مهاجرت تحصیلی اندونزی

کار پس از تحصیل در اندونزی

کار پس از تحصیل در اندونزی

مهاجرین تحصیلی به اندونزی معمولا پس از تحصیل و اخذ مدرک دانشگاهی در این کشور به دنبال کار پس از تحصیل در اندونزی می روند. اندونزی به دلیل جمعیت جوان زیادی که دارد رقابت بالایی برای کار دارد و یافتن کار پس از تحصیل در اندونزی آسان نیست. البته این کشور نیاز به نیروی ماهر و متخصص دارد لذا چنانچه دارای مهارت و یا تجربه کاری باشید بهتر می توانید در این کشور کار پیدا کنید.

علاوه بر این نیز همانطور که می دانید زبان رسمی این کشور باهاسا اندونزیایی است و با داشتن تسلط بر این زبان در طول تحصیل از شانس بیشتری با ورود به بازار کار اندونزی برخوردار خواهید شد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در امر مهاجرت و تصمیم بزرگ شما به درستی شما را راهنمایی کنند.

تحصیل در اندونزی

انجام تحصیلات در اندونزی به دو دلیل ایده خوبی است. در درجه اول ایده خوبی است زیرا تحصیلات بین المللی بهترین راه برای شروع یک حرفه بین المللی است. نکته مهم دیگر این است که تحصیلات در اندونزی از نظر شهریه و هزینه های زندگی نسبتاً ارزان است. یافتن یک برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد مناسب باید شامل یک تحقیق طولانی و دقیق در مورد پیشنهادات مرتبط با مجموعه مهارت های شما باشد. اطمینان حاصل کنید که برنامه تحصیلات تکمیلی مورد ارزیابی شما معتبر است (راهی آسان برای این کار محدود کردن جستجوهای خود به 20 دانشگاه برتر اندونزی است) مگر اینکه سازمانی باشد که با آن آشنا باشید.

پیش بینی می شود اندونزی که بزرگترین اقتصاد در جنوب شرقی آسیا است، تا سال 2030 هفتمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. افزودن سواحل زیبا و مهمان نوازی شگفت انگیز مردم محلی و این کشور اندونزی را به مکانی شگفت انگیز برای کاوش تبدیل می کند. باهاسا اندونزی نیز بسیار آسان تر از سایر زبان های آسیایی است و شما با تحصیل و زندگی در این کشور می توانید این زبان را فرابگیرید. برنامه های کوتاه مدت مطالعه، تبادل فرهنگی یا دوره های کارآموزی فرصت های ایده آلی را برای یادگیری در مورد فرصت های جدید فراهم می کند. آنها همچنین به دانشجویان و جوانان حرفه ای اجازه می دهند تا درک و تسلط خود را در زبان اندونزیایی قوت ببخشند.

نرخ بیکاری اندونزی همانطور که در نمودار زیر می بینید حدود 5% می باشد:

نرخ بیکاری در اندونزی

شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی

یافتن شغل در خارج از کشور معمولا شامل درجه خاصی از درگیری های بوروکراتیک و درک عمیق قوانین و مقررات مربوط به استخدام است. یافتن کار در آسیا از این قاعده مستثنی نیست، به خصوص در اندونزی. با این حال با داشتن مدارک خوب، مهارت های قوی انگلیسی و اندونزیایی و تمایل به حضور در آنجا، در یافتن کار در اندونزی شانس خوبی دارید.

دو ویزای اقامت وجود دارد که به شما اجازه می دهد به عنوان یک تبعه خارجی در اندونزی استخدام شوید:

ردیفنوع ویزا
1ویزای اقامت محدود VITAS
2ویزای اقامت دائم KITAS

برای درخواست ویزای KITAS، شرط داشتن دارنده VITAS است که ویزای یکبار ورود است و حداکثر تا یک سال معتبر است و قابل تمدید است. یک حامی مالی در اندونزی لازم است که به روند ویزا کمک کند و از طرف شما در دفتر مهاجرت در اندونزی درخواست کند. لازم است قبل از مهاجرت به اندونزی برای VITAS وی درخواست کنید و آن را در گذرنامه خود قرار دهید که این کار با مهاجرت تحصیلی به اندونزی اتفاق می افتد. VITAS اجازه ورود به اندونزی را می دهد و شما باید ظرف 7 روز پس از ورود به اداره مهاجرت گزارش دهید. پس از فارغ التحصیلی در اندونزی و یافتن کار می توانید ویزای اقامت محدود خود را تبدیل به ویزای کار اندونزی و اقامت KITAS کنید.

کارآموزی در اندونزی

اگر به فکر کار با یک شرکت چند ملیتی هستید که میزبان برخی از برنامه های مورد توجه تر است، یافتن دوره کارآموزی در اندونزی آسان است. برای یافتن برنامه هایی که برای مجموعه مهارت ها و پیشرفت حرفه ای شما مناسب باشد، تحقیق کنید و لیستی از سازمان های مرتبط با مسیر شغلی خود بسازید. هنگامی که لیست را دریافت کردید، ببینید آیا وب سایت تابعه اندونزی وجود دارد سپس به دنبال بخش مشاغل باشید. این معمولا کمک می کند تا با سازمان های بزرگتر آشنا شوید.

استرالیا با ارائه طیف وسیعی از پشتیبانی فنی و اقتصادی به این کشور، بزرگترین کمک کننده دو جانبه مبتنی بر کمک مالی به اندونزی باقی مانده است. با توسعه اندونزی با گذشت زمان، بسیاری از پیوندها و فرصت های اهدا کننده به احتمال زیاد به مشارکت های سود متقابل تبدیل می شوند. برای دستیابی به فرصت های کاریابی برای توسعه بین المللی به انجمن کارآموزی استرالیا در اندونزی (AVID) مراجعه کنید. انجمن جوانان استرالیا اندونزی نیز به عنوان یک سازمان فعال داوطلبانه ظاهر شده و بستری ارزشمند را برای جوانان برای کسب تجربه رهبری و توسعه روابط شخصی خود ارائه می دهد.

شبکه سازی اشتغال در اندونزی

بخش اصلی توسعه حرفه ای که منجر به کار بین المللی می شود، ساخت و نگهداری شبکه ها است. خوشبختانه انبوهی از سازمان های جوانان، کاریابی، کارگاه ها و آموزش ها وجود دارد که رهبران، ذینفعان و جوانان متخصص را که در روابط استرالیا و اندونزی فعال هستند، گرد هم می آورد. فصل های محلی خود را پیدا کنید، به رویدادها بروید، با همتایان خود ملاقات کنید، رابطه برقرار کنید و شبکه سازی را شروع کنید! در لیست زیر برخی از این انجمن های که با همکاری اندونزی و استرالیا صورت می گیرد در زیر معرفی شده است:

  • کنفرانس جوانان استرالیایی و اندونزیایی (CAUSINDY)
  • انجمن جوانان استرالیا و اندونزی (AIYA)
  • شورای تجارت استرالیا اندونزی (AIBC)
  • انجمن آسیا
  • موسسه استرالیا اندونزی

چالش کاریابی پس از تحصیل در اندونزی

چالش کاریابی پس از تحصیل در اندونزی

به دلایل مختلف یافتن کار به عنوان فارغ التحصیل خارجی در اندونزی دشوار است. هزینه IMTA (اجازه کار) یکی از آنها است. شما باید شرکتی را پیدا کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند از پس مجوز کار خود برآید، این روند ارزان نیست و شرکت های کوچکتر که به نمایندگی های مهاجرت دسترسی ندارند روند دشواری دارند. شرکت های بزرگ ترجیح می دهند شخصی را از یکی از دفاتر خود که در کشورهای دیگر مستقر است استخدام کنند تا اینکه تازه کار را که نمی شناسند استخدام کنند.

در حالی که بیشتر جلسات تجاری به زبان انگلیسی انجام می شود بدون درک زبان باهاسا اندونزی مشکل برای کار در این کشور پیش می آید. همچنین برای دریافت برای مجوز کار این شرط وجود دارد که شما باید در زمینه خود “متخصص” باشید، این معمولاً به 5 سال تجربه در یک صنعت خاص ترجمه می شود (البته با داشتن یک نماینده خوب، این معمولاً مشکلی ندارد). برخی از نقش های شغلی و صنایع برای استخدام یک فرد خارجی بازتر خواهد بود. صنایع با رشد سریع مانند فناوری و نوآوری دیجیتال به دلیل رشد مداوم گزینه مناسب است. لذا از جمله موانع کاریابی در اندونزی:

  • هزینه مجوز کار در اندونزی
  • مشکل زبان
  • جمعیت جوان زیاد
  • نیاز به داشتن تجربه 5 ساله

درباره کار پس از تحصیل در اندونزی

در جهان امروز، محصولات و بازارهای کار به سرعت در حال رشد هستند. فقط تعداد معدودی از مشاغل یا افراد می توانند از رقابت امروز جهانی پیروی کنند. جوانان ایده های خلاقانه دارند که منجر به یک مزیت رقابتی برای خود و تأثیر آنها بر شرکت یا جامعه می شود. جوانانی هستند که تجارت خود را از والدین خود ادامه می دهند و یا به دنبال کار در شرکت هایی هستند که نیاز به استعدادی دارند که هنگام تحصیل در دانشگاه کسب می شود. برخی از دانشجویان وجود دارند که در قالب مشاغلی با شرایط تحصیلی، جنسیت و سن آنها مطابقت ندارند، با چالش هایی روبرو هستند. بسیاری از ملاحظات شرکت از جنبه عینی و ذهنی بدست می آید.

بهترین فارغ التحصیلان دانشگاهی لزوما تضمین نمی شوند که به راحتی شغلی پیدا می کنند، از طرف دیگر الزاماتی که توسط شرکت کاملاً سختگیرانه ایجاد شده است تا مبادا وقت و هزینه صرف شود تا یک متخصص جوان مستقیماً وارد شرکتی شود که هنوز جریان فعالیت هایی را که باید انجام دهد نمی داند. شرکت های امروزی در یافتن یا استخدام کارمندان مناسب در زمینه های خود سخت گیری بیشتری نشان می دهند زیرا مدیران نمی خواهند کارمندانی را فقط با ارزش معدل بالا استخدام کنند. در هر صورت طبق تحقیقات در آژانس آمار آموزش عالی، در سال های اخیر، تقریباً %70 فارغ التحصیلان در اندونزی کمتر از 6 ماه پس از فارغ التحصیلی شغل پیدا کرده اند. جهت کسب اطلاعات درباره ویزای دانشجویی اندونزی به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید و مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *