت هیئت سرمایه گذاری سریلانکا (BOI) انجام می دهند. انجمن تولیدکنندگان الکترونیک و برق سریلانکا (SLEMEA) برای حمایت و تقویت صنعت به عنوان بخشی ضمن دستیابی به حمایت های لازم دولت تاسیس شد و تا حد قابل توجهی در رشد بخش کمک کرده است. درآمد کار در سریلانکا به عنوان مهندسان الکترونیک و برق به صورت متوسط در حدود 89.700LKR (روپیه سریلانکا) است.

در جدول زیر نیز مشاغل مربوط به این رشته همراه با میزان درآمد آورده شده است:

شغلدرآمد متوسط ماهانه به LKR (روپیه سریلانکا)
مهندس برق89.700
مدیر مهندسی برق118.000
تکنسین مهندسی الکترومکانیک88.000
طراح برق84.500
مهندس فروش برق65.200
تکنسین برق71.200
مهندس الکترونیک88.500
تکنسین نیروگاه برق آبی84.600

درآمد مهندسان شیمی در سریلانکا

مهندسی شیمی و فرآیند حرفه ای است که در آن دانش ریاضیات، شیمی، فیزیک و سایر علوم طبیعی به دست آمده با مطالعه، تجربه و عمل با قضاوت به کار گرفته می شود تا روشهای اقتصادی استفاده از مواد و انرژی به نفع بشر توسعه یابد. درست است که مهندسان شیمی با شیمی راحت هستند، اما آنها با این دانش بسیار بیشتر از تولید مواد شیمیایی عمل می کنند. به طور معمول، آنها مواد اولیه را به محصولات با ارزش تبدیل می کنند. مهارت های لازم شامل تمام جنبه های طراحی ، آزمایش ، اندازه گیری ، بهره برداری، کنترل و بهینه سازی است. از این رو این نیاز به درک دقیق عملیات واحد مختلف مانند تقطیر، مخلوط کردن و فرآیندهای بیولوژیکی دارد که این تبدیل ها را امکان پذیر می کند.

علم مهندسی شیمی با استفاده از انتقال جرم، حرکت و انرژی همراه با ترمودینامیک و سینتیک شیمیایی این واحدها را تجزیه و تحلیل و بهبود می بخشد. وسعت دانش علمی و فنی ذاتی این حرفه باعث شده است که برخی مهندس شیمی را به عنوان مهندس جهانی توصیف کنند. میزان درآمد مهندسین شیمی در سریلانکا به صورت متوسط 89.000LKR (روپیه سریلانکا) اعلام شده است. جهت کار در بخش مهندسی شیمی نیز می توانید با تحصیل در سریلانکا مدرک مورد نظر خود را بدست آورید. همچنین با بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در سریلانکا اخذ اقامت سریلانکا میسر می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *