مهاجرت کاری یونان

بازار کار مهندسی برق در یونان

آشنایی با بازار کار مهندسی برق در یونان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمای شما در باب بازار کار مهندسی برق در یونان در این نگارش می باشد که از شرایط ایده آلی برخوردار است. آیا می دانید یک مهندس برق در بازار کار کشور یونان چه وظایفی می تواند داشته باشد؟ مسئولیت هایی که مهندسان برق در بازار کار کشورهای مختلف دنیا به عهده می گیرند اغلب شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در بازار کار مهندسی برق در یونان نیز مهندسان می بایست مسئولیت های مشخصی را به عهده بگیرد و نسبت به وظایف خود متعهد باشند. اما باید در نظر داشته باشید که وظایف و مسئولیت های مهندسان برق در هر کشوری با توجه به نیازهای شرکت ها و سازمان های مختلف متفاوت می باشد.

آشنایی با بازار کار مهندسی برق در یونان

به طور کلی ورود به حرفه مهندسی برق و کار در این زمینه حرفه ای دشوار است، زیرا برای بدست آوردن مدرک مهندسی برق، متقاضیان باید مسیر طولانی را طی کنند. این روزها افرادی که قصد دارند وارد بازار کار مهندسی برق در یونان شوند حتما باید حداقل مدرک لیسانس در این زمینه داشته باشند. برای به دست آوردن مدرک مهندسی برق متقاضیان به سطح بالایی از هوش و یک عقل خوب و توسعه یافته نیاز دارند. با وجود سختی ها و بالا و پایین هایی بسیار، اکثر مردم هر چقدر هم که تلاش می کنند موفق به کسب مدرک مهندسی برق نمی شوند. برخی از افرادی که دارای هوش و قدرت ذهن بالایی می باشند نیز به دلیل سخت بودن اخذ مدرک مهندسی برق، تسلیم می شوند.

به همین دلیل، اگر به فکر ورود به بازار کار مهندسی برق در یونان هستید، در نخستین گام می بایست آماده چالش ها و سختی های مختلف برای دریافت مدرک تحصیلی مناسب باشید. از بهترین دانشگاه های یونان برای کسب مدرک مهندسی برق می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

نام دانشگاهسال تاسیس
دانشگاه ملی فنی آتن1836
دانشگاه ارسطو1925
دانشگاه پاتراس1964
دانشگاه فنی کرت1977

در بازار کار یونان تقاضای زیادی برای مهندسان برق در طیف گسترده ای از مشاغل وجود دارد. انتظار می رود تقاضا در بازار کار مهندسی برق در یونان برای هر کسی که شرایط بهتری داشته باشد، زیادتر باشد. فردی که دارای تحصیلات عالی است، سطح بالایی از علم و دانش فنی را دارد و اخلاق کاری خوبی دارد، احتمالاً همیشه می تواند در این زمینه شغلی پیدا کند. برای افرادی که قصد زندگی در یونان را دارند، بهره مند شدن از فرصت های شغلی مناسب نقش بسیار مفیدی در زندگی آنها داشته باشد.

بخش های کاری مهندسان برق در یونان

اگر به فکر کار در یونان در زمینه مهندسی برق هستید باید دانش و آمادگی کافی برای کار به سیستم های برقی کوچک و سیستم ها برقی بزرگ را داشته باشید. مهندسان برق ممکن است بر روی طیف متنوعی از فناوری، از طراحی لوازم خانگی، روشنایی و سیم کشی ساختمان، سیستم مخابراتی، نیروگاه برق و ارتباطات ماهواره ای کار کنند. یکی دیگر از زمینه های نوظهور برای مهندسان برق میکروالکترونیک است که شامل طراحی و توسعه سیستم های الکتریکی و مدارها در رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه می شود. اما فارغ التحصیلان این رشته فقط به صنایع فوق محدود نمی شوند. مدرک مهندسی برق مهارت های عالی حل مسئله و تفکر منطقی را به دانشجویان آموزش می دهد.

دوره های تحصیل در این رشته به روش هایی ساخته شده اند که تفکر تحلیلی را تشویق می کنند، به مدیریت زمان کمک می کنند و مهارت های فنی دانشجویان را ارتقا می بخشند. سایر بخش های کاری مهندسان برق عبارتند از:

  • انرژی تجدید پذیر
  • GPS
  • شبکه موبایل
  • بانکداری و امور مالی
  • هنرها
  • مدیریت و مشورت

به یاد داشته باشید که کسب اطلاعات دقیق درباره شرایط کار در بهترین شهرهای یونان برای کار قبل از ورود به بازار کار مهندسی برق این کشور الزامی می باشد.

شرایط بازار کار مهندسی برق در یونان

مهارت های لازم کار در بازار کار مهندسی برق یونان

وقتی تصمیم دارید مهندس برق شوید، خود را به حرفه ای متعهد می کنید که شامل توسعه، طراحی، آزمایش و نظارت بر ساخت وسایل برقی و تجهیزات از جمله سیستم های ناوبری، موتورهای برقی و تجهیزات تولید برق است. بنابراین، برای اینکه بتوانید چنین مفاهیم و نظریه های پیچیده ای را اداره کنید و بدانید که چگونه می توانید آنها را در پروژه های زندگی واقعی بکار بگیرید، باید مجموعه ای از مهارت های بسیار منحصر به فرد و متناسب داشته باشید. در واقع، بخش بزرگی از دانشجویان رشته های مهندسی برق این رشته را ترک می کنند یا دوره تحصیلی خود را تغییر می دهند، زیرا با کمبود آمادگی که اغلب به عنوان بزرگترین دلیل ترک رشته مهندسی برق شناخته می شود، مواجه می شوند.

بنابراین، برای دیدن اینکه آیا شما آماده کار در بازار کار مهندسی برق در یونان هستید، در این بخش به مهارت های اصلی کار در بازار کار مهندسی برق یونانی اشاره شده است. این مهارت ها عبارتند از:

ردیفمهارت های لازم
1مهارت های حل مسئله
2مهارت های تفکر انتقادی
3دانش طراحی مدار
4اشتیاق برای یادگیری
5مهارت های ارتباطی
6مهارت های سازمانی
7مهارت های ریاضی و عددی
8مهارت های تفکر خلاق
9اخلاق کار
10مهارت های برنامه نویسی

چشم انداز شغلی مهندسی برق در یونان

پیش بینی شده است اشتغال کلی مهندسین برق و الکترونیک از سال 2018 تا 2028 رشد 2% داشته باشد (آهسته تر از میانگین برای همه مشاغل). به طور کلی، پیش بینی می شود که رشد اشتغال در اکثر صنایع تولیدی و ارتباط از راه دور کاهش یابد. پیش بینی می شود که رشد شغلی برای مهندسین برق و الکترونیک در شرکتهای خدمات حرفه ای، علمی و فنی انجام شود، زیرا انتظار می رود شرکت های بیشتری برای پروژه های مربوط به دستگاه ها و سیستم های الکترونیکی، از تخصص مهندسان استفاده کنند.

در نمودار زیر به رشد اشتغال مهندسین برق و الکترونیک اشاره شده است:

رشد اشتغال مهندسین برق و الکترونیک

سرعت سریع نوآوری در فناوری به احتمال زیاد تقاضا برای مهندسان برق و الکترونیک را در زمینه تحقیق و توسعه، حوزه ای که در آن به تخصص مهندسی برای طراحی سیستم های توزیع مربوط به فناوری های جدید نیاز خواهد داشت، دامن خواهد زد. این مهندسین نقش مهمی در پیشرفت های جدید با صفحه های خورشیدی، نیمه هادی ها و فناوری های ارتباطی ایفا می کنند. هموطنان عزیز می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از شرایط کار و تحصیل در کشورهای خارجی مطلع شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *