مهاجرت تحصیلی ژاپن

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن

زمانی که دانشجو تصمیم به تحصیل در ژاپن می گیرد، باید از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن آگاهی لازم و کافی داشته باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این نگارش درباره شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن اطلاعات کافی را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

این کشور صدها دانشگاه خصوصی و دولتی را در خود جای داده است. همچنین یکی از سختگیرانه ترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد. به همین دلیل، ورود به دانشگاه های این کشور می تواند بسیار رقابتی باشد. در واقع دانشجویانی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند باید برای قبولی در آزمون های بی شماری شرکت کنند.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن در سال 2023

برای ورود به دانشگاه های این کشور به طور معمول باید یک دور از آزمون های ورودی را تکمیل کنید. با این حال، در دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه توکیو، به طور معمول چندین دوره از آزمون های ورودی را برنامه ریزی می کنند. دانشگاه ها این کار را می کنند تا دانش آموزانی را که زود نمره می گیرند حذف کنند و تعداد دانش آموزان واجد شرایط شرکت در مرحله دوم و دشوارتر آزمون ها را تعیین کنند.

این آزمون ها دلیل تحصیل دانش آموزان دبیرستانی برای سال ها در 2 مدرسه به طور همزمان است. علی رغم سخت کوشی و آمادگی، 40% دانشجویان ژاپنی وارد دانشگاه مورد نظر خود نمی شوند. بنابراین، بیشتر دانشجویان به جای اینکه به گزینه دانشگاه دوم یا سوم خود بپردازند، 1 سال اضافی منتظر می مانند و تحصیل می کنند.

از طرف دیگر، روند کار برای دانشجویان بین المللی کاملاً متفاوت است. در حقیقت، پذیرش دانشجویان بین المللی آسان تر است. این به دلیل حمایت دولت این کشوز از تنوع در دانشگاه است. بنابراین، دانشجویان بین المللی نیازی به شرکت در امتحانات ورودی پیچیده ندارند. در زیر لیستی از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن برای پذیرش به عنوان دانشجوی بین المللی آورده شده است:

  • گذرنامه معتبر
  • دانشجو باید 12 سال تحصیلات رسمی را در کشور خود به پایان برساند. همچنین وی باید دیپلم دبیرستان معتبر داشته باشد.
  • اسنادی که توانایی وی را در تأمین هزینه های زندگی، تحصیل و بیمه درمانی را در طول مدت تحصیل ثابت می کنند.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن در سال 2021

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن

برای افرادی که قصد دارند در این کشور تحصیل کنند، مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن در زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
توصیه نامهاز معلمان یا اساتید گذشته
اثبات تمکن مالیجهت حمایت از هزینه تحصیل و زندگی در این کشور
بیانیه نمراتبرای مدرک دیپلم، یا نمرات دبیرستان
گذرنامه معتبرنسخه اصلی
گواهی سلامت
نامه ای از وزارت امور داخل در کشور مبدا
قبولی در آزمون دانشگاهسوالات آزمون شامل زبان و سوالات علمی نیز می باشد.
مدرک زبان انگلیسیتافل یا آیلتس (بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد.)

بسته به برنامه تحصیلی دانشجو، دانشگاه می تواند مدارک اضافی را بخواهد. بخاطر داشته باشید که این اسناد قبل از ارسال به ژاپنی یا انگلیسی ترجمه می شوند. هیچ پلت فرم یکپارچه ای برای درخواست های آنلاین وجود ندارد. به این معنی که دانشجویان بین المللی برای ارسال درخواست نیاز به مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر ژاپن خود دارند.

پذیرش تحصیلی دانشگاه های ژاپن

سالانه بیش از 250،000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های این کشور ثبت نام می کنند، که گواهی بر کیفیت بالای آموزش ارائه شده توسط این کشور و همچنین جامعه جذاب، سبک زندگی و فرهنگ جذاب است. اگر می خواهید در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در ژاپن تحصیل کنید، ابتدا باید نگاهی به مراحل درخواست دانشگاه بیندازید. به استثنای چند مورد، آن ها مشابه آنچه معمولا از هر موسسه آموزش عالی بین المللی انتظار دارید.

در نمودار زیر درصد پذیرش دانشجویان را در بهترین دانشگاه های این کشور مشاهده می کنید:

درصد پذیرش دانشجویان را در بهترین دانشگاه های ژاپن

اکثر دانشگاه ها برای دانشجویانی که در این دانشگاه ثبت نام می کنند خوابگاه ارائه می دهند. برنامه ها 2 بار در سال در نظر گرفته می شوند. اگرچه محل اقامت همیشه در دانشگاه نیست، اما معمولا در 2 یا 3 ایستگاه قطار از دانشگاه فاصله دارد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که همه دانشجویان نمی توانند در این سالن ها اسکان داده شوند. بنابراین، مطمئن شوید که از سایر گزینه های موجود آگاهی دارید. هزینه خوابگاه دانشجویی که از طرف دانشگاه تهیه می شود تقریبا 11900¥ (ین) در هر ماه برای یک اتاق مجرد همراه با قبض های آب و برق شامل می شود. سپس قیمت ها برای یک اتاق 2 نفره یا یک اتاق خانوادگی افزایش می یابد.

آزمون ورود به دانشگاه ژاپن

بسیاری از دانشگاه های این کشور برای تعیین اینکه آیا دانشجوی بین المللی مهارت های لازم دانشگاهی و زبان ژاپنی را برای ثبت نام در یکی از برنامه های کارشناسی خود دارد، از آزمون برای پذیرش دانشگاه ژاپن برای دانشجویان بین المللی (EJU) استفاده می کنند. قبل از پذیرش هر دانشگاه حداقل به یک دور امتحان نیاز دارد. قبولی در این آزمون یکی از اصلی ترین مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ژاپن می باشد. این امتحانات دلیل این است که دانش آموزان دبیرستانی سال ها را به خوبی شبانه مطالعه می کنند. البته دوره های دانشگاه ژاپن به اندازه آزمون های پذیرش آن ها سخت نیست. با پذیرش دانشجو در دانشگاه، اکثر آن ها در تکمیل مدرک خود مشکلی ندارند. موضوعات ارزیابی عبارتند از:

  • ژاپنی به عنوان یک زبان خارجی
  • علوم (فیزیک پایه، شیمی، زیست شناسی)
  • ژاپن و جهان (مهارت های اساسی در هنرهای لیبرال، تفکر انتقادی و توانایی های منطقی)
  • ریاضیات (مهارت های اساسی در ریاضی)
  • ببینید کدام موسسات آموزش عالی از EJU استفاده می کنند.

هزینه تحصیل در ژاپن

هزینه تحصیل در ژاپن معمولاً بین 500000¥ تا 1000000¥ (ین) است. بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر، ژاپن فرهنگ دانشگاهی ندارد که هزینه را با کیفیت برابر کند. به عبارت دیگر، مدارس گران قیمت لزوما مدارس بهتری نیستند. وقتی به دنبال دانشگاه ژاپن هستید، تعداد ساعات اعتبار ارائه شده در هر ترم و کیفیت دانشکده را در نظر بگیرید. بسته به نیاز خود، ممکن است مدارس ارزان قیمت مناسب تری پیدا کنید.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی ژاپن جهت کمک هزینه تحصیلی وجود دارد. جهت دریافت بورسیه تحصیلی مونبوکاگاکوشو (وزارت آموزش و پرورش) را می توان از طریق سفارت ژاپن در کشور خود درخواست کرد. غالبا، این ها همه هزینه های تحصیل، برنامه، مسکن و زندگی را تأمین می کنند. اکثر دولت های محلی و سازمان های مدنی نیز به دانشجویان دانشگاه بورسیه می دهند. اگر علاقه مند به تحصیل در این کشور می باشید می توانید سایر مقالات را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *