مهاجرت تحصیلی اسلواکی

تحصیل در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی

اگر در جست و جوی کشوری هستید که در شرایط ایده آل اما با هزینه های کمتری به تحصیل بپردازید، تحصیل در اسلواکی را پیشنهاد می نماییم. این کشور دانشگاه های معتبری را در خود جای داده است و دانشجویان رشته های پزشکی نیز این امکان را خواهند داشت که با به روز ترین تکنولوژی و سطح علمی به تحصیلات خود در معتبرترین دانشگاه های اسلواکی ادامه دهند. هر سال تحصیلی در اسلواکی از اول سپتامبر آغاز گردیده و در 31 آگوست (August) همان سال به پایان می رسد.

در این مطلب میخوانید پنهان

البته تحصیل در این کشور شرایط خاصی دارد که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را تحت همین عنوان برای متقاضیان ارائه داده و جدیدترین اطلاعات و مطالب را در آن گنجانده است. از این رو، برای به دست آوردن اطلاعات در زمینه چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی، ویزای دانشجویی و نحوه تحصیل در این کشور، ضمن مطالعه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده، مشاوره های لازم را نیز دریافت نمایید.

اینفوگرافی تحصیل در اسلواکی

کشور اسلواکی

اسلواکی، کشوری اروپایی واقع در قلب اروپا می باشد. این کشور از سنت و فرهنگ دیرینه ای برخوردار می باشد. هر ساله متقاضیان بسیاری برای مهاجرت به اسلواکی اقدام می نمایند. این کشور یکی از مقاصد مطلوب برای تحصیل می باشد. از این دانشجویان می توانند از تحصیلات در این کشور به عنوان پل مهاجرت بهره ببرند. اسلواکی را می توان یکی از کشورهای دارای اقتصاد مطلوب در اروپا عنوان کرد.

در این قسمت به معرفی این کشور می پردازیم:

پارامترشرح
مساحت49 هزار کیلومتر مربع
همسایه و هم مرزجمهوری چک، اتریش، مجارستان، لهستان و اوکراین
زبان مردماسلوواک
دینکاتولیک
حکومتیاین کشور دارای 3 جزء حکومتی پارلمانی است که رئیس جمهور، مجلس و دولت آن را اداره می کنند.

شرایط تحصیل در موسسات آموزشی اسلواکی

کشور اسلواکی موسسات آموزشی مختلفی را در خود جای داده است. این موسسات به 3 دسته عمومی، دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند. در این بخش به توضیح مختصری در ارتباط با آنها می پردازیم.

  • مدارس عمومی بالاترین درصد مدارس و موسسات علمی را در کشور اسلواکی به خود اختصاص داده اند. هزینه های تحصیل در این موسسات رایگان بوده و از طریق دولت تامین می شوند.
  • مدارس دولتی و موسسات عالی دولتی مربوط به سازمان های پزشکی، پلیس، علوم نظامی و انتظامی است. هر وزارت خانه باید احتیاجات موسسات علمی مرتبط به خود را برآورده کند.
  • موسسات خصوصی و یا آزاد به ندرت در کشور اسلواکی دیده می شوند. هزینه تحصیل در این موسسات به عهده منابع غیر دولتی است. با این وجود این موسسات دارای مجوز رسمی از جانب وزارت آموزش کشور اسلواکی است.

دوره های آموزشی در کشور اسلواکی

برای تحصیل در مراکز آموزش عالی در کشور اسلواکی دوره های زمانی مختلفی وجود دارد. که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم.

  • دوره اول: دوره کارشناسی است که این دوره معمولا 3 الی 4 سال تحصیلی به طول می انجامد
  • دوره دوم: دوره کارشناسی ارشد است که این دوره ممکن است یک الی 3 سال تحصیلی به طول بیانجامد.
  • دوره کارشناسی ارشد مستقیم که برخی از رشته های تحصیلی در کشور اسلواکی به صورت پیوسته شامل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد و ممکن است 6 سال تحصیلی به طول بیانجامد.
  • دوره سوم: دوره دکترا تخصصی که این دوره 3 الی 4 ساله است.

شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است. برخی از مزایایی که مهاجرت تحصیلی اسلواکی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد عبارتند از:

امکانات تحصیلی اسلواکی

دوره زبان در اسلواکی

زبان اسلواکی مهمترین عامل در افزایش تجربه شما در طول اقامت در اسلواکی است. یادگیری دوره زبان در اسلواکی به شما یک تجربه اجتماعی بسیار یکپارچه می دهد و افق فرصت های شما را در اسلواکی گسترش می دهد. از تعاملات اجتماعی با مردم محلی گرفته تا فرصت‌ های شغلی، به غیر از انگلیسی، اگر کمی به زبان اسلواکی صحبت کنید، به ترکیب فرهنگ پر جنب و جوش اسلواکی کمک زیادی می‌ کند. زبان اسلواکی توسط آموزشگاه‌ های زبان مختلف و همچنین دانشگاه های این کشور عمدتاً در شهرهای بزرگ ‌تر ارائه می ‌شود.

دانشگاه های چندین شهر دوره های آموزشی اسلواکی را برای دانشجویان ارائه می دهند. این دوره ها معمولا پولی هستند، اما از سوی دیگر دانش عمیق زبان را ارائه می دهند. این جایگزین به ویژه برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه‌ها به زبان اسلواکی هستند جالب است (تحصیل به زبان اسلواکی رایگان است صرف نظر از اینکه اهل اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا هستید).

دوره های زبان در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی

تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی نیز میسر می باشد. اما برای دانشجویان هزینه جانبی بیشتری دارد. لذا تحصیل به زبان انگلیسی علی رقم هزینه بالاتر برای تحصیل، مزیت عدم نیاز فوری به زبان اسلواک را در بر می گیرد. اگرچه دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی امور خود را پیش ببرند، اما برای ارتباط بهتر بایستی از زبان اسلواک استفاده کنند. متقاضیان تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی با فراگیری تدریجی زبان اسلواک می توانند جایگاه و شانس بیشتری برای کار پس از تحصیل در این کشور داشته باشند.

برخی از ویژگی های تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی عبارتند از:

ویژگی های تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی

شرایط تحصیل در اسلواکی

شرایط تحصیل در اسلواکی برای دانشجویان بین المللی به طور کلی مانند اتباع اسلواکی است. در موارد موجه، سنای دانشگاهی دانشگاه مربوطه می تواند بنا به پیشنهاد رئیس، آنها را به نحو مقتضی تطبیق دهد. دارندگان مدرک لیسانس بین المللی دارای شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه های اسلواکی هستند. برای فرآیند پذیرش، مدارک تحصیلات قبلی شما باید توسط جمهوری اسلواکی به رسمیت شناخته شود.

متقاضیان بین المللی، که تمام شرایط لازم برای پذیرش را ندارند، ممکن است ملزم به شرکت در دوره های مقدماتی، از جمله دوره های زبان اسلواکی باشند (اگر مایل به تحصیل در یک برنامه ارائه شده به زبان اسلواکی هستند). دوره های زبان اسلواکی توسط دانشگاه های دولتی اسلواکی یا مدارس خصوصی زبان ارائه و سازماندهی می شود. برای مدیریت مراحل پذیرش، هزینه ها اعمال می شود. این مبلغ توسط دانشکده مربوطه تعیین می شود و اطلاعات می تواند هر سال تغییر کند، بنابراین، بهتر است اطلاعات را از وب سایت دانشگاه بررسی کنید.

هزینه تحصیل در اسلواکی

هزینه تحصیل در اسلواکی و برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان های خارجی توسط هر دانشگاه یا دانشکده به طور جداگانه تعیین می شود. هزینه ها از 700€ تا €12200 (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است. اطلاعات به روز شده در مورد شهریه ها را می توان از دفاتر روابط بین الملل دانشگاه ها یا دانشکده های مربوطه دریافت کرد. با این حال، دانشجویانی که به صورت تمام وقت در اسلواکی تحصیل می کنند بدون اینکه از طول استاندارد تحصیلی تجاوز کنند، در صورتی که برنامه ای را که به زبان اسلواکی ارائه می شود، تحصیل کنند، شهریه پرداخت نمی کنند.

هزینه تحصیل در اسلواکی مربوط به تحصیل برای دانشجویانی که تحت قراردادهای بین المللی تحصیل می کنند باید با مفاد این موافقت نامه ها مطابقت داشته باشد. این مقررات برای دانشجویان بین المللی با اقامت دائم در قلمرو جمهوری اسلواکی قابل اجرا نیست.

تعداد دانشجویان خارجی در اسلواکی را در زیر مشاهده می کنید:

تعداد دانشجویان خارجی در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی در مقطع کارشناسی

دانشجویان علاقمند به تحصیل در این کشور برای پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی باید 3 الی 4 سال زمان صرف نمایند. از جمله شرایطی که برای تحصیل در این رشته وجود دارد، با موفقیت گذراندن دوره تحصیلی دبیرستان و شرکت در آزمون Maturita است. این آزمون در پایان 12 سال تحصیلی از دانش آموز گرفته می شود که باید این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد. شهریه تحصیلی در این مقطع به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی که دانشجو در آن پذیرش شده است، بستگی داشته و متغیر خواهد بود.

تعدادی از دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

نام رشته تحصیلیتعداد دوره کارشناسی
کشاورزی1
طراحی و هنر1
کامپیوتر و اطلاعات2
مهندسی و تکنولوژی2
علوم طبیعی1

اما به طور میانگین بین 4500€ الی 6000€ (یورو) تخمین زده می شود. از الزامات زبان جهت تحصیل در اسلواکی در مقطع کارشناسی، داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا 6 است. در راستای اعزام دانشجو به اسلواکی، دانشجویان خارجی باید ویزای تحصیلی این کشور را بگیرند تا بتوانند در دانشگاه های اسلواکی تحصیل نمایند. برخی رشته های تحصیلی که در این مقطع ارائه می گردند شامل رشته ها و گرایش های حقوق، مدیریت، پزشکی و فنی مهندسی می شود. کار دانشجویی برای مدت 10 ساعت در هفته در این مقطع امکان پذیر است.

تحصیل در اسلواکی در مقطع کارشناسی ارشد

به منظور تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد نیز اخذ ویزای تحصیلی از موارد ضروری و اصلی به شمار می رود که البته پیش از اقدامات لازم، ابتدا باید نامه پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های معتبر این دانشگاه را در دست داشته باشید. زبان تحصیلی اکثر دانشگاه های اسلواکی جهت ارائه دروس، زبان اسلواکی است اما برخی دانشگاه های خصوصی نیز وجود دارند که دروس تحصیلی را به زبان انگلیسی تدریس می نمایند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تقریبا بین 1 الی 2 سال است و شهریه تحصیلی که در این مقطع از دانشجویان دریافت می گردد.

شهریه تحصیل در این مقطع تحصیلی بین 2000€ الی 11000€ (یورو) می باشد. رشته و دانشگاهی که دانشجو انتخاب می کند، در مبلغ شهریه متقاضی موثر است. به طور معمول تحصیل پزشکی در این کشور شهریه بالاتری را در مقایسه با رشته های دیگر خواهد داشت. دانشجویان در این مقطع باید در سخنرانی ها، سمینارها، آموزش های عملی، پروژه ها و غیره حضور یابند. اخذ نمودن مدرک کارشناسی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد الزامی است. داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره 6 به بالا برای پذیرش تحصیلی در این مقطع در نظر گرفته شده است. دانشجویان خارجی با کار ضمن تحصیل برای مدت 20 ساعت در طول هفته می توانند بخشی از مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در اسلواکی را تامین نمایند.

تحصیل در اسلواکی در مقطع دکترا

به منظور تحصیل در این کشور در مقطع دکترا، ضروری است مدرک کارشناسی ارشد معتبر را اخذ نموده باشید. هر چه معدل مدرک تحصیلی شما بالاتر باشد، شانس بیشتری جهت پذیرفته شدن خواهید داشت. به مدت 3 الی 4 سال طول خواهد کشید تا دانشجو تحصیلات خود را در این مقطع به پایان برساند. مجوز کار به مدت حداقل 30 ساعت در طول هفته به دانشجویان در حال تحصیل در این مقطع داده شده است.

هم چنین مبلغی بابت حقوق و دستمزد برای آنها در نظر گرفته شده است. زیرا در این کشور، تحصیل در مقطع دکترا نوعی اشتغال محسوب می گردد. تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی در دسترس دانشجویان قرار دارد که لازمه آن ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 7 است. دانشجوی متقاضی برای پذیرش در این مقطع باید در آزمون ورودی که به صورت تخصصی می باشد شرکت نموده و کسب نمره قبولی کند. اگر بتوانید در سال اول تحصیلی صلاحیت خود را به اثبات برسانید، از سال دوم می توانید از بورسیه های تحصیلی این مقطع بهره مند شوید.

چند نمونه از دلایل تحصیل دکترا در این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم:

دلایل تحصیل دکترا در اسلواکی

مزایای تحصیل دکترا در اسلواکی

تحصیل دکترا در کشور اسلواکی برای متقاضیان می تواند شامل مزایای متعددی باشد. از این رو متقاضیان می توانند در خصوص مقرون به صرفه بودن آن تامل فرمایند. تحصیل دکترادر اسلواکی به متقاضیان کمک می کن تا بتوانند از مزایای عمومی تحصیل در اروپا نیز بهره مند شوند. برخی از مزایای تحصیل دکترا در اسلواکی عبارتند از:

  • اخذ مدرک معتبر
  • امکان اشتغال در اروپا
  • امکان کار پس از تحصیل در اسلواکی
  • امکان کار حین تحصیل

انواع بورسیه تحصیلی در دانشگاه های اسلواکی

دانشگاه های این کشور مانند بسیاری از دانشگاه ها در 2 ترم برگزار می شوند:

  • ترم بهار
  • ترم پاییز
  • شروع ترم بهار از ماه فوریه (February) می باشد و پایان این دوره در ماه ژوئن (June) است.
  • شروع ترم پاییز از ماه سپتامبر (September) خواهد بود و پایان این دوره نیز در ماه ژانویه (January) می باشد.

فرد باید برای ثبت نام در دانشگاه قبل از شروع هر ترم، درخواست خود را برای دانشگاه ارسال نماید. در این خصوص مطالعه مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی به شما پیشنهاد داده می شود.

مزایا بورسیه برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی

دانشجویان می توانند هم زمان با تحصیل به کار نیز مشغول شوند وجود دانشگاه های معتبر در این کشور، مدارک دانشگاه های کشور اسلواکی در بسیاری از کشورها دارای اعتبار می باشد. پذیرش اولیه دانشجویان بدون داشتن مدرک زبان هم انجام می شود دانشجو می تواند بعد از فارغ التحصیلی اقامت دائم این کشور را دریافت کند. هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین می باشد، دانشجو در صورت تسلط به زبان اسلواک می تواند به صورت رایگان در دانشگاه مشغول به تحصیل شود. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های اسلواکی از کارت های بین المللی استفاده می کنند، دانشجویان با این کارت می توانند تحفیفاتی را برای هزینه های رفت و آمد، غذا، اقامت دریافت کنند.

در کنار هزینه تحصیل در این کشور می توانید از طریق نمودار زیر از جزییات هزینه زندگی در اسلواکی اطلاع یابید:

هزینه های زندگی در اسلواکی بر روی نمودار

معایب بورسیه تحصیلی دانشگاه های اسلواکی

هر چند بورسیه های تحصیلی در این کشور از مزایای ویژه ای برخوردار می باشد و این در حال معایبی را هم به همراه خواهد داشت. معایب بورسیه تحصیلی در اسلواکی به شرح زیر می باشد:

  • در صورتی تسلط نداشتن به زبان اسلواک باید هزینه های زیادی برای دوره های تحصیل پرداخت شود.
  • تعداد رشته های که به زبان انگلیسی تدریس می شوند بسیار محدود می باشد.

سفارت خانه های دولت اسلواکی به سختی وقت مصاحبه برای ویزا بورسیه تحصیلی در اسلواکی به متقاضیان می دهد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

یکی از دانشگاه های علوم پزشکی در این کشور، دانشگاه براتیسلاوا است که تاکنون در جذب شمار زیادی از دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل در این کشور موفق عمل کرده است. این دانشگاه در سال 2023 میلادی از سوی وزارت بهداشت کشور ایران مورد تایید واقع شده است. جهت پذیرش تحصیلی در این رشته از شما آزمون چند گزینه ای زیست شناسی و شیمی گرفته می شود. از شروط لازم و اصلی پذیرش در رشته پزشکی، تسلط کافی به زبان انگلیسی است.

دوره کارشناسی دندانپزشکی در این کشور دارای شرایط های ذکر شده در جدول زیر می باشد:

پارامترشرح
تعداد دوره کارشناسی دندانپزشکی1
طول دوره تحصیل3_4 سال
شهر تحصیلیلیوبلیانا

تقریبا 6 سال طول می کشد تا دانشجو مدرک پزشکی خود را دریافت نماید. زبان تحصیلی در این رشته ها، انگلیسی است و دانشجویان خارجی از این بابت نگرانی نداشته باشند. برخی رشته های مربوط به پزشکی شامل سلامت عمومی، داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و بهداشت حرفه ای و سلامتی می گردد. مخارج تحصیلی رشته پزشکی در اسلواکی حدود 9500€ (یورو) می باشد. تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به صورت 5 ساله است و ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل نمره 7 از الزامات پذیرفته شدن است. قوی بودن در دروس شیمی و زیست شناسی، شرکت در آزمون ورودی جهت سنجش علوم پایه و قوی بودن رزومه تحصیلی از موارد اصلی و ضروری تحصیل در اسلواکی در رشته دندانپزشکی است.

فهرست دانشگاه های معتبر اسلواکی

کلیه دانشگاه های اسلواکی معتبر هستند که در این بخش به ذکر اسامی برخی از آنها می پردازیم که عبارتند از:

  • دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا اسلواکی
  • دانشگاه کنستانتینوس در نیترا اسلواکی
  • دانشگاه St.Cyril و Methodius
  • دانشگاه ماتی بل در بانسکا بیستریکا اسلواکی
  • دانشگاه پاول جوزف Šafárik در بودگلد اسلواکی
  • دانشگاه فنی Košice

رنکینگ دانشگاه های اسلواکی

برای تحصیل در کشور اسلواکی شما نیاز به پیش زمینه های اولیه دارید. به طور کلی می توان گفت که شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید دوره دوم دبیرستان (معادل پیش دانشگاهی در نظام آموزشی ایران) را پشت سر بگذارید. در برخی از رشته های تحصیلی نیز آزمون ورودی برگزار خواهد شد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید یک مدرک دوره کارشناسی با ارتباط موضوعی را در اختیار داشته باشید.

کلیه دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد را دارند می توانند با ارسال مدارک خود و ارتباط مستقیم با موسسه آموزشی مورد نظر نسبت به اخذ پذیرش اقدام کنند. شرایط درخواست پذیرش برای دانشجویان بین المللی در کشور اسلواکی با شهروندان این کشور یکسان است. تمام کسانی که دارای یک مدرک علمی معتبر هستند می توانند برای تحصیل در کشور اسلواکی اقدام کنند. هر دانشکده شرایط ویژه خود را برای پذیرش دانشجو دارد. همچنین شما می توانید شرایط آن را در وب سایت هر دانشکده مشاهده کنید.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل و دانشگاه های این کشور می توانید به نمودار زیر مراجعه بفرمائید:

رنکینگ دانشگاه های پر متقاضی در اسلواکی

رتبه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت 2024-2023

رتبه دانشگاه های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی دارای اعتبار وزارت بهداشت و علوم ایران 2024-2023 عبارت اند از:

اسم دانشگاه
رتبه جهانی
لیست دانشگاه های اسلواکی مورد تایید وزارت بهداشت 2024-2023
Comenius University in Bratislava601
لیست دانشگاه های اسلواکی مورد تایید وزارت علوم 2024-2023 گروه ب
Comenius University in Bratislava673
Pavol Jozef Šafárik University in Košice3185
Slovak University of Agriculture in Nitra3056
Slovak University of Technology in Bratislava751
Technical University of Košice1959
University of Žilina3335
لیست دانشگاه های اسلواکی مورد تایید وزارت علوم 2024-2023 گروه ج
Matej Bel University in Banská Bystrica2104
University of Constantine the Philosopher in Nitra2245
University of Economics in Bratislava5022
Prešovská Univerzita v Prešove3105
University of St. Cyril and Methodius of Trnava3833
Trnavská Univerzita V Trnave3912

چالش های اساسی برای متقاضیان تحصیل در اسلواکی

متقاضیان تحصیل در اسلواکی باید در کنار مزایای فراوان این کشور برای تحصیل، با چالش های اساسی اسلواکی نیز به خوبی آشنا شوند. تا بتوانند مهاجرت تحصیلی خوبی به این کشور داشته باشند. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در اسلواکی زبان تحصیل در این کشور است. زیرا برای اتباع خارجی که به این کشور سفر می کنند زبان اسلواکی می تواند زبان سختی برای یادگیری باشد. برای اینکه دستور زبان، آوایی و واژگان آن با هر زبانی که قبلا می دانستیم بسیار متفاوت است. البته لازم به ذکر است که برخی از موسسات آموزشی در اسلواکی به زبان انگلیسی آموزش می دهند، اما تعداد موسسات آموزشی به زبان انگلیسی در این کشور بسیار محدود است. با این وجود یادگیری اصول اولیه همواره بهتر از این است که دائما از زبان انگلیسی استفاده کنید.

از دیگر چالش های اساسی برای متقاضیان تحصیل در اسلواکی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکان: پیدا کردن یک آپارتمان مناسب برای دانشجویان در مرکز، از نظر کیفیت و قیمت کار بسیار دشواری می باشد. زیا تقاضا زیاد و عرضع بسیار کم است. به همین جهت اغلب دانشجویان ناچار به اسکان در خوابگاه های دانشگاهی در اسلواکی هستند.
  • شهریه نسبتا بالا: بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، شهریه دانشگاه های اسلواکی نسبتا بالا می باشد. این عامل به یکی از بزرگترین دغدغه های دانشجویان بین المللی در این کشور تبدیل شده است. اما برای افرادی که با بورسیه دانشجویی وارد این کشور می شوند، هزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه تر است.

برای آشنایی بیشتر با چالش های اساسی تحصیل در اسلواکی به تصویر زیر دقت فرمایید:

چالش های اساسی تحصیل در اسلواکی

دلایل تحصیل در اسلواکی

سالانه هزاران دانشجوی بین المللی از سراسر جهان، با دلایل مختلفی تحصیل در اسلواکی را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در اسلواکی این است که، اسلواکی دارای مناظر طبیعی زیبا، قله های قرون وسطایی و معماری عامیانه است. که دانشجویان در تعطیلات آخر هفته دانشگاه های خود می توانند از این مناظر دیدن فرمایند. اما علاوه بر اینکه کشور زیبایی است به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی شناخته می شود. از مهمترین دلایل تحصیل در اسلواکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانش آموزان می توانند در حین ثبت نام در یک برنامه آموزشی در این کشور کار کنند.
  • ارائه مدرک بین المللی به دانشجویان، که در اکثر کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا مورد تایید است.

دیدگاه شما عزیزان در خصوص تحصیل در اسلواکی

سلام روز بخیر، من قبل از اینکه به مقاله شما مراجعه کنم، هیچ اطلاعاتی در زمینه تحصیل در اسلواکی نداشتم. اما با مراجعه به این سایت به خوبی با شرایط تحصیل در اسلواکی به خوبی آشنا شدم. علاوه بر این با اخذ مشاوره از متخصصان شما در این زمینه، می توانم تصمصیم درستی را در خصوص تحصیل در خارج از کشور، به ویژه اسلواکی اتخاذ کنم. من به همه کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، این مقاله شما را واقعا پیشنهاد می کنم.

ویزای تحصیلی اسلواکی 2023

قطعا می دانید که جهت تحصیل در اسلواکی باید ویزای دانشجویی این کشور را اخذ نمایید که البته شرایط خاصی برای این موضوع در نظر گرفته شده است. اما مدارکی که در این راستا مورد نیاز می باشد، به شرح زیر خواهد بود:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانشجویی به منظور تحصیل
  • پاسپورت (گذرنامه) متقاضی که دارای اعتبار باشد.
  • نامه موافقت با ادامه تحصیل دانشجو در یکی از دانشگاه های اسلواکی
  • پرداخت هزینه های اداری سفارت اسلواکی که به مبلغ 60€ (یورو) می باشد.
  • اسناد مالی دال پشتوانه های مالی و توانایی پرداخت هزینه های زندگی و اقامت دانشجویی در اسلواکی در راستای مهاجرت به اسلواکی
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی پیش از ورود به دانشگاه متقاضی

چنانچه تمایل به تحصیل در این کشور دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین همراه و مشاور شما خواهد بود که افتخار همراهی شما را دارد. این موسسه گزینه های تحصیلی و مهاجرتی بسیار مناسبی را مطابق با شرایط شما ارائه خواهد نمود.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل در اسلواکی

سوالات پرتکرار در باب تحصیل در کشور اسلواکی در سال 2023 عبارتست از

  • تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی در اسلواکی به چه صورت است؟ مقطع کارشناسی در این کشور 3 الی 4 ساله است. داوطلبان ورود به دانشگاه باید دارای دیپلم 12 ساله باشند و آزمون Maturia را بگذرانند تا بتوانند وارد دانشگاه شوند.
  • شرایط کار حین تحصیل و هزینه های دانشگاه در اسلواکی به چه صورت است؟ شهریه دانشگاه ها در این کشور بسته به دانشگاه و رشته متفاوت است اما به صورت میانگین بین 3000€ الی 5000€ (یورو) است. دانشجو در هفته می تواند به مدت 10 ساعت کار کند.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی چند ساله است؟ مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بنا به رشته بین 1 تا 2 ساله است و شهریه تحصیل به طور میانگین از حدود 5000€ (یورو) شروع می شود و بنا به دانشگاه تغییر می کند.
  • چه زمانی می توان برای پذیرش دانشگاه های اسلواکی اقدام کرد؟ دانشگاه ها در این کشور اغلب 2 ترم دارند. ترم بهار که از ماه فوریه شروع می شود و در ماه ژوئن تمام می شود. ترم پاییز که از ماه سپتامبر شروع و تا ژانویه ادامه دارد. البته متقاضی باید برای ثبت نام در دانشگاه قبل از شروع هر ترم درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *