مهاجرت به کشور آذربایجان

اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

کسب اقامت آذربایجان از طریق ازدواج راهی سخت ولی امن برای رسیدن به تابعیت این کشور است. در این نوشتار به بررسی این مبحث می پردازیم. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به آنها اشاره کرده اند را برای ثبت رسمی و انجام ازدواج بین یک خارجی و یک تبعه آذربایجان ایجاد کرده است. راهنمای زیر اطلاعات کلی در مورد روند ازدواج در آذربایجان و همچنین کسب اقامت آذربایجان از طریق ازدواج را به شما عزیزان ارائه می دهد. طبق قوانین آذربایجان، عروس یا داماد باید شهروند آذربایجان باشند تا ازدواج در آذربایجان ثبت شود. تنها مرجعی است که ازدواج را در این کشور ثبت می کند، در صورتی که اتباع خارجی در آن ازدواج حضور داشته باشند.

مراحل اخذ اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

همانطور که می دانید، ازدواج با 1 شهروند کشور خارجی می تواند موجب کسب اقامت در آن کشور شود. در کشور آذربایجان نیز اگر 1 مهاجر با 1 شهروند آذربایجانی رابطه واقعی داشته باشد، می تواند با ثبت ازدواج در این کشور، اقامت آذربایجان را کسب کند. اما قبل از همه چیز، متقاضیانی که به فکر کسب اقامت از طریق ازدواج با شهروند آذربایجانی هستند، باید مراحل اصلی این امر آشنایی کامل داشته باشند.

خلاصه مراحل ازدواج و کسب اقامت آذربایجان از طریق ازدواج به شرح زیر است:

مراحلامور
1برنامه ریزی دقیق و جمع آوری مدارک لازم (به همراه ترجه به زبان ترکی آذربایجانی)
2کسب اطمینان از داشتن ویزای معتبر
3کسب گواهی عدم ثبت ازدواج
4مراجعه به اداره اصلی ثبت اسناد رسمی (ZAGS) و ثبت ازدواج

قبل از انجام هر کاری، اخذ اقامت آذربایجان از طریق ازدواج نیاز به برنامه ریزی صحیح و کامل دارد. فردی که قصد دارد با یک شهروند آذربایجانی ازدواج کند، باید ثابت کنند که رابطه وی با شهروند آذربایجانی رابطه واقعی است و فقط برای کسب اقامت و تابعیت در کشور آذربایجان نمی باشد. علاوه بر این، بر اساس قوانین آذربایجان، مجرد بودن یک شرط اصلی برای ازدواج با شهروندان این کشور می باشد. در ادامه به طور دقیقتر به شرایط ازدواج و کسب اقامت آذربایجان از طریق ازدواج اشاره خواهیم کرد.

شرایط اخذ اقامت آذربایجان از طریق ازدواج در سال 2023

اگر فردی قصد ازدواج در آذربایجان را داشته باشد، باید کلیه اسناد و مدارک مدنی مربوطه، به ویژه اسنادی (گواهی طلاق یا فوت) که پایان هر ازدواج قبلی را ثابت می کند، با ترجمه به زبان آذربایجانی تهیه کنند. این ها باید اسناد اصلی یا کپی های مجاز دادگاه باشند. متقاضی باید برای مهاجرت به آذربایجان و ثبت ازدواج در این کشور دارای ویزای معتبر باشد. ویزای این کشور را می توان در سفارت جمهوری آذربایجان در کشور خود گرفت. متقاضی باید گواهی عدم ثبت ازدواج را دریافت کند. دولت آذربایجان از اتباع خارجی مایل به ازدواج در جمهوری آذربایجان می خواهد گواهی عدم سوابق ازدواج صادر شده توسط اداره ثبت احوال محل سکونت یا سفارت آنها را ارائه دهد، مگر اینکه فرد شهروند کشوری باشید که آذربایجان برای ازدواج به رسمیت می شناسد.

در این گواهی باید ذکر شود که هیچ سوابق ازدواج برای فرد نامبرده یافت نشده است. اگر متقاضی قبلاً متاهل بوده باشد، باید گواهی انحلال ازدواج را ارائه دهد و اگر بیوه باشد، باید سند ازدواج و مرگ قبلی نیز ارائه شود. لطفاً بخاطر داشته باشید که کلیه اسناد فوق الذکر باید توسط مقامات دولتی کشور صادر کننده احراز هویت شوند، به زبان آذربایجانی ترجمه شده و فقط پس از آن به اداره اصلی ثبت اسناد رسمی (ZAGS) ارسال شوند. توصیه می شود متقاضی برای ثبت ازدواج خود با اداره اصلی ثبت اسناد رسمی (ZAGS) تماس بگیرد. هنگامی که تمام مدارک مورد نیاز را تهیه شده، اداره اصلی ثبت اسناد رسمی (ZAGS) درخواست ازدواج فرد را می پذیرد (در دفتر ZAGS موجود است) و تاریخ ثبت ازدواج را به فرد ارائه می دهد.

شرایط اخذ اقامت آذربایجان از طریق ازدواج در سال 2023

مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواج در آذربایجان

یکی دیگر از مهمترین مراحل ثبت ازدواج و اخذ اقامت آذربایجان از طریق ازدواج جمع آوری کامل و صحیح مدارک مورد نیاز می باشد. به متقاضیانی که قصد دارند در کشور آذربایجان ازدواج کنند توصیه می شود نسخه اصلی کلیه مدارک به اداره اصلی ثبت اسناد رسمی (ZAGS) ارائه دهند تا درخواست آنها رد نشود. همانطور که در بخش قبلی گفته شد، همه مدارک باید به زبان ترکی آذربایجانی به صورت رسمی ترجمه و تایید شوند. درخواست ها باید یک 1 قبل از تاریخ ثبت ازدواج برنامه ریزی شده به اداره اصلی ثبت اسناد رسمی (ZAGS) ارسال شود. برای ارسال درخواست، هر 2 شریک باید با اسناد مورد نیاز به اداره اصلی ثبت اسناد رسمی (ZAGS) کشور مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواج و اخذ اقامت آذربایجان عبارتند از:

  • ویزای ورودی معتبر به آذربایجان (برای مهاجران خارجی)
  • گذرنامه و کارت شناسایی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • هرکسی که قبلاً ازدواج کرده باشد باید مدارکی را برای اثبات وضعیت مدنی خود (اوراق طلاق یا گواهی فوت) از کشور خود به همراه داشته باشد.
  • گواهی عدم ثبت ازدواج صادر شده توسط اداره ثبت احوال در کشور مبدا (برای مهاجران خارجی)
  • رسید تأیید پرداخت هزینه های دولتی (این را می توان در شعب بانک معتبر پرداخت کرد)

پس از ارسال درخواست، ZAGS تاریخ ثبت ازدواج را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در شرایط خاص مانند تولد کودک یا بارداری، ازدواج ممکن است در روز تقاضا ثبت شود. ازدواج از تاریخ ثبت احوال قانونی می شود. همچنین زوجین می توانند قبل از ازدواج یا حتی پس از عقد ازدواج سند عقد ازدواج را امضاء کنند. توافق نامه های ازدواج در دفاتر اسناد رسمی امضا می شود. لغو قرارداد ازدواج با رضایت متقابل هر دو شریک امکان پذیر است.

شرایط اخذ تابعیت پس از ازدواج در آذربایجان

ازدواج در کشور آذربایجان با یک شهروند آذربایجانی موجب کسب اقامت این کشور می شود. همچنین افرادی که با همسر آذربایجانی خود بیش از 2 سال در آذربایجان زندگی کنند می توانند اقامت دائم این کشور را بدست آورند. برای اخذ تابعیت کشور آذربایجان از طریق ازدواج، متقاضیان باید حداقل 5 سال زندگی مداوم و مشترک با همسر آذربایجانی خود در آذربایجان داشته باشند. در خاک کشور آذربایجان گروه های قومی مختلفی ساکن هستند اما اکثر مردم این کشور آذربایجانی هستند.

در نمودار زیر به طور دقیقتر به گروه های قومی ساکن در آذربایجان اشاره شده است:

گروه های قومی ساکن در آذربایجان

در سایر مقالات ما، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی روش های اخذ اقامت و تابعیت در آذربایجان و همچنین بهترین کشورهای دنیا پرداخته اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *