مهاجرت تحصیلی شیلی

گرفتن ویزای تحصیلی شیلی ⭐ شرایط و مدارک 2023

ویزای تحصیلی شیلی

از پرسش های رایج متقاضیان گرفتن ویزای تحصیلی شیلی⭐ شرایط و مدارک 2023 این است که آیا شیلی برای تحصیل دانشجویان بین المللی خوب است؟ در پاسخ باید گفت یکی از توسعه بخش ترین اقتصادهای جهان را دارد و این کشورعمدتا در آموزش سرمایه گذاری می کند.  نزدیک به 1250 موسسه برای آموزش عالی از جمله مدارس فنی و حرفه ای وجود دارد. بیش از نیمی از دانشگاه ها با بودجه دولتی یا دولتی هستند که به عنوان معتبرتر شناخته می شوند. اکثر دانشگاه ها نیز وضعیت مستقلی دریافت کرده اند که معادل دانشگاه های معتبر منطقه ای ایالات متحده است. هزینه های تحصیل در شیلی به برنامه و ایالتی که دانشگاه در آن واقع شده بستگی دارد.

این هزینه ناچیز شامل هزینه های تحصیل، اقامت، غذا و لوازم می شود. علاوه بر این، اکثر دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی شایسته بورسیه و کمک هزینه ارائه می دهند. دانشگاه های شیلی برنامه های تحصیلی تقریباً در تمام زمینه های دانش ارائه می دهند. اکثر برنامه ها به زبان اسپانیایی هستند و دانشجویانی که به این زبان مسلط هستند یا علاقه مند به یادگیری هستند ممکن است تحصیل در این کشور را بسیار مفید بدانند. با این وجود، تعداد فزاینده ای از برنامه ها به زبان انگلیسی و سایر زبان ها نیز وجود دارد. برای دریافت پاسخ سایر پرسش های خود پیش از مهاجرت به شیلی، می توانید از دانش و تجارب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

کلیات ویزای تحصیلی شیلی

شیلی تلاش زیادی برای بهبود فرصت های آموزشی برای مردم خود انجام داده است. دولت فدرال به مدارس دولتی که آموزش ابتدایی و متوسطه رایگان ارائه می کنند بودجه می دهد. همانطور که در اکثر کشورهای در حال توسعه، زیرساخت های اجتماعی در شهرها بسیار بیشتر از روستاها ایجاد شده است، اما دولت به دنبال فراهم کردن مدارس ابتدایی برای تمام مناطق روستایی بوده است. علاوه بر این، برنامه های دولتی سواد بزرگسالان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. در اوایل قرن بیست و یکم، نرخ بی سوادی شیلی حدود 5% تخمین زده می شد که نسبت به 25% در سال 1970 کاهش داشت.

اگرچه تقریبا سه چهارم مدارس ابتدایی دولتی در مناطق روستایی واقع شده اند، اما چنین مدارسی فقیرترین مدارس در کشور هستند. بسیاری از مهاجران داخلی مهاجرت به شهرها را انتخاب می کنند. به طور کلی، شرایط تحصیل در شیلی مدارس خصوصی آموزش عالی را در مقایسه با مدارس دولتی ارائه می دهند. بنابراین خانواده هایی که توانایی مالی دارند فرزندان خود را به مدارس خصوصی می فرستند. این به عدم تعادل اجتماعی-اقتصادی کمک می کند که به نفع طبقات متوسط و بالاست. دانشگاه ملی شیلی و بیش از 100 دانشگاه دیگر در شیلی وجود دارد. آنها در بزرگترین شهرها در پایتخت متمرکز شده اند.

تحصیل و زندگی در شیلی

آیا می دانستید که مردم شیلی حتی ادعا نمی کنند که به زبان اسپانیایی یا اسپانیایی استاندارد صحبت می کنند؟ در شیلی می گویند Castellano که به معنی کاستیلیایی مانند کاشفان اسپانیایی قرن پانزدهم زبان اصلی آنهاست. اگر می‌خواهید در یک گردهمایی اجتماعی در شیلی جا بیفتید، احتمالاً باید از chilenismos یا عبارات اصطلاحی شیلیایی خود استفاده کنید. سبک زندگی در شیلی تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا شما زندگی شهری یا روستایی، آب و هوا و سایر عوامل فرهنگی گسترده را انتخاب می کنید. شهرها در شییلی فرصت های زیادی برای فعالیت ها و انتخاب سبک زندگی ارائه می دهند. اگر به یک سبک زندگی پرهیاهو نیاز دارید، سانتیاگو مکان مناسبی است. یک سبک زندگی پرمشغله و مبتنی بر کار در اینجا معمول است. همچنین بسیاری از مراکز خرید و فریا یا بازارهای روباز وجود دارد که می توانید در شهرهای بزرگ پیدا کنید.

اما حضور در شهر بزرگ فرصت ‌های زیادی را برای فعالیت ‌های بعد از مدرسه مانند ناهار خوری، بار پریدن، و کلوپ ‌های شبانه فراهم می‌کند. باشگاه ‌ها و باشگاه ‌های دارای استخر برای افراد فعال و آگاه به ماجراجویی در دسترس هستند. زندگی شهری در والپارایسو یا در یکی از شهرهای ساحلی شمال مانند La Serena، Antofagasta و Iquique مزایای فعالیت ‌های ساحلی مانند غواصی، موج‌ سواری، چتربازی، ماهیگیری و قایق ‌سواری و بسیاری از فعالیت ‌های دیگر را ارائه می ‌دهد که شما را خراب می‌ کند.

در جدول زیر شاهد نرخ پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های شیلی هستید:

نرخ پذیرشسال
39%2021
36%2022
37%2023

شرایط تحصیل و زندگی دانشجویی در شیلی

در کنار آموزش، دولت فدرال نقش عمده ای در ارائه مراقبت های پزشکی ایفا می کند. چندین نهاد دولتی بیمارستان ها را اداره می کنند. خدمات درمانی و بیمارستانی یارانه ای در دسترس همه شهروندان است. اما مانند آموزش، پزشکی عمومی به طور کلی در مقایسه با مراقبت های خصوصی پایین تر در نظر گرفته می شود. کسانی که توانایی مالی دارند از پزشکان و بیمارستان های خصوصی استفاده می کنند. کلینیک ‌هایی که گاهی فقط پرستار در آن حضور دارد، در سراسر کشور یافت می ‌شود. با این حال، هر چیزی بیش از اساسی ترین نیازهای پزشکی باید در شهرها رسیدگی شود. همچنین بسیاری از دانشجویان به کار دانشجویی روی می آورند که شرایط کار پس از تحصیل در شیلی با توجه به شغل انتخابی متفاوت می باشد.

بسیاری از مردمان شیلی برای جراحی ها و درمان های پیچیده تر به خارج از کشور سفر می کنند. تفاوت های شدید در ویژگی های سلامت از منطقه ای به منطقه دیگر یافت می شود. به طور کلی مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری میزان مرگ و میر و عوارض بسیار بالاتری دارند. در داخل شهرها، دولت فدرال پروژه های مسکن چند واحدی را ساخته است. با این حال، جمعیت شهری با سرعت بیشتری نسبت به ساخت واحدهای جدید افزایش یافته است. مشکلات اقتصادی همچنین بودجه موجود برای ساخت و سازهای جدید را کاهش داده است. تقریبا در تمام مناطق شهری، سکونت گاه های ساکن در حاشیه شهرها یکی از ویژگی های اصلی چشم انداز است.

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی شیلی

یکی از شیوه های مهاجرت به شیلی تحصیل است. برای دریافت ویزای دانشجویی شیلی، ابتدا باید در یک موسسه آموزشی شیلی ثبت نام کنید. سپس، ابتدا باید یک درخواست آنلاین ارسال کنید و سپس برای دریافت آن در کنسولگری شیلی حاضر شوید. درخواست آنلاین ویزای دانشجویی شیلی تمام درخواست های ویزای شیلی باید به صورت آنلاین از طریق این وب سایت ارسال شود. هنگامی که به وب سایت دسترسی پیدا کردید، زبان مورد نظر برای تکمیل برنامه را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید. پس از آن، می توانید با کلیک بر روی دکمه “ویزا درخواست” درخواست ویزای دانشجویی شیلی جدید را شروع کنید. شما به فرم درخواست آنلاین ویزای شیلی هدایت خواهید شد. چندین بخش وجود دارد که باید آنها را پر کنید. پس از تکمیل یک بخش، “ذخیره و ادامه” را فشار دهید تا به بخش بعدی بروید.

پس از تکمیل بخش اول سؤالات، یک کد تأیید دریافت خواهید کرد که می توانید با فشار دادن دکمه “تکمیل درخواست ویزا” و وارد کردن کد اعتبارسنجی و شماره پاسپورت خود، برای تکمیل یک درخواست بازگردید. در بخش آخر، شما باید کپی الکترونیکی تمام مدارک مورد نیاز را پیوست کنید (به شرایط زیر مراجعه کنید) و درخواست را ارسال کنید. پس از تایید ویزای شما، کنسولگری شیلی که درخواست شما را تحویل می دهد به شما ایمیل می زند تا زمانی که بتوانید ویزا را دریافت کنید، وقت ملاقات تعیین کنید. اخذ ویزا ویزای شیلی یک ویزای الکترونیکی نیست، با وجود اینکه شما به صورت آنلاین برای آن درخواست می دهید. پس از تأیید درخواست ویزای دانشجویی شیلی، باید به کنسولگری شیلی که درخواست شما را رسیدگی کرده است بروید و مهر ویزا را روی پاسپورت خود دریافت کنید. علاوه بر این، شما باید اصل مدارک را ارسال کنید.

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی شیلی

پروسه زمانی و اعتبار ویزای تحصیلی شیلی

هنگامی که ویزای دانشجویی شما بر روی پاسپورت شما مهر شد، 90 روز فرصت دارید تا به شیلی سفر کنید و ویزای خود را در اداره پلیس ثبت کنید. زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی شیلی بین 15 تا 20 روز طول می کشد تا کنسولگری شیلی به درخواست ویزای شیلی شما رسیدگی کند. همچنین تاریخی که قرار ملاقات شما تعیین می شود را نیز در نظر بگیرید که ممکن است چند روز بعد باشد. به این ترتیب، شما باید 30 تا 60 روز قبل از قصد سفر برای ویزای دانشجویی شیلی درخواست دهید. اگر درخواست شما را ظرف 30 روز از تاریخ سفر مورد نظر ارسال کنید، کنسولگری شیلی ممکن است به درخواست شما رسیدگی نکند. فقط در صورت تایید درخواست ویزای شما باید هزینه ویزای دانشجویی شیلی را بپردازید. شما باید هزینه را در کنسولگری شیلی پرداخت کنید.

هیچ مجموعه استانداردی از هزینه های ویزا برای شیلی وجود ندارد. هزینه بستگی به کشور دارد و می تواند از 50 تا 150$ (دلار) متغیر باشد. در طول درخواست آنلاین ویزای خود از مبلغی که باید پرداخت کنید مطلع خواهید شد. پس از ورود به شیلی با ویزای دانشجویی، باید به Policía De Investigaciones De Chile (PDI) بروید و ویزای خود را ثبت کنید. شما باید پاسپورت خود و اطلاعات مربوط به اقامت خود در شیلی (آدرس، شماره تلفن و غیره) را همراه داشته باشید. پس از آن، باید با مدرک ثبت نام خود در PDI به Registro Civil بروید و شماره شناسه شیلی خود را دریافت کنید. ویزای دانشجویی شیلی حداکثر برای 1 سال صادر می شود و می توان آن را در شیلی در Departamento de Extranjeria y Migracion برای کل مدت تحصیل خود تمدید کرد.

مدارک لازم ویزای تحصیلی شیلی

در اینجا مدارک لازم ویزای تحصیلی شیلی ذکر شده است:

  • کپی صفحات مربوطه گذرنامه شما
  • قطعه عکس در اندازه 4.5 x 5 سانتی متر
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی شیلی به انگلیسی
  • گواهی ترخیص پلیس از کشور شما
  • گواهی سلامت مبنی بر اینکه شما ناقل بیماری مسری نیستید که در 30 روز قبل از درخواست صادر شده
  • تمکن مالی (ارائه حساب بانکی و گردش حساب)
  • اثبات وضعیت قانونی در کشور محل اقامت شما، مانند کارت اقامت دائم (فقط اگر در کشوری غیر از کشور تابعیت خود زندگی می کنید).

هزینه درخواست ویزای تحصیلی شیلی

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی شیلی هستند، قبل از درخواست باید با هزینه های درخواست ویزای تحصیلی شیلی به خوبی آشنا شوند. البته لازم به ذکر است که، هزینه درخواست ویزای تحصیلی شیلی بسته به سافارتی که از آن درخواست خود را ثبت کرده اید متفاوت است. همچنین ملیت متقاضیان نیز در روند درخواست ویزا و هزینه آن نقش مهمی را ایفا می کند. علاوه بر این، فقط در صورت تایید درخواست ویزای شما باید هزینه ویزای تحصیلی شیلی را پرداخت نمایید. به این نکته نیز توجه فرمایید که، متقاضیان باید هزینه ویزای تحصیلی را در کنسولگری شیلی که در آن پاسپورت و مدارک خود را ارسال کرده اند پرداخت کنند. در نهایت اینکه هزینه درخواست ویزای تحصیلی شیلی بسته به کشوری که از آن درخواست می کنید حدود 250CLP (پزو شیلی) می باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی کشورهای مختلف را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کشورهای مختلف

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی شیلی

دارندگان ویزای تحصیلی شیلی، که به دنبال تحصیل در این کشور هستند، می توانند حین تحصیل به کار دانشجویی در شیلی مشغول شوند. مشاغل بسیاری توسط دولت شیلی برای دانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در شیلی را ندارند در نظر گرفته شده است، تا هزینه های تحصیل در این کشور را پوشش دهند. دارندگان ویزای تحصیلی شیلی می توانند 30 ساعت در هفته مشغول به کار پاره وقت در این کشور شوند و در تعطیلات تابستانی نیز به صورت تمام وقت کار کنند. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، کار حین تحصیل شما در شیلی نیاید به روند تحصیلی شما در این کشور لطمه ای را وارد کند. زیرا در این صورت شما اجازه کار حین تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.

برای آشنایی بیشتر با محبوب ترین شغل دانشجویی از دیدگاه دارندگان ویزای تحصیلی شیلی به نمودار زیر مراجعه فرمایید:

شغل دانشجویی از دیدگاه دارندگان ویزای تحصیلی شیلی

اقامت پس از تحصیل و ویزای دانشجویی شیلی

همانطور که گفته شد متقاضی با دریافت ویزای دانشجویی نمی تواند در کشور شیلی اقامت داشته باشد. دانشجویانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی اقامت دائم کشور شیلی را به دست آورند باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری یا ویزای سرمایه گذاری شیلی تبدیل کنند و مجوز های لازم را برای شروع کار یا تاسیس شرکت دریافت کنند. با شروع کار یا سرمایه گذاری در شیلی و پس از گذشت مدتی فرد می تواند اقامت دائم و تابعیت کشور شیلی را به دست آورد. همچنین در صورتی که متقاضی با فردی با تابعیت کشور شیلی ازدواج کند می تواند اقامت دائم این کشور را کسب کند برای اطلاع از شرایط و قوانین ازدواج با تبعه کشور شیلی به مقاله اقامت شیلی از طریق ازدواج مراجعه کنید.

معرفی دانشگاه های شیلی برای متقاضیان ویزای تحصیلی

دانشگاه شیلی قدیمی ترین دانشگاه در کل شیلی است که در سال 1842 تاسیس شده است. این دانشگاه که در مرکز پایتخت سانتیاگو قرار دارد، برای کشور شیلی حیاتی است. دانشگاه آندرس بلو Universidad Andres Bello یک دانشگاه خصوصی در شیلی است که بیش از 40000 دانشجو دارد. این دانشگاه به دلیل تقاضای آموزش عالی در کشور ایجاد شد. این دانشگاه در سال 1988 تاسیس شد و به سرعت به یکی از بهترین دانشگاه های کشور تبدیل شد. سن سباستین که در سال 1989 پس از تقاضای آموزش عالی در شیلی تأسیس شد، برای پوشش این تقاضا تشکیل شد. این مدرسه در سانتیاگو واقع شده است و دارای یک لیست غنی از فارغ التحصیلانی است که همیشه به دانشگاه کمک می کنند. Universidad Diego Portales Universidad Diego Portales یک دانشگاه انتخابی است که به دلیل برتری بی نظیر دانشگاهی خود شناخته شده است.

این دانشگاه یکی از بهترین ها در شیلی است، با برتری علمی بیشتر از سایر دانشگاه ها. دانشجویان همچنین در حین پیگیری تحصیلات خود محیط جدیدی را تجربه می کنند. Universidad Tecnica Federico Santa Maria Universidad Tecnica Federico Santa Maria یکی از برجسته ترین موسسات شیلی است که دانش آموزان با کیفیت بالا تولید کرده است. به این ترتیب این دانشگاه دارای گواهینامه های معتبر و معتبر جهانی است، بنابراین دانشجویان در اکثر نقاط جهان قابل استخدام هستند. Universidad Concepción de Chile دانشگاه Concepción که در بزرگترین شهر شیلی واقع شده است، یکی از مشهورترین موسسات آموزشی در این کشور است. با ارائه برنامه های مختلف، دانشجویان بدون هیچ مانعی به امکانات دانشگاه دسترسی دارند.

در شکل زیر به سایر دانشگاه های شیلی جهت تحصیل اشاره شده است:

سایر دانشگاه ها شیلی جهت تحصیل

برای اطلاع از سایر مسائل مرتبط با زندگی در شیلی مانند هزینه زندگی در شیلی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرکاربرد در باب ویزای تحصیلی شیلی

در این بخش از مقاله در خصوص ویزای تحصیلی شیلی سوالات پرکابرد را پاسخ داده ایم:

  • آیا شیلی برای تحصیل کشور مناسبی است؟ نزدیک به 1250 موسسه برای آموزش عالی از جمله مدارس فنی و حرفه ای وجود دارد. بیش از نیمی از دانشگاه ها با بودجه دولتی یا دولتی هستند که به عنوان معتبرتر شناخته می شوند.
  • زبان تحصیل در شیلی چیست؟ اکثر برنامه ها به زبان اسپانیایی هستند و دانشجویانی که به این زبان مسلط هستند یا علاقه مند به یادگیری هستند ممکن است تحصیل در این کشور را بسیار مفید بدانند. با این وجود، تعداد فزاینده ای از برنامه ها به زبان انگلیسی و سایر زبان ها نیز وجود دارد.
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی شیلی چیست؟ برای دریافت ویزای دانشجویی شیلی، ابتدا باید در یک موسسه آموزشی شیلی ثبت نام کنید. سپس، ابتدا باید یک درخواست آنلاین ارسال کنید و سپس برای دریافت آن در کنسولگری شیلی حاضر شوید. درخواست آنلاین ویزای دانشجویی شیلی تمام درخواست های ویزای شیلی باید به صورت آنلاین از طریق این وب سایت ارسال شود.
  • آیا برای ویزای تحصیلی شیلی باید به سفارت مراجعه کنیم؟ پس از تایید ویزای شما، کنسولگری شیلی که درخواست شما را تحویل می دهد به شما ایمیل می زند تا زمانی که بتوانید ویزا را دریافت کنید، وقت ملاقات تعیین کنید. اخذ ویزا ویزای شیلی یک ویزای الکترونیکی نیست، با وجود اینکه شما به صورت آنلاین برای آن درخواست می دهید. پس از تأیید درخواست ویزای دانشجویی شیلی، باید به کنسولگری شیلی که درخواست شما را رسیدگی کرده است بروید و مهر ویزا را روی پاسپورت خود دریافت کنید. علاوه بر این، شما باید اصل مدارک را ارسال کنید.
5/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه برای “گرفتن ویزای تحصیلی شیلی ⭐ شرایط و مدارک 2023

  1. فریدون ابطحی گفت:

    سلام روز بخیر تشکر از مقاله خوبتون. من هنوز اول راهم و خیلی گنگ و گیجم و در واقع تصمیم قطعی نگرفتم برای مهاجرت تحصیلی به شیلی. من میخوام یکی از رشته های پزشکی و داروسازی و دندون پزشکی و پرستاری تو شیلی رو بخونم ولی نمیدونم کدومش پذیرش راحت تری داره و میتونم اقامت بگیرم

    1. صادقی گفت:

      سلام لطفا در خصوص بررسی شرایط ویزای تحصیلی شیلی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *