متفرقه

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

در لیست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت کشورهای مختلفی وجود دارند که هر ساله متقاضیان زیادی با اهداف مختلف اقدام به ورود خاک این کشورها می کنند. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند اطلاعات کاملی درباره کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت به هموطنان عزیز ارائه دهند و به بهترین روش ها و راه های مهاجرت به کشورهای خارجی اشاره کنند.

درباره کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

در دو دهه اخیر تعداد متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند به طو چشمگیری افزایش یافته است. دلایل زیادی برای مهاجرت به کشورهای خارجی وجود دارد، از دلایل کاری گرفته تا ازدواج و تحصیل؛ اما متقاضیان برای مهاجرت به کشورهای خارجی اولین چیزی که به ذهنشان خطور می کند، کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت هستند. برای مهاجرت به کشورهای خارجی، متقاضیان می توانند از روش های مختلفی اقدام کنند؛ اما هزینه مهاجرت از روش های مختلف به کشورهای خارجی یکسان نمی باشد.

رایج ترین روش های مهاجرت به کشورهای خارجی عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق اشتغال
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

البته باید در نظر داشته باشید که مهاجرت از طریق پناهندگی به هیچ عنوان به هموطنان عزیز یا سایر متقاضیان توصیه نمی شود زیرا این روش مهاجرت با خطرات مالی و همچنین جانی بسیار زیادی همراه می باشد. در جدول زیر به کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت از طریق روش های ذکر شده اشاره شده است:

ردیفنام کشور
1آلمان
2کانادا
3فرانسه
4نروژ
5استرالیا
6نیوزلند
7مکزیک
8اتریش
9هند

شرایط مهاجرت به کشور آلمان

به دلیل وجود شرایط زندگی و کار مناسب و همچنین وجود سیستم آموزشی عالی در کشور آلمان، هر ساله به تعداد مهاجران این کشور افزایش می یابد. دو روش اصلی ورود به خاک کشور آلمان برای کسب اقامت این کشور مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری می باشند. برای ورود به دانشگاه های آلمان، هموطنان عزیز به ویزای دانشجویی این کشور نیاز دارند که هزینه دریافت آن 60€ (یورو) است. کسب ویزای تحصیلی آلمان با ارائه مدارکی چون فرم های تکمیل شده، پاسپورت معتبر، چند قطعه عکس، نامه پذیرش از دانشگاه، پرونده سوابق تحصیلی، مدرک زبان، اثبات داشتن توان مالی کافی و همچنین بیمه درمانی امکان پذیر است. لازم به ذکر است که با ویزای دانشجویی آلمان متقاضیان می توانند به مدت 120 روز کامل در این کشور در حین تحصیل مشغول به کار شوند.

شهروندان کشورهای ثالث برای کار در آلمان به مجوز و ویزای کار نیاز دارند. اتباع ممتاز کشورهای ثالث می توانند برای دریافت مجوز کار یا ویزای کارگر ماهر (با عنوان کارت آبی اتحادیه اروپا) اقدام کنند و با این ویزا اقدام به مهاجرت کاری به آلمان کنند. کسب ویزای کاری کشور آلمان معمولا 12 هفته طول می کشد. کارت آبی اجازه می دهد تا افراد چهار سال در آلمان بمانند. در صورتی که متقاضیان بتوانند اثبات کنند زبان آلمانی را در سطح B1 می دانند، می توانند طی 22 ماه مجوز اقامت دائم این کشور را کسب کنند.

فرانسه از کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

مهاجرت به کشور فرانسه که یکی از بهترین مقاصد دنیا برای ادامه تحصیل و اشتغال می باشد، با کسب ویزاهای مختلف امگان پذیر است. با توجه به ملیت مهاجران، برخی از آنها می باید اقدام به کسب ویزا و مجوز برای مهاجرت به فرانسه کنند. ویزای کاری موقت، ویزای کاری بلند مدت و ویزای کارگران با استعداد و ماهر از ویزاهای اصلی برای مهاجرت کاری به فرانسه می باشند. برای کسب ویزای کاری فرانسه، اکثر متقاضیان باید توسط کارفرمای شرکت مربوطه حمایت شوند و پیشنهاد کاری کسب کنند. افرادی که قصد دارند بیش از 90 روز در کشور فرانسه کار کنند باید اقدام به کسب ویزای کاری طولانی مدت کنند که هزینه دریافت آن 99€ (یورو) است.

برای تحصیل در کشور فرانسه برخی از متقاضیان نیاز به کسب ویزای تحصیلی دارند. نوع ویزای موردنیاز متقاضی بستگی به مدت زمان تحصیل در فرانسه دارد. 4 نوع ویزای دانشجویی وجود دارد. ویزاهای دانشجویی کشور فرانسه عبارتند از:

  • ویزاهای دانشجویی کوتاه مدت (کمتر از 3 ماه): ویزای دانشجویی برای تحصیلات کوتاه مدت و ویزای تحصیلی رقابتی (برای دانشجویان کشورهای ثالث)
  • ویزاهای دانشجویی بلند مدت (بیشتر از 3 ماه): ویزای تحصیلی بلند مدت و ویزای تحصیلی بلند مدت برای کسب اقامت.

همانند سایر کشورهای دنیا، برای کسب ویزای دانشجویی فرانسه متقاضیان باید از یک مرکز تحصیلی معتبر دعوتنامه تحصیلی کسب کنند و در صورت لزوم در آزمون های ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کنند.

شرایط مهاجرت به نروژ

به طور کلی، شهروندان ایرانی برای کار یا تحصیل در کشور نروژ برای مدت زمان بیش از 90 روز نیاز به کسب مجوز اقامت این کشور دارند. علاوه بر این، متقاضیان ایرانی باید برای ورود به خاک کشور نروژ ویزای تحصیلی یا کار این کشور را کسب کنند. کسب ویزای تحصیلی نروژ در صورتی امکان پذیر می باشد که دانشجویان موفق به کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در نروژ شوند. بعد از این که متقاضیان موفق به کسب دعوتنامه تحصیلی از دانشگاه نروژی مورد نظر شدند، می توانند برای کسب ویزای تحصیلی این کشور به سفارت کشور نروژ مراجعه کنند.

وقتی متقاضیان فرم درخواست اجازه اقامت دانشجویی خود را تحویل می دهند، باید گذرنامه خود را به همراه سایر مستندات لازم ارائه دهند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رسید پرداخت هزینه درخواست 650$ (دلار)
  • یک سند مسافرتی معتبر (گذرنامه)
  • دو عکس جدید به اندازه گذرنامه با پس زمینه سفید
  • شواهدی از پذیرش در یک برنامه آموزشی تمام وقت
  • شواهدی از بودجه کافی مالی برای کل دوره تحصیل (تقریبا 14350$ دلار آمریکا)
  • شواهدی مبنی بر اینکه شما جایی برای زندگی دارید (مانند خانه ، آپارتمان ، تختخواب یا اتاق یک سالن اقامت)
  • شواهدی مبنی بر انقضای مجوز اقامت خود از نروژ (معمولاً به صورت بلیط برگشت)
  • لیست چک اسناد UDI تکمیل و امضا شده

علاوه بر تحصیل، برای اشتغال در نروژ نیز ایرانیان نیاز به مجوز و ویزای کار دارند. داشتن مدرک تحصیلی معتبر، کسب دعوتنامه کاری و ارائه مدارک زیر برای کسب ویزای کاری نروژ الزامی می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • دو عکس گذرنامه جدید
  • جزئیات CV و مدارک تحصیلی
  • اثبات داشتن پیشنهاد شغل و حقوق کافی
  • اثبات داشتن محل سکونت مناسب در نروژ
  • پرداخت هزینه کسب ویزا

کانادا در لیست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

شرایط مناسب اقامت و زندگی در کشور کانادا و همچنین هزینه های مقرون به صرفه مهاجرت به کانادا از دلایل اصلی قرار گرفتن این کشور در لیست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت می باشند. برای ورود به خاک کشور کانادا، متقاضیان می توانند از طریق تحصیل، اقامت دائم و مجوزهای کاری اقدام کنند. مهاجرت به کشور کانادا از طریق مجوزهای کاری یا ورود اکسپرس، نیاز به داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای یک کمپانی معتبر در این کشور دارد. همچنین دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور کانادا مشغول به تحصیل شوند، می باید دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود کسب کنند. علاوه بر این، سیستم پناهندگان کانادا هر ساله از هزاران پناهنده محافظت می کند. پناهندگان ممکن است از طرف دولت و یا توسط افراد یا سازمانهای کانادا تحت حمایت قرار بگیرند.

برای کار در کانادا، بیشتر افراد خارجی به مجوز کار و ویزای اشتغال نیاز دارند. اجازه کار در کانادا به 2 بخش مجوزهای کار آزاد و مجوزهای کاری خاص کارفرمایان تقسیم می شود. اجازه کار آزاد به شما امکان می دهد برای هر کارفرمای در کانادا کار کنید در حالی که مجوزهای خاص کارفرمایان به شما امکان می دهد فقط برای یک کارفرمای خاص کار کنید. متقاضیان می توانند به عنوان کارگران موقت، افراد تجاری و کارگران دائمی اقدام به کسب ویزا و مجوز کار در کانادا کنند. کسب ویزای کار کانادا بر اساس سیستم امتیاز انجام می شود که شامل بخش های مهارت های زبان، تحصیلات، تجربه، سن، ترتیب کار در کانادا و داشتن همراه (همسر) می شود. در نمودار زیر به این موضوع اشاره شده است که چند درصد از جمعیت کشور کانادا را مهاجران خارجی تشکیل می دهند:

شرایط مهاجرت به کشور استرالیا

گزینه های زیادی برای ورود به خاک کشور استرالیا وجود دارد. از مجوزها و ویزاهای تحصیلی گرفته تا ویزاهای تجاری، متقاضیان می توانند برای مهاجرت به کشور استرالیا از راه ها و روش های مختلف اقدام کنند. برای مهاجرت کاری به استرالیا، متقاضیان باید از طریق موسسه های کاریابی معتبر در این کشور اقدام به کاریابی کنند. در کشور استرالیا فرصت های شغلی زیادی از جمله فرصت های شغلی فصلی، دائمی، موقت، تمام وقت و پاره وقت و غیره وجود دارد. اگر متقاضیان مایل به مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا باشند می بایست در آزمون های ورودی دانشگاه مورد نظر خود شرکت کنند و سپس مانند اکثر کشورهای دنیا بعد از کسب دعوتنامه تحصیلی، اقدام به کسب ویزای تحصیلی کنند.

برخی از ویزاهای کاری برای متخصصان ماهر شامل موارد زیر است:

  • ویزای طرح پیشنهاد کاری از کارفرما
  • ویزای طرح حمایت مالی برای مهاجرت
  • ویزای مستقل ماهر
  • ویزای نامزد ماهر
  • ویزای کمبود نیروی کار ماهر (موقت)
  • ویزای کار موقت (برای اقامت کوتاه مدت)
  • ویزای استعداد برجسته
  • ویزای دائمی استعداد

به یاد داشته باشید که برای کسب ویزای کار کشور استرالیا نیز متقاضیان باید امتیاز کافی در سیستم امتیاز مهاجرت استرالیا کسب کنند.

نیوزلند در لیست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

نیوزلند در لیست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

نیوزلند یکی از بهترین گزینه های مهاجرت برای ایرانیان در کنار کشورهایی چون آلمان، کانادا، استرالیا، انگلیس، دانمارک و اتریش قرار گرفته است زیرا در این کشور علاوه بر فرصت های شغلی زیادی که برای کارگران ماهر وجود دارد، سطح آموزش در دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالاست. افرادی که در کشور نیوزلند زندگی می کنند از تعادل کار و زندگی بسیار خوبی بهره مند هستند. حقوق و دستمزد کارکنان در این کشور نسبات بالاست و بیکاری کمتری در این کشور دیده می شود. ایمنی و امنیت و همچنین سلامت در کشور نیوزلند در اولویت قرار دارند. آموزش برای دولت نیوزلند اولویت است و مدارس این کشور سطح بالایی از آموزش را ارائه می دهند. در شهرهای بزرگ این کشور تعدادی دانشگاه مختلف وجود دارد که به طور جهانی شناخته شده اند. نیوزلند همچنین تعدادی برنامه کارآموزی مختلف به برای فارغ التحصیلان جوان ارائه می دهد.

مهاجرت کاری به کشور نیوزلند

برای مهاجرت به کشور نیوزلند و شروع یک زندگی جدید متقاضیان و مهاجران بین المللی می توانند اقدام به کسب ویزاهای مختلفی کنند. مهاجرت کاری به نیوزلند از بهترین روش های ورود به خاک این کشور و کسب اقامت نیوزلند می باشد. انواع ویزای کار نیوزلند ممکن است شرایط مختلف، فرم های درخواست، هزینه یا مراحل مختلف را داشته باشد. به طور کلی، برای درخواست ویزای کار در نیوزلند به موارد زیر نیاز دارید:

  • اثبات هویت (گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر)
  • اثبات سلامتی (پرسشنامه تکمیل شده سلامتی و پرتونگاری قفسه سینه و معاینه پزشکی پس از رسیدن)
  • اثبات شخصیت خوب (پرسشنامه شخصیت تکمیل شده، گواهینامه های پلیس از کشور مبدا و هر کشوری که حداقل از 5 سال 17 سالگی حداقل 5 سال در آن زندگی کرده اید.)
  • ارائه اهداف نامه و انگیزه نامه

مهاجرت کاری به نیوزلند با کسب ویزای کاری موقت، ویزای کارگر ماهر (ضروری) و ویزای جستجوی کار امکان پذیر می باشد. بیشتر مراحل درخواست ویزا به صورت آنلاین از طریق وب سایت مهاجرت نیوزلند انجام می شود. این روند آنلاین آسانتر و سریعتر است و برای تکمیل فرم آنلاین بیش از 15 دقیقه زمان لازم نیست. از طرف دیگر، می توانید فرم درخواست مربوط به نوع ویزا و همچنین تمام مدارک لازم مانند گذرنامه خود را به مرکز دریافت کننده مربوطه ارسال کنید.

اتریش از کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

انواع ویزای اتریشی مشابه انواع ویزاهایی است که در بسیاری از کشورها اخذ می شود و شامل ویزاها و مجوزهای کار برای کارگران با مهارت های خاص می شود. افرادی که زمینه کاری آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش ذکر شده است می توانند با کسب امتیازات کافی در سیستم امتیازبندی ویزای کار اتریش اقدام به کسب ویزای کاری این کشور کنند. شهروندان کشورهای ثبال برای زندگی و کار در اتریش به ویزای مجوز کار مربوطه یا ویزای خود اشتغال نیاز دارد. اجازه اقامت (موقت و دائم) فقط درصورتی ضروری است که متقاضیان شهروند کشورهای خارجی (ثالث) باشند. مجوز کار و ویزاهای اشتغال در اتریش به اشکال مختلفی ارائه می شود و در انواع شرایط به متخصصان ارائه می شود.

برخی از مجوزهای اصلی کار در اتریش که شهروندان خارجی برای کار در اتریش احتیاج دارند عبارتند از اجازه کار محدود (معتبر برای 1 سال)، اجازه کار استاندارد (معتبر برای 2 سال) و اجازه کار نامحدود (معتبر برای 5 سال). اتباع کشورهای ثالث که قصد کار در اتریش را دارند می توانند از کارت قرمز سفید فرمز استفاده کنند که به مدت 2 سال برای کار و زندگی در اتریش معتبر است. علاوه بر این، کارگران حرفه ای، موسسین استارتاپ، و کارگران ماهر (مورد تقاضا) می توانند با داشتن شرایط لازم و کسب امتیاز کافی در سیستم امتیاز بندی ویزای کار اتریش اقدام به کسب ویزای کار کنند.

درباره ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی یکی از بهترین روش های ورود به خاک کشور اتریش برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور است. کسب ویزای تحصیل کشور اتریش برای متقاضیانی که قصد دارند بیش از 3 ماه در کشور اتریش به عنوان دانشجو و فرد محصل اقامت داشته باشند الزامی می باشد. برای کسب ویزای تحصیلی اتریش، متقاضیان باید ثبت نام خود در دانشگاه مربوطه در این کشور را اثبات کنند و هزینه های درخواست را به صورت کامل پرداخت کنند. ویزای دانشجویی نوع D اتریش برای افرادی که قصد تحصیل در یک موسسه، کالج یا دانشگاه اتریشی را برای مدت زمان 6 ماه دارند، به عنوان ویزاهای غیر مهاجرتی صادر می شود. برای مدت زمان بیشتر از 6 ماه، متقاضیان علاوه بر ویزای دانشجویی، به مجوز اقامت دانشجویی در اتریش نیز نیاز دارند.

درباره کشور مکزیک

مکزیک دارای یک سیاست جامع مهاجرت قانونی و حقوقی است که بر مکزیکی ها و مهاجران خارجی تأثیر می گذارد. برای ورود به خاک کشور مکزیک دو نوع مجوز وجود دارد:

  • مجوز های غیر مهاجرتی: مجوزهای غیر مهاجرتی برای افرادی است که قصد دارند برای یک هدف خاص به مکزیک مراجعه کنند و سپس عزیمت کنند. برای مهاجرت از طریق مجوز های غیر مهاجرتی متقاضیان می توانند اقدام به کسب ویزای اقامت موقت و ویزای بازدید کننده موقت کنند.
  • مجوز های مهاجرتی: مجوزهای مهاجرت برای افرادی است که مایل به اخذ اقامت دائم طولانی مدت در مکزیک هستند. سرمایه گذاران، نیروی کار ماهر، اشخاص برجسته، اساتید و بازنشستگان از این طریق برای ورود به خاک کشور مکزیک اقدام می کنند.

با رشد اقتصاد مکزیک و فرصت های شغلی هیجان انگیز در این کشور، تمایل به مهاجرت به مکزیک در بین متقاضیان بین المللی افزایش می یابد. محبوبیت این منطقه در بین مسافران، بازنشستگان و کارآفرینان رو به رشد است و اکنون بسیاری مکزیک را منطقه ای عالی برای زندگی و تجارت می دانند.

هند در بین کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

هند یکی از مقصد های برتر جهان برای مهاجران بین المللی است. از سال 2015، حدود 5.2 میلیون مهاجر در هند زندگی می کنند و این دوازدهمین جمعیت بزرگ مهاجران در جهان است. اکثریت قریب به اتفاق مهاجران هند از کشورهای همسایه مانند بنگلادش (3.2 میلیون)، پاکستان (1.1 میلیون)، نپال (540،000) و سریلانکا (160،000) هستند. اصلی ترین دلیل مهاجرت اکثر مهاجران به کشور هند این است که هزینه زندگی در این کشور به صورت ماهانه کمتر از 600$ (دلار) می باشد و این موضوع موجب شده است تا کشور هند در کنار کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت قرار گیرد. تنها موضوعی که مهاجران باید برای زندگی در هند در نظر بگیرند، کاریابی در این کشور است؛ زیرا کاریابی در کشور هند آسان نمی باشد. اما بعد از کاریابی، مهاجران می توانند به راحتی در کشور هند اقامت داشته باشند.

شما عزیزان اگر به فکر مهاجرت به کشورهای ذکر شده و یا مهاجرت به کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، اتریش، سوئد، دانمارک و غیره هستید می توانید برای انجام امور پرونده مهاجرتی خود با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *