مهاجرت تحصیلی شیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

کار پس از تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی با فرهنگ این کشور آمیخته شده است. شیلی مقصدی برای تحصیل رشته های هنری از جمله طراحی لباس است. امروز صنعت طراحی لباس و مد در بین علاقه مندان رشته هنر و همچنین عموم مردم رونق گرفته است. توجه به نوع پوشش، هنر، زیبایی ها و کاربرد و موارد دیگر باعث شده است طراحی لباس به عنوان یک تجارت در دنیا دیده شود. برندهای مختلفی در حال رشد و توسعه هستند که همراه با کسب درآمد و ارائه هنر و زیبایی همراه هستند با تحصیل رشته طراحی لباس در طول تاریخ طراحین برجسته ای در شیلی معرفی شده اند. برای آشنایی بیشتر با تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی این مطلب تدارک دیده شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

بررسی تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

متخصصان مد، طراحی لباس های عملی و طراحی تئاتر، طراحان لباس برنامه ریزی و نظارت بر ایجاد لباس ها و لباس های پوشیده شده توسط شخصیت های نمایش یا اپرا را بر عهده دارند. طراحان لباس یک داستان را از طریق لباس تعریف می کنند و از زبان مد برای کمک به بیان جنبه ‌های صحنه، حالت و شخصیت ‌های یک نمایشنامه یا اپرا استفاده می‌ کنند. این کار چیزی فراتر از چیدن یک لباس خوب است، نیاز به درک عمیق از تولید صحنه، دانش کامل از مد و تاریخچه لباس و چشم برای ایجاد طرح های بصری برجسته است. طراحان لباس با هر عنصر و لوازم جانبی لباس، شخصیت ها و تنظیمات را زنده می کنند و مخاطبان و بازیگران را در دوره زمانی، فرهنگ و دنیای خود غرق می کنند.

در دنیا امروز طراحین لباس در صنعت مد و برندینگ فعالیت گسترده ای نیز دارند. تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی در سطح دانشگاهی و غیر دانشگاهی ارائه می شود. در سطح دانشگاهی تعداد دانشگاه های کمی این رشته را ارائه می کنند. در سطح غیر دانشگاهی آکادمی ها و مدارس هنر زیادی هستند که این رشته را ارائه می کنند. فراموش نکنید دوره های ارائه شده به زبان اسپانیایی هستند و داشتن مدرک زبان اسپانیایی لازم است.

در بخش زیر از جمله معدود دانشگاه های شیلی برای تحصیل رشته طراحی لباس معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1University of Chile
2Pontifical Catholic University of Chile

متاسفانه تحصیل دکترا در شیلی در رشته طراحی لباس امکان پذیر نیست.

صنعت مد و طراحی لباس در شیلی

به لطف اقتصاد توسعه یافته و ریشه های قوی اروپایی، صنعت مد شیلی یکی از بهترین ها در آمریکای لاتین است. طراحان شیلیایی هم در سطح محلی و هم در صحنه بین ‌المللی به موفقیت ‌های بزرگی ادامه می ‌دهند، با بسیاری از طراحان تازه‌ کار و قدیمی، افسانه‌ های قدیمی را برای پول خود در نظر می ‌گیرند. برای یادگیری طراحی مد شیلی بسیاری وارد بازار کار و یا تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی می شوند.

طراحان لباس که تمایل دارند حداقل مدرک لیسانس و حداکثر فوق لیسانس لباس داشته باشند، معمولاً کار خود را به عنوان سازندگان لباس شروع می کنند. حین تحصیل در شیلی آنها ممکن است با کار در تولیدات دانشگاهی یا اجتماعی یا کارآموزی در بخش لباس دانشگاه شروع کنند. از آنجا، آنها پیشرفت می کنند تا دستیار طراح شوند. طراحان لباس موفق ممکن است با شرکت ‌های تئاتر معتبر در تولیدات پرهزینه همکاری کنند، به طراحی لباس برای فیلم‌ ها و برنامه‌ های تلویزیونی روی آورند، یا به عنوان طراح نمایش زنده، طراحی کل کنسرت ‌ها و تورها را رهبری کنند.

کار پس از تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

کار پس از تحصیل رشته طراحی لباس در شیلی

تحصیل در این کشور یکی از راه های مقرون به صرفه مهاجرت به شیلی است. بیشتر طراحان لباس، مشاغل آزاد هستند که در فیلم، تلویزیون، تئاتر و تولیدات رقص کار می کنند، اگرچه برخی از آنها موقعیت های تمام وقت را در شرکت های بزرگ تئاتر یا اپرا پیدا می کنند. طراحان لباس ممکن است روی موزیک ویدیوها، کنسرت ها، تورها، تبلیغات و نمایش های مد نیز کار کنند. با توجه به ماهیت فریلنسری بودن شغل، شبکه سازی و خود تبلیغی ضروری است. از جمله مهارت های حرفه ای برای کاریابی در شیلی در این رشته شامل:

  • طراحی بصری
  • دوخت ماشینی و دستی
  • خیاطی لباس
  • طراحی تخصصی
  • دانش گسترده ای از تاریخ مد و لباس
  • دانش عمیق پارچه و مواد دیگر
  • ساخت طرح های طراحی و طرح صحنه و لباس
  • بودجه بندی
  • رهبری
  • تحلیل متن
  • مدیریت زمان

طراحان لباس خلاق، مدبر و تحلیل گر هستند. آنها دانش عمیق و کنجکاوی در مورد تاریخ مد و لباس دارند و در استفاده از لباس و لوازم جانبی برای تقویت شخصیت و داستان متخصص هستند. علاوه بر این، آنها باید به جزئیات، مهارت های رهبری و مدیریت زمان توجه داشته باشند تا پروژه ها را به موقع انجام دهند. همانطور که برای اکثر مشاغل تئاتر، شبکه سازی و خود تبلیغی مهارت های حیاتی برای یافتن کار هستند.

Chile درآمد طراحین لباس در شیلی

میزان حقوق ماهیانه کار در شیلی برای طراحین لباس متفاوت است. از آنجایی که این شغل هم به صورت شخصی و هم به صورت کار در برندها انجام می گیرد میزان درآمد متغیر است. اما به صورت متوسط طبق بررسی های صورت گرفته میزان درآمد یک طراح لباس در شیلی به میزان 1.5 میلیون CLP (پزو شیلی) در ماه است. این میزان معادل 18.5 میلیون CLP (پزو شیلی) در سال می باشد. این در حالی است که بیک طراح لباس تازه کار و تازه وارد بازار کار شده با تجربه کاری کم تر از 2 سال در حدود 0.6 میلیون CLP (پزو شیلی) درآمد دارد. همچنین طراحین لباس حرفه ای در شیلی حدود 3 میلیون CLP (پزو شیلی) در ماه درآمد دارند.

میزان حقوق طراحین لباس در برخی از شهرهای کشور شیلی آمده است:

حقوق طراحین لباس در برخی از شهرهای کشور شیلی

فارغ التحصیلان برجسته طراحی لباس در Chile

کشور شیلی دارای فارغ التحصیلان برجسته ای در رشته طراحی لباس است که هم اکنون مشهور شده و دارای سبک کاری هستند. در زیر برخی از آنها معرفی شده اند:

نامشرح
کیکا نیومندر سانتیاگو به دنیا آمد، در سال 1997 از دانشگاه کاتولیک شیلی فارغ التحصیل شد و سپس با طراح مد مشهور لورا ریواس ویال، مهارت ‌های خود را در زمینه لباس ‌های بلند ادامه داد. در سال 2000 او برند خود را راه اندازی کرد که موفقیت بزرگی بود و به سرعت جایگاه او را در میان مشهورترین طراحان کشور تثبیت شد.
آنتونیا و دانیلا سالامهآنتونیا سالامه، یک طراح جوان و آینده دار، زمانی که شروع به فروش لباس های دست ساز عجیب و غریب به دوستان در دانشگاه کرد، کار خود را در مد آغاز کرد. طرح‌ های او موفقیت‌ آمیز بود، بنابراین آنتونیا از خواهرش دانیلا کمک گرفت تا لباس ‌های بیشتری تولید کند. پس از موفقیت مداوم، آنها اولین بوتیک خود را در سال 2007 افتتاح کردند که به نام Isla Bonita شناخته می شود.
لوز بریسنولوز بریسنو که در سانتیاگو به دنیا آمد، قبل از نقل مکان به بارسلونا و ثبت نام در اسکوئلا فلیسیداد دوسه و اسکولا د لا دون، مدرک طراحی مد را از دانشگاه دل پاسیفیکو دریافت کرد. پس از پایان تحصیلات، بریسنو طرح فوق العاده محبوب La Joya Design را تأسیس کرد. شرکت او به یکی از سود آورترین شرکت ‌ها در صنعت مد شیلی تبدیل شده است.

با ویزای دانشجویی شیلی می توانید در رشته دلخواه خود در شیلی تحصیل کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین مشاور و راهنمای شما در امر مهاجرت خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *