مهاجرت سرمایه گذاری در سریلانکا

خرید ملک در سریلانکا

یکی از روش های ساده سرمایه گذاری در کشور سریلانکا خرید ملک در سریلانکا است البته هر ملکی را نمی توان در این کشور خرید. همچنین مالکیت زمین ملک برای افراد خارجی میسر نیست و فقط تا 99 سال می توانند از ملک و منافع آن استفاده کنند. در هر صورت افراد خارجی می توانند با خرید آپارتمان و املاک در این کشور سرمایه گذاری کنند. البته افراد خارجی می توانند با ثبت شرکت در این کشور از طریق شرکت برای خرید ملک اقدام کنند. برای بررسی بیشتر موضوع خرید ملک در سریلانکا مشاورین و تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشته را منتشر کرده اند.

بازار خرید ملک در سریلانکا

بازار املاک و مستغلات در سریلانکا در سالهای اخیر بسیار پیشرفت کرده و با افزایش قیمت روبرو شده است. جزیره سریلانکا به دلیل گردشگری بسیار شناخته شده است، اما به عنوان یک مقصد خارج از کشور نیز بسیار جذاب است. وقتی به دنبال خرید ملک و اقامت در سریلانکا هستید، یافتن ملک آسان است. این امر به ویژه در نقاط داغ گردشگری وجود دارد، زیرا ورودی اصلی مردم مربوط به گردشگری است. البته این امر می تواند برای یک مهاجری که قصد دارد به سریلانکا برود، مشکلاتی را ایجاد کند، زیرا بیشتر پیشنهادات برای خرید ملک گران تر است.

با این وجود یافتن چندین وب سایت تخصصی در املاک و مستغلات در سریلانکا امکان پذیر است. اینها در مورد انتقال به سریلانکا و همچنین طیف گسترده ای از امکانات مسکن و اجاره، از جمله خرید ملک طولانی و اطلاعات به زبان انگلیسی، راهنمایی و مشاوره ارائه می دهند. توجه داشته باشید که قیمت ها به طور معمول به روپیه سریلانکا و هر متر مربع (متر مربع) نیست بلکه به ازای هر پرچ هستند. این واحد زمینی استاندارد در سریلانکا است و معادل 25 متر مربع است.

در نمودار زیر میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر اساس GDP در سریلانکا نشان داده شده است:

سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر اساس GDP در سریلانکا

مراحل خرید ملک در سریلانکا

سریلانکا مقصدی نسبتا مناسب برای سرمایه گذاری است و از سرمایه گذاری در سریلانکا توسط خارجی ها در این کشور استقبال می شود. بازار املاک و مستغلات سریلانکا به ویژه بخشهایی مانند آپارتمان ها در کلمبو و املاک اطراف گاله از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. پایتخت، کلمبو، رشد بسیار چشمگیری در آپارتمان های لوکس و بلند مرتبه تجربه کرده است که عمدتا توسط خریداران خارج از کشور اداره می شود. ساحل جنوبی متمرکز در اطراف گاله یک مقصد بسیار محبوب برای مهاجران و بازنشستگان متقاضی خانه های دوم یا خانه ها در تعطیلات بوده است.

مراحل کلی خرید ملک در سریلانکا:

  • جستجوی بازار و یافتن ملک
  • زمینه سازی و تعیین وکیل
  • ایجاد حساب و پول
  • قرارداد خرید و فروش
  • انجام موارد حقوقی
  • تکیمل خرید

روند خرید ملک در سریلانکا

روند خرید به خودی خود تفاوت زیادی با بسیاری از کشورها ندارد. مهمترین چیز این است که با یک وکیل یا دفتر اسناد رسمی هماهنگ شوید که می توانید به آن اعتماد کنید. تقریبا در هر کشور دیگر بدون وکیل یا دفتر اسناد رسمی، روند خرید به اتمام نمی رسد. اگر قصد خرید ملک را دارید، برای جلوگیری از مشکلات ارتباطی یا مشکلات قرارداد، باید شخصی را انتخاب کنید که بتوانید به او اعتماد کنید و انگلیسی صحبت کند و همچنین زبان بومی فروشنده را بشناسد. یافتن ملک بسیار دشوار است زیرا مردم سریلانکا اغلب آنچه را می فروشند تبلیغ نمی کنند. آنها می خواهند از اینکه همه بدانند ممکن است به زودی پول زیادی بدست آورند جلوگیری کنند. این بدان معناست که شما در بیشتر مواقع به یک مشاور املاک نیاز خواهید داشت.

  • آژانسهای املاک و مستغلات در سریلانکا مجوز ندارند، بنابراین اعتبار آنها را بررسی کنید و با دیگر مهاجران یا محلی که تجربه خرید ملک را دارند صحبت کنید.
  • گاهی اوقات آژانس های املاک از هر دو طرف کارمزد دریافت می کنند.
  • قبل از امضای هر چیزی سعی کنید در مورد کمیسیون مذاکره و توافق کنید.

هزینه های دیگر هنگام خرید ملک در نمودار زیر آمده است:

سایر هزینه های خرید ملک در سریلانکا

جستجوی ملک برای سرمایه گذاری در سریلانکا

جستجوی آنلاین، صفحات املاک در روزنامه های سریلانکا و نمایندگان معتبر در سریلانکا موثرترین راه برای یافتن املاک در سریلانکا هستند. نمایندگان محلی برجسته لیست های وب سایت خود را دارند و خدمات کاملی را از جمله معرفی به وکلا و بانک ها ارائه می دهند. بخش املاک در سریلانکا در ساندی تایمز نیز یک منبع محلی محبوب است. وکلا نقشی اساسی دارند و تعیین وکیل باتجربه یک گام اولیه است. مشارکت آنها می تواند فراتر از بررسی معمول عنوان و انتقال مالکیت باشد که شامل:

  • کمک به راه اندازی یک حساب بانکی محلی
  • کمک به راه اندازی شرکت محلی مالکیت املاک
  • شناسایی و مشاوره برای اقامت سریلانکا

هنگامی که ملک مورد نظر را شناسایی کردید، وکیل شما:

  • باید به مذاکره در مورد قرارداد اولیه کمک کند. (قرارداد خرید و فروش)
  • باید رسیدگی قانونی به املاک را آغاز کند.
  • می تواند به ایجاد شرکتی که از طریق آن خرید انجام می شود کمک کند.
  • می تواند به ایجاد حساب بانکی شرکت کمک کند که از طریق آن بودجه خرید خریداری می شود. این کار معمولا به صورت موازی انجام می شود و کل مراحل معمولا 4 تا 6 هفته طول می کشد.

واریز پول خرید ملک در سریلانکا

به خریداران خارج از کشور توصیه می شود حساب های بانکی محلی را در سریلانکا افتتاح کنند تا هزینه خرید ملک و حسابی برای زندگی روزمره را بتوانند پرداخت کنند. افتتاح حساب نسبتاً مستقیم انجام می شود و وكیل شما می تواند در این امر كمك كند. این فرآیند شامل چک های شناسایی معمول، اثبات آدرس دائمی و غیره است که در اکثر کشورها مورد نیاز است. اگر قرار است ملک از طریق یک شرکت خریداری شود، حساب بانکی باید به نام شرکت باشد و وکیل شما می تواند در این زمینه کمک کند.

حساب سرمایه گذاری داخلی(IIA)، همچنین به عنوان حساب سرمایه گذاری اوراق بهادار شناخته می شود. سریلانکا دارای یک گروه ویژه حساب بانکی برای سرمایه گذاری از جمله در املاک است. سرمایه گذاری از طریق IIA به سریلانکا، حواله های وجوه خارج از کشور، از جمله درآمد اجاره املاک و درآمد حاصل از فروش بعدی ملک را شامل می شود. بانک های بین المللی از جمله Standard Chartered Bank و بانک های خصوصی و محلی مانند Commercial Bank ، NationsTrust Bank و بانک Seylan امکانات بانکی آنلاین و تلفن و شبکه های گسترده و ATM را ارائه می دهند. توسعه ملک جدید به طور معمول خارج از طرح فروخته می شود و به خریداران امکان پرداخت اقساط مرتبط با برنامه از پیش تعیین شده را می دهد.

پرداخت برای املاک موجود معمولا شامل پرداخت یکجا است که در زمان انتقال مالکیت انجام می شود. بودجه بانکی برای خرید ملک معمولا به شهروندان سریلانکا محدود می شود، اما برخی از بانک ها ممکن است به شرکت های خریدار ملک با سهامداران خارجی وام دهند.

 

افتتاح حساب بانکی برای سرمایه گذاری در سریلانکا

برای خرید ملک در سریلانکا همانطور که گفتیم باید حساب بانکی باز کنید که به طور کلی 3-5 روز کاری طول می کشد. شما باید اسکن و کپی های معتبر این اسناد را به بانک IIA خود ارسال کنید. همچنین مدارک زیر مورد نیاز است:

  • صفحه شناسنامه عکس گذرنامه شما
  • اثبات آدرس اینها باید توسط یک مدیر بانک ، دادگستری یا یک دفتر اسناد رسمی به عنوان نسخه های واقعی تأیید شده و همراه با آن برای بانک IIA شما ایمیل شود.
  • فرم افتتاحیه حساب تکمیل شده
  • فرم تکمیل شده بانکداری اینترنتی

وقتی بانک شما تأیید کرد که حساب IIA افتتاح شده است، پول را به حساب IIA جدید خود منتقل کنید. با انتقال پول از حساب IIA خود به حساب فروشنده، مقامات بانکی سریلانکا برای خرید املاک خود مبلغ محدودی را برای پرداخت درنظر می گیرند. پرداخت حق تمبر برای خرید ملک، هزینه های کارگزاری و هزینه های حقوقی مجاز ممکن است درنظر گرفته شود. مدارک مربوط به خرید خود را به بانک خود ارائه دهید به عنوان مثال رسید سند فروش فاکتور برای پرداخت را بگیرید. اگر ملک خود را بفروشید و بخواهید پول خود را از سریلانکا برگردانید، در آینده این مورد نیاز خواهد بود.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کلمبو سریلانکا

کلمبو بزرگترین شهر سریلانکا است و به عنوان پایتخت تجاری کشور شناخته شده است. این شهر میزبان یکی از پر تردد ترین بندرهای آسیا است و میزبان کلیه ارگان های بزرگ بین المللی شرکتی و دولتی است که در این کشور فعالیت می کنند. طبیعت مدرن این شهر ترکیبی از تمام هویت های مختلف قومی در کشور است. طی چند سال گذشته بازار املاک در این شهر شاهد افزایش فعالیت و در نتیجه تقاضا بوده است. چشم انداز كل تقاضا در بلند مدت مثبت باقی می ماند زیرا انتظار می رود این كشور در آینده قابل پیش بینی در مسیر رشد بالایی باقی بماند.

انگیزه بیشتر برای صنایع خدماتی در زمینه IT، خدمات مالی، گردشگری و رشد حاصل از آن صنایع با ورود بازیگران جهانی به تقاضای قابل توجه برای فضاهای تجاری درجه یک منجر می شود. در جبهه های مسکونی، تقاضای املاک در سطح بین المللی و کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا و سرمایه گذاران خاورمیانه و همچنین خود سریلانکایی ها زیاد شده است

درباره خرید ملک در سریلانکا

خریداران از نظر جغرافیایی محدود نیستند که از کجا می توانند ملک خریداری کنند. جالب است بدانید که فقط 30% از شهروندان سریلانکا در شهرها زندگی می کنند و بقیه در مناطق روستایی زندگی می کنند، اگرچه محبوب ترین مکانها شهرهای اصلی جزیره مانند کلمبو، گاله و کندی هستند. پرهزینه ترین مناطق اجاره ای در سریلانکا در سواحل هستند، زیرا این مناطق مناطقی هستند که بین گردشگران و مهاجران محبوب هستند. در اینجا می توانید از سواحل محلی و منظره های بهشت ​​مانند لذت ببرید. برای مهاجران، زندگی در محیط شهری توصیه می شود، جایی که ممکن است سطح زندگی بالاتر باشد و همچنین تعداد فعالیت های محلی و خدمات موجود بیشتر است.

شایان ذکر است فقط در صورت سرمایه گذاری بیش از 2.5 میلیون دلار می توانید اقامت سریلانکا را از طریق خرید ملک بدست آورید. این در حالی است که می توانید با ثبت شرکت در سریلانکا هم ملک خریداری کنید و هم کسب و کار خود را به راه بیاندازید و اقامت سریلانکا را بدست آورید. برای استفاده از دانش و تجربه وکلای مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راه های ارتباطی برقرار می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *