مهاجرت تحصیلی پاراگوئه

تحصیل در مقاطع مختلف پاراگوئه

تحصیل در مقاطع مختلف پاراگوئه برای دانشجویان و دانش آموزان خارجی در صورت دریافت اجازه اقامت و ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر است. البته اکثر مقاطع تحصیلی در پاراگوئه به زبان های گوارانی و اسپانیایی ارائه می شود و متقاضیان تحصیل در این کشور باید یکی از این زبان ها را مسلط باشند. در سال های اخیر سیستم آموزشی در پاراگوئه پیشرفت کرده و به دلیل هزینه تحصیل پایین به مکانی مناسب برای دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان برزیلی و سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است. برای شناخت بیشتر مقاطع مختلف تحصیلی در پاراگوئه و شرایط تحصیل در این کشور همراه با ما در تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید و این نگارش را مطالعه کنید.

سیستم آموزش و تحصیل در مقاطع مختلف پاراگوئه

در سال های اخیر آموزش و پرورش در پاراگوئه پیشرفت چشمگیری داشته است. در دوران باستان، آموزش و پرورش به اقشار بالای جامعه محدود می شد. آموزش در پاراگوئه همیشه مورد بی توجهی قرار می گرفت تا اینکه در سال 1992 دولت پاراگوئه شروع به قرار دادن آن به یکی از اولویت ها کرد. ماده 85 پاراگوئه سرمایه گذاری 20% از بودجه در حاشیه آموزش را برای دولت اجباری کرد. با این حال، این اقدام مانند آنچه در نظر گرفته شده است اجرا نشده و جدی گرفته نشده است، اما با این وجود، این کشور در مقایسه با زمان استعمار پیشرفت چشمگیری داشته است.

با گذشت زمان سیستم آموزشی انعطاف پذیرتر شده و دانش در قالب آموزش مدرسه و دانشکده، در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. بخش قابل توجهی از بودجه سالانه به بهبود سیستم آموزشی در پاراگوئه اختصاص یافته است. توسعه چندین مدرسه متوسطه دولتی و دانشگاه در این کشور سیستم آموزشی در پاراگوئه را تا حد زیادی ارتقاء داده است.

در نمودار زیر می توانید مقاطع مختلف تحصیلی در پاراگوئه را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در پاراگوئه در مقاطع مختلف

درباره تحصیل در مقاطع مختلف پاراگوئه

آموزش در پاراگوئه به سه سطح اصلی تقسیم می شود. آموزش ابتدایی اولین و مهمترین سطح است و پس از آن سطح متوسطه است. پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات متوسطه، می توان تحصیلات دانشگاهی را نیز انتخاب کرد. آموزش ابتدایی برای کودکان در گروه سنی 7 تا 14 سال اجباری و همچنین رایگان شده است. دوره ابتدایی برای یک دوره 6 ساله طول می کشد. چندین مدرسه ابتدایی در پاراگوئه وجود دارد که به کودکان آموزش می دهند. تحصیلات متوسطه به دو مرحله هر یک سه سال تقسیم می شود. یکی از قدیمی ترین مدارس خصوصی ایتالیایی در پاراگوئه Scuola Italiana Dante Alighieri است. این نام از شاعر مشهور ایتالیایی، دانته آلیگیری گرفته شده است و همچنین با نام Colegio Dante Alighieri شناخته می شود. این مدرسه از مهد کودک تا کلاس 12 به اسپانیایی و ایتالیایی آموزش می دهد.

در جدول زیر می توانید مقاطع مختلف آموزشی در مدارس پاراگوئه را مشاهده کنید:

مقطع تحصیلیطول دوره
آموزش پیش دبستانی3 تا 5 سالگی
آموزش ابتدایی6 تا 11 سالگی
آموزش متوسطه12 تا 17 سالگی
آموزش عالی18 سال به بعد

تحصیل در مقاطع مختلف پاراگوئه و مدارس

مدارس در پاراگوئه نقش مهمی در سیستم آموزشی این کشور دارند. مدارس متعددی در سطح ابتدایی و همچنین مقاطع متوسطه در کشور وجود دارد. تحصیلات ابتدایی در کشور برای کودکان در گروه سنی هفت تا چهارده سال رایگان و همچنین اجباری است. در نتیجه، تعداد مدارس ابتدایی کشور در مقایسه با مدارس متوسطه یا دانشگاه ها بسیار زیاد است. دانش آموزان با شرایط خوب مالی خود را در مدارس ابتدایی خصوصی ثبت نام می کنند. تحصیلات ابتدایی در پاراگوئه به مدت 6 سال ادامه دارد. همچنین تعداد قابل توجهی از مدارس متوسطه در پاراگوئه وجود دارد.

تحصیلات متوسطه در کشور به دو مرحله، هر کدام سه سال تقسیم می شود. مهمترین نکته در مورد مدارس پاراگوئه این است که استاندارد آموزش و پرورش در مدارس مطابق با استانداردهای بین المللی است. برخی از مدارس پاراگوئه همچنین به آموزش بزرگسالان و همچنین آموزش حرفه ای فشار زیادی وارد می کنند. چندین برنامه نوجوان نیز وجود دارد که جدا از اردوگاه ها و کارگاه های تابستانی مختلف برای افراد زیر سن قانونی ترتیب داده شده است.

برخی از مدارس مشهور جهت تحصیل در پاراگوئه شامل:

  • مدرسه آمریکایی آسونسیون
  • آکادمی مسیحی آسونسیون
  • Scuola Italiana Dante Alighieri
  • و بسیاری دیگر است.

تحصیل در مقاطع مختلف پاراگوئه در دانشگاه

دانشگاه ها در پاراگوئه آموزش را در بالاترین سطح ارائه می دهند. پس از اتمام دبیرستان با نمرات خوب، می توان در دانشگاه های پاراگوئه جایی پیدا کرد. دانشگاه های مشهور در پاراگوئه وجود دارد که در آنها موضوعات مختلف با دقت بسیار زیادی به دانشجویان آموزش داده می شود. دروس و زبانهای سنتی و همچنین مدرن در این دانشگاه ها در پاراگوئه تدریس می شود. مدرک تحصیلی از این دانشگاه های شناخته شده می تواند باعث تقویت حرفه دانشجویان شود. مقاطع کارشناسی، تحصیل کارشناسی ارشد در پاراگوئه و همچنین دکترا تحصیلاتی وجود دارد که می تواند در این دانشگاه ها دنبال شود. دانشگاه های پاراگوئه دارای دانشکده های پیشرفته و کاملا آموزش دیده هستند. تحصیلات ارائه شده در این دانشگاه ها با استانداردهای جهانی مطابقت دارد. دانشجویان زیادی از کشورهای دیگر به پاراگوئه می آیند تا در دانشگاه های مختلف این کشور پذیرش بگیرند.

زبان آموزش در بیشتر کالج ها و دانشگاه ها اسپانیایی است، اگرچه در موارد کمی ایتالیایی و انگلیسی نیز ارائه می شود. بسیاری از دانشگاه های پاراگوئه همچنین دارای محل های استخدام هستند که بلافاصله پس از اتمام تحصیل در یافتن شغل کمک می کنند. همچنین در بسیاری از دانشگاه های پاراگوئه امکانات اقامتی و خوابگاهی وجود دارد. برخی از دانشگاه های مشهور در پاراگوئه شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه خودمختار آسونسیون
  • دانشگاه ملی ناسیونال دی پیلار
  • دانشگاه کلمبیا پاراگوئه
  • دانشگاه کاتولیک پاراگوئه
  • دانشگاه آمریکایی پاراگوئه

تحصیل در مقاطع مختلف پاراگوئه در دانشگاه

تحصیل در دانشگاه های برتر پاراگوئه

دانشگاه های معتبری در پاراگوئه وجود دارد که امکانات تحصیلات عالی را در این کشور فراهم می کنند. دانشگاه های بزرگ عبارتند از:

  • دانشگاه ملی آسونسیون
  • دانشگاه خودمختار آسونسیون
  • دانشگاه کاتولیک پاراگوئه
  • دانشگاه آمریکایی

دانشگاه آمریکایی یکی از معتبرترین موسسات در پاراگوئه است. این دانشگاه که در سال 1994 تأسیس شد، بیش از 3000 دانشجو دارد که توسط یک دانشکده 200 استاد تمام وقت پشتیبانی می شوند. این یکی از بهترین مدارس برای آموزش با کیفیت هنرهای آزاد است. سایر دوره های تدریس شده در دانشگاه شامل اقتصاد، مدیریت، علوم، حقوق، علوم اجتماعی، ارتباطات، هنر و فناوری است.

دانشگاه خودمختار آسونسیون یک دانشگاه خصوصی در پاراگوئه است و به عنوان یکی از معدود موسسات خصوصی آموزش عالی در این کشور شناخته می شود. در سال 1979 تاسیس شد و در ابتدا مدرسه عالی مدیریت بازرگانی نامگذاری شد. این موسسه در سال 1991 به دانشگاه تبدیل شد. این دانشگاه بیش از 4500 دانشجو دارد که در فهرست آموزشی خود با هیئت علمی 300 استاد تمام وقت ثبت نام می کنند. رشته های حقوقی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، ارتباطات، اقتصاد و ادارات عمده ترین دوره های ارائه شده هستند.

تحصیل در مقاطع مختلف عالی در دو دانشگاه برتر پاراگوئه

دانشگاه کلمبیا پاراگوئه در سال 1943 تاسیس شد، یک دانشگاه خصوصی در پاراگوئه است. این دانشگاه بیشتر به دلیل آموزش عملی شغلی گرا شناخته شده است. با بیش از دو میلیون دانش آموز ثبت نام شده، یکی از بزرگترین موسسات آموزشی در کشور است. این دانشگاه شامل 10 بخش است:

  • مدیریت
  • بازاریابی
  • مهندسی اجتماعی
  • هنرهای زیبا
  • میزبانی و جهانگردی
  • علوم کامپیوتر
  • حسابداری
  • قانون
  • روانشناسی
  • مهندسی بازرگانی

دانشگاه ملی آسونسیون قدیمی ترین و سنتی ترین موسسات آموزشی کشور است. در ابتدا ، این دانشکده با تمرکز بر حقوق، پزشکی و ریاضیات، داروسازی و زنان و زایمان آغاز به کار کرد. امروزه، این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور است که بیشتر بر موضوعات مرتبط با علوم حرفه ای تأکید دارد. این دانشگاه سالانه بیش از 35000 دانشجو را ثبت نام می کند که توسط دانشکده ای متشکل از بیش از 4000 استاد تمام وقت پشتیبانی می شوند.

چالش های آموزش در پاراگوئه

پاراگوئه در سال های اخیر در ابعاد مختلف سیستم آموزشی خود پیشرفت چشمگیری داشته است، اما چالش های اساسی همچنان وجود دارد. با تقریبا 50% از جمعیت زیر 25 سال، سود جمعیتی تنها در صورت بهبود کیفیت آموزش و مهارت و مهارت های نیروی کار در پاراگوئه قابل برداشت است. سیستم آموزشی فعلی پاراگوئه باید به جمعیت دانش آموزی متنوع و غالباً از راه دور نیاز داشته باشد تا نیاز به ارائه خدمات در هر دو منطقه كاستلانو و گوارانی داشته باشند. از جمعیت 7 میلیونی ساکن، در سال 2020 حدود 1.5 میلیون کودک در آموزش عمومی مقدماتی ثبت نام کردند که از 5 سالگی آغاز می شود. از این تعداد 2% بومی و 2٪ به عنوان نیازهای ویژه تعریف شده اند.

این کشور بیش از 70،000 معلم استخدام می کند و اکثریت قریب به اتفاق مراکز آموزشی را مدیریت می کند، که 85% مدارس را نشان می دهد که 62% مدارس در مناطق شهری واقع شده اند. از نظر زبانی 30.7% از مردم هر دو با زبان اسپانیایی و گوارانی صحبت می کنند که بیشترین تمرکز گوارانی زبانان در مناطق روستایی است. آموزش مداوم با کیفیت پایین و نتایج ضعیف یادگیری از موانع اصلی توسعه فراگیر و پایدار در پاراگوئه است. آخرین نتایج PISA (برنامه ارزیابی دانش آموزان PISA-D) ، سطح بسیار پایین پیشرفت دانش آموزان پاراگوئه را نشان می دهد که فقط دارای حداقل مهارت در موضوعات اصلی خواندن، ریاضیات و علوم است. جهت بررسی گزینه های بهتر تحصیلی در خارج از کشور می توانید با مشاورین شده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *