مهاجرت کاری اندونزی

کار در اندونزی

کار در اندونزی

اندونزی یکی از کشورهایی است که فرصت شغلی بسیاری را برای افراد خارجی فراهم می سازد. کار در اندونزی یکی از روش های مهاجرتی است. طبق گزارشات به دست آمده از سال 2018 میلادی تا کنون حدود 10000 متخصص خارجی در این کشور مشغول کار و درآمد هستند. پایتخت این کشور، شهر جاکارتا قدرت اقتصادی این کشور است. در این کشور شرکت های بین المللی بسیاری وجود دارد. متخصصان خارجی که قصد کار در این کشور را دارند می توانند در بخش هایی از قبیل آموزش، جهانگردی، کشاورزی، حقوق و فناوری اطلاعات فعالیت داشته باشند.

برای مهاجرت کاری به این کشور سوالاتی در ذهن متقاضی به وجود می آید که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی شما خواهد بود. این سوالات عبارت است از:

  • نرخ بیکاری در این کشور چه قدر است؟
  • هزینه زندگی در این کشور چه قدر است؟
  • شرایط کار در این کشور چگونه است؟

شرایط مجوز کار در اندونزی

پیش از مهاجرت به این کشور در جهت کار می باید یک پیشنهاد کاری معتبر از یکی از کارفرماهای معتبر در این کشور دریافت کنید. به این ترتیب می توانید برای ویزای کار در این کشور اقدام کنید. در این کشور قوانین کار منحصر به فردی در نظر گرفته شده است.

قوانین کار که باید در این کشور رعایت شود عبارت است از:

  • حداقل ساعت کاری در طول هفته 40 ساعت می باشد.
  • اضافه کاری حدود 14 ساعت در هفته است.
  • تعطیلات رسمی اجازه کار وجود دارد.
  • سالیانه حدود 12 روز مرخصی در کار دارند.

ویزای تجاری در این کشور به معنای اجازه کار نمی باشد. اگر قصد دارید که به مدت طولانی در این کشور مشغول کار باشید، می توانید برای ویزای تجاری این کشور اقدام کنید، و به کوتاه مدت در این کشور در پروژه ها و فعالیت های تجاری فعالیت داشته باشید. ویزای تجاری این امکان را برای متقاضیان فراهم می سازد که به مدت 180 روز در این کشور اقامت داشته باشند. این نوع ویزا با توجه به نوع رزومه و تجربه کاری شما از طریق اداره مهاجرت صادر می شود، که طبق طرح رسمی دولت اندونزی که به نام (KITAS) شناخته شده است.

اخذ اقامت اندونزی از طریق کار

اگر می خواهید در اندونزی کار کنید یا درآمد کسب کنید باید ویزای کار بگیرید. ویزای کار KITAS به شهروندان خارجی اجازه کار رسمی در این کشور را می دهد. بدون اجازه کار در اندونزی نمی توانید کار کنید یا درآمد کسب کنید. الزامات آن کاملاً سختگیرانه است. ویزای کار برای موقعیت خاصی در یک شرکت خاص صادر می شود، بنابراین اخذ اجازه کار قبل از استخدام امکان پذیر نیست. شما مجاز به کار همزمان در چندین شرکت یا موقعیت های مختلف نیستید. همچنین بسیاری از جای خالی ها به طور کامل برای خارجی ها بسته شده است. اجازه کار می تواند برای دوره های مختلف صادر شود و قابل تمدید بودن آن به موارد مختلف بستگی دارد. معمولاً می توانید 6 یا 12 ماه ویزای کار بگیرید. این ویزای چند بار ورود است. شما می توانید هر چند بار که نیاز دارید کشور را ترک کرده و برگردید.

در برخی موارد می توانید برای 5 سال ویزای کاری اندونزی درخواست کنید که سالانه تمدید می شود. در حال حاضر این 5 سال KITAS را فقط می توان در شرایط زیر بدست آورد:

ردیفشرح
1شما مدیر شرکت PMA در اندونزی باشید.
2شما یک پرسنل واجد شرایط هستید که دارای مدرک و حداقل 5 سال تجربه در همان منطقه ای هستید که می خواهید در اندونزی کار کنید.

مشاغل مجوزدار برای اقامت اندونزی از طریق کار

وزارت کار اندونزی رسما موقعیت ها و مشاغل مختلف موجود برای کارمندان خارجی شاغل در این کشور را اعلام کرد. طبق مقررات 228، در 18 بخش، حدود 2000 عنوان شغلی برای مهاجران ذکر شده است. این لیست به روز شده شامل طیف وسیعی از مشاغل در 18 صنعت است که به شرح زیر است:

  • ساخت و ساز و مشاور املاک
  • تحصیلات
  • تصفیه آب، تصفیه فاضلاب، مدیریت و بازیافت پسماند و فعالیت بازسازی
  • حمل و نقل و انبارداری
  • هنر، سرگرمی و تفریح
  • تهیه محل اقامت و وعده های غذایی
  • کشاورزی، جنگلداری و شیلات
  • نیروی انسانی، آژانس مسافرتی و سایر پشتیبانی های تجاری
  • فعالیت مالی و بیمه
  • بهداشتی و فعالیت اجتماعی
  • اطلاعات و مخابرات
  • استخراج و معدن
  • تجارت در مقیاس بزرگ و خرده فروشی تعمیر و نگهداری خودرو و موتور سیکلت
  • فعالیت خدماتی
  • فعالیت حرفه ای، علمی و فنی

شرایط مجوز کار در اندونزی

 شرایط کار قانونی در اندونزی

لازمه کار قانونی در این کشور در دست داشتن ویزای کار معتبر برای افراد خارجی است. شرکت های متفاوتی در این کشور نیروی کار خارجی استخدام می کنند، اما بسیاری از شرکت های این کشور استخدام افراد خارجی را منع کرده اند. نیروی کار خارجی به یک اجازه کار تایید شده از جانب کارفرما نیاز دارد. اخذ این مجوز کاری معتبر حدود هفته ها و ماه ها طول می کشد تا این روند اجرایی در این کشور ثبت شود.

مشاغلی که در این کشور پذیرش استخدام نیرو های خارجی را ممنوع کرده اند عبارت است از:

  • منابع انسانی
  • امور حقوقی
  • امور امنیت محیط زیست
  • بهداشت
  • مدیریت تدارکات
  • کنترل بازرسی و کیفیت

رزومه و انگیزه نامه شما در این کشور دقیق بررسی می شود. در صورتی که تنها پیشنهاد کاری از یک شرکت دریافت کرده باشید، اما کارفرمای مربوطه اجازه کار معتبر را برای شما ارسال نکرده باشد، نمی توانید برای کار و فعالیت در این کشور اقدام کنید. اگر با خانواده برای کار در این کشور اقدام می کنید، در نظر داشته باشید که حتی در صورتی که همسر شما اجازه کار در این کشور را ندارد. با توجه به نرخ بیکاری بالای این کشور قوانین سختی در حال اجرا می باشد.

مشاغل مورد نیاز جهت کار در اندونزی

مشاغل مورد نیاز جهت کار در اندونزی

در این کشور برای افراد خارجی فرصت های شغلی بسیاری در دسترس قرار عموم قرار گرفته است. دو صنعت شغلی توریست و آموزش زبان بدون در نظر گرفتن مهارت های بسیار بالا جز بهترین فرصت های شغلی در این کشور هستند. صنعت توریست در این کشور مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. در خصوص کار در صنعت توریست در این کشور می باید از شرکت مورد نظر اجازه کاری مربوطه را داشته باشید، و کار در این بخش با ویزای تجاری که برای مدت زمان کوتاهی صادر می شود ممنوع است. اگر به عنوان توریست از این کشور بازدید کرده اید، و ضمن بازدید پیشنهاد کاری مناسب دریافت کرده اید، می باید اقدامات لازم جهت اخذ ویزای کاری را انجام دهید.

در این کشور تقاضای شغل آموزش زبان انگلیسی به عنوان معلم زبان (TEFL) بسیار بالا می باشد. جهت استخدام در این گروه شغلی مدارک معتبر مورد نیاز است. تقاضای اصلی برای این گروه شغلی اسخدام معلمانی است که زبان انگلیسی به عنوان زبان اول آنها می باشد. اجازه کار در این گروه شغلی برای افرادی است که مدرک شغلی مربوطه را از یکی از کشورهای انگلیسی زبان از قبیل آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند دریافت کرده باشند.

هزینه زندگی در اندونزی

هزینه زندگی در اندونزی ماهیانه حدود 500000IDR (روپیه اندونزی) می باشد، با این وجود حدود 10% از مردم این کشور قادر به تامین بخش عظیمی از هزینه های زندگی خود نیستند. با این وجود افرادی که از توانایی مالی پایینی در این کشور برخوردار هستند به عنوان فقیر در این کشور نامیده می شوند. این کشور در سال 2017 میلادی در رتبه پایین ترین هزینه زندگی در جهان قرار داشت، و یکی از شهرهای گران این کشور جاکارتا یا باندونگ می باشد. بیشترین هزینه زندگی در اندونزی مربوط به اجاره آپارتمان، اقلام غذایی و بهداشت می باشد.

در این بخش هزینه اجاره آپارتمان در این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم:

اجاره آپارتمانهزینه به IDR (روپیه اندونزی)
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر4.219.063.28
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر2.709.652.76
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر9.943.527.69
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر5.942.828.43

در این مقاله تمام تلاش خود را بر این داشته ایم که اطلاعاتی دقیق در باب کار در اندونزی در اختیار شما قرار دهیم. در صورت هر گونه پرسش می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. در صورت مهاجرت کاری به کشور های دیگر می توانید مقالات مربوطه کار در آلمان برای ایرانیان را از طریق لینک مشخص شده در سایت ما مطالعه فرمایید. امید است که مطالب فوق مورد عنایت شما قرار گرفته باشد. هم چنین در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت می توانید از مشاورین مجرب ما وقت مشاوره حضوری دریافت کنید. از اولین قدم در مهاجرت به اندونزی همراه شما هستیم.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *