مهاجرت تحصیلی اندونزی

رشته هوافضا در اندونزی

رشته هوافضا در اندونزی

رشته هوافضا در اندونزی یکی از رشته های آینده دار و قابل توجه در این کشور است. صنعت هوافضا در اندونزی به رشد خود ادامه خواهد داد. در سال های آینده به عنوان یکی از قدرت های برتر آسیا شناخته شود. این کشور هزار جزیره امروز محل نقل و انتقال مسافرین زیادی است و در بخش حمل و نقل بسیار فعال است. زیرساخت های عمومی اندونزی که بسیار توسعه نیافته اند می توانند فرصت های مهمی را در صنعت هواپیمایی ایجاد کنند.

با توجه به اینکه فرودگاه های اندونزی به شدت تحت فشار قرار گرفته اند و رشد روزافزون ترافیک هوایی، سرمایه گذاری ها و تحولات در نزدیکترین فرودگاه های جدید به مقاصد گردشگری، بازسازی فرودگاه های موجود و ساخت و ساز و بهبود زیرساخت های زمینی، باند و سیستم های ترافیکی هوایی مناطق امیدوار کننده ای برای رشد آینده هستند. گروه متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله رشته هوافضا در اندونزی را بیشتر بررسی کرده اند.

بازار کار رشته هوافضا در اندونزی

بخش هواپیمایی اندونزی فرصت های قابل توجهی را ارائه می دهد زیرا این کشور بزرگترین بازار جنوب شرقی آسیا با جمعیتی است که 40٪ از 650 میلیون نفر در جنوب شرقی آسیا را تشکیل می دهد. اندونزی به عنوان یک مجمع الجزایر متشکل از بیش از 17000 جزیره، به طور طبیعی برای جابجایی مردم و کالاهای خود به سفر هوایی نیاز دارد. چالش ها این است که چگونه زیرساخت های کشور می تواند توسعه سریع هواپیمایی را دنبال کند و اینکه چگونه دولت منابع انسانی خود را برای تأمین خواسته های بازار مدیریت می کند.

  • در 20 سال آینده به طور متوسط ​​سالانه %7 رشد ترافیک هوایی پیش بینی می شود.
  • اندونزی یکی از سریعترین صنعت هوافضا در جهان است، موتور فعلی رشد اقتصادی جنوب شرقی آسیا و یکی از بزرگترین اقتصادهای آسیا و اقیانوسیه است.
  • این یک طبقه متوسط ​​رو به رشد است که به طور فزاینده ای از هواپیما برای حمل و نقل داخلی و بین المللی استفاده می کند.
  • سفر هوایی بزرگترین مجمع الجزایر جهان (شامل بیش از 17000 جزیره)، یک گزینه منطقی برای حمل و نقل سریع در سراسر کشور است.

درآمد کار رشته هوافضا در اندونزی

میزان درآمد مشاغل رشته هوافضا در کشور اندونزی نسبت به نوع شغل و تجربه افراد تعیین می شود. بازار کار رشته هوانوردی و هوافضا در اندونزی فعال است و این پویایی بر افزایش درآمد در اندونزی تاثیر گذاشته است. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در اندونزی در رشته هوافضا به صورت متوسط 16.3 میلیون IDR (روپیه اندونزی) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور اندونزی به میزان 7.8 میلیون IDR (روپیه اندونزی) و در بیشترین میزان 25.7 میلیون IDR (روپیه اندونزی) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 1 میلیون IDR (روپیه اندونزی) معادل 68$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور اندونزی را ملاحظه کنید:

کار در رشته هوافضا در کشور اندونزی

تحصیل رشته هوافضا در اندونزی

مهندسی هوافضا یک رشته گسترده است. با سایر زمینه های مهندسی، از جمله میدان مکانیکی، شیمیایی و الکتریکی همپوشانی دارد. همچنین چندین زمینه تخصص در این زمینه وجود دارد. برخی از مهندسان هوافضا بر روی سازه ها تمرکز می کنند. آنها توانایی سازه را در مقاومت در برابر گرما، فشار و سایر اشکال تنش آزمایش می کنند. این امر به توسعه هواپیماهای قوی و بادوام و سایر وسایل نقلیه کمک می کند. سایر مهندسان هوافضا عمدتا روی سیستم های هدایت و کنترل کار می کنند. این سیستم ها شامل تجهیزات ناوبری خودکار و سیستم های فرود خودکار ابزار دقیق (ILS) برای هواپیماهایی است که به آنها اجازه می دهد شب و در هوای بد به زمین بنشینند. از دیگر رشته های ویژه مهندسی هوا فضا می توان به

  • پیشرانه
  • مکانیک سیالات
  • ترمودینامیک
  • مکانیک هوا و صوت اشاره کرد.

بعلاوه، برخی از مهندسان هوا فضا در یک مرحله از فرآیند متخصص هستند که طی آن تجهیزات جدیدی تولید و توزیع می شود. به عنوان مثال، آنها ممکن است بر روی طراحی، تولید یا فروش تمرکز کنند. برخی دیگر ممکن است در نوع خاصی از محصولات هوافضا مانند هواپیماهای تجاری، جنگنده های نظامی، هلی کوپتر، فضاپیما یا موشک تخصص داشته باشند. آنها ممکن است در آیرودینامیک، مکانیک فضا، مکانیک پرواز، پیشرانه یا سیستم های هدایت و کنترل خبره شوند.

جهت تحصیل رشته هوافضا و اخذ ویزای دانشجویی اندونزی می توانید دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

ردیفنام دانشگاه
1Bandung Institute of Technology
2Aeronautics Technology Academy of Siliwangi
3Adisutjipto College Of Technology
4Suryadarma University
5Bandung State of Polytechnic

کار مهندسی رشته هوافضا در اندونزی

مهندسان هوافضا در اندونزی هواپیما، موشک و وسایل نقلیه فضایی را طراحی، توسعه و آزمایش می کنند و بر تولید آنها نظارت می کنند. آنها اغلب در یک نوع وسیله نقلیه مانند هواپیماهای مسافربری، هلی کوپتر یا راکت تخصص دارند. بیشتر مهندسان هوافضا در صنعت هواپیما کار می کنند. این صنعت شامل شرکت هایی است که موتورها، سیستم های ارتباطی، دستگاه های الکترونیکی و بسیاری دیگر از قطعات مورد استفاده در هواپیماها را تولید می کنند. بسیاری نیز برای شرکت هایی که تحت قرارداد دولت هستند برای تولید تجهیزات مورد نیاز موشک ها و فضاپیماها کار می کنند. برخی دیگر در شرکت های هواپیمایی تجاری، سازمان های تحقیق و توسعه و شرکت های مشاوره و همچنین کالج ها و دانشگاه ها کار می کنند.

کار مهندسی رشته هوافضا در اندونزی

توسعه رشته هوافضا در موسسه فناوری باندینگ اندونزی

دانشجویان مقطع کارشناسی در هوانوردی و فضانوردی علوم پایه هوانوردی مانند آیرودینامیک، طراحی سازه، مواد ، سیستم پایداری و کنترل و همچنین آسترودینامیک را می آموزند. آنها همچنین دانش حمایتی را در زمینه الکترونیک، برنامه نویسی و مقدماتی قوی در ریاضیات کاربردی کسب می کنند. در سال آخر تحصیل، دانشجویان باید موضوع طراحی هواپیما را در جایی که به گروه تقسیم می شوند، برای طراحی هواپیمایی که مطابق با شرایط خاصی باشد که برای هر سال متفاوت است، بگذرانند. دانشجویان باید با یک مسئله طراحی مهندسی هواپیما با الزامات متناقض روبرو شوند. به عنوان مثال، یک ساختار قوی اما سبک، سازه ای که نیاز به سازش دقیق در بهینه سازی دارد. آزمایشگاه در بخش هوانوردی و فضانوردی شامل آیرودینامیک، ساختار سبک، شبیه سازی پرواز، همچنین آزمایشگاه فیزیک پرواز، استودیوی طراحی هواپیما و غیره است.

موضوعات تحقیقاتی مانند بازسازی 3 بعدی قطعات صنعتی با استفاده از CT-Scan و عکاسی و لیزر شبیه سازی شده سیستم اندازه گیری سرعت، نمونه ای از آخرین تحقیقات به روز انجام شده در بخش هوانوردی و فضانوردی است. دانشجویان هوانوردی و فضانوردی در مسابقات متعدد ملی و بین المللی شرکت می کنند. با کار پس از تحصیل در اندونزی می توانید اقامت خود را در این کشور برقرار کنید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *