مهاجرت تحصیلی شیلی

مدارس ایرانی در شیلی

مدارس ایرانی در شیلی

با توجه به این که مدارس ایرانی در شیلی وجود ندارد متقاضیان می توانند مدارس بین المللی را جایگزین کنند و برنامه مهاجرت تحصیلی را هموار سازند. شیلی از کشورهای جذاب آمریکای جنوبی است. ممکن است هدف مهاجرت باشد لذا تحصیل دانش آموزان در این کشور می تواند مسئله مهمی باشد. خوشبختانه مدارس بین المللی در شیلی وجود دارد که پذیرای دانش آموزان خارجی است. برنامه های مختلف به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی و حتی ایتالیایی ارائه می کنند. البته چنانچه دانش آموزان به زبان اسپانیایی مسلط باشند می توانند در مدارس دولتی شیلی نیز تحصیل کنند. داشتن اقامت بلند مدت و زبان اسپانیایی شرط اصلی ثبت نام ذر این مدارس است. جهت بررسی بیشتر موضوع مدارس ایرانی در شیلی به ادامه این مقاله تهیه شده در مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه بفرمایید.

آموزش مدارس در شیلی

آموزش مدارس در شیلی به 2 بخش پیش دبستانی، دبستان (Enseñanza básica)، دبیرستان (Enseñanza media) و آموزش فنی یا عالی (Universidad) تقسیم می شود. مدارس متوسطه از رویکرد دو وجهی آموزش علمی- انسانی و فنی-حرفه ای پیروی می کنند. اولی مربوط به دوره های معمول ادبیات، تاریخ، فیزیک، ریاضی است، در حالی که دومی بر روی زمینه های عملی و فنی تمرکز دارد. گزینه سومی نیز وجود دارد که به عنوان آموزش هنری شناخته می شود. تخمین زده می شود که %99.7 از کودکان بین 6 تا 14 سال برای تحصیلات پایه و %87.7 در آموزش متوسطه ثبت نام می کنند.

جزییات آموزش مدارس در کشور شیلی بدین شرح می باشد:

  • اخیرا اعتراضاتی نسبت به نظام فعلی صورت گرفته است. اینها که به عنوان زمستان شیلی شناخته می شود (با اشاره به اعتراضات گسترده آگوست 2011) مجموعه ای از اعتراضات مداوم به رهبری دانشجویان در سراسر شیلی است.
  • دانش آموزان خواستار چارچوب جدیدی برای آموزش در کشور هستند، از جمله مشارکت مستقیم دولت در آموزش متوسطه و پایان دادن به وجود سود در آموزش عالی.
  • تنها %45 از دانش آموزان دبیرستانی در مدارس دولتی سنتی تحصیل می کنند و بیشتر دانشگاه ها نیز خصوصی هستند. تاکنون دانشجویان معترض به اهداف خود نرسیده اند.

مدارس بین المللی و ایرانی در شیلی

مدارس بین المللی و ایرانی در شیلی می توانند راه حل مناسبی برای یک دانش آموز مهاجر (مدیران شرکت های چند ملیتی، فرزندان دیپلمات ها، کارکنان سازمان های غیر دولتی) در شیلی باشند. ممکن است تعدادی جمعیت محلی وجود داشته باشد، اما مدارس برای یک بدنه دانش ‌آموزی بین ‌المللی طراحی شده ‌اند. مدارس معمولاً از یک مدل برنامه درسی از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، کانادا یا استرالیا یا نیوزیلند پیروی می کنند. آموزش اولیه ممکن است هر زبانی باشد. اما معمولاً به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی یا ژاپنی است. بسیاری از مدارس استانداردهای مشابهی را برای تحصیل در سراسر جهان ارائه می‌کنند و انتقال آسان بین مدارس را چه در فرانسه و چه در ویتنام فراهم می‌کنند. مدارس اغلب اعتبار پذیرفته شده بین المللی مانند مدرک بین المللی را ارائه می دهند.

جزییات مدارس بین المللی و ایرانی در شیلی بدین شرح می باشند:

  • مراحل پذیرش و ثبت نام در مدارس بین المللی و ایرانی در شیلی از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. مکان اغلب محدود است و ممکن است بر اساس ملیت به دانش آموزان اولویت داده شود.
  • شهریه بر اساس استانداردهای محلی گران است. اما استانداردهای یادگیری بالایی را ارائه می‌کند.
  • کلاس ‌های کوچک ‌تر، امکانات درجه یک و فوق برنامه را دارد. امکانات شبانه روزی در برخی از مدارس موجود است، اما اکثر آنها فقط کلاس های روزانه را ارائه می دهند.

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در شیلی

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در شیلی

مدارس بین المللی در شیلی بسیار محبوب هستند. همانطور که گفته شد مدارس ایرانی و فارسی زبان در شیلی وجود ندارد لذا مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در شیلی خواهند بود. پیدا کردن مدرسه مناسب برای فرزندان یکی از دغدغه‌ های اصلی بسیاری از خانواده ‌های بین ‌المللی هنگام نقل مکان به یک کشور یا شهر جدید است. آنها می ‌توانند مطمئن باشند که طیف وسیعی از مدارس بین ‌المللی خصوصی را انتخاب می‌کنند. این مدارس معمولا برنامه‌ های درسی مختلفی ارائه می‌ دهند که محبوب‌ ترین آنها مدرک کارشناسی بریتانیا، آمریکا و بین‌المللی (IB (International Baccalaureate)) است.

دانش‌آموزانی که در شیلی تحصیل می‌کنند مدارک تحصیلی کسب می‌کنند که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و مورد احترام است. شیلی دارای جامعه ای متنوع، پذیرا و پر جنب و جوش است که به دانشجویان بین المللی یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد در محیطی زیبا ارائه می دهد. تحصیل در شیلی یک مسیر عالی برای ورود به دانشگاه های بین المللی مشهور جهان است. هزینه تحصیل در شیلی را می توانید در اینجا بررسی کنید.

مدارس بین الملی در سانتیاگو شیلی

اکثر مدارس بین الملی در سانتیاگو شیلی واقع شده اند. سانتیاگو دارای مدارس بین المللی بسیاری است که تعداد زیادی از ملیت ها و زبان ها را نمایندگی می کنند. هر مدرسه کم و بیش ریتم خاص خود را دارد. اما سال تحصیلی عموماً از مارس شروع می شود و در دسامبر به پایان می رسد. اگر از نیمکره شمالی نقل مکان کنید، فرزندان شما احتمالا باید چند ماه را در سطحی که قبلاً در کشور خود بودند بگذرانند. انتخاب مدرسه برای فرزندانتان یک تصمیم مهم است. گرفتن آن می تواند دشوار باشد، به ویژه اگر هنوز به شیلی نقل مکان نکرده اید، زیرا تصور فضای کاری و اخلاق مدرسه بدون بازدید از آن دشوار است. مدارس طیف وسیعی از خدمات تقریباً مشابه (حمل و نقل مدرسه، فعالیت‌ های بعد از مدرسه) را ارائه می‌دهند.

به منظور کمک به شما در انتخاب بهترین مدرسه برای فرزنداان، در زیر 15 مدرسه خصوصی بین المللی سانتیاگو در زیر معرفی شده اند:

  • Nido de Aguilas
  • The Grange School
  • SEK Chile
  • Anglo American School
  • Bradford School
  • Craighouse
  • Dunalastair

جهت بررسی شرایط مهاجرت به شیلی مقالات را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *