مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی یکی از خواسته های دانشجویان است، از این رو خوشبختانه امکان تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی میسر گردیده است. سوئیس دارای دانشگاه های معتبر و بین المللی در سطح جهان است که برترین دانشگاه های این کشور جزء 200 دانشگاه برتر جهان هستند. بسیاری از برنامه های تحصیلی در دانشگاه ها به زبان انگلیسی و زبان های ملی ارائه می شود. البته تحصیل به زبان انگلیسی در همه دانشگاه های سوئیس امکان پذیر نیست.

برای کسب اطلاع بایستی به سایت دانشگاه مورد نظر رجوع کنید. البته در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است سعی شده دانشگاه های مطرح در این کشور که تحصیل در آن به زبان انگلیسی نیز صورت می گیرد معرفی شوند. توجه داشته باشید که برای تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل نیاز خواهد بود. علاوه بر این دوره های زبان انگلیسی در این کشور برگزار می شود.

شرایط تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

علاقه مندان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور در ابتدا بایستی مقطعی که در آن خواهان تحصیل هستند را مشخص کنند چراکه هر مقطع تحصیلی در این کشور نیازمند ارائه مدارک متفاوتی است. علاوه بر این تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های این کشور ارائه می گردد. دانشگاه مورد نظر خود را برای پذیرش بایستی انتخاب کنند. شرایط آن دانشگاه را در نظر بگیرند. توجه داشته باشید که این دانشگاه ها نیز برخی از برنامه های خود را در قطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می دهند و در این مقطع برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی بسیار محدود است.

اما تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان از این بابت نگرانی نخواهند داشت. توجه داشته باشید که حداقل مدرک زبان در اکثر موارد آیلتس 6.5 می باشد. البته برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه زوریخ مدرک آیلتس 7 را قبول می کند.

مزایا و معایب تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس

به صورت کلی تحصیل در این کشور مزایای بسیاری دارد حال اینکه به زبان انگلیسی باشد یا زبان دیگر. در این کشور زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی جهت تحصیل رایج هستند و بسته به نوع منطقه معمولا زبان ملی و زبان انگلیسی در برخی دانشگاه ها ارائه می گردد. مدار صادر شده در این دانشگاه ها به هر زبانی در سطح جهان معتبر هستند. علاوه بر این زندگی در یکی از باکیفیت ترین کشورهای جهان را سبب می سازد.

تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور در نمودار زیر بدین شرح می باشد:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور سوئیس

در جدول زیر به طور کلی مزایا و معایب تحصیل به زبان انگلسیس در این کشور آورده شده است:

مزایامعایب
تحصیل بدون نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی، فرانسوی یا ایتالیاییشهریه بالاتر نسبت به تحصیل به زبان ملی سوئیس
زندگی در کشوری با استاندارد بالا و جهانیعدم دسترسی به همه رشته ها
امکان انتقال به دیگر کشورهای اروپاییدانشگاه های بسیار کم در مقطع کارشناسی
مدارک صادر شده معتبرنیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی
امکان تحصیل در اکثر رشته ها در مقاطع دکترا و ارشد
امکان یادگیری زبان های ملی سوئیس در طول تحصیل

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر سوئیس

خوشبختانه تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه های برتر این کشور امکان پذیر است. در لیست زیر نام این دانشگاه همراه با رده بندی جهانی آنها ذکر شده است:

نام دانشگاهرده بندی QS 2023شهرزبان
دانشگاه برن120برنآلمانی و انگلیسی
دانشگاه زوریخ83زوریخآلمانی و انگلیسی
دانشگاه ژنو125ژنوفرانسوی و انگلیسی
دانشگاه بازل136بازلآلمانی و انگلیسی
دانشگاه لوزان203لوزانفرانسوی و انگلیسی

جهت تحصیل در این کشور ویزای تحصیلی سوئیس را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در دانشگاه بین المللی ژنو به زبان انگلیسی

دانشگاه بین المللی ژنو یکی از 10 موسسه برتر تجاری در این کشور است. این موسسه با داشتن برنامه های کارشناسی ارشد و کارشناسی، موسسه ای مناسب برای دانشجویان بین المللی است. این برنامه به طور ویژه با ترکیبی از دستورالعمل های نظری و عملی برای آماده سازی دانشجویان برای شیوه های تجارت بین المللی طراحی شده است. برنامه تبادل آنها دانشجویان خود را قادر می سازد در دانشگاه های سراسر جهان تحصیل کنند. این دانشگاه از معدود موسسات در این کشور هستند که دوره های آنها به زبان انگلیسی تدریس می شود.

ژنو یکی از بهترین مکان ها برای دانشجویان بین المللی تجارت است. این مرکز در اروپا واقع شده است که سفر به شهرهای دیگر را آسان تر می کند. همچنین قطب تجارت و سیاست است. این دانشگاه روابط بسیاری در این کشور و خارج از کشور ایجاد کرده است که برای دانشجویان خود موثر واقع می شود. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی و موسسه مدیریت 

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی و موسسه مدیریت

این مدرسه که در لوسرن این کشور واقع شده برنامه هایی را در زمینه هنرهای آشپزی، مدیریت میهمان نوازی و مدیریت تجارت جهانی ارائه می دهد. این موسسه با داشتن دانش اندوزانی از 65 کشور جهان و تأکید بر تجربه کار در دنیای واقعی، اهمیت بسیاری در موفقیت دانشجویان خود در صنعت مهمانداری بین المللی دارد. هر سال دانشجویان با یکی از شرکای این موسسه در سراسر جهان در بخش صنعت آموزش می بینند. دانش آموزان تمام وقت خود را کلاس نمی گذرانند. آنها عملی نیز آموزش می بینند و تجربه ای ارزشمند را بدست می آورند. بنابراین هنگام فارغ التحصیلی برای بازار کار آماده خواهند بود. تمام برنامه های تحصیلی این موسسه به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان انگلیسی زبان می توانند در این موسسه به تحصیل بپردازند. از این رو جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اخذ اقامت سوئیس را مطالعه بفرمائید.

هزینه تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

به صورت کلی هزینه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی با توجه به مقطع، رشته و حتی ملیت افراد متفاوت می باشد. دانشجویان عضو اتحادیه اروپا نسبت به دیگر افراد شهریه کمتری پرداخت می کنند. علاوه بر این دوره های زبان انگلیسی از سوی موسسات و دانشگاه های سوئیس نیز برای افرادی که خواهان تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی هستند برگزار می شود. البته افرادی که خواهان پذیرش هستند بایستی حداقل آیلتس 5 داشته باشند تا در شرایطی خاص مورد پذیرش قرار گیرند. برای کسب اطلاع دقیق از برنامه تحصیلی و رشته مورد نظر به زبان انگلیسی بایستی به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و کسب اطلاع کنید.

در جدول زیر شهریه تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های سوئیس آورده شده است:

دانشگاهشهریه ها به فرانک سوئیس در هر ترم
دانشگاه ژنوCHF500
دانشگاه برنCHF950
دانشگاه بازلCHF850
دانشگاه زوریخCHF1220
دانشگاه لوزانCHF850
دانشگاه بین المللی ژنوCHF36400
موسسه مدیریت و هتلداریCHF23100

تحصیل در دانشگاه بازل سوئیس به زبان انگلیسی

این دانشگاه در شهر بازل در شمال سوئیس در مرزهای فرانسه و آلمان واقع شده است. دانشگاه بازل قدیمی ترین دانشگاه سوئیس است که در سال 1460 تاسیس شده است. با داشتن دانشجویانی بیش از 100 کشور مختلف، این دانشگاه قطعا به عنوان دانشگاهی بین المللی شناخته می شود. دانشگاه بازل به طور مرتب به عنوان یکی از 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شود. این دانشگاه از آنجایی که همچنان به نوآوری و مشارکت در موضوعات بسیاری ادامه می دهد، از اهمیت زیادی در روابط خود با شرکای منطقه ای و بین المللی برخوردار است.

این دانشگاه دوره های متنوعی را ارائه می دهد در حالی که دوره ها به زبان آلمانی و انگلیسی در اینجا تدریس می شود. دانشگاه بازل برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در موضوعات متنوعی از ریاضیات گرفته تا تاریخ ارائه می دهد. 18 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در علوم سخت و علوم انسانی وجود دارد. جهت مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس را مطالعه بفرمائید.

مراحل تحصیل در سوئیس

برای تحصیل در کشور سوئیس به زبان انگلیسی در ابتدا بایستی از یک دانشگاه سوئیس که برنامه های مورد نظر شما را به زبان انگلیسی ارائه می دهد پذیرش شوید. لذا برای این کار بایستی مراحل زیر را به صورت عمومی دنبال کنید.

  • جستجو و یافتن برنامه ارائه شده در دانشگاه سوئیس به زبان انگلیسی
  • مراجعه به سایت دانشگاه و درخواست پذیرش تحصیلی
  • آگاهی از مدارک مورد نیاز خواسته شده از سوی دانشگاه
  • جمع آوری مدارک مانند رزومه تحصیلی، مدارک زبان و غیره و ارائه آن به دانشگاه
  • اخذ نامه پذیرش از سوی دانشگاه مورد نظر
  • مراجعه به سفارت و ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی
  • دریافت ویزای تحصیلی سوئیس و مهاجرت به سوئیس

یکی از موارد مهم برای اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های سوئیسی به زبان انگلیسی توجه به زمان گفته شده جهت ثبت نام است. همچنین توجه داشته باشید که هزینه زندگی در سوئیس بالاست. این مورد را نیز حتما در نظر داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه و موارد موفقیت آمیز مهاجرتی آماده همکاری و ارائه خدمات به هموطنان عزیز در باب مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *