مهاجرت کاری سریلانکا

ویزای کاری سریلانکا

ویزای کاری سریلانکا

یکی از موارد مهم در رابطه با مهاجرت از طریق کار به کشور سریلانکا است. دریافت ویزای کاری سریلانکا برای کار در این کشور الزامی می باشد. تمامی شهروندان خارجی برای اقامت از طریق کار در سریلانکا نیازمند دریافت ویزای کاری این کشور هستند. جهت دریافت ویزای کاری سریلانکا متقاضیان بایستی شرایط، مدارک و مراحل دریافت آن را بدانند. سریلانکا با آزاد سازی اقتصاد خود به کشورهای جهان امکان حضور شرکت های خارجی را فراهم کرده و میزان آنها در سال های اخیر افزایش یافته است.

لذا نیاز به نیروی متخصص و انگلیسی زبان در این کشور وجود دارد البته اولویت با نیروی کار داخلی در این کشور است. با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا درباره ویزای کاری سریلانکا بیشتر بدانید.

سوالات رایج در باب ویزای کاری سریلانکا

  • هزینه ویزای کاری سریلانکا چقدر است؟ هزینه ویزای اقامت دولت و مالیات برای اجازه کار 20000LKR (روپیه) است.
  • مدت صدور ویزای کاری سریلانکا چقدر است؟ روند درخواست به طور کامل معمولا تا 3 ماه طول می کشد.

اینفوگرافیک ویزای کاری سریلانکا

ویزای کاری سریلانکا

ویزای اقامت ممکن است به مهاجران اعطا شود که می خواهند برای کار یا اهداف دیگر در سریلانکا بیشتر بمانند. آنها فقط در صورت رضایت مقامات و نداشتن هیچ گونه تهدیدی برای منافع سریلانکا صادر می شوند. ویزای کاری سریلانکا شامل افرادی است که برای کار در پروژه های مورد تأیید دولت استخدام شده اند. کارگران مهاجر استخدام شده در پروژه تحت هیئت سرمایه گذاران (BOI) سریلانکا و یا کارگران مورد نیاز برای شرکتهای خصوصی و کارمندان سازمانهای غیر دولتی تأیید شده می توانند این ویزا را دریافت کنند. فرم درخواست را می توانید در دفتر مرکزی اداره مهاجرت و مهاجرت (DI&E) در کلمبو پیدا کنید.

کلیه اتباع خارجی شاغل در نهادهای سریلانکا باید از اداره مهاجرت و کار باید اجازه کار بگیرند. این وظیفه کارفرما است که مجوز کار مربوطه را برای کلیه اتباع خارجی استخدام شده در آنها اخذ کند و اطمینان حاصل کند که کلیه اتباع خارجی که در استخدام خود مشغول به کار هستند مجوزهای لازم کار را دارند و آنها را به موقع تمدید می کنند.

نام ویزامدت اعتبارهزینهقابلیت تمدید
ویزای کاری سریلانکا B1 سال20000LKR (روپیه)دارد

بررسی شرایط کار در سریلانکا

ایجاد اشتغال پایدار، فراگیر و شایسته، کلید دستیابی به اهداف توسعه پایدار SDGs و دستور کار کار شایسته است. رسمی کردن اقتصاد غیررسمی؛ ایجاد نیروی کار شامل زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت با مهارت و گواهینامه؛ و افزایش بهره وری و رقابت پذیری و تاب آوری در برابر بلایا بنگاه های خرد، کوچک و متوسط ​​مورد نیاز است. ارتقای شرکت و توسعه منابع انسانی عناصر کلیدی در ارتقای اشتغال هستند. ILO تجزیه و تحلیل و تحقیق اشتغال را انجام می دهد، سرمایه گذاری بر اشتغال را ترویج می کند و به تدوین سیاست اشتغال کمک می کند. همچنین توسعه مهارت ها، ایجاد شغل، اشتغال جوانان، توسعه شرکت ها و تعاونی ها را ترویج می کند. ایجاد اشتغال پایدار، فراگیر و مناسب ویژگی های برجسته ای در برنامه کشوری کار شایسته سریلانکا 2018-2022 است.

سازمان بین المللی کار با اعضای آن در سریلانکا دو نتیجه اولویت زیر را شناسایی کرده است. نیروی کار سریلانکا با فرصت های شغلی بیشتر و بهتر و استراتژی ملی برای پاسخگویی به پیشرفت های تکنولوژیکی و تاثیر تغییرات آب و هوا در دنیای کار و دسترسی بهتر به اشتغال مولد تنها راه پایدار برای خروج از فقر و خروج از بحران است و برای دستیابی به چارچوب سیاست توسعه ملی سریلانکا حیاتی است. برنامه ILO برای حمایت از دسترسی به اشتغال پایدار، فراگیر و شایسته از طریق کاهش فقر و موانع برای زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت شامل خروجی های زیر است. به رسمیت شناختن مهارت ها و یادگیری قبلی، راهنمایی شغلی و سایر خدمات استخدامی، از جمله برای کارگران اقتصاد غیررسمی هم در حال اجرا در سریلانکا است.

مراحل اخذ ویزای کار در کشور سریلانکا

اتباع خارجی باید مراحل اخذ مجوز کار را با دریافت ویزای ورود به سریلانکا آغاز کنند. شرایط این ویزا ممکن است متفاوت باشد، بنابراین متقاضیان باید برای جزئیات خاص به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری سریلانکا مراجعه کنند. متقاضیان باید مشخص كنند كه پس از ورود به كشور قصد دارند ویزای اقامت بگیرند. متقاضیان پس از اخذ ویزای ورود می توانند به سریلانکا سفر کرده و برای ویزای اقامت اقدام کنند. آنها می توانند یک فرم درخواست ویزای اقامت را شخصاً در اداره مهاجرت در سریلانکا تحویل بگیرند یا آن را از وب سایت رسمی بارگیری کنند. متقاضیان می توانند پس از تکمیل درخواست و جمع آوری کلیه مدارک مورد نیاز جهت پشتیبانی از آن، درخواست ویزا را جهت تأیید به اداره ارائه دهند. هنگامی که اداره مهاجرت ویزای اقامت را صادر کرد، کارمند می تواند به طور قانونی کار در شرکت را در سریلانکا آغاز کند.

مدارک لازم برای ویزای کاری سریلانکا

برای مهاجرت به سریلانکا از طریق کار و دریافت ویزای کاری پس از تکمیل، فرم باید همراه با مدارک لازم به DI&E ارائه شود، همانطور که گفته شد: برای افرادی که در پروژه های BOI کار می کنند:

  • گواهی BOI
  • درخواست نامه از کارفرما
  • توافق BOI
  • گواهی ثبت شرکت
  • توصیه از طرف وزارت
  • یک کپی از صفحه اطلاعات در گذرنامه شما

برای افرادی که در پروژه های مصوب دولتی کار می کنند:

  • درخواست ویزا از دفتر پروژه
  • موافقت پروژه
  • یک کپی از صفحه اطلاعات در گذرنامه شما
  • توصیه از طرف وزارت یا از طرف منابع خارجی

برای کارمندان سازمان های غیردولتی و داوطلبان:

  • درخواست از سازمان مربوطه
  • توصیه دبیرخانه سازمان های غیر دولتی (دبیرخانه NGO) از وزارت دفاع یا وزارت کار برای داوطلبان
  • اجازه کار صادر شده توسط وزارت دفاع
  • در صورت وجود، توافق نامه ای که بین سریلانکا و کشور مربوطه امضا شده است

برای افراد شاغل در یک شرکت خصوصی:

  • فرم 48
  • فرم 65
  • درخواست شرکت
  • یادداشت و اساسنامه
  • توصیه وزارت

تمدید ویزای کاری سریلانکا

تمدید ویزای کاری سریلانکا

تمام ویزاهای کاری به مدت یک سال یا یک دوره زمانی مشخص شده توسط شرکت معتبر هستند. می توانید برای تمدید هر یک از این ویزاها پس از یک سال اقامت در DI&E در کلمبو اقدام کنید. به مدیران شرکت ویزای اولیه 2 ساله داده می شود. فارغ از تابعیت، قبل از مهاجرت به سریلانکا باید ویزای قبلی را تأیید کنید. این را می توان از سفارت سریلانکا در کشور خود دریافت کرد. پس از اعطا، می توانید با ویزای ورود به سریلانکا وارد شوید و یک بار در داخل کشور برای ویزای اقامت خود اقدام کنید. درخواست تمدید ویزا باید طبق همان روشی که برای دریافت ویزا استفاده شده است، ارسال شود. ویزا بدون خروج فیزیکی از کشور قابل تمدید است.

هزینه ویزای اقامت دولت و مالیات برای اجازه کار 20000LKR (روپیه) است. روند درخواست به طور کامل معمولا تا 3 ماه طول می کشد. اجازه کار اخذ شده فقط توسط کارمند خارجی می تواند برای کار در شرکتی که مجوز برای آن اخذ شده استفاده شود. اجازه کار به طور کلی برای مدت 1 سال معتبر است. هر بار که مجوز کار باید بیش از یک سال تمدید شود، باید یک توصیه نامه جدید دریافت کنید. قانون پیش بینی می کند که هر کسی آگاهانه شخصی را که بر خلاف مقررات آن قانون در سریلانکا وارد شده یا در آن می ماند استخدام کند، می تواند به حبس برای مدت 2 تا 5 سال حبس در پی داشته باشد.

نیروی کار و نرخ بیکاری در سریلانکا

هنگام جستجوی کار به عنوان یک خارجی در سریلانکا، توجه داشته باشید که با بسیاری از سریلانکایی هایی که بیکار هستند رقابت می کنید و آنها بر شما اولویت خواهند داشت. براساس گزارش سالانه نظرسنجی نیروی کار سریلانکا منتشر شده توسط وزارت سرشماری و آمار، وزارت دارایی و برنامه ریزی، برآورد می شود که 8.9 میلیون نفر نیروی کار در سریلانکا وجود دار و نرخ بیکاری در سریلانکا همچنان همانطور که در نمودار مشاهده می کنید کم تر از 5% می باشد. این نسبت به سال 2000 که بیکاری در حدود 8% بود، تقریبا نصف کاهش دارد و از سال 1990 که تقریبا %16 بود بسیار پیشرفت کرده است. سریلانکا هنوز مشکل برای استخدام همه جمعیت بومی خود دارد و از این رو فرصت ها برای خارجی های تازه وارد محدود می شود.

کاریابی و ویزای کاری سریلانکا

جهت مهاجرت کاری به سریلانکا حتما باید پیشنهاد کاری داشته باشید تا ویزای کاری سریلانکا را بدست آورید. یافتن شغل در سریلانکا به عنوان یک خارجی ممکن است کاملاً یک کار سخت باشد، اما غیرممکن نیست. فرصت هایی برای داوطلب شدن، آموزش زبان انگلیسی یا کار در یک شرکت بین المللی وجود دارد. مطمئنا افراد خارجی با مهارت و تجربه خاص شانس بیشتری برای یافتن کار در سریلانکا خواهند داشت.

معمولا، مهاجران تمایل به یافتن شغل در بخش های خصوصی تجارت و صنعت مانند بخش های زیر دارند:

  • مهمان نوازی و جهانگردی
  • روابط با مشتری
  • مهندسی
  • امور مالی
  • منسوجات و پوشاک

زیرساخت ها و گردشگری به ویژه امیدوار کننده است، زیرا این شرکت ها از زمان پایان جنگ داخلی سریلانکا در سال 2009 شروع به کار کرده اند. به خاطر داشته باشید که در سریلانکا، در مقایسه با اکثر کشورهای غربی، حقوق کم خواهد بود. ممکن است شما به عنوان یک مهاجر شاغل در سریلانکا نتوانید پس انداز کنید، اما حقوق شما باید یک سبک زندگی راحت را پوشش دهد، دلیل اصلی این امر این است که هزینه زندگی در سریلانکا به طور کلی کمتر از سایر مقاصد است. همچنین ممکن است بتوانید با یک سازمان بین المللی کار کنید که حقوق خارجی در مقابل حقوق محلی می پردازد.

شرایط استخدام و کار در سریلانکا

برای استخدام و کار در سریلانکا، از متقاضیان انتظار می رود علاوه بر مهارت های مرتبط با شغل، مدارک تحصیلی صحیح نیز داشته باشند. مدارک و مدارک خارجی اغلب بسیار مورد توجه قرار می گیرند. طبق اعلام آقای راوی پیریس، مدیرکل و مدیر اجرایی فدراسیون کارفرمایان سیلان (EFC)، اتحادیه صنفی کارفرمایان سریلانکا، مدارک تحصیلی برای رقابت در بازار کار سریلانکا مهم است، اما تعدادی از مهارت ها مانند مهارت های تحلیلی و شبکه ای تقریبا به همان اندازه مهم هستند. کارفرمایان انتظار دارند شما یک تیم با توانایی انطباق باشید و متقاضیان قطعا باید در زمینه سواد رایانه ای آگاهی کافی داشته باشند. مدرک دانشگاهی از هر دانشگاه معتبری، در اکثر موارد، مورد قبول قرار می گیرد.

به طور کلی در بین کارفرمایان این که متقاضی دارای مدارک خارجی یا محلی باشد هیچ ترجیحی وجود ندارد، اگرچه داشتن مدرک خارجی بهتر است زیرا در برخی موارد، دانشجویانی که در خارج از کشور تجربه دارند می توانند خود را بهتر بیان کنند و می توانند نوآورتر باشند. به ویژه در تجارت، انگلیسی به طور گسترده ای صحبت می شود و توانایی صحبت در انگلیسی به طور کلی یک نیاز اساسی برای موقعیت های سطح تحصیلات تکمیلی است. مطمئنا، برخی از دانشهای زبانهای بومی، سینهالی و تامیل، مزیتی برای خارجیانی است که امیدوارند در سریلانکا کار کنند.

مشاغل مورد نیاز در سریلانکا

با توجه به ظهور فناوری‌ های نوآورانه و جدید در هر سه ماهه تجاری، جای تعجب نیست که نامزدهای شغلی با مهارت‌های قوی توسعه وب در اکثر مناطق آسیا، به ویژه در سریلانکا مورد تقاضا هستند. داشتن مهارت های یادگیری کتابخانه زبان های برنامه نویسی جاوا، CSS، HTML  برای هر کسی که به دنبال ارتقای حرفه توسعه خود به سطح بعدی است مفید است. از تابلوهای تبلیغاتی گرفته تا تابلوهای تبلیغاتی در فروشگاه؛ به کاغذ روزنامه و مجلات و وبلاگ ها شغل یک کپی رایتر بسیار متنوع است. این نویسندگان روشنگر، چشم انداز برند یک شرکت را مستقیماً به روش های جذاب و اغلب سرگرم کننده به جهان منتقل می کنند. آنها چیزی بیش از یک داستان را بیان می کنند: آنها به مخاطبان می گویند که چرا باید فکر کنند، احساس کنند، واکنش نشان دهند و خرید کنند. و همیشه مورد تقاضا خواهند بود.

مشاغل که به عنوان تحلیلگر کسب و کار الکترونیکی نیز شناخته می شوند، به لطف تعداد زیادی از مردم که به صورت آنلاین خرید می کنند، تقاضای بیشتری پیدا می کنند. روشی که هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. تقاضا برای متخصصان واجد شرایط با مهارت های خرده فروشی و تجارت الکترونیک در اندونزی مطمئناً پس از سال 2023 رشد خواهد کرد. یک مشاور مالی، یا برنامه ریز مالی یا کنترل کننده، به افراد کمک می کند تا با استفاده از تفکر استراتژیک به روز و سایر مهارت های سطح بالا، بودجه خود را مدیریت کنند. همیشه نیاز به این نوع موقعیت‌ها وجود دارد، زیرا بسیاری از آنها برای جلوگیری از تضاد منافع یا صرفاً به این دلیل که در مدیریت پول خوب نیستند، به دیگران برای نظارت بر وجوه خود متکی هستند. مشاوران مالی همیشه مورد تقاضا هستند.

درباره کار در سریلانکا

هنگام کسب درآمد در سریلانکا، باید برای TIN یا همان شماره شناسایی مالیات ثبت نام کنید. دستورالعمل های راهنما و فرم درخواست بارگیری در وب سایت سریلانکا موجود است. برای خارجی های شاغل که غیر مقیم در سریلانکا تلقی می شوند، فقط سود و درآمد حاصل از آن یا کسب شده در سریلانکا واجد شرایط مالیات بر درآمد هستند. طبق اعلام سازمان بین المللی کار (ILO)، سریلانکا از سطح اجتماعی بالایی از حمایت اجتماعی برای جمعیت خود برخوردار است، اما وجود شکاف های نگران کننده ای از جمله عدم وجود یک طرح حمایت از بیکاری، برخی مناطق با تأمین اجتماعی کم و یا بدون تأمین اجتماعی وجود دارد. با وجود این، طرح هایی برای موارد زیر تهیه شده است:

  • پیری، معلولیت و بازماندگان
  • آسیب کار (مصوبه جبران خسارت کارگران)
  • بیماری و زایمان
  • کمک هزینه خانواده (کمک به خانواده های کم درآمد)
  • صندوق تأمین کارکنان (EPF)
  • صندوق اعتماد کارمندان (ETF)

زندگی شبانه در سریلانکا

زندگی شبانه ممکن است چیزی برای ماجراجویان باشد. این درست است تا زمانی که وارد سریلانکا شوید! با غروب خورشید کشور به بهشت ​​تبدیل می شود! محلی‌ها و خارجی‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا تجربیات خود را با نوشیدنی به اشتراک بگذارند و در این فرآیند دوستان جدیدی پیدا کنند. با این حال، هیچ چیز با زندگی شبانه سریلانکا رقابت نمی کند که می توانید با کافه ها، دیسکوها و کازینوهای زیادی در این منطقه تجربه کنید. آنها شلوغ تر از برخی از محبوب ترین کازینوهای جهان هستند. از سوی دیگر، در برخی از شهرهای کوچکتر، کازینوهایی وجود دارد که می توانید در آن از نوشیدنی در آرامش لذت ببرید. با این حال، چند چیز وجود دارد که ممکن است بخواهید به آنها توجه کنید. این شامل تورها و پسران ساحلی می‌ شود که برای استفاده از خارجی‌هایی که از زندگی شبانه سریلانکا لذت می‌برند، یورتمه می‌ روند.

در حالی که برخی ممکن است برای یک تعطیلات ساده به این کشور جزیره ای نگاه کنند، این کشور به خاطر سبک زندگی دیوانه وار و شب زنده داری اش شناخته شده است. نقاط اصلی که می توانید این زندگی شبانه دیوانه را پیدا کنید در کلمبو، پایتخت، یا در برخی از شهرهای دیگر مانند هیکادووا و Unawatuna است که تقریباً هر شب چندین مهمانی ساحلی برگزار می شود. به غیر از آن، چندین کلوب کارائوکه و کلوپ شبانه دیگر نیز وجود دارد که گردشگران می توانند در آنها کاوش کنند. به غیر از اینها، چندین انتخاب دیگر نیز وجود دارد که شامل دیسکوهای جذاب و عرصه هایی است که در آن شیار می کنید. تفریحات شبانه جاذبه اصلی این کشور نیست. کافه ‌ها، مهمانی ‌ها و کازینوها در شهرهای بزرگ ‌تر شلوغ هستند.

کار داوطلبانه در سریلانکا

به دلیل بلایای طبیعی و پس از سه دهه درگیری داخلی، سریلانکا هنوز با مشکلات زیادی روبرو است. خبر خوب این است که جا برای مداخله کمک های بین المللی وجود دارد، بنابراین فرصت های منحصر به فرد بسیاری را برای مهاجران فراهم می کند. خارجیانی که مایلند در جامعه سریلانکا شرکت کنند، طیف گسترده ای از پروژه ها برای شرکت در این پروژه ها دارند که به طیف وسیعی از موضوعات مانند فقر، حاشیه نشینی گروه های آسیب پذیر و بازسازی جوامع می پردازد. برای تقویت حرفه خود داوطلبانه در سریلانکا باشید. در 26 دسامبر 2004، یک سونامی ناشی از زلزله ای به بزرگی 9.0 ریشتر سریلانکا را لرزاند و جزیره را ویرانه ترک کرد. مردم از سراسر جهان به کمک سریلانکا آمدند و داوطلبانه به عنوان کمک به بلایای طبیعی کمک کردند که به نوبه خود فرصتهای شغلی بسیاری از این داوطلبان را فراهم کرد.

از آنجا که یافتن موقعیت شغلی برای فارغ التحصیلان اخیر خارجی بسیار دشوار است، بسیاری داوطلب می شوند. سریلانکا فرصتهای گسترده ای را برای کار داوطلبانه با سازمانهای غیردولتی (NGO) فراهم می کند، که بدون شک مهارت ها را افزایش می دهد و یا استعدادهای جدیدی را پرورش می دهد. مشاغل داوطلب مشهور عبارتند از:

  • کارهای خانگی مانند یتیم خانه های محلی یا خانواده های بی بضاعت
  • آموزش راهبان بودایی، یا مراقبت از کودکان، نوجوانان و افراد معلول
  • کارهای مردم شناسی باستان شناسی و فرهنگی مانند پروژه های توسعه جامعه
  • بازیابی میراث صنعتی
  • کارهای زیست محیطی مانند نقشه برداری و نظارت بر گیاهان

تفریحات در سریلانکا

در حالی که تقریباً در هر شهر، تعداد زیادی رستوران محلی با رتبه خوب وجود دارد، این کشور بخش مناسبی از گزینه های بین المللی خود را برای کسانی که به دنبال راحتی استثنایی هستند، ارائه می دهد. بیشتر تفریحات شبانه و سرگرمی های سرزنده در سریلانکا را می توان در پایتخت تجاری کلمبو یافت. در اینجا، مسافران می توانند از همه چیز لذت ببرند، از میخانه های شام قدیمی و میخانه های سنتی انگلیسی گرفته تا کلوپ های شبانه و بارهای پر جنب و جوش.

این صحنه اصلاً بی ‌نظم نیست، بنابراین حیوانات مهمانی باید سرگرمی خود را در جای دیگری پیدا کنند، اما گزینه‌ های زیادی برای یک شب سرگرم‌کننده وجود دارد. برای بررسی بیشتر مهاجرت به سریلانکا و انواع راه های مهاجرت به سریلانکا می توانید به آرشیو مقالات ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی موسسه ما همواره در اختیار شما قرار دارد.

سوالات متداول در باب ویزای کاری سریلانکا

در این بخش مفخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کاری سریلانکا می باشیم:

  • شرایط اخذ ویزای کاری سریلانکا برای مهاجران ایرانی چیست؟ داشتن پیشنهاد کاری یکی از اصلی ترین مواد برای مهاجران در خصوص اشتغال است.
  • تمایل مهاجران برای چه مشاغلی است؟ مهمان نوازی و جهانگردی، روابط با مشتری، مهندسی، امور مالی و منسوجات و پوشاک
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *