مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته مهندسی کامپیوتر در آذربایجان

رشته مهندسی کامپیوتر در آذربایجان

هزینه تحصیل و زندگی پایین باعث شده تا متقاضیان تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در آذربایجان را انتخاب کرده و به این کشور مهاجرت کنند. این کشور، محدود به دریای خزر و کوه های قفقاز، در نیمه راه بین اروپا و آسیا واقع شده است. پایتخت این کشور، شهر باکو است. به طوری که، به دلیل جاذبه های فرهنگی و شهر دیوارهای قرون وسطایی شهرت دارد. این شهر مقصدی نفیس با چندین میراث تاریخی از جمله شاهکارهای معماری کاخ شیروانشاه و برج دوشیزه است. این کشور با تلاش برای حضور جهانی، یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد اوراسیا با سیستم آموزشی قوی است. جامعه محلی دوستانه که به عنوان کشوری با کمترین میزان جرم و جنایت ثبت شده است، مقصدی آرام برای دانشجویان بین المللی است.

این کشور، در سال 1918 استقلال خود را از جمهوری فدراتیو دموکراتیک قفقاز اعلام کرد و اولین دولت سکولار دموکراتیک با اکثریت مسلمان شد و نام خود را به دلایل سیاسی از منطقه مجاور شمال غربی ایران گرفت. در سال 1920، این کشور به عنوان SSR آذربایجان به اتحاد جماهیر شوروی ملحق شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیانی که قصد تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آذربایجان را دارند، این نگارش را تهیه کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در آذربایجان

با نزدیک شدن به امتحانات نهایی، متقاضیان آینده نگر به طور فزآینده ای در مورد انتخاب دانشگاهی که در آن اصول اولیه حرفه خود را بیاموزند، فکر می کنند. در سال های اخیر، محبوبیت چنین منطقه آموزشی مانند تحصیل در این کشور به سرعت در حال افزایش است. سیستم آموزشی این کشور براساس اصل اروپایی اصلاح شد. بنابراین، در حال حاضر آذربایجان فرصتی عالی برای اخذ دیپلم به سبک اروپایی با هزینه نسبتا کم است.

برای اینکه دانشجوی دانشگاه های این کشور شوید، باید مدرک تحصیلات تکمیل شده در دبیرستان را داشته باشید. مطالعات در این کشور به زبان هایی مانند آذربایجانی، روسی و انگلیسی انجام می شود. با این وجود، تحصیل به زبان آذربایجانی در دانشگاه ها اجباری است. بنابراین، حتی اگر یک برنامه آموزشی به زبان روسی یا انگلیسی را انتخاب کرده اید، برای تحصیل در کنار زبان دولتی این کشور نیز آماده باشید. از آنجا که دانشگاه های این کشور شرکت کننده در فرآیند بولونیا هستند، در اینجا می توانید مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا را دریافت کنید.

برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در آذربایجان می توانید یکی از دانشگاه های زیر را انتخاب کنید:

  • دانشگاه مهندسی باکو
  • دانشگاه خزر
  • دانشگاه آذربایجان

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در آذربایجان

یکی از شاخه های رشته مهندسی کامپیوتر در آذربایجان، سخت افزار می باشد. بنابراین، مهندس کامپیوتر به عنوان مهندس سخت افزار کامپیوتر نیز شناخته می شود. حقوق ماهیانه کار در آذربایجان برای مهندسان در این کشور را مشاهده می کنید:

حقوق ماهیانه مهندسان در آذربایجان

وظیفه اصلی یک مهندس کامپیوتر در شاخه سخت افزار تحقیق، طراحی و توسعه و همچنین آزمایش تجهیزات کامپیوتری مانند برد مدار، تراشه و روتر در میان سایر موارد است. یک مهندس کامپیوتر نقش مهمی در حل یا عیب یابی انواع مختلف مشکلات مربوط به کامپیوتر به ویژه مسائل سخت افزاری رایانه ایفا می کند.

یک مهندس کامپیوتر باید با فناوری جدید کار کند تا سخت افزار کامپیوتر ایجاد کند. بسته به سازمان، یک مهندس با آن ها همکاری می کند تا از آن ها برای توسعه و استقرار API های ارتباطی برای زیرساخت های نرم افزاری ارتباطات موازی، سیستم های بسیار موازی و سیستم های زمان اجرا و غیره استفاده کند.

وظایف و مسئولیت های یک مهندس کامپیوتر شامل موارد زیر است:

  • انجام آزمایش اعتبار سنجی برای سخت افزار مادربرد
  • انجام آزمایش سخت افزار با استفاده از تکنولوژی روز و ابزارهای آزمایش مانند تجزیه و تحلیل منطق، اسیلوسکوپ و ژنراتور عملکرد
  • گزارش مسائل مربوط به تضمین کیفیت سخت افزار
  • ایجاد نقشه و طراحی سخت افزار جدید کامپیوتر بر اساس نقشه ها
  • به روز رسانی تجهیزات کامپیوتری موجود و ادغام فناوری جدید در تجهیزات قدیمی
  • نظارت بر فرآیندهای مختلف تولید سخت افزار کامپیوتر
  • انجام منظم فعالیت های نگهداری و عیب یابی مشکلات سخت افزاری کامپیوتر

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در آذربایجان

هزینه تحصیل در آذربایجان

دانشجویانی که قصد تحصیل در آذربایجان را دارند باید هزینه تحصیل و زندگی در آن کشور را قبل از انتخاب کشور مقصد در نظر بگیرند. می توان گفت از دلایل اصلی تصمیم گیری دانشجویان برای تحصیل در این کشور، هزینه پایین زندگی و شهریه دانشگاه های این کشور باشد. قطعا هزینه سطوح مختلف تحصیلی متفاوت است و در هر سطح شهریه بسته به رشته متفاوت است. اما به طور کلی، هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به دلار
دوره مقدماتی600$ تا 2000$
کارشناسی1000$ تا 2500$
کارشناسی ارشد1000$ تا 4000$
دکترابین 1500$ تا 4000000$

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، در مقایسه با سایر کشورها، در این کشور می توانید تحصیلات عالی را با قیمت بسیار دموکراتیک دریافت کنید. دیپلم دانشگاه های این کشور در سراسر اروپا به رسمیت شناخته شده است. بنابراین اگر می خواهید در خارج از کشور کار کنید، مجبور نیستید مدرک تحصیلات عالی در کشورهای اروپایی را تأیید کنید. علاوه بر شهریه، یکی دیگر از زمینه هایی که دانشجو باید از نظر مالی برنامه ریزی کند، هزینه زندگی در کشور مقصد است.

کار حین تحصیل در آذربایجان

طبق قانون، اگر دانشجو هستید با ویزای دانشجویی آذربایجان نمی توانید در این کشور کار کنید. چرا که، یک شرکت قادر به استخدام قانونی شما نیست. زیرا، شما باید وضعیت ویزای خود را تغییر دهید و باید برای مجوز کار با هزینه 1000$ (دلار) درخواست کنید. برخی از فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویان خارجی مقیم این کشور در دسترس است که در نمودار زیر مشاهده می کنید:

مشاغل پاره وقت در آذربایجان

اگر سخت کوش هستید و شبکه های مناسب را دارید، می توانید در طول تعطیلات تابستانی کارآموزی پیدا کنید. هرچند تضمین نمی شود که دستمزد دریافت کنید. دانشجویان بین المللی، به دلیل موانع زبانی و احتمالا شرایط ویزا، با چالش های بیشتری روبرو خواهند شد. در این صورت، اگر شما یک زبان مادری هستید یا به هر زبانی مانند انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و غیره مسلط هستید و ترجیحا دارای تجربه تدریس هستید، دوره های زبان را امتحان کنید. شما می توانید در باشگاه های گفتگو معلم باشید یا برای دانش آموزان بومی کلاس های خصوصی سخنرانی برگزار کنید. برای مهاجرت به آذربایجان یا سایر کشورهای دیگر می توانید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران این موسسه کمک بخواهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *