مهاجرت کاری آرژانتین

اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین

اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین

اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین یک روش سریع برای کسب اقامت این کشور می باشد. مهاجرت کاری به آرژانتین یکی از روش های اخذ اقامت می باشد. این روش به عنوان بهترین و محبوبترین روش نیز به شمار می رود. اگر به فکر اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین هستید، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا بخش آخر این نوشتار دنبال کنید تا اطلاعات کافی درباره شرایط مربوطه کسب کنید.

شرایط اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین در سال 2023

اگر قصد دارید برای کار به آرژانتین بروید، قطعاً به ویزا و اجازه کار احتیاج دارید. مهاجران از حدود 80 کشور می توانند بدون ویزا وارد آرژانتین شوند که این سند برای اقامت حداکثر 90 روز در آرژانتین معتبر است. به یاد داشته باشید که شرایط و قوانین اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین به ملیت و هدف افراد بستگی دارد. افرادی که مقیم یک کشور MERCOSUR هستند، نیاز به کسب ویزای 23 L دارند. با این حال، شهروندان سایر کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری به آرژانتین نیاز به کسب ویزای 23 A یا E Visa دارند که توسط اداره ملی مهاجرت در آرژانتین صادر می شود.

در حالی که برای ویزای کار در آرژانتین اقدام می کنید، در واقع متقاضی اجازه اقامت موقت هستید. این روش معمولاً ساده ترین روش برای اخذ اقامت آرژانتین است. با این حال، برای انجام این کار، نیاز به داشتن شغل یا دعوت نامه کاری معتبر در آرژانتین خواهید داشت. ویزاهای مختلفی وجود دارد که این دسته را مانند دسته ویزای کار تکمیل می کند. اگر برای کار به آرژانتین می روید، باید از طریق ویزای 23 A یا E Visa برای اقامت موقت درخواست دهید. ویزای 23 A برای گروه کارگران مهاجر یا افراد حقوق بگیر که مایل به ورود به کشور با اجازه کار حداکثر برای 1 سال هستند، قابل صدور است. E Visa برای گروه دانشمندان و پرسنل متخصص قابل استفاده است. این شامل افرادی است که در خدمات علمی، فنی، مشاوره ای و اداری فعالیت می کنند.

بررسی شرایط کار و دستمزد در آرژانتین

حدود %72 از کارگران آرژانتینی در بخش خدمات، تنها 5% در کشاورزی و %23 در صنعت مشغول به کار هستند. تا %30 از جمعیت محلی زیر خط فقر زندگی می کنند، بنابراین دولت تلاش می کند تا جایی که ممکن است مشاغل بیشتری را به ویژه برای شهروندان خود فراهم کند. موقعیت های غیر ماهر، علاوه بر خود آرژانتینی ها، توسط مهاجران کارگری از کشورهای همسایه گرفته می شود که این رشته را بسیار رقابتی می کند. متوسط ​​دستمزد در آرژانتین در سال 2023، $825 (دلار) است. حداقل دستمزد تا اول آوریل $315 (دلار) است. یکی از مشکلات اصلی اقتصادی کشور تورم بالا است که در سال گذشته از 40% گذشت. در نتیجه، درآمد واقعی در حال کاهش است و نرخ ارز محلی می تواند تعدیل شود.

به طور متوسط، خارجی های واجد شرایط با مشاغل کمیاب می توانند انتظار داشته باشند که در آرژانتین حقوقی در حدود $1500-2000$ (دلار) یا بیشتر کسب کنند. اغلب خارجی ها در آرژانتین در ساخت و ساز و همچنین در بخش اجتماعی کار می کنند، یعنی مراقبت از بیماران و سالمندان. برخی گارسون، نظافتچی، باربر و غیره را ترتیب می دهند، یعنی در موقعیت های غیر ماهر. پزشکان، وکلا، اقتصاددانان، مترجمان و دارندگان حرفه های بشردوستانه برای یافتن کار در آرژانتین عملا غیر واقعی است. دیپلم ها و سایر گواهی هایی که سطح صلاحیت را تأیید می کنند باید تأیید شوند و حتی دوباره آموزش ببینند. اما استثناهایی وجود دارد.

اخذ مجوز کاری در کشور آرژانتین

به یاد داشته باشید که برای کار در آرژانتین، علاوه بر اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین، مهاجران باید اقدام به کسب مجوز کار کنند. مراحل دریافت مجوز کار آرژانتین عبارتند از:

مراحلامور
1جمع آوری و تایید مدارک
2دریافت مجوز ورود
3دریافت مجوز ویزا و اقامت آرژانتین
4سفر به آرژانتین
5درخواست شماره شناسایی کار
6درخواست کارت شناسایی ملی

به طور معمول، روند صدور مجوز کار در آرژانتین از 2 تا 3 ماه تا زمان ورود به آرژانتین طول می کشد. مدارک مورد نیاز برای دریافت این مجوز عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • 3 عکس با فرمت گذرنامه
  • قرارداد کاری که توسط کارفرمای آینده شما امضا شده است یا گواهی محضری برای انتقال درون شرکتی شما
  • شناسنامه و در صورت لزوم سند ازدواج و حکم طلاق
  • یک گواهی برای اثبات داشتن رفتار مناسب و سوگند نامه مبنی بر اینکه شما سابقه کیفری بین المللی ندارید.
  • یک کپی رسمی تصدیق شده از گواهینامه مدرک تحصیلی یا مدارک حرفه ای شما

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین

انجام مراحل ویزا برای مهاجرت به آرژانتین ممکن است 3 هفته طول بکشد. بنابراین، حتما در مدت زمان مشخص شده مطابق با برنامه ریزی دقیق درخواست خود را اعلام کنید. هنگام درخواست ویزا، باید وقت خود را برای دفتر کنسولگری آرژانتین رزرو کنید. در زمان اعلام درخواست برای اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین، حتماً مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.

این مدارک عبارتند از:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • دعوت نامه کاری
  • برای متقاضیانی که بالای 16 سال سن دارند، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه رسمی از کشوری که متقاضی بیش از 1 سال در 3 سال گذشته در آن زندگی کرده است، الزامی است.
  • عکس چهار با فرمت پاسپورت به اندازه 4 در 4
  • قرارداد کار که توسط کارفرمای آرژانتینی امضا شده و توسط دفتر اسناد رسمی عمومی به طور صحیح تأیید شده است.
  • اصل صورتحساب شخصی بانکی کسب شده در 6 ماه گذشته به عنوان اثبات توان مالی
  • شماره ثبت نام کارفرمای آرژانتینی (RENURE)
  • اسناد فردی مانند شناسنامه، گواهی ازدواج و گواهی اثبات رفتار مناسب

ترجمه رسمی تمام مدارک به زبان اسپانیایی الزامی است. همراه با مدارک فوق، متقاضی نیاز به پر کردن یادداشتی در مورد مشخصات شخصی خود از جمله نام، تاریخ تولد، تابعیت، وضعیت تأهل، آدرس و نوع ویزا دارد. درخواست باید توسط نماینده قانونی شرکت امضا شود و باید به طور صحیح محضری شود. پس از ارسال درخواست و پرداخت هزینه های ویزا برای مصاحبه شخصی با کارکنان کنسولگری فراخوانده می شوید. در بیشتر موارد، ویزای کار به مدت 1 سال اعتبار دارد و توسط اداره مهاجرت ملی قابل تمدید است. با این حال، در سایر موارد، تا زمانی که دفتر مجوز تصمیم بگیرد معتبر است. گذرنامه باید حداقل 6 ماه از تاریخ در نظر گرفته شده برای ورود به آرژانتین معتبر باشد. همچنین باید حداقل 2 صفحه کاملاً خالی برای ویزا باشد.

چشم انداز شغلی در آرژانتین

اگر به فکر مهاجرت از طریق کار در آرژانتین هستید، توصیه می شود از شرایط کار در این کشور مطلع شوید. در حالی که اقتصاد این کشور در حال اصلاح است، نرخ بیکاری بالا است و آرژانتین در تلاش است بسیاری از کارهای خود را در مرزهای خود حفظ کند. این بدان معنی است که مهاجران خارجی که با مشاغل آزاد که به آرژانتین مهاجرت می کنند می توانند به تقویت اقتصاد این کشور کمک کنند، بنابراین با آغوش باز مورد استقبال قرار می گیرند. نرخ بیکاری در آرژانتین در سال 2023 تقریبا 7% می باشد. متوسط درآمد در این کشور تقریبا 45.200ARS (پزوی آرژانتین) است.

صنایع اصلی آرژانتین عبارتند از:

  • فرآوری مواد غذایی
  • وسایل نقلیه موتوری
  • کالاهای ماندگار مصرفی
  • منسوجات
  • مواد شیمیایی و پتروشیمی
  • چاپ
  • متالورژی
  • فولاد

همچنین در نمودار زیر به بخش های اصلی اشتغال در آرژانتین اشاره شده است:

بخش های اصلی اشتغال در آرژانتین

کاریابی در آرژانتین

جهت کاریابی در آرژانتین می توانید به دنبال شغل در فناوری اطلاعات، بانکداری یا صنعت نفت باشید. شرکت ها در این 3 زمینه به طور مرتب به دنبال کارگران خارجی هستند، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند بوینس آیرس. لیست های شغلی را به صورت آنلاین، در بخش های طبقه بندی شده روزنامه ها یا از طریق شبکه سازی با مخاطبین در آرژانتین جستجو کنید. دو پورتال محبوب کاریابی در آرژانتین:

  • zonajobs.com.ar
  • computrabajo.com.ar

لینکدین یکی دیگر از راه های رایج برای یافتن لیست مشاغل مورد نیاز است. همچنینBumeran  یک آژانس استخدام آنلاین فعال در آرژانتین است که می توانید به سایت آن مراجعه کنید.

کار در آرژانتین

در حین کار در آرژانتین، اولویت‌ های بالقوه زیادی برای کسب وقت و توجه شما وجود دارد. از نیاز به درک زبان گرفته تا لزوم یادگیری چیدمان منطقه محلی شما، چیزهای زیادی وجود دارد که توجه شما را از لحظه ای که وارد می شوید جلب توجه می کند. درگیر این فکر شوید که همنوایی کردن همه کار است و بازی نیست. در حالی که به وضوح مهم است که در اسرع وقت وارد ذهنیت شغل جدید و محیط اطراف خود شوید، صرف زمان برای کشف فعالیت هایی که سرگرم کننده و مرتبط هستند می تواند به همان اندازه مهم باشد. طبیعی است که کار در یک کشور خارجی فرآیندی پر استرس و پیچیده باشد که هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

حتی اگر زبان جدیدی برای آشنایی نداشته باشید، مردم، آداب و رسوم، جغرافیای محلی و سرعت زندگی همگی می توانند باعث شوند که گاهی اوقات چیزها کمی گیج کننده به نظر برسند.  به همین دلیل بسیار مهم است که به آنجا بروید و کاری انجام دهید که سرگرم کننده و همچنین آموزشی باشد و به شما اجازه دهد فرهنگ محلی را درک کنید. در آرژانتین، یکی از روش‌های ایده‌آل برای ترکیب فرهنگ با تفریح، آزمایش مقداری تانگو است. این شکل پر جنب و جوش و رقص یک گنجینه ملی است و به همین دلیل سنگ بنای فرهنگ آرژانتین به حساب می آید. نه تنها یادگیری رقص به شما کمک می کند تا کمی بهتر درک کنید که چه چیزی باعث می شود آرژانتینی ها تیک بزنند، بلکه تجربه ای فوق العاده انرژی زا و راه اندازی بسیار سرگرم کننده است.

در جدول زیر شاهد نرخ مشارکت نیروی کار در آرژانتین می باشید:

نرخ مشارکتسال
%842021
88%2022
%752023

هموطنان گرامی می توانید برای اخذ ویزای کار در کشور آرژانتین و یا کشورهای پیشرفته دنیا مانند کانادا، آلمان، استرالیا، آمریکا، سوئد و غیره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه مراجعه کنید.

سوالات لازم برای ویزای کاری آرژانتین

در این بخش از مقاله در خصوص ویزای کاری آرژانتین به سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • ویزای کاری آرژانتین چه شرایطی دارد؟ بیشتر کارکنانی که قصد کار بیش از 90 روز در آرژانتین را دارند، ویزای A 23 یا E 23 نیاز دارند. ویزای 23 A برای اکثر افرادی که برای یک کار (با کسب حقوق و درآمد) به مدت 1 سال به آرژانتین می روند می شود. در صورت نیاز، کارمندان می توانند این ویزا را برای مدت طولانی تری تمدید کنند.
  • الزامات برای ویزای کاری آرژانتین چیست؟ در مرحله اول، آنها باید مجوز ورود به آرژانتین را دریافت کنند که به عنوان permiso de ingreso نیز شناخته می شود. کارفرمایان شرکت های کشور آرژانتین باید به یاد داشته باشند که آنها یا وکیل آنها باید این کار را برای کارمندان خارجی خود انجام دهند. کارفرمایان شرکت های مستقر در آرژانتین حتی می توانند از طرف کارمندان خود درخواست مجوز دهند.
  • مدارک لازم برای ویزای کاری آرژانتین چیست؟ گذرنامه معتبر حداقل به مدت 6 ماه هنگام ورود به آرژانتین با حداقل 2 صفحه خالی- 3 قطعه عکس با فرمت گذرنامه-دعوت نامه یا قرارداد کار با امضای کارفرما-شناسنامه و تمام مدارک شناسایی-ازدواج یا حكم طلاق (در صورت نیاز)-فرم درخواست ویزا پر شده است (ترجیحاً در قالب الکترونیکی) و توسط متقاضی امضا شود.-صدور گواهی اثبات شده یا قانونی از رفتار خوب متقاضی صادر شده توسط مرجع ذیصلاح کشورهایی که در طی 3 سال گذشته بیش از 1 سال در آن اقامت داشته است.-اثبات آدرس در کنسولگری (مانند قبض یا سند دیگری که به عنوان اثبات آدرس کار کند.)-مدرکی که نشان می دهد متقاضی سابقه کیفری ندارند.-یک نسخه معتبر رسمی از گواهی مدرک تحصیلی یا مدارک معتبر حرفه ای
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *