مهاجرت کاری سریلانکا

لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا

لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا

متقاضیان کار در کشور سریلانکا می توانند با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا وضعیت بازار کار این کشور را مورد بررسی قرار داده. چنانچه شغل مورد نظر خود در این لیست باشد برای مهاجرت کاری به سریلانکا اقدام کنند. البته جهت انجام مهاجرت از طریق کار به سریلانکا متقاضیان باید در ابتدا پیشنهاد کاری دریافت کنند و پس از اخذ مجوز کاری و ویزای کاری برا مهاجرت اقدام کنند. سریلانکا نیز مانند بسیاری از کشورها در حال گذار از صنعت کشاورزی به صنایع جدید مانند صنعت تکنولوژی و فناوری است. لذا پیش بینی می شود در آینده این کشور نیز بیشتر به سمت دیجیتالیزه شدن حرکت کند و لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا تحت این موارد تغییر کند. تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا را معرفی کرده اند.

لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا 2023

سریلانکا یک کشور جزیره ای در جنوب آسیا است که در اقیانوس هند واقع شده است. ایالت جزیره توسط تنگه پالک و خلیج مانار از شبه قاره هند جدا شده است. سریلانکا دومین جزیره بزرگ اقیانوس هند است که مساحتی حدود 25330 مایل بر متر مربع را اشغال می کند و بیش از 21.4 میلیون نفر جمعیت دارد. اقتصاد این جزیره به ی کشاورزی وابسته بود که به دلیل تولید و صادرات چای سیلان، لاستیک و دارچین در طول قرن نوزدهم و بیستم شناخته می شود. اقتصاد سریلانکا از سال 2003 تا 2012 رشد تقریباً 6.4% را تجربه کرده است. این کشور به اهداف توسعه هزاره (هدف توسعه هزاره) خود رسیده است که میزان فقر را 50% کاهش می دهد.

بیشتر صنایع اولیه در سریلانکا به منابع طبیعی این کشور تکیه می کنند و لیست مشاغل مورد نیاز در سریلانکا شامل صنیع زیر هستند:

  • کشاورزی
  • نساجی
  • پوشاک
  • صادرات چای
  • گردشگری

تحول بازار و لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا

سریلانکا اقتصادی در حال توسعه دارد که بیشتر مبتنی بر کشاورزی، خدمات و صنایع سبک است. کشاورزی تقریبا %21 از تولید ناخالص داخلی (GDP) را تشکیل می دهد و 24% از نیروی کار را در بر می گیرد. تولیدات کشاورزی بین محصولات نقدی حاصل از کشاورزی مزارع و محصولات غذایی حاصل از معیشت تقسیم می شود. محصولات نقدی یعنی چای، لاستیک و نارگیل عمدتا در مزارع کشت می شوند. برنج محصول اصلی غذایی و معیشت اصلی بیش از %70 جمعیت روستایی سریلانکا است. صنایع تولیدی تقریبا %19 از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند و حدود 30% از اشتغال را شامل می شود. تولید کنندگان اصلی شامل منسوجات، سرامیک، فرآورده های نفتی، روغن های گیاهی، کودها و سیمان هستند.

بخش خدمات بزرگترین اقتصاد سریلانکا است که %45 نیروی کار را به کار گرفته و تقریبا %60 از تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد. گردشگری، صنایع بانکی، مالی و تجارت خرده فروشی از اجزای اصلی بخش خدمات هستند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید سهم این 3 بخش را در میزان اشتغال و لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا مشاهده می کنید:

سهم صنایع بزرگ در سریلانکا

اقتصاد سریلانکا

اقتصاد سریلانکا بسیار متنوع شده است. این بخش به سرعت در حال تولید و خدمات است، فعالیت های کشاورزی مدرنیزه شده و کشور تقریبا در تولید برنج خودکفا است. اهمیت 3 محصول عمده صادراتی (چای، لاستیک و نارگیل) به عنوان منبع اصلی درآمد صادراتی کاهش یافته است و اهمیت تولید بسیار زیاد شده است. این تغییرات در ساختار اقتصاد سریلانکا نتیجه اقدامات مختلف سیاست اقتصادی است که از زمان استقلال توسط دولت اتخاذ شده است. سریلانکا یک اقتصاد متنوع دارد که در آن بخش خصوصی و دولتی درگیر روند تولید می شوند. سرمایه گذاری های خارجی تشویق می شوند و چندین منطقه آزاد ایجاد شده است. سیستم بانکی کشور به خوبی توسعه یافته است، به طوری که هر دو بانک خارجی و محلی در اقتصاد فعالیت می کنند. سریلانکا به یک ایدئولوژی بازار آزاد متعهد است و یکی از آزادترین رژیم های تجارت خارجی در جهان را دارد.

مشاغل توریسم در لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا

توریسم یکی از بخشهای اصلی سریلانکا است که به سرعت در حال رشد است. این جزیره برای قرن ها یکی از جاذبه های محبوب بازدیدکنندگان خارجی بوده است. مارکوپولو این کشور را از نظر وسعت به عنوان بهترین جزیره جهان معرفی کرد. ابتکار دولت برای توسعه بخش گردشگری به سال 1937 برمی گردد زمانی که آنها دفتر گردشگری سیلان را تأسیس کردند (سریلانکا قبلا با نام سیلان شناخته می شد). این دفتر در سال 1939 به دلیل جنگ جهانی دوم تعطیل شد و پس از استقلال سریلانکا دوباره بازگشایی شد. در حال حاضر اصلی ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا شامل سواحل زیبا، استراحتگاه ها و میراث باستانی آن است. سنگ های قیمتی مانند یاقوت کبود و یاقوت که در Ratnapura استخراج می شوند نیز به عنوان یک جاذبه قابل توجه در سریلانکا است.

جنگ داخلی و سونامی 2004 صنعت گردشگری را تحت تأثیر قرار داد ، اما تعداد بازدیدکنندگان از سال 2008 دوباره شروع به رشد کرد. پس از پایان جنگ داخلی تعداد ورود گردشگران از 448،000 (2009) به 1،798،380 (2015) افزایش یافت. تعداد زیادی از بازدیدکنندگان سریلانکا در سال 2018 از هند (424.887)، چین (265.965) و انگلستان (254.176) بوده اند. گردشگری داخلی نیز با بیش از 6 میلیون نفر از افراد محلی که در این کشور سفر می کنند، رشد کرده است.

از جمله مشاغل این صنعت در لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا:

  • مدیر رستوران
  • مترجم
  • سر آشپز
  • حسابدار
  • آشپز
  • صندوقدار
  • گارسون یا ویتر
  • بازاریاب

بانکداری و حل و نقل در سریلانکا

بخش بانکی در سریلانکا توسط قانون نظارت بر بانک مرکزی سریلانکا تحت قانون بانکداری، قانون پول و قانون کنترل ارز کنترل می شود. بخش بانکی درآمد خود را از طریق افزایش درآمد سرمایه گذاری از اوراق بهادار و سهام دولت حفظ کرد . همه شاخص های کلیدی عملکرد در سال 2020 رشد مثبتی داشته اند. بانک مرکزی سریلانکا به سه نوع موسسه مالی مانند

  • بانک های تجاری
  • شرکت های مالی ثبت شده
  • و بانک های تخصصی مجاز اجازه کار داده است.

همچنین صنعت حمل و نقل این کشور همانطور که طی پنج سال گذشته چندین پروژه توسعه بزرگ بندری را آغاز کرده است، به حرکت خود ادامه می دهد. دولت رشد در بخش حمل و نقل را تشویق می کند و یکی از ابتکارات کلیدی سیاست های معرفی شده در بودجه این کشور، افتتاح مناطق آزاد در بندرهای کلمبو، هامبانوتا و ترینکومالی است. این به خدمات ارزش افزوده مربوط به تدارکات کمک یا تقویت می کند و می تواند سرمایه گذاری در سریلانکا و سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به خود جلب کند. لذا این 2 بخش نیز می توانند در لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا قرار گیرند.

کشاورزی در لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا

کشاورزی در لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا

سریلانکا به عنوان یک کشور کشاورزی شناخته می شود و این بخش هنوز هم نقشی اساسی در توسعه اقتصادی کشور دارد. سریلانکا یک سرزمین گرمسیری حاصلخیز و پر از منابع طبیعی است که توانایی کشت و فرآوری انواع محصولات را دارد. سالانه حدود 500 فارغ التحصیل رشته کشاورزی، 65 فارغ التحصیل علوم غذایی و 1000 دارنده دیپلم کشاورزی وارد بازار کار می شوند. چای، لاستیک، محصولات نارگیل و ادویه جات و دام از تجارت اصلی در سریلانکا تشکیل شده است. تولیدکنندگان و تامین کنندگان مواد غذایی سریلانکا میوه ها، سبزیجات و آب میوه های فرآوری شده، شیرینی و شیرینی سازی، غذای فرآوری شده، برنج و غلات، بیسکویت، خوراک دام و باقی مانده های صنعت آسیاب را ارائه می دهند در حالی که تولیدکنندگان و تامین کنندگان نوشیدنی های سریلانکا (علاوه بر چای) مواد معدنی آب، آب آشامیدنی بطری و نوشیدنی های الکلی را صادر می کنند.

لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا در آینده

طی دهه آینده، مسیر رشد سریلانکا بدون شک شاهد فناوری سازی در اقتصاد در درجات مختلف است. نیروی کار در سریلانکا در برابر تغییرات گسترده فن آوری در سطح جهان در امان نخواهد بود حتی اگر سرعت و شدت نفوذ آنها در زمینه اقتصادی و اجتماعی در سریلانکا متفاوت از سایر کشورها باشد. مواضع سیاست های اخیر تمرکز ویژه ای بر جذب تولید و خدمات پیشرفته صادرات محور دارد. سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ارتقا نوآوری، کارآفرینی در سریلانکا و اقتصاد دیجیتال در یک سطح استراتژیک ملی است.

ابتکارات سیاستی مانند طرح های تشویقی ​​برای امکان ارتقا شرکت ها و سرمایه گذاری، به کارگیری فناوری و بهبود محصولات و فرایندها به کار گرفته شده است. تمام این موارد باعث می شود لیست مشاغل مورد نیاز سریلانکا در آینده به سمت فناوری و دیجیتالیزه شدن پیش برود. جهت بررسی مشاغل مورد نیاز و وضعیت بازار کار در کشورهای دیگر نیز می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالب مرتبط را بخوانید و یا مستقیما با مشاورین و وکلای ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *