مهاجرت تحصیلی آذربایجان

تحصیل دکترا در آذربایجان

تحصیل دکترا در آذربایجان

تحصیل دکترا در آذربایجان بالاترین سطح تحصیلی در دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان بایستی از شرایط پذیرش مطلع باشند. برای ورود به دانشگاه های آذربایجان و تحصیل در مقاطع مختلف، دانشجویان و داوطلبان بین المللی باید با شرایط و الزامات مربوطه آشنایی کامل داشته باشند. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به بررسی بسیار دقیق شرایط تحصیل دکترا در آذربایجان بپردازند و شما عزیزان را با بهترین دانشگاه های این کشور جهت ادامه تحصیل در این مقطع آشنا سازند.

شرایط تحصیل دکترا در آذربایجان در سال 2023

انتخاب یک دانشگاه برای تحصیل در آذربایجان مقطع دکترا، نیاز به صرف وقت، مرور وب سایت دانشگاه های منتخب، خواندن پروفایل اساتید و دانشکده ها برای جمع آوری اطلاعات و انتخاب بهترین برنامه دکترا یا دانشگاه دارد. با این حال، برخی از داوطلبان دکترا فکر می کنند دانشگاه هایی که دارای رتبه های بالاتر هستند، نسبت به برخی از دانشگاه های دارای رتبه متوسط ​​که از نظر آمادگی دکترا بسیار عالی هستند، برای تحصیل دکترا گزینه های بهتری هستند. آماده سازی پرسنل علمی و آموزشی بسیار واجد شرایط در جمهوری آذربایجان از طریق برنامه های تحصیل دکترا در آذربایجان که بالاترین سطح آموزش عالی است و با صدور مدارک علمی مربوطه پایان می یابد انجام می شود. در کشور آذربایجان، تحصیل دکترا در برنامه های دکترای فلسفه و دکتر علوم انجام می شود.

بهترین دانشگاه های آذربایجان برای تحصیل دکترا عبارتند از:

نام دانشگاهسال تاسیسمتوسط هزینه تحصیل به AZN (منات آذربایجان)
دانشگاه قفقاز1993960
دانشگاه دولتی نخجوان1967807
دانشگاه کاسپین غربی1991320
دانشگاه دولتی سومقاییت19611.362
دانشگاه آذربایجان19912.485

برنامه های تحصیل دکترا در کشور آذربایجان

تحصیل در آذربایجان در مقطع دکترا تنها مقطعی است که هنوز ECTS در آن اجرا نشده است. همانطور که گفته شد، تحصیل دکترا در آذربایجان در 2 برنامه دکترای فلسفه و دکترای علوم انجام می شود. مطالعات دکترا در این کشور به صورت تمام وقت (ترک شغل) و نیمه وقت (بدون ترک شغل) انجام می شود. موسسات آموزش عالی و سازمان های علمی، با ارائه تحصیلات دکتری، همچنین آموزش کادر علمی و آموزشی را از طریق تحقیقات پایان نامه انجام می دهند. تحصیلات تمام وقت تحت برنامه دکترای فلسفه 3 سال، نیمه وقت 4 سال و از طریق تحقیقات پایان نامه 4 سال به طول می انجامد.

تحصیلات تمام وقت تحت برنامه دکترای علوم 4 سال، نیمه وقت 5 سال و از طریق تحقیقات پایان نامه 5 سال طول می کشد. در موارد استثنایی، دوره آموزش برای انواع آموزش ها قابل تمدید است. صلاحیت برنامه های مقطع دکترا در سطح 8 در AzQF قرار می گیرد. اکثر دانشگاه های برتر آذربایجان برای تحصیل دکترا در مهمترین شهرهای این کشور مانند شهر باکو و گنجه قرار دارند. اما باید در نظر داشته باشید که در سایر شهرهای این کشور نیز دانشگاه هایی وجود دارند که ارائه دهنده برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا هستند.

در نمودار زیر به تعداد دانشگاه هایی که در شهرهای مختلف آذربایجان برنامه های تحصیل دکترا ارائه می دهند اشاره شده است:

دانشگاه های دکترا در آذربایجان

بررسی شرایط پذیرش برای تحصیل دکترا در آذربایجان

شهروندان جمهوری آذربایجان با تحصیلات عالی (مدرک کارشناسی ارشد یا تحصیلات عالی متناظر، دکترا و پزشکی تخصصی در مطالعات پزشکی) بر اساس آزمون در برنامه دکترای فلسفه پذیرفته می شوند. فردی که از دوره دکترا فارغ التحصیل شده است را نمی توان در همان رشته اصلی دکترا پذیرفت. کمیسیون پذیرش، به ریاست رئیس (یا معاون امور علمی) موسسه آموزش عالی و سازمان علمی ارائه دهنده تحصیلات دکترا، برای دریافت اسناد تشکیل می شود. کمیسیون پذیرش انطباق رشته متقاضیان با تحصیلات دکتری را تعیین می کند. سرپرست علمی آینده با متقاضی در مقطع دکترا مصاحبه می کند و تصمیم مثبت یا منفی خود را در مورد پذیرش متقاضی به صورت کتبی به کمیسیون پذیرش ارائه می دهد. کمیسیون پذیرش بر اساس نظر استاد ناظر علمی و سایر اسناد ارائه شده، تصمیم گیری در مورد یا عدم اجازه به متقاضی در امتحانات را انجام می دهد.

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا در آذربایجان باید در امتحانات پذیرش در رشته اصلی خود شرکت کنند. کمیسیون امتحانات در مورد موضوعات مربوطه در موسسات آموزش عالی و سازمانه ای علمی برای برگزاری امتحانات پذیرش تشکیل می شود. کمیسیون ایجاد شده توسط رئیس موسسه آموزش عالی و سازمان علمی ارائه دهنده تحصیلات دکترا، آزمون قبولی در رشته اصلی را برگزار می کند. داوطلبان با دستاوردهای علمی یا آموزشی، با توانایی انجام تحقیقات سطح بالا و دارای مدرک دکتر فلسفه (نامزد علوم) در رشته های منتخب دکترا در برنامه دکترای علوم پذیرفته می شوند. مدارک تعیین شده برای پذیرش در مقطع دکترا ارائه می شود. شورای علمی موسسه آموزش عالی و سازمان علمی در مورد پذیرش در مقطع دکترا، موضوع پایان نامه، برنامه کار فردی و مشاور علمی (مشاوران) بر اساس معرفی گروه مربوط، بخش، کرسی یا آزمایشگاه در مورد متقاضی تصمیم گیری می کند.

بررسی شرایط پذیرش برای تحصیل دکترا در آذربایجان

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در آذربایجان

برای مهاجرت به آذربایجان و ثبت نام در دانشگاه، دانشجو باید نامه درخواست خود را به رئیس دانشگاه خاص ارائه دهد که در آن تخصص و زبان تحصیل نشان داده شود. برای کسب پذیرش جهت تحصیل دکترا در آذربایجان، دانشجویان باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

مهمترین مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی جهت تحصیل دکترا در آذربایجان عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با ریز نمرات دانشگاه
  • کپی گذرنامه ها
  • عکس های پرسنلی
  • گواهی سلامت عمومی و گواهی آزمایش ایدز (مراحل کار باید در آذربایجان انجام شود.)
  • رزومه
  • اظهارات شخصی (حداقل 500 کلمه)

شایان ذکر است که کلیه اسناد باید به زبان ترکی آذربایجانی ترجمه و توسط دفتر اسناد رسمی محلی تأیید شوند. فارغ التحصیلانی که در آذربایجان تحصیلات خود را در مقطع دکترا و از طریق تحقیقات پایان نامه به پایان رسانده اند، گواهی مربوطه و مرجع موسسه آموزش و پرورش را در مورد قبولی در امتحانات خود دریافت می کنند. هموطنان گرامی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند و اطلاعات بسیار دقیق و کاملی درباره هزینه ها، شرایط، قوانین، انواع ویزا و روش های مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا کسب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *