مهاجرت به کشور اندونزی

مهاجرت به اندونزی

مهاجرت به اندونزی

یکی از کشورهای واقع در جنوب شرقی آسیا اندونزی است. این کشور به دلیل جذابیت های مختلف شاهد افزایش سفر و مهاجرت به اندونزی بوده است. این کشور که از جمعیت زیادی برخوردار است در حال پیشرفت اقتصادی است و پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور جزو کشورهای برتر آسیایی قرار بگیرد. اندونزی هم اکنون به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و گردشگری مورد توجه سیل عظیمی از بازدیدکنندگان قرار گرفته است که برخی از این بازدید ها منجر به مهاجرت این افراد می شود.

پایین بودن هزینه زندگی در این کشور به همراه سایر جذابیت ها باعث شده است افراد زیادی به خصوص از قاره آسیا به این کشور مهاجرت کنند. چنانچه قصد عزیمت و مهاجرت به اندونزی را دارید به توصیه همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را مطالعه کنید و از زیر و بم مهاجرت به اندونزی آگاه شوید.

سوالات رایج در باب تحصیل در اندونزی

  • شرایط مهاجرت از طریق ازدواج در اندونزی چیست؟ در صورت ازدواج در اندونزی با یک شهروند اندونزیایی می توانید با ارائه مدارک ازدواج خود، اجازه اقامت در اندونزی را بدست آورید. البته خارجیانی که با شهروندان اندونزی ازدواج می کنند نمی توانند به طور خودکار در اندونزی زندگی کنند. آنها همچنان ملزم به درخواست ویزای اقامت هستند كه همسر اندونزیایی به عنوان اسپانسر عمل می كند. در ابتدا به همسر خارجی ویزای KITAS داده می شود. پس از 2 بار تمدید، یک دارنده ویزای KITAS واجد شرایط ویزای KITAP است.
  • اخذ اقامت از طریق تولد در اندونزی چگونه است؟ با تولد در اندونزی بسته به وضعیت پدر و مادر خود می توانید اقامت اندونزی را بدست آورید. اما توجه داشته باشید که یکی از والدین حتما باید دارای اقامت دائم و یا بلند مدت اندونزی باشند بدین ترتیب فرزند متولد شده می تواند اقامت اندونزی را کسب کند. همچنین چنانچه فرزندی از والدین اندونزیایی در خارج از کشور به دنیا بیاید می تواند وضعیت تابعیت اندونزی را بدست آورد. البته توجه داشته باشید که دوتابعیتی در اندونزی مگر در موارد خاص پذیرفته نمی شود و چنانچه خواهان اخذ تابعیت اندونزی هستید باید تابعیت اول خود را از دست بدهید.

در جدول زیر شاهد تعداد افراد شاغل در اندونزی می باشید:

سالتعداد افراد شاغل
2021131000000
2022133000000
2023136000000

آشنایی با اندونزی

اندونزی حدود 17000 جزیره بزرگ و کوچک دارد، اما فقط حدود 6000 جزیره دارای اسم و سکونت است. از کل مساحت 5.2 میلیون کیلومتر مربع، حدود 60% آن آب و 40% خشکی است. مجمع الجزایر اندونزی در بالای دو ردیف آتشفشانی فعال واقع شده است. درست مانند ژاپن، فوران، زلزله و سونامی پدیده رایج در اندونزی است. در سال 1883 ضربه عظیم معروف کوه کراکاتائو در تنگه سوندا بین جاوا و سوماترا موجی جزر و مدی ایجاد کرد که باعث کشته شدن 30،000 نفر شد. خاکستر حاصل از این آتشفشان ها حاصلخیزترین زمین های کشاورزی را در اندونزی فراهم کرده است. آب و هوای کلی اندونزی گرم و مرطوب با بارندگی فراوان است، به جز شرق که خشک تر و مناطق مرتفع در جایا خنک تر است. آب و هوا هر 6 ماه تغییر می کند.

به طور کلی، فصل خشک (ژوئن تا سپتامبر) تحت تأثیر توده های هوای قاره استرالیا است، در حالی که فصل بارندگی (دسامبر تا مارس) توسط توده های هوای آسیا و اقیانوس آرام ایجاد می شود. در مجمع الجزایر اندونزی حدود 200 زبان و گویش وجود دارد که توسط صدها گروه قومی مختلف صحبت می شود. اما تقریباً همه می توانند باهاسا اندونزی صحبت کنند. این زبان از زبان مالایی ریائو منشا گرفته است و مدتهاست که به عنوان زبان رایج بین جزایر مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان در نتیجه تماس تاریخی با فرهنگ های دیگر طی قرن ها با بسیاری از کلمات بیگانه مخلوط شده است.

طرق مهاجرت به اندونزی

تمام افراد خارجی باید برای زندگی و کار در اندونزی ویزا داشته باشند، در حالی که برخی از ساکنان کشورهای خاص مجاز به اقامت بدون ویزا، تا 30 روز هستند. روش های به دست آوردن وضعیت اقامت در اندونزی به دلیل نحوه اجرای قوانین پیچیده است. هیچ راهی یکسان برای دریافت وضعیت اقامت KITAS (Kartu Izin Tinggal Terbatas) وجود ندارد. هر اداره مهاجرت استانی قانون را متفاوت تفسیر می کند، رویه خاص خود را دارد و می تواند هزینه های اضافی فراتر از هزینه های حقوقی را طلب کند. برای کلیه ویزاهای اقامت در اندونزی حمایت مالی لازم است. ویزا را می توان از طریق حمایت مالی به روش های زیر دریافت کرد:

  • از یک شهروند اندونزی که یک حامی مالی است.
  • از شرکتی متعلق به اندونزیایی ها و اداره آنها
  • از یک موسسه اندونزیایی، دولتی یا خصوصی
  • از شرکت های خارجی متعلق به مجوز فعالیت در اندونزی

در مورد یک شهروند اندونزی که یک حامی مالی است ، این حامی مالی اندونزی است که ویزای اقامت برای یک خارجی را درخواست می کند. حامی مالی معمولاً باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهد.

در شکل زیر می توانید 5 روش اصلی مهاجرت به اندونزی را مشاهده کنید:

مهاجرت به اندونزی و انواع ویزا

در حال حاضر برای اقامت در اندونزی ویزاهای مختلفی از سوی دولت این کشور صادر می شود. ویزای (VKSB) 6 ماه اعتبار دارد و یک ویزای موقت است به یک اسپانسر اندونزی نیاز دارد. اعتبار آن 60 روز است و باید هر ماه تمدید شود. این برای دیدار با خانواده، یا برای تبادلات اجتماعی فرهنگی استفاده می شود. این ویزای یکبار ورود است. هنگامی که دارنده آن کشور را ترک کند، ویزا باطل می شود. اما ویزاهای دیگری هستند که اقامتی محسوب می شوند.

در جدول زیر انواع ویزای اقامتی در اندونزی معرفی شده است:

انواع ویزاشرح
ویزای اقامت موقت (VITAS)ویزای اقامت محدود یا اقامت نیمه دائم است که به یک فرد خارجی که توسط یک شرکت اندونزیایی استخدام شده است در حالی که هنوز در کشور نیست، VITAS داده می شود. این امر به همسر و فرزندان کارگر تعمیم داده می شود و پس از اجازه کار در اندونزی صادر می شود. هنگام ورود یک فرد خارجی و خانواده اش به اندونزی، مراحل تبدیل ویزای VITAS به ویزای KITAS انجام می شود. می دهد.
اجازه اقامت موقت (KITAS)6 ماه تا 1 سال معتبر است. ویزای KITAS رایج ترین ویزا برای اقامت خارجی است و به یک حامی مالی اندونزی نیاز دارد. در کل 5 سال معتبر است، ابتدا 1 سال معتبر است و متعاقباً باید هر 12 ماه تمدید شود.
اجازه اقامت دائم (KITAP)اعتبار KITAP به مدت 5 سال است. پس از دوره اول 5 ساله، می توان آن را برای 4 دوره 5 ساله متوالی تمدید کرد و در کل 25 سال اعتبار دارد. ویزای KITAP به یک حامی مالی احتیاج دارد و اغلب به خارجیانی که با شهروندان اندونزی ازدواج کرده اند و قصد زندگی دائمی در اندونزی را دارند، داده می شود.

مهاجرت به اندونزی و انواع ویزا

مهاجرت به اندونزی از طریق کار

مهاجران متقاضی کار در اندونزی، باید به یاد داشته باشند که به دلیل مهاجرت بسیار سخت و شرایط ویزا، اقامت خارجی ها برای اهداف کاری در اندونزی بسیار دشوار است. روند این کار می تواند بسیار طولانی باشد و توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر سفارت اندونزی کشور خود را بررسی کنید. اجازه کار شما، Izin Kerja Tenaga Asing (IKTA) پس از انتقال به اندونزی و اخذ ویزای KITAS در دسترس است. همچنین لازم است که برای دریافت اجازه کار خود سالانه مالیات (DPKK) خود را پرداخت کنید که اساساً هزینه ای است که شرکت ها برای کارگران خارجی پرداخت می کنند. این هزینه $100 (دلار) در هر ماه است و معمولاً توسط وزارت نیروی کار اداره می شود. بنابراین برای درخواست مجوز کار شما مدارک پرداختی از بانک لازم است.

شرط نهایی دیگر این است که شما یک Ijin Mempekerjakan Tenaga Kerja Asing (IMTA) داشته باشید که سندی است که به یک شرکت اجازه می دهد تا یک خارجی را استخدام کند. این باید توسط کارفرمای شما به وزارت نیروی کار ارسال شود و پس از داشتن این سند به شما اجازه قانونی کار در اندونزی را می دهد.

مهاجرت به اندونزی از طریق کار

اقامت در اندونزی از طریق ازدواج

در صورت ازدواج در اندونزی با یک شهروند اندونزیایی می توانید با ارائه مدارک ازدواج خود، اجازه اقامت در اندونزی را بدست آورید. البته خارجیانی که با شهروندان اندونزی ازدواج می کنند نمی توانند به طور خودکار در اندونزی زندگی کنند. آنها همچنان ملزم به درخواست ویزای اقامت هستند كه همسر اندونزیایی به عنوان اسپانسر عمل می كند. در ابتدا به همسر خارجی ویزای KITAS داده می شود. پس از 2 بار تمدید، یک دارنده ویزای KITAS واجد شرایط ویزای KITAP است.

اسپانسرها مسئولیت قانونی کامل مربوط به طرف مربوطه خود را بر عهده دارند. به عنوان مثال، اگر فرد خارجی مرتکب جرمی شود، اگر فرد خارجی ابزار کافی برای پرداخت نداشته باشد، ضامن مسئول پرداخت هزینه و جریمه است. در نتیجه، مهم است که هم اسپانسر و هم طرف خارجی مسئولیت های قانونی شهروند اندونزیایی (ضامن) را درک کنند و مهم این است که فرد خارجی اطمینان حاصل کند که حامی مالی از این مسئولیت ها آگاه است.

مهاجرت به اندونزی از طریق تولد

با تولد در اندونزی بسته به وضعیت پدر و مادر خود می توانید اقامت اندونزی را بدست آورید. اما توجه داشته باشید که یکی از والدین حتما باید دارای اقامت دائم و یا بلند مدت اندونزی باشند بدین ترتیب فرزند متولد شده می تواند اقامت اندونزی را کسب کند. همچنین چنانچه فرزندی از والدین اندونزیایی در خارج از کشور به دنیا بیاید می تواند وضعیت تابعیت اندونزی را بدست آورد. البته توجه داشته باشید که دوتابعیتی در اندونزی مگر در موارد خاص پذیرفته نمی شود و چنانچه خواهان اخذ تابعیت اندونزی هستید باید تابعیت اول خود را از دست بدهید. شایان ذکر است چنانچه از دارای یک والدین خارجی و یک والدین تبعه اندونزی باشید شرایط ویژه ای برای کسب دو تابعیتی با درخواست وجود دارد. در صورت عدم پذیرش باید یکی از تابعیت های مورد نظر را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است در صورت اخذ اقامت از طریق تحصیل در اندونزی باید از دانشگاهی در این کشور مجوز ثبت نام دریافت کنید و همچنین برای استفاده از روش سرمایه گذاری نیاز به مهاجرت به این کشور و سرمایه گذاری حداقل 100.000€ (یورو) باشید. برای استفاده از روش های قانونی و آسان مهاجرتی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار کنید.

سوالات رایج در مورد مهاجرت به اندونزی

در این بخش از مقاله مفتخریم تا در خصوص مهاجرت به اندونزی به سوالات رایج شما پاسخ دهیم:

  • راه های مهاجرت به اندونزی چیست؟ برای مهاجرت به اندونزی راه های رایجی وجود دارد که می توانید براساس قصد و هدف و تحصیل و سن و مهارت خود یکی را برگزینید. می توانید با مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت تحصیلی و کاری و سرمایه گذاری و همچنین ثبت شرکت و کارآفرینی و استارت آپ خود یک برنامه عالی و موفق ترسیم کنید.
  • مهاجرت کاری به اندونزی چه شرایطی دارد؟ مهاجران متقاضی کار در اندونزی، باید به یاد داشته باشند که به دلیل مهاجرت بسیار سخت و شرایط ویزا، اقامت خارجی ها برای اهداف کاری در اندونزی بسیار دشوار است. روند این کار می تواند بسیار طولانی باشد و توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر سفارت اندونزی کشور خود را بررسی کنید. اجازه کار شما، Izin Kerja Tenaga Asing (IKTA) پس از انتقال به اندونزی و اخذ ویزای KITAS در دسترس است. همچنین لازم است که برای دریافت اجازه کار خود سالانه مالیات  DPKK خود را پرداخت کنید که اساساً هزینه ای است که شرکت ها برای کارگران خارجی پرداخت می کنند.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *