مهاجرت کاری آرژانتین

ویزای کار آرژانتین

ویزای کار آرژانتین

کسب ویزای کار آرژانتین و مجوز اشتغال در این کشور به مهاجران خارجی اجازه کار را می دهد. برای اخذ مجوز کار بایستی دعوتنامه کاری داشت. در حالی که شرایط کسب ویزای کار آرژانتین با اکثر کشورهای مختلف بخصوص کشورهای قاره آمریکا مشابه می باشد، اخذ ویزای کار این کشور دارای روشی خاص و طولانی است. با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این نوشتار می توانید با شرایط، الزامات و نکات مهم درباره کسب ویزای کار آرژانتین آشنا شوید.

بازار کار آرژانتین

بحران اقتصادی اخیر باعث شد بسیاری از آرژانتینی ها شغل خود را از دست بدهند. اقتصاد آرژانتین به آرامی در حال بهبود است، اما فرصت های شغلی برای خارجی ها در این کشور بسیار محدود است. مهاجران خارجی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند و مایل به کار با حقوق آرژانتینی هستند و یا شرکت در دوره کارآموزی بدون حقوق را هستند، احتمالاً موفق به یافتن کار در آرژانتین می شوند. از زمان اوج بحران اقتصادی در سال 2001، بیکاری در آرژانتین کاهش یافته است. با این حال، همچنان نرخ بیکاری در این کشور بالا است.

در جدول زیر به نرخ بیکاری در آرژانتین اشاره شده است:

تاریخنرخ بیکاری در آرژانتین به % درصد
20199.84
202011.46
202110.9
20227.10

نرخ بیکاری در آرژانتین در 3 ماهه اول سال 2022 از 10.9% در دوره قبلی به 7.10% رسید. 10.9% بالاترین نرخ بیکاری از 3 ماهه دوم سال 2019، در زمان بحران کرونا ویروس است. در بین جوانان کشور آرژانتین نرخ بیکاری بسیار بالا است. بیکاری جوانان به سهم نیروی کار سنین 15 تا 24 سال بدون کار اما در دسترس و به دنبال اشتغال اشاره دارد.

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در بین جوانان کشور آرژانتین اشاره شده است:

نرخ بیکاری در بین جوانان کشور آرژانتین

انواع ویزای کار آرژانتین در سال 2023

بیشتر کارکنانی که قصد کار بیش از 90 روز در آرژانتین را دارند، ویزای A 23 یا E 23 نیاز دارند. ویزای 23 A برای اکثر افرادی که برای یک کار (با کسب حقوق و درآمد) به مدت 1 سال به آرژانتین می روند می شود. در صورت نیاز، کارمندان می توانند این ویزا را برای مدت طولانی تری تمدید کنند. ویزای 23 E مخصوص دانشمندان، متخصصان، برخی مدیران، تکنسین ها و کارمندان اداری است. اگر کارمندان یک شرکت در هر یک از این دسته ها قرار بگیرند، ممکن است نیاز به درخواست ویزای 23 E داشته باشند. برخی از مهاجران از کشورهای دیگر آمریکای جنوبی مانند برزیل، پاراگوئه و اروگوئه نیازی به اخذ ویزای فوق ندارند. شهروندانMERCOSUR (اتحادیه گمرکی آمریکای جنوبی) باید به نزدیکترین دفتر مهاجرت آرژانتین بروند و درباره ویزای MERCOSUR اطلاعات کافی کسب کنند.

آرژانتین از مدت ها قبل مهاجران کشورهای دیگر منطقه را به خود جذب کرده است. از جمله شهروندان پاراگوئه، بولیوی و پرو که اغلب در بخش کشاورزی و خدمات کار می کنند. شهروندان آرژانتین اغلب مهاجران خارجی را تهدیدی برای اشتغال در آرژانتین می دانند. شایان ذکر است که متخصصان و مهندسان مجرب خارجی می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز در بهترین شهرهای آرژانتین برای کار از فرصت های شغلی مختلفی بهره مند شوند.

الزامات اخذ ویزای کار آرژانتین

قبل از درخواست ویزای کار در آرژانتین، کارمندان خارجی باید چندین مورد را رعایت کنند. در مرحله اول، آنها باید مجوز ورود به آرژانتین را دریافت کنند که به عنوان permiso de ingreso نیز شناخته می شود. کارفرمایان شرکت های کشور آرژانتین باید به یاد داشته باشند که آنها یا وکیل آنها باید این کار را برای کارمندان خارجی خود انجام دهند. کارفرمایان شرکت های مستقر در آرژانتین حتی می توانند از طرف کارمندان خود درخواست مجوز دهند. این مجوز پس از آماده شدن به کنسولگری ارسال می شود یا در سیستم درخواست ویزا بارگذاری می شود تا کارمندان خارجی برای ورود به آرژانتین از آن استفاده کنند.

شایان ذکر است که کلیه داوطلبانی که تحت یک قرارداد کار خارجی مشغول به کار هستند باید این قرارداد را به اسپانیایی ترجمه کنند. سپس اتاق بازرگانی آرژانتین آن را امضا و تایید می کند. قراردادها باید شامل اطلاعات مربوط به دوره اشتغال نامزدها، جزئیات مربوط به شرکت، نام کلیه افراد وابسته و مدارک مربوط به صندوق تأمین اجتماعی باشند. سپس شرکت کارمندان باید پرونده ها را به کنسولگری آرژانتین در کشور محل کار خود ارسال کند.

فرآیند درخواست ویزای کار آرژانتین

فرآیند درخواست ویزای کار آرژانتین

هنگامی که کارمندان اجازه اقامت آرژانتین خود را دریافت کنند، باید برای ویزای کار آرژانتین در کنسولگری آرژانتین در کشور محل اقامت خود اقدام کنند. روند درخواست شامل شرکت در مصاحبه شخصی با کارکنان کنسولگری و پرداخت کلیه هزینه های مربوط به درخواست است. کارمندان همچنین باید مدارک خاصی ارائه دهند تا ویزای کار آرژانتین را کسب کنند.

این مدارک عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر حداقل به مدت 6 ماه هنگام ورود به آرژانتین با حداقل 2 صفحه خالی
  • 3 قطعه عکس با فرمت گذرنامه
  • دعوت نامه یا قرارداد کار با امضای کارفرما
  • شناسنامه و تمام مدارک شناسایی
  • ازدواج یا حكم طلاق (در صورت نیاز)
  • فرم درخواست ویزا پر شده است (ترجیحاً در قالب الکترونیکی) و توسط متقاضی امضا شود.
  • صدور گواهی اثبات شده یا قانونی از رفتار خوب متقاضی صادر شده توسط مرجع ذیصلاح کشورهایی که در طی 3 سال گذشته بیش از 1 سال در آن اقامت داشته است.
  • اثبات آدرس در کنسولگری (مانند قبض یا سند دیگری که به عنوان اثبات آدرس کار کند.)
  • مدرکی که نشان می دهد متقاضی سابقه کیفری ندارند.
  • یک نسخه معتبر رسمی از گواهی مدرک تحصیلی یا مدارک معتبر حرفه ای

مهاجرت کاری به آرژانتین

پس از مهاجرت به آرژانتین و ورود به خاک این کشور، کارمندان شرکت های آرژانتینی نیاز به دریافت Documento nacional de identidad (DNI) در دفتر ثبت ملی جمعیت در بوئنوس آیرس که همچنین با نام Regro Nacional de Identificación y Estado Civil شناخته می شود، دارند. در حالی که روند درخواست این سند سریع است، کارکنان باید برای دریافت آن هزینه های مربوطه را پرداخت کنند. همسران، والدین و فرزندان زیر 18 سال متقاضیان باید به عنوان وابسته به ویزا اقدام کنند و همزمان با کارمندان، مدارک را ارسال کنند. سرانجام، کارکنان باید در ANSES، که به عنوان صندوق تأمین اجتماعی آرژانتین نیز شناخته می شود، ثبت نام کنند و برای یک Código Unico de Identificación Laboral (CUIL) درخواست کنند، که مشابه یک شماره تأمین اجتماعی است.

با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید علاوه بر شرایط کسب ویزای کار آرژانتین از شرایط کسب ویزای بهترین کشورهای دنیا مطلع شوید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *