مهاجرت تحصیلی اسلواکی

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی

در این مقاله به بررسی مبحث مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در اسلواکی مطابق با آخرین قوانین سال 2023 پرداخته می شود. هزینه تحصیلی در دانشگاه های دولتی که به زبان اسلواک تدریس می­ شود برای همه­ افراد به صورت رایگان می ­باشد. اما دانشگاه هایی که آموزش به زبان انگلیسی ارائه می شود، دانشجویان باید مبالغی را به عنوان شهریه تحصیلی به دانشگاه های این کشور پرداخت نمایند.

دانشگاه های کشور اسلواکی در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دارند، و دانشجویان از سراسر نقاط جهان می ­توانند به این دانشگاه ها درخواست پذیرش دهند. افراد می­ توانند از طریق ادامه تحصیل به کشور اسلواکی مهاجرت نمایند. دانشجویان خارجی که برای ادامه تحصیل احتیاج به ویزای بیشتر از 90 روز در این کشور را دارند، بایستی نسبت به دریافت ویزا و دریافت اجازه اقامت این کشور درخواست دهند.

طول دوره تحصیل در دانشگاه های اسلواکی عبارتست از:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکتری3 سال

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کارشناسی اسلواکی

دانشجویان خارجی که برای ادامه تحصیل کشور اسلواکی را انتخاب نموده اند باید جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور مدارک زیر را ارائه دهند:

  •  ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  •  ارائه رزومه ترجمه شده فرد به زبان انگلیسی
  •  ارائه مدارکی که نشان دهد فرد توانایی پرداخت شهریه هر ترم را دارا است.
  •  تکمیل فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ارشد اسلواکی

همانطور که گفته شد مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسلواکی به مدت 2 سال طول خواهد کشید. در این دوره دانشجویان می ­توانند به تحصیل در رشته کارشناسی خود ادامه تحصیل دهند. در صورتی که فرد بخواهد دوره­ی کارشناسی ارشد خود را در رشته ایی دیگر ادامه دهد باید پرونده تحصیلی متقاضی بررسی شود.

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در اسلواکی در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی اعم از دیپلم، پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات که بایستی ترجمه شده باشند.
  • ارائه مدارک تحصیلی مقطع کارشناسی به همراه ریز نمرات که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • ارائه رزومه تحصیلی فرد
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده قادر بودن فرد برای پرداخت شهریه دانشگاه می ­باشد.

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی دکترا اسلواکی

افراد برای تحصیل در مقطع دکتری کشور اسلواکی بایستی مدارک زیر را به دانشگاه های این کشور ارائه دهند:

  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی در تمامی دوره ها که بایستی همگی ترجمه شده باشند و به بررسی دپارتمان دکتری رسیده باشد.
  • ارائه رزومه تحصیلی و شغلی فرد
  • پرداخت نمودن شهریه دانشگاه
  • تکمیل فرم پرسشنامه شخصی فرد

از جمله مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی عبارتند از:

  • ارائه مدارک هویتی از جمله شناسنامه
  • ارائه مدارک عدم سوپیشینه کیفری
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد می ­باشد.

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی دکترا اسلواکی

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش از اسلواکی

همانطور که قبلاً گفته شد تحصیل در مقطع کارشناشی در کشور اسلواکی ممکن است 3 الی 4 سال به صورت تمام وقت طول بکشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد بایستی به مدت 2 الی 3 سال به صورت تمام وقت تحصیل نمایند و برای دریافت مدرک دکتری در این کشور 3 سال به صورت تمام وقت طول خواهد کشید. تحصیل در هر یک از این دوره ها مستلزم دارا بودن دانشجویان از مدارک تحصیلی دوره قبل می ­باشد. به طور مثال دانشجویی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارد باید مدرک تحصیلی کارشناسی کشور اسلواکی و یا معادل آن را دریافت نموده باشد.

از جمله مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی این کشور داشتن رزومه های تحصیلی مدارکی که اثبات نماید فرد دارای تمکن مالی است. دانشجویان برای پذیرش به دانشگاه های کشور اسلواکی بایستی به طور مستقیم به خود این دانشگاه درخواست پذیرش دهند، زیرا هر دانشگاه قوانین مختلفی برای پذیرش دارند. به دلیل شرایط کاری مناسب و فرصت های شغلی بسیاری که در این کشور وجود دارد، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می­ توانند در این کشور کار بعد از تحصیل در اسلواکی بپردازند. کار در اسلواکی می تواند برای برخی متقاضیان حائز اهمیت باشد.

جهت اطلاع از شرایط و نرخ بیکاری در اسلواکی پیشنهاد ما به شما بررسی نمودار زیر می باشد:

بررسی نرخ بیکاری در اسلواکی

پذیرش دانشجویان بین المللی در اسلواکی

این کشور جهت پذیرش دانشجویان خارجی شرایط خاصی را قرار نداده است. پذیرش دانشجویان خارجی در این کشور شرایطی برابر با دانشجویان محلی این کشور را دارند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در هر کدام از مقاطع تحصیلی این کشور را دارند باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه دهند. بطور مثال دانشجویانی که برای دوره­ کارشناسی ارشد اقدام می­ کنند باید دارای مدرک پایان تحصیلی دوره­ کارشناسی را دریافت نموده باشند.

ناگفته نماند مدارک دانشجویان بین المللی قبل از پذیرش در توسط مقامات این کشور اعتبارسنجی و ارزیابی می ­گردد. دانشجویان بین المللی در صورتی که مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در اسلواکی را نداشته باشند ابتدا دوره های آمادگی تحصیلی را در این کشور بگذرانند. این دوره­ ها در مراکزی که خارج از دانشگاه برگزار می­ گردد به صورت مستقل عمل نموده و دوره های­ زبان اسلواکی را نیز برای دانشجویان ارائه می ­دهد.

ویزای تحصیلی اسلواکی

دانشجویان خارجی که برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب نموده اند جهت ورود به این کشور نیازمند دریافت ویزای تحصیلی هستند. از آنجائیکه تحصیل در دانشگاه ها در مقاطع مختلف بیشتر از 90 روز طول می­ کشد دانشجویان ملزم به دریافت اجازه اقامت موقت این کشور هستند. همچنین دانشجویان بایستی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی خود 3 ماه زودتر اقدام نمایند. پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور بیشتر از 15 روز طول نخواهد کشید، اما در برخی موارد ممکن است به مدت 60 طول بکشد. دریافت ویزای تحصیلی از جمله مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی به شمار می­ رود. ممکن است دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های این کشور به مجبور به درخواست در چندین دانشگاه در این کشور شوند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور اسلواکی را دارند ممکن است با سوالات زیادی از جمله:

  •  آیا دانشگاه های کشور اسلواکی برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی در اسلواکی قرار داده است؟
  • آیا د انشگاه های کشور اسلواکی به دانشجویان کمک هزینه پرداخت می­نماید؟
  • شرایط انجام کار در کشور اسلواکی چگونه است و آیا می­توان کار ضمن تحصیل در اسلواکی انجام داد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در زمینه مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی می­ باشد. دانشجویان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان می ­توانند با این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *