مهاجرت تحصیلی دانمارک

تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

دانمارک از کشورهای پیشرفته در منطقه اسکاندیناوی برای تحصیل و زندگی است. تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک به زبان انگلیسی ممکن است. تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه ها و موسسات معتبر در دانمارک هم به زبان محلی و هم زبان انگلیسی ارائه می شود. هزینه تحصیل این رشته بسته به دانشگاه متفاوت است و حدود 7000€ الی 9000€ (یورو) در هر ترم است. هزینه تحصیل در این کشور بالاست اما دانشجویان پس از تحصیل در رشته طراحی لباس کاملا تخصص یافته و آماده ورود به وارد بازار کار در دانمارک و اروپا خواهند شد. جهت مهاجرت می توانید از خدمات و مشاوره کارشناسان و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور دانمارک

مد بیان زمان ماست. لباس باید منعکس کننده جامعه باشد و در آنجا سوال بپرسد. موسسات طراحی و دانشگاه های دانمارک به دنبال توسعه پتانسیل زیبایی شناختی، خلاقانه و فنی برای تقویت خلاقیت دانشجویان و اتخاذ موضع هستند. وظیفه آموزش باز کردن افق های جدید است، بنابراین دانشجویان را به نوآوری در فرآیند طراحی خود تحریک می کند. مد و روندها دائماً در حال تغییر سریع هستند تا مصرف کنندگان را علاقه مند نگه دارند. دانشجویان باید کنجکاو، جستجوگر و تجربی باشند. لباس باید بازتاب جامعه باشد و درک عمیق تری از آن نشان دهد. هنر، فرهنگ، جامعه، زیبایی شناسی و فلسفه حوزه هایی هستند که به تفصیل مورد بحث قرار می گیرند.

هدف توسعه دانش و مهارت ها از طریق یک موضوع نظری و فعالیت های آکادمیک برای درک بهتر این است که صنعت مد در مورد چیست و چه چیزی از یک فرد می خواهد. برای ایجاد درک مسئولیت به عنوان یک طراح در ارتباط نزدیک با جامعه بود. جهت تحصیل در دانمارک در رشته طراحی لباس، موسسات دانمارکی زیر را در نظر داشته باشید:

  • آکادمی مد و طراحی اسکاندیناوی
  • دانشگاه کالج VIA
  • آکادمی طراحی کپنهاگن
  • آکادمی طراحی و فناوری کپنهاگن
  • آکادمی سلطنتی دانمارک

کار پس از تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

با داشتن مدرک تحصیلی در طراحی مد، می توانید در تیم هایی با طراحان دیگر و همچنین طراحان الگو، متخصصان بازاریابی و مدیران وب از بخش های سبک زندگی و مد کار کنید. این دوره ها شما را با بسیاری از حرفه های مختلف که پس از پایان تحصیلات خود با آنها روبرو خواهید شد آشنا می کند.

  • شما این شانس را دارید که به عنوان دستیار در بخش مد و سبک زندگی کار کنید.
  • بر اساس طرح های از پیش ساخته شده طراح، وظیفه شما کمک به توسعه مجموعه طراح است.
  • به عنوان مثال، شما مواد مناسب را برای مجموعه جمع آوری می کنید و یک نمایش گرافیکی که برای تولید لباس مهم است، کار می کنید.

درآمد کار در دانمارک برای طراحان لباس در این کشور بصورت متوسط به میزان 43500DKK (کرون دانمارک) در ماه درآمد دارد. همچنین بازه درآمدی طراحان لباس در دانمارک 12100DKK الی 72600DKK (کرون دانمارک) در ماه است.

میزان درآمد طراحان لباس در دانمارک با سایر مشاغل را در زیر مشاهده می کنید:

درآمد طراحان لباس در دانمارک

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه VIA دانمارک

دانشگاه VIA یکی از 6 کالج دانشگاهی دانمارک است. برنامه ‌ها، دوره‌ ها و تحقیقات بر روی تمرینات حرفه ‌ای در زمینه‌ هایی مانند مراقبت‌ های بهداشتی، آموزش، آموزش اجتماعی، فناوری، تجارت و طراحی تمرکز دارند. طراحی مد حوزه ای از تخصص در برنامه مدرک آکادمی حرفه ای (AP) در طراحی، فناوری و تجارت است. برنامه دوره بر روی لباس زنانه تمرکز دارد و به شما درک اساسی از حرفه طراحی و همچنین تئوری ها و روش های کاربردی در بخش مد و سبک زندگی را ارائه می دهد.

  • شما مهارت های اولیه طراحی و همچنین بینش را در کل فرآیند طراحی، از اولین طرح ها تا تولید، به دست خواهید آورد.
  • شما در مورد گروه های هدف، گرایش ها و گرایش ها و نحوه حرکت در صنعت مد خواهید آموخت.
  • شما یاد خواهید گرفت که در مورد برندهای موجود موضع بگیرید و جریانی را در مجموعه خود ایجاد کنید که با هویت یک برند مطابقت داشته باشد.
  • همه طرح‌ ها با دست انجام می‌ شوند، اما ابزارهای طراحی گرافیکی Adobe نیز به شما آموزش داده می‌ شود تا بتوانید ارائه مجموعه خود را انجام دهید.

این برنامه 2 ساله است و هزینه تحصیل در دانمارک در این دانشگاه هر ترم 7500€ (یورو) است.

آکادمی مد و طراحی اسکاندیناوی دانمارک

آکادمی مد و طراحی اسکاندیناوی دانمارک SAFD در قلب کپنهاگ و به عنوان قدیمی ترین آموزش مد در دانمارک واقع شده است. SAFD تعداد زیادی از طراحان مد، استایلیست ها و افراد تجاری برجسته را در دنیای مد دانمارکی و خارجی آموزش داده است و امروزه در سطح بین المللی مشهور و مورد احترام است. فارغ التحصیلان SAFD به شناخت و موفقیت های بزرگی در سطح ملی و بین المللی دست یافته اند، از جمله دانشجویانی مانند:

  • مارگیت برانت
  • هنریت زوبل
  • سوزان روتزو
  • بندیکت اوتزون
  • رنه گورسکوف
  • بیت کای رند

در طول آموزش، دانشجویان برای ایجاد فرم ‌های جدید، مدیریت مواد و ترکیب رنگ ‌ها به چالش کشیده می ‌شوند تا از محدودیت ‌های خود فراتر روند. هدف از طریق مهارت ‌های صنایع دستی دستیابی به تفاسیر بدیع و جدید از آنچه در حال حاضر وجود دارد است. از طریق فرآیند تحقیق و طراحی، دانشجویان به درک اساسی از الهام، شکل و عمق، عناصری که برای حرکت رو به جلو در فرآیند طراحی ضروری هستند، می‌ رسند. هدف این است که دانشجویان باید بتوانند جنبه خلاقیت طبیعی خود را از هنر ترکیب کنند، بنابراین مسائلی که کسب و کار آنها را ایجاد می کند را می توان به شیوه ای بسیار حرفه ای حل کرد. در عین حال، این وظیفه دانشجویان است که با نوآوری، کیفیت و پایداری به جامعه مدرن کمک کنند.

برنامه طراحی لباس آکادمی مد و طراحی اسکاندیناوی Denmark

برنامه طراحی لباس آکادمی مد و طراحی اسکاندیناوی Denmark

در طول آموزش 3 ساله، دانشجویان یاد می ‌گیرند که بر اساس مهارت ‌های مستحکم در صنایع دستی مانند طراحی الگو، خیاطی، پارچه‌ کشی و شکل ‌دهی، تحقیق، تجزیه و تحلیل، آزمایش و کشف یک محصول را انجام دهند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی قادر خواهند بود در صنعت مد به انجام وظایف خود بپردازند و کیفیت را در بالاترین سطح در سطح ملی و بین المللی ارائه دهند. دانشجویان مهارت‌ ها و دانش ‌های لازم را برای راه ‌اندازی کسب‌ و کار خود، استخدام در صنعت پوشاک یا ابراز وجود در سطح خلاقانه بالا کسب می‌ کنند. این برنامه به شرح زیر است:

سال تحصیلیشرح
سال اولسال اول بر مهارت های اساسی در طراحی، تحقیق، طراحی کامپیوتری، طراحی الگو و خیاطی تمرکز دارد. دانشجویان در کنار طراحی خلاقانه، در مورد مطالعات مواد و تاریخچه مد نیز یاد خواهند گرفت.
سال دومتاکید بر فرآیند طراحی، ارتقاء چرخه و دوخت پیشرفته است. دانشجو با تکیه بر مد و هنر، از طریق تحلیل و توسعه مفهوم، سیلوئت و فرم می آفریند. برند و پروژه صنعتی و پایداری نیز بخشی از ترم خواهد بود.
سال سومسال سوم، بر تکنیک های پیشرفته خیاطی، ارتباطات و بازاریابی، کارآموزی و پروژه فارغ التحصیلی نهایی تمرکز دارد. یک دوره کارآموزی 3 ماهه به دانشجویان بینش و تجربه از یک شرکت مد می دهد.

شرایط ویزای تحصیلی دانمارک را می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت دقیق بررسی کنید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

  1. اسما گفت:

    این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی این رشته فاند یا بورس میدن ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام بسته به شرایط دانشگاه مقصد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *