مهاجرت کاری اندونزی

بازار کار مهندسی برق در اندونزی

بازار کار مهندسی برق در اندونزی

رشته های مهندسی در کشور اندونزی طرفداران زیادی پیدا کرده است. بازار کار مهندسی برق در اندونزی از گذشته تا کنون بازخورد مثبتی داشته است. در این کشور متقاضیانی که از این رشته تحصیلی فارغ التحصیل می شوند، در این کشور آینده بازار کاری ویژه ای خواهند داشت. در این مقاله این بازار کاری توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش نگارش شده است. در ارتباط با این بازار کاری مهندسی در این کشور ممکن است سوالاتی ذهن متقاضی را به خود مشغول سازد.

این سوالات عبارت است از:

  • بهترین کشور برای بازار کار مهندسی برق کدام کشور است؟
  • میزان دریافتی متقاضیان مهندسی برق در این کشور چه قدر است؟
  • آینده بازار کاری مهندسی برق در این کشور چگونه است؟
  • آیا رشته مهندسی برق رشته سختی است؟
  • دوره های مهندسی برق در این کشور چگونه است

بررسی رشته مهندسی برق در اندونزی

بخش مهندسی برق دانشگاه اندونزی که در 27 نوامبر (Nonember) سال 1964 میلادی تاسیس شده است. به این ترتیب فعالیت های آموزشی و مهندسی در این کشور از 17 اکتبر (October) سال 1964 میلادی از سرگرفته شد. مهندسی برق این دانشگاه به طور عمده شامل 2 رشته تحصیلی می شود که سیستم قدرت برق و تکنولوژی نامیده می شود. در سال 1984 میلادی رشته تحصیلی برق، به عنوان رشته تحصیلی اصلی دانشگاه های این کشور برگزیده شد. در سال 2004 میلادی در دانشگاه این کشور رشته تحصیلی مهندسی برق شکل گرفت. این رشته دانشگاهی شامل 5 تخصص بارز می باشد.

تخصص های رشته مهندسی برق در این کشور به شرح زیر می باشد:

تخصص های رشته مهندسی برق در اندونزی

دانشجویانی که از رشته مهندسی برق این کشور فارغ التحصیل می شوند، توانایی تحلیل مسائل مهندسی، ارائه راه حل های منطقی در سیستم مهندسی و سیستم عملی و توانایی های فنی مهندسی را در این رشته تقویت می کنند. به این ترتیب متقاضیان به راحتی می توانند وارد بازار کار این کشور شوند. برای تحصیل در این رشته مهندسی امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و غیره می باشد. مجموع زمان برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی 5 ساله است.

دستمزد بازار کار مهندسی برق در اندونزی

متقاضیان که در این کشور در شغل مهندسی برق مشغول به فعالیت هستند، میانگین حقوقی که در ماه دریافت می کنند حدود 12500000IDR (روپیه اندونزی) می باشد. میانگین دریافتی افراد متقاضی مهندسی برق در این کشور، از پایین ترین دستمزد حدود 6230000IDR (روپیه اندونزی) تا بیشترین دستمزد 19300000IDR (روپیه اندونزی) است. این حقوق ماهیانه شامل هزینه هایی از قبیل اجاره ماهیانه، حمل و نقل و سایر هزینه های جانبی می باشد. میزان دستمزد متقاضی به تجربه، سابقه کار ، جنسیت و منطقه ای که برای شغل مورد نظر انتخاب شده است بستگی دارد. حقوق متوسط این شغل حدود 12500000IDR (روپیه اندونزی) در ماه می باشد و این میانگین دستمزد حدود 50% از افرادی است که در این کشور دارای شغل مهندسی برق می باشند.

حقوق مهندسی برق در شهرهای مختلف اندونزی

میانگین دستمزد مهندسی برق در این کشور با شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. این موضوع در میزان پرداختی متقاضی تاثیر به سزایی دارد. به عنوان مثال بیشترین میزان پرداختی حقوق در این کشور در شهر باندونگ و جاکارتا از شهرهای دیگر بسیار بالاتر می باشد. در این بخش توجه شما را به میانگین دستمزد متقاضی شغل مهندسی برق در شهرهای مختلف این کشور جلب می کنیم.

میزان دستمزد متقاضیان این شغل در شهرهای مختلف به شرح زیر می باشد:

شهرمیانگین دستمزد به IDR (روپیه اندونزی)
باندونگ13000000
جاکارتا1320000
ماکاسار1220000
مالنگ11700000
مدان1220000

در جدول زیر میانگین دریافتی شغل مهندسی برق را با سایر مشاغل مهندسی این کشور بررسی می کنیم:

عنوان شغلیمیانگین حقوق به IDR (روپیه اندونزی)
مهندسی مونتاژ8600000
مهندسی اتوکد7050000
مهندسی پخش11500000
مهندسی طراحی6760000
مهندسی عمران11700000
مهندسی ارتباطات12700000

انواع رشته مهندسی برق در اندونزی

رشته مهندسی برق و ارتباطات در این این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این رشته تحصیلی بر اساس اصول ریاضی و فیزیک می باشد. افرادی که علاقه مند به ادامه این رشته تحصیلی هستند، هم چنین می توانند در زیر شاخه های این رشته تحصیلی مشغول شوند.

انواع مهندسی برق شامل زیر رشته های زیر می باشد:

  • مهندسی قدرت
  • مهندسی کنترل
  • مهندسی هسته ای
  • مهندسی شبکه های اجتماعی
  • مهندسی ارتباطات
  • مهندسی رشته هوا فضا در اندونزی
  • مهندسی فوتونیکز

مزایای بازار کار مهندسی برق در اندونزی

مزایای بازار کار مهندسی برق در اندونزی

افراد فارغ التحصیل رشته های مهندسی برق می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. نیروی کار جوان و متخصص در این شغل پذیرش بیشتری دارد. هم چنین می توانید با اخذ مدرک رشته مهندسی برق از این کشور در کشورهای دیگر مشغول به کار شوید. شرکت های بسیاری به نیروی کار خارجی که در این زمینه مهندسی تبحر داشته باشند نیاز دارند، هم چنین پرداختی مناسبی را برای این افراد در نظر گرفته اند. برترین کشورهای که مدرک معتبر مهندسی برق را ارائه می دهند کشورهای از قبیل ایالات متحده آمریکا، انگلستان، استرالیا، آلمان و فرانسه می باشند. دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق از سایر مقاطع تحصیلی محبوب تر می باشد. ضمن مطالعه بیشتر می توانید مقاله بازار کار مهندسی برق در فرانسه را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید.

آینده بازار کار مهندسی برق در اندونزی

طبق تحقیقات به دست آمده، پیش بینی شده است که بازار کار مهندسی برق از سال 2018 تا سال 2028 میلادی افزایش 2% خواهد داشت. این میزان نشان می دهد که بازار کاری این رشته تحصیلی به آرامی پیش می رود. از میان 10 برتر که آینده شغلی مناسبی را برای متقاضیانی که مهاجرت از طریق تحصیل را انتخاب کرده اند، شغل مهندسی برق رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. با توجه به هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در این کشور می توانید مدرک تحصیلی معتبر رشته تحصیلی مهندسی برق را اخذ کنید.

در این مقاله اطلاعاتی در باب موضوع بازار کار مهندسی برق در اندونزی را در اختیار شما قرار دادیم. امید است که مطالب فوق در خصوص مهاجرت به این کشور از طریق این شغل مفید واقع شده باشد. این مقاله با تلاش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. در صورت هر گونه ابهام و توضیحات بیشتر می توانید در جهت مشاوره تلفنی و یا مشاوره حضوری تعیین وقت بفرمائید. جهت مطالعه بیشتر می توانید مقاله بازار کار مهندسی برق در یونان را هم از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *