مهاجرت سرمایه گذاری در سریلانکا

سرمایه گذاری در سریلانکا

اخذ اقامت سریلانکا از طریق سرمایه گذاری در سریلانکا یکی از برنامه های ارائه شده دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی است. شهروندان خارجی می توانند با سرمایه گذاری در مبلغ مشخصی اقامت 5 ساله کشور سریلانکا را برای خود و خانواده خود دریافت کنند. این ویزای سرمایه گذاری که به ویزای RGS معروف است امکان دریافت سرمایه گذاری در سریلانکا را به وجود می آورد.

علاوه بر این نیز این افراد می توانند با سرمایه گذاری در بخش های مختلف به کسب و کار خود بپردازند. امکان ایجاد ثبت شرکت و کارآفرینی یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در سریلانکا است. سریلانکا با توجه به رشد اقتصاد خود و موقعیت جغرافیایی در اقیانوس آرام می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. برای بررسی شرایط سرمایه گذاری در سریلانکا به مقاله ارائه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

زندگی و سرمایه گذاری در سریلانکا

سریلانکا یکی از زیباترین و غنی ترین فرهنگی است که به دلیل تنوع و آداب و رسومش شناخته می شود. فرهنگ سریلانکا آداب و رسوم متنوعی دارد که قدمت آن 2000 ساله است و نسلی به نسل دیگر تحویل داده می شود. سریلانکا حدود 21 میلیون نفر جمعیت دارد و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2018 به 292 میلیارد دلار رسیده است. این کشور بیشتر به دلیل مواد غذایی و بزرگترین چای تولید کننده شناخته شده است و چای سیلان آن بسیار مشهور است. تاریخ مستند سریلانکا 3000 ساله است و شواهدی از سکونتگاه های انسانی پیش از تاریخ مربوط به حداقل 125000 سال پیش است.

موقعیت جغرافیایی و بندرهای عمیق، از زمان جاده ابریشم باستان تا جاده ابریشم دریایی مدرن از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار بوده است. جنگل های بارانی سرسبز سریلانکا، تپه های مه آلود در میان مزارع چای بارور و مایل ها کیلومتر از سواحل گردشگران را به خود جذب می کند. سریلانکا ابتدا در سال 1505 توسط پرتغالی ها، سپس در سال 1658 هلندی ها و سپس در سال 1796 توسط انگلیسی ها مستعمره شد. سرانجام ، این کشور در سال 1948 استقلال کامل یافت. سینهالی و تامیل دو زبان رسمی سریلانکا هستند و بودایی ها 70% جمعیت را تشکیل می دهند.

در نمودار زیر میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در سریلانکا نشان داده شده است:

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سریلانکا

اخذ سرمایه گذاری در سریلانکا

سریلانکا یک کشور آفتابی و زیبا در نوک جنوب آسیا است. این کشور سالها یک مقصد سفر بی نظیر برای بسیاری از خارجی ها از قاره اروپا و آمریکا بوده است. سریلانکا یک طرح ویزای طلایی منحصر به فرد را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد. این طرح به عنوان (RGSVP) شناخته می شود که برای همه اتباع خارجی آزاد است. این طرح مستلزم کمک سرمایه گذاران به توسعه اقتصادی و اجتماعی – فرهنگی کشور است. ویزاهای رده سرمایه گذاران RGS صادر شده به مدت پنج سال اعتبار دارند و پس از آن می توانند تمدید شوند.

یکی از شرایط مهم سرمایه گذاران این است که آنها باید به توسعه اقتصادی کمک کنند، نمی توانند در فعالیت های سیاسی یا امنیتی برای کشور شرکت کنند. دفتر آژانس اجرا در مورد ویزای طرح RGSVP تصمیم می گیرد که در اداره مهاجرت سریلانکا واقع شده است. برای خارجی ها 2 دسته سرمایه گذاری زیر موجود است:

روش سرمایه گذاریشرح
دسته گروه سرمایه گذاریسرمایه گذاری حداقل 250.000$ و 35.000$ (دلار) برای هر نفر
دسته حرفه ایواریز ماهیانه 2.000$ و 1,000$ (دلار) در هر ماه برای هر عضو اضافه

سرمایه گذاری در سریلانکا در دسته سرمایه گذاری

بر اساس این طرح، سرمایه گذاران خارجی باید سرمایه گذاری زیر را انجام دهند:

  • سپرده حساب بانکی: 250،000$ (دلار)
  • سرمایه گذاری اقتصادی: 250.000$ (دلار)
  • برای اعضای دیگر خانواده، سرمایه گذاری به 35000$ (دلار) افزایش می یابد.

سپرده بانکی می تواند به هر ارز خارجی قابل تبدیل باشد و وجوه را در یک حساب ویژه در هر بانک تجاری تأیید شده توسط بانک مرکزی سریلانکا واریز می شود. سرمایه گذاری اقتصادی می تواند در مشاغل زیر تأیید شده توسط هیئت سرمایه گذاری انجام شود:

  • کسب و کار جدید مورد تایید هیئت سرمایه گذاری
  • شرکت های موجود یا جدید
  • سهام موجود در بورس اوراق بهادار کلمبو

سرمایه گذاری در سریلانکا در دسته حرفه ای

برای گروه حرفه ای در این نوع برنامه سرمایه گذاری در سریلانکا به صورت یک جا لازم نیست اما در عوض فرد باید $2000 (دلار) در ماه برای هزینه ها و $1000 (دلار) در ماه برای هر عضو خانواده باید در حساب بانکی ویژه خارجی ها واریز شود. این نوع سرمایه گذاری بیشتر برای بازنشستگان مناسب است. همچنین فرد برای باید در ابتدا داشتن این مقدار از پول در هر ماه را با ارائه مدارک و شواهد اثبات نماید. همچنین در هر 2 مورد سرمایه گذاری افرادی که ویزای RGS دارند باید قوانین زیر را رعایت کنند. آنها باید:

  • ظرف دو ماه پس از تغییر، هرگونه تغییر در اطلاعات ارسالی در برنامه اصلی را به آژانس مجری اطلاع دهید.
  • قوانین مهاجرت و اقامت را رعایت کنید.
  • با قوانین مالیاتی سریلانکا مطابقت داشته باشید.
  • تمام قوانین و مقررات دیگر را در سریلانکا دنبال کنید.
  • از هرگونه فعالیت سیاسی که به ضرر جمعیت یا ثبات کشور باشد خودداری کنید.
  • از کشور مبدا گواهی عدم سابقه کیفری را درخواست کنید.
  • از آوردن افراد دیگر به جز خانواده خود بپرهیزید.
  • با درخواست این ویزا شما مجاز به آوردن همسر، فرزندان و والدین یا والدین همسران هستید.

 

مدارک لازم برای سرمایه گذاری و اقامت در سریلانکا

افرادی که مایل به درخواست ویزای RGS هستند باید مدارک زیر را علاوه بر فرم درخواست تکمیل شده ارائه دهند:

  • کپی از صفحه های گذرنامه و گذرنامه افراد تحت تکفل آنها
  • کپی سند ازدواج
  • شش عکس (6 سانتی متر در 5 سانتی متر)
  • جزئیات مدارک تحصیلی یا حرفه ای مربوط به برنامه
  • متقاضیان ویزا ملزم به گذراندن معاینه پزشکی و ارائه گزارش خواهند بود. چهار نسخه از درخواست باید به سفارت سریلانکا ارسال شود.

اگر سفارت سریلانکا در نزدیکی شما نیست، پس باید از یک دوست، بستگان یا نماینده در سریلانکا بخواهید که از طرف شما درخواست ویزا کند. اگر می خواهید ویزای RGS خود را پس از 5 سال تمدید کنید، باید به DI&E مراجعه کنید. شما باید اثبات عملکرد رضایت بخش هرگونه سرمایه گذاری یا پروژه و همچنین صورت حساب های بانکی را ارائه دهید. مدارک مستند از درآمد داخلی و یک توصیه از BOI، در مورد پروژه های معاف از مالیات باید با درخواست تمدید ارائه شود. جهت خاتمه سرمایه گذاری به آژانس مجری دو ماه از قبل درباره قصد خود برای خاتمه پروژه سرمایه گذاری و خدمات حرفه ای اطلاع بدهید. پس از خاتمه پروژه سرمایه گذاری، 14 روز قبل، عزیمت مورد نظر خود را به مرجع مربوطه اطلاع دهید.

فرصت های سرمایه گذاری در سریلانکا

سریلانکا جذابیت های بی شماری برای سرمایه گذاران دارد. در این کشور امکان ایجاد منابع طبیعی غنی برای توسعه محصولات کشاورزی و تولیدی با ارزش افزوده بالاتر و گردشگری و خدماتی مرتبط وجود دارد. علاوه بر این، سریلانکا تعداد زیادی کارگر آموزش دیده را ارائه می دهد. نرخ سواد بزرگسالان 92% در این کشور در جنوب آسیا بالاترین است و بالاتر از مالزی و قابل مقایسه با ویتنام که با توجه به سطح درآمد سرانه این کشور قابل تحسین است. بعلاوه، دسترسی به آموزش در بین استانها به میزان قابل قبولی توزیع شده است و نرخ باسوادی در مناطق روستایی تقریبا به اندازه شهرهاست. امید به زندگی در کشور 71 سال، بالاترین در جنوب و جنوب شرق آسیا، به استانداردهای بالایی اشاره دارد.

با این وجود، برای بهبود دانش مهارت های پیچیده و مربوط به تجارت، نیاز به پیشرفت هایی در آموزش است. نرخ ناخالص ثبت نام برای تحصیلات عالی در %3 به دلیل کمبود مکان در مقایسه با میانگین 7% تا %8 آسیا کمتر است. همچنین، به ویژه در مقاطع تحصیلی بالاتر، سیستم کاملاً مطابق با نیازهای کارفرمایان نیست. اگرچه این کشور بیش از 1000 مرکز حرفه ای دارد، اما امکانات اغلب ناکافی هستند و برنامه درسی به اندازه کافی بر نیازهای تجاری متمرکز نیست.

مزایای سرمایه گذاری در سریلانکا

افراد خارجی با سرمایه گذاری در سریلانکا می توانند اقامت 5 ساله بگیرند و آن را تمدید کنند و پس از 10 سال تابعیت این کشور را درخواست کنند و پاسپورت سریلانکا را اخذ نمایند. با پاسپورت سریلانکا می توانید بدون ویزا به 43 کشور جهان سفر کنید. همچنین با داشتن تابعیت این کشور می توانید تحصیلات رایگان برای فرزندان خود را رقم بزنید. از جمله مزایای سرمایه گذاری در سریلانکا

  • اخذ اقامت سریلانکا
  • دریافت پاسپورت سریلانکا
  • امکان مهاجرت به همراه اعضای خانواده
  • روش کاملا مطمئن برای مهاجرت
  • تجارت و کسب و کار در سریلانکا
  • زندگی در کشور زیبای سریلانکا
  • اقامت با هزینه ای مناسب

امیدواریم با مطالعه این مقاله درباره اقامت در سریلانکا از طریق سرمایه گذاری به خوبی آشنا شده باشید. جهت اطلاع از کم هزینه ترین کشورهای برای مهاجرت می توانید به توصیه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ارائه شده را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *