مهاجرت کاری سریلانکا

کارآفرینی در سریلانکا

کارآفرینی در سریلانکا

سریلانکا برنامه بلند مدتی برای آینده اقتصادی خود تنظیم کرده است و یکی از شاخص های توسعه را در کارآفرینی در سریلانکا توسط خارجی ها می داند. زمانی که فردی قصد ایجاد کارآفرینی را داشته باشد، دولت سریلانکا با توجه به قدرت برنامه اقتصادی فرد تصمیم گیری خواهد کرد که آیا متقاضی قادر به ایجاد فرصت های شغلی مناسب در این کشور خواهد بود یا خیر. در صورتی که فرد ایده های مناسبی داشته باشد اجازه حضور در کشور سریلانکا را پیدا خواهد کرد.

اگرچه سریلانکا از نظر اقتصادی یک کشور قدرتمند نیست اما از نظر نرخ بیکاری در جایگاه مناسبی قرار دارد به طوری که نرخ بیکاری در این کشور در آغاز سال 2023 در حدود 4.6% بوده است. با این حال کشور سریلانکا همچنان به دنبال افراد توانمندی است که بتوانند فرصت های شغلی بیشتری را در این کشور فراهم آورند. همه افرادی که قصد سرمایه گذاری و کارآفرینی در سریلانکا را دارند، می توانند به آینده مالی خود نسبتا امیدوار باشند. ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات کافی در رابطه با کارآفرینی در این کشور را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

کارآفرینی در سریلانکا از طریق ثبت شرکت

یکی از راه هایی که به افراد کمک می کند تا بتوانند کارآفرینی در سریلانکا را تجربه کنند، ثبت شرکت در این کشور آسیایی است. دولت سریلانکا برای ثبت شرکت در این کشور یک روند ساده را در نظر گرفته است. در یک بازه زمانی کمتر از 3 هفته متقاضیان بتوانند شرکت مد نظر خود در کشور سریلانکا را افتتاح کنند. با وجود سهولت افتتاح شرکت در کشور سریلانکا، باید به این نکته نیز اشاره کرد که آن ها محدودیت های فراوانی را نیز برای سرمایه گذاران در نظر گرفته اند.

سرمایه گذاران خارجی در کشور سریلانکا این اجازه را نخواهند داشت که در هر زمینه در دسترس اقتصادی به فعالیت بپردازند. برای مثال حضور در عرصه های پولی و مالی و همچنین امنیتی برای شهروندان خارجی اکیدا ممنوع است. در صنایع بهره برداری از منابع طبیعی نیز شهروندان خارجی اجازه نخواهند داشت بیش از 40% از سهام یک شرکت را در اختیار داشته باشند.

)در رابطه خرید ملک مربوط به شرکت نیز محدودیت هایی وجود دارد. به گونه ای که افراد خارجی اجازه نخواهند داشت تا ملک شرکت خود را خریداری کنند و تنها افرادی می توانند دست به چنین کاری بزنند. سرمایه آنها از 250 میلیون RS روپیه سریلانکا) عبور کرده باشد، حداقل 150 نفر نیروی کار فعال داشته باشند و همچنین 3 سال از سابقه فعالیت آن ها گذشته باشد. اطلاعات بیشتر در این رابطه را می تواند در مقاله ثبت شرکت در سریلانکا مشاهده کنید.

برترین حوزه های کارآفرینی در سریلانکا

یکی از مسائلی که حتما باید به آن توجه داشت، حوزه هایی است که فعالیت افراد می تواند از نظر مالی و پیشرفت وضعیت بهتری داشته باشد. در صورتی متقاضیان از شرایط اقتصادی کشور با خبر باشند، فرصت بهتری در اختیار خواهند داشت تا به بهترین شکل ممکن، طرح اقتصادی خود را تهیه کنند تا اجازه سرمایه گذاری در این کشور را پیدا کنند. مهم ترین زمینه های اقتصادی که می تواند به موفقیت افراد در کشور سریلانکا کمک کند عبارتند از:

  • صنعت IT
  • صنعت توریسم
  • صنایع غذایی
  • صنعت داروسازی
  • صنعت مد و نساجی
  • کشاورزی
  • سوخت
  • خانه سازی
  • سیمان
  • صنایع ساخت و ساز

اشاره کردیم که محدودیت هایی در خصوص فعالیت افراد در برخی از زمینه های اقتصادی در کشور سریلانکا وجود دارد. همین مسئله می تواند شرایط را برای افراد دشوار کند. به منظور سهولت امر، کارآفرینان باید بتوانند ایده های خود را با یکی از شهروندان کشور سریلانکا مطرح کرده و بتوانند بهترین شرایط را برای همکاری با آن ها اعمال کنند. در این صورت کارآفرینان می توانند با سرعت بیشتری شرایط مهاجرت خود به کشور سریلانکا را سپری کنند. افراد این فرصت را خواهند داشت تا با نوشتن یک طرح اقتصادی قدرتمند، دولت کشور سریلانکا را متقاعد کنند تا ویزای اقامت مهمان را به آن ها اهدا کند.

برترین حوزه های کارآفرینی در سریلانکا

 ویزای اقامت مهمان در سریلانکا

افرادی که بنا بر دلایلی غیر از تحصیل و کار قصد ورود به کشور سریلانکا را دارند باید از برنامه اقامت مهمان در این کشور استفاده کنند. این برنامه در حقیقت مجوز حضور آن ها در خاک کشور سریلانکاست. بر اساس این مجوز، فرد می تواند به مدت دو سال در کشور سریلانکا اقامت داشته باشد. البته در صورت دارا بودن شرایط کافی، قابلیت تمدید این مجوز برای متقاضیان وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • کپی گذرنامه
  • 6 قطعه عکس در ابعاد 6×5 سانتی متر
  • کپی سند ازدواج برای افراد متاهل
  • آخرین مدرک تحصیلی هر فرد و سابقه کاری متقاضی
  • گواهی سلامت جسمانی
  • گواهی عدم سوء پیشینه قضایی
  • گزارش جزئیات پروژه ای که فرد قصد سرمایه گذاری در آن را دارد
  • گواهی افتتاح حساب بانکی در کشور سریلانکا
  • دستاورد های متقاضی
  • کلیه جوایز علمی و کاری متقاضی

در رابطه با حساب بانکی متقاضیان باید اشاره داشت که فرد متقاضی به ازای هر ماه اقامت در کشور سریلانکا باید 2000$ (دلار) سرمایه در حساب بانکی خود داشته باشد. کلیه همراهان او نیز باید 1000$ (دلار) در حساب خود پس انداز کرده باشند. منظور از همراه کلیه افرادی است که به متقاضی وابستگی اقتصادی دارند. در حقیقت همسر، فرزندان و والدین او قادر هستند به عنوان همراه به سریلانکا سفر کنند.

دلایل کارآفرینی در سریلانکا

هر فرد برای شروع فعالیت خود در کشور خارجی نیازمند یک دلیل مشخص است تا بتواند تصمیم به مهاجرت به آن کشور بگیرد. برای نوآفرینی در سریلانکا نیز دلایلی وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره می کنیم. یکی از مهم ترین دلایلی که می توان به آن اشاره کرد آن است که تنها 2.8% از نیروی کار موجود در این کشور به عنوان کارفرما شناخته می شوند. این در حالی است که این آمار در کشورهای ویتنام و تایلند به ترتیب 19.6% و 27.5% است.

کشور سریلانکا دارای محدودیت های اقتصادی و تجارت های بین المللی نیست، به همین دلیل، افراد می توانند با خیال آسوده فعالیت اقتصادی خود را در کشور سریلانکا آغاز کنند. با توسعه ارتباطات اقتصادی خود با کشورهای مطرح جهان سیر صعودی را با سرعت بیشتری سپری کنند. اقتصاد کشور سریلانکا ارتباط چندانی با توسعه تکنولوژی ندارد. به همین دلیل است که در صورت توانایی در برقراری فرصتی برای استفاده از تکنولوژی روند دستیابی به خواسته های اقتصادی می تواند بسیار بهتر باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امکان را برای شما ایجاد می کنیم. در صورت تمایل به کارآفرینی در سریلانکا، به صورت حضوری یا از طریق تماس تلفنی اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *