مهاجرت تحصیلی شیلی

اعزام دانشجو به شیلی

اعزام دانشجو به شیلی

مهاجرت از طریق تحصیل و اعزام دانشجو به شیلی یکی از برترین و معقول ترین راه های مهاجرت و اخذ اقامت کشور شیلی می باشد. دانشجویان پس از اتمام و یا در حین تحصیل اجازه کار در این کشور را خواهند داشت. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در طی سال های اخیر، با تجربه درخشان در زمینه اعزام دانشجو به کشورهای مختلف از جمله شیلی آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما همراهان همیشگی خواهند بود.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • شرایط تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در این کشور چگونه می باشد؟

سیستم آموزشی این کشور به گونه ای است در قرن نوزدهم میلادی بر اساس سیستم آموزشی فرانسه و آلمان شکل گرفته است. این نوع سیستم آموزشی در میان مردم کشور آمریکای لاتین بازخورد مناسبی را نشان داده است. در نظام آموزشی این کشور دوره مقدماتی و ابتدایی رایگان و اجباری خواهد بود. دوره آموزش متوسط که حدود 4 سال می باشد، به صورت اختیاری بوده و در مواقعی که نیاز متقاضی بررسی شود، کلاس های آموزشی مضاعف برگزار خواهد شد. اکثر مردم این کشور مردمی با سواد می باشند و از گروه ها و مذاهب مختلف مانند آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی و سایر در نظام آموزشی این کشور وجود خواهند داشت.

تحصیل در دانشگاه های شیلی

تحصیلات دانشگاهی در این کشور در سراسر آمریکای لاتین مشهور می باشد. موسسات آموزشی در این کشور در سال 1738 میلادی تاسیس شده است. این موسسات هر کدام در شهر های این کشور مانند سانتیاگو، آریکا، تالکا و تموکو واقع شده است. دانشجویان جویای تحصیل در دانشگاه های این کشور، اکثرا تمایل به تحصیل در این مناطق را دارند‌. دانشگاه سانتیاگو در شیلی و دانشگاه فنی Federico Santa در والپارایسو، دانشگاه های فنی می باشند که از الگوی نظام آموزشی کشور آلمان نشات گرفته اند. در این کشور دانشگاه های خصوصی نیز موجود می باشد، مانند دانشگاه کاتولیگ شیلی در سانتیاگو، دانشگاه کاتولیک واپرایسو و دانشگاه انتوفاگاستیا در شمال این کشور می باشد.

تعدادی از بهترین دانشگاه های این کشور با رتبه جهانی در جدول زیر شرح داده شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
Pantoficia University Catolica de chile58.2
University of chile54.2
Universidad tecnica federico Santa maria51.0
University diego Portales41.3
University of Concepsion40.8
Universidad de santiago de chile32.3
Universidad Andres Bello31.0
Universidad de valparaiso30.8
Universidad the Talca25.8
Universidad Catolica del Norte29.3
Universidad la Fronetra31.1
Universidad Austral de chile34.7

اعزام دانشجو به دانشگاه های شیلی

مزایای اعزام دانشجو به شیلی

شیلی، نوار طولانی باریک زمین در قاره آمریکای جنوبی، کشوری عالی برای زندگی و تحصیل است. این شکارگاه محبوب جدید برای دانشجویان خارج از کشور برای تحصیل در خارج است. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا دانشجویان برای تحصیل در شیلی به آمریکای جنوبی سفر می کنند. اجازه دهید در اینجا، برخی از مزایای اعزام دانشجو به شیلی را در زیر ببینیم:

  • شیلی دارای برخی از بهترین موسسات آموزشی در کل آمریکای لاتین است. عملکرد دانشگاه های آن از بهترین ها در این نقطه از جهان است. تعدادی از موسسات در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند.
  • شیلی یکی از بهترین کشورهای جهان برای انجام تجارت است. در میان تمام کشورهای آمریکای لاتین، این کشور توسعه یافته ترین کشور است و مردم اینجا استاندارد زندگی بالایی دارند.
  • این کشور مملو از شگفتی های طبیعی است. این کشور بسیار زیبایی است که به شما فرصت های زیادی برای کشف آن می دهد.
  • دانشگاه ها و همچنین دولت شیلی تعدادی بورسیه به ویژه برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در اختیار شما قرار می دهند.
  • در میان تمام کشورهای آمریکای جنوبی، این مکان مناسب ترین مکان برای دانشجویان خارج از کشور است.
  • شیلی مراقبت های پزشکی اضطراری را برای همه، صرف نظر از ملیت، ارائه می دهد. این کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی عالی در همه سطوح است.

هزینه اعزام دانشجو به شیلی

تمامی دانشگاه های واقع در کشور شیلی، اعم از دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی، شهریه دانشگاهی بر اساس دوره های آموزشی و مقطع تحصیلی که ارائه می دهند دریافت می کنند. هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا پایین تر خواهد بود. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در این کشور بسیار بالاتر از دانشگاه های دولتی خواهد بود. همین امر موجب گردیده است که متقاضیان دانشگاه های دولتی این کشور را انتخاب نمایند. هزینه تحصیل پزشکی و تحصیل در پایتخت این کشور در مقایسه با سایر رشته متفاوت می باشد.

شهریه دقیق در دانشگاه های این کشور به تعداد دوره های آموزشی و طول دوره تحصیل بستگی دارد. هزینه تحصیل در چند نمونه از دانشگاه های برتر این کشور در جدول زیر بیان شده است:

نام دانشگاهشهریه به پزو شیلی
Pantoficia Universidad catolica de chile1591853CLP
Universidad the Concepsion3314733CLP
Universidad de Talca4514733CLP

در بسیاری از دانشگاه های این کشور، خوابگاه در نظر گرفته شده است. هزینه خوابگاه در این کشور متغییر می باشد و با توجه به نوع دانشگاهی که تحصیل می کنید بستگی دارد. در حالت کلی هزینه خوابگاه در طول یک سال تحصیلی حدود 19332488CLP (پزو شیلی) خواهد بود. در خصوص اعزام دانشجو به این کشور مطالعه مقاله کار پس از تحصیل در شیلی را بررسی فرمائید.

هزینه زندگی دانشجویی در شیلی

دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می باید از هزینه های اصلی این کشور به خصوص از هزینه حمل و نقل، اقلام غذایی و اجاره آپارتمان آگاهی کامل را کسب نمایند. هزینه های زندگی و تحصیل در پایتخت این کشور، سانتیاگو به نسبت سایر شهرهای دیگر این کشور به نسبت بالاتر خواهد بود.

نمودار هزینه های زندگی در شیلی به شرح زیر خواهد بود:

هزینه های اساسی زندگی در شیلی

هزینه خرید آپارتمان در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

خرید آپارتمانهزینه به پزو شیلی
خرید هر متر مربع در مرکز شهر1811733CLP
خرید هر متر مربع خارج از مرکز شهر1648752CLP

هزینه اجاره آپارتمان در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

اجاره آپارتمانهزینه به پزو شیلی
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر370551CLP
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر331752CLP
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر653767CLP
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر586518CLP

در مقاله اعزام دانشجو به شیلی اطلاعات کافی در خصوص تحصیل در این کشور در اختیار شما قرار گرفته شده است. امید است کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش مقاله فوق توانسته باشند، اطلاعات مفیدی در این زمینه را در اختیار متقاضیان جویای تحصیل در مقاطع و دانشگاه های متفاوت این کشور را در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهند. در این خصوص مطالعه مقاله مهاجرت به شیلی به شما پیشنهاد داده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *