مهاجرت تحصیلی اسلواکی

تحصیل داروسازی در اسلواکی

تحصیل داروسازی در اسلواکی

دوره تحصیل داروسازی در اسلواکی به مدت 5 سال است و دانشجویان می توانند مطابق با قوانین تحصیل در سال 2023 به زبان انگلیسی هم تحصیل کنند. تحصیل داروسازی یکی از زیر مجموعه های رشته های پزشکی در اسلواکی است و دانشجویان با پذیرش در این رشته تحصیلی می توانند مدرک داروسازی معتبر خود را دریافت نمایند و در مشاغل مربوط به آن کار کنند. اسلواکی یکی از کشورهای پیشرفته اروپا است و تحصیل رشته های پزشکی از جمله رشته داروسازی در آن بسیار محبوب است.

البته رشته داروسازی در دانشگاه های این کشور به طور محدود و کمی ارائه می شود. رقابت زیادی برای ورود به این رشته وجود دارد. دانشجویان با قبولی در آزمون ورودی و سوابق تحصیلی معتبر می توانند برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه های برتر اسلواکی برای تحصیل رشته داروسازی اقدام نمایند. در ادامه این نوشتار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا تحصیل داروسازی در اسلواکی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در اسلواکی

ساختار تحصیل داروسازی در اسلواکی

داروسازی رشته ای است که به بحث تکنیک داروسازی و میزان اثر داروها بر موجودات زنده به خصوص انسان ها می پردازد و همچنین اثرات ترکیب داروها برای بهبود بیماری ها و مواردی از این دست می شود، لذا رشته داروسازی یکی از رشته های مورد نیاز هر جامعه ای می باشد. تحصیل داروسازی در اسلواکی نیز مانند سایر مناطق دارای اهمیت است و دانشجویان فارغ التحصیل در این رشته در اسلواکی می توانند در صنعت داروسازی مشغول به کار شوند. دانشجویان در طول تحصیل داروسازی با مطالعه تئوری، انجام آزمایشات فراوان، یادگیری و انجام تحقیقات درباره داروها و شیمی می توانند در زیر شاخه های مختلف داروسازی مانند داروسازی شیمیایی، داروسازی کلینیکی، داروسازی آزمایشگاهی و بسیاری دیگر تا مقاطع بالای عالی و دکترا تحصیل کنند. در طول تحصیل دانشجویان با علوم دارو آشنا می شوند. در پایان دوره تحصیلی رو به تجربه عملی و آزمایشگاهی می برند.

بررسی تحصیل داروسازی در اسلواکی در سال 2023

تحصیل داروسازی در اسلواکی به مدت 5 سال به طول می انجامد. حدود 10 ترم تحصیلی را شامل می گردد. خوشبختانه تحصیل داروسازی در اسلواکی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است و دانشجویان با تسلط به این زبان می توانند در اسلواکی تحصیل کنند. سیستم اعتباردهی دانشگاه های اسلواکی در رشته داروسازی همانند دیگر دانشگاه های معتبر اروپا است و هم راستا با فرآیند بولونیا از سال 2002 می باشد. لذا فارغ التحصیلان رشته داروسازی در اسلواکی می توانند در کل اروپا با مدرکی معتبر وارد بازار کار شوند

یا برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از سیستم انتقال دانشجویی استفاده کنند یا به صورت مستقل برای ورود پذیرش شوند. ممکن است برای تحصیل داروسازی در اسلواکی دانشجویان برای 1 سال در کالج در دوره های آمادگی و پیش داروسازی در دروسی مانند شیمی، زیست و زبان شرکت نمایند. تحصیل داروسازی در اسلواکی یکی از زیر مجموعه های رشته های پزشکی می باشد. در اینجا دیگر رشته های پزشکی در اسلواکی را مانند پزشکی عمومی، پرستاری، فیزیوتراپی و رشته های تخصصی دیگر همراه با بازه زمانی برای تحصیل مشاهده می کنید:

مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در اسلواکی

شرایط تحصیل داروسازی در اسلواکی 2023

جهت تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی، متقاضیان بایستی دارای دیپلم 12 ساله با معدل مناسب را داشته باشند و همچنین نمرات دروسی مانند شیمی، زیست و زبان دارای اهمیت است. همچنین میزان سن متقاضی در میزان شانس برای پذیرش اثرگذار است. برای تحصیل داروسازی در این کشور دانشجویان بایستی در آزمون ورودی شرکت نمایند. این آزمون ورودی که به زبان انگلیسی و شامل سوالات تستی در رابطه با دروس شیمی و زیست شناسی است. حداکثر نمره 100 که 50 نمره مربوط به درس شیمی و 50 نمره مربوط به در زیست شناسی است. میزان پذیرش و نمره قبولی در این امتحان بستگی به نمرات کل متقاضیان و ظرفیت دانشگاه ها دارد. علاوه بر این دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی بایستی تسلط خود را به این زبان نشان دهند. با ارائه مدرک معتبر زبان و با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه این امر را میسر سازند.

در این بخش نمودار روند پذیرش متقاضی در این کشور در سال های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است:

درصد پذیرش متقاضیان در دانشگاه های داروسازی اسلواکی

مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی

تحصیل داروسازی در این کشور با کیفیت بسیار بالایی و متناسب با استاندارد های اروپا انجام می گیرد. تحصیل در این رشته در دروس های تئوری، عملی و آزمایشگاهی و تحقیقاتی صورت می گیرد. دانشجویان با در اختیار داشتن آزمایشگاه های دانشگاه و کتابخانه و مراجع گسترده می توانند به تحصیل این رشته بپردازند. علاوه بر این با تحصیل داروسازی در این کشور دانشجویان می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند و از مزایای این ویزا برای مسافرت به دیگر کشورهای پیمان شنگن بدون نیاز به ویزای دیگر استفاده کنند.

مزایای تحصیلی، محرک اصلی دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته داروسازی در اسلواکی می باشد. از این رو بررسی این مزایا برای تعیین مقرون به صرفه بودن مهاجرت ضروری است. متقاضیان می توانند به پشتوانه مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی، امور خود را در این کشور مدیریت نمایند.

از جمله مزایای تحصیل داروسازی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل داروسازی در این کشور به زبان انگلیسی
  • تحصیل رایگان داروسازی در این کشور به زبان اسلواکیایی
  • دریافت مدرک معتبر داروسازی در اروپا و جهان
  • تجربه زندگی در این کشور و یادگیری زبان این کشور
  • امکان استفاده از بورسیه های تحصیل
  • موقعیت مکانی مناسب این کشور
  • امکان کار حین تحصیل داروسازی در این کشور

معایب تحصیل داروسازی در اسلواکی

تحصیل داروسازی در اسلواکی برای متقاضیان مزایای فراوانی دارد. اما این به آن معنی نیست که معایبی نخواهد داشت. بررسی معایب این مسئله به متقاضیان آگاهی لازم را در خصوص مهاجرت می دهد. متقاضیان می توانند با بررسی معایب و مقایسه آن با مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی به نتایجی که بیانگر مناسب بودن تحصیل در این کشور می باشند برسند. برخی از معایب و محدودیت های تحصیل داروسازی در اسلواکی عبارتند از:

محدودیت های تحصیل داروسازی در اسلواکی

اهمیت بررسی دانشگاه های اسلواکی

بررسی دانشگاه های اسلواکی و تحصیل داروسازی در این کشور به دلیل وجود دانشگاه های مختلف حائز اهمیت می باشد. رقابت بین دانشگاه های مختلف باعث بروز رنکیگ آن ها شده است. متقاضیان می توانند بر اساس رنک دانشگاه، بهترین دانشگاه را برای تحصیل داروسازی پیدا کنند. برخی از دلایل مهم تحصیل در دانشگاه های دارای رنک مطلوب عبارتند از:

  • مدرک معتبر
  • اساتید خبره
  • کیفیت آموزش

تحصیل داروسازی در برترین دانشگاه های اسلواکی در سال 2023

طبق رتبه بندی Qs برترین دانشگاه این کشور جهت تحصیل این رشته در سال 2023، دانشگاه داروسازی کومنیوس این کشور (Comenius University of Pharmacy in Bratislava) واقع در پایتخت این کشور براتیسلاو است. این دانشگاه دارای اولین دانشکده داروسازی در این کشور است. دانشجویان علاقه مند به تحصیل داروسازی در این کشور به این دانشگاه مراجعه می کنند. علاوه بر این دانشگاه، دانشگاه سافاریک واقع در شهر کوشیسی نیز برخی از دوره های تحصیلی خود را به رشته داروسازی اختصاص می دهد. البته تعداد آنها بسیار محدود است و در برخی سال ها ارائه نمی شود. علاوه بر این نیز دانشگاه دامپزشکی و داروسازی کوشیسی نیز تحصیل داروسازی در این کشور را ممکن می سازد. البته این رشته بیشتر مربوط به داروسازی دامپزشکی و مرتبط با دامپزشکی است.

دانشگاه های مختص رشته داروسازی در این کشور به شرح زیر می ‌باشد:

دانشگاه های داروسازی اسلواکیدر اینجا رتبه برترین دانشگاه این کشور برای تحصیل رشته داروسازی یعنی دانشگاه کومنیوس را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرده بندی US News 2023رده بندی QS 2023رده بندی شانگهای 2023
دانشگاه کومنیوس639651701

مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در اسلواکی

دانشجویان برای تحصیل داروسازی در این کشور بایستی به صورت آنلاین و از طریق ایمیل درخواست خود را برای پذیرش تحصیلی در این رشته ارائه کنند و در صورت پذیرش از دانشگاه مورد نظر برای تحصیل داروسازی در این کشور ویزای تحصیل این کشور و اخذ اقامت دانشجویی در این کشور را دریافت کنند. از جمله مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در این کشور و پذیرش به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی یا اسلواکیایی
  • 6 قطعه عکس اندازه پاسپورت این کشور
  • گذرنامه دارای اعتبار
  • فرم درخواست پذیرش
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • مدارک مربوط به تسلط زبان
  • پرداخت هزینه مربوط به آزمون ورودی
  • شناسنامه و ارائه دیگر مدارک خواسته شده در صورت نیاز

هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی در سال 2023

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه کومنیوس در هر سال تحصیلی حدود 7600€ (یورو) است. با توجه به مدت زمان تحصیل 5 ساله در این رشته هزینه کلی مجموعا به 38000€ (یورو) می رسد. البته دانشجویان علاوه بر هزینه شهریه نیز دیگر هزینه ها مانند هزینه زندگی در اسلواکی شامل هزینه اقامت، خورد و خوراک و هزینه های دیگر بسنجند. به طور کلی برآورد شده است که این هزینه ها در مجموع در ماه حدود 800€ (یورو) می باشد.

بررسی هزینه زندگی دانشجویی در سال 2023 در اسلواکی:

  • یک اتاق 1 تخت خوابه: 300€ (یورو) در ماه
  • حمل و نقل محلی: 0.80€ الی 20€ (یورو) در ماه
  • ناهار در ناهارخوری: از 1.60€ (یورو)

البته دانشجویان با استفاده ار بورسیه تحصیلی در این کشور می توانند با هزینه کم تری در این کشور به تحصیل داروسازی بپردازند. همچنین خوابگاه دانشجویی در این کشور نیز به دانشجویان رشته داروسازی ارائه می شود. دانشجویان می توانند از این گزینه نیز استفاده کنند. همچنین دانشگاه کومنیوس نیز برای یافتن محل اقامت، باز کردن حساب بانکی و مواردی از این دست به کمک دانشجویان خود می آید.

هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی در سال 2021

دانشجویان پس از اخذ پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی بایستی برای ورود به کشور این کشور ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. ویزای تحصیلی اسلواکی با درخواست اینترنتی و مراجعه به کنسولگری این کشور با ارائه مدارک زیر قابل دریافت می باشد.

  • ارسال نامه پذیرش دریافت شده از دانشگاه کومنیوس
  • شناسنامه و گذرنامه همراه با کپی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • ارائه قطعه عکس پرسنلی
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزای دانشجویی
  • بیمه نامه به ارزش 30000€ (یورو)
  • ارائه گواهی واکسن هپاتیت بی

قوانین اقامت پس از تحصیل در اسلواکی در سال 2023

فارغ التحصیلان رشته داروسازی می توانند با اخذ مدرک خود در کشور این کشور به جستجوی کار بپردازند. با دریافت پیشنهاد کاری در این کشور ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و در این کشور اقامت یابند. پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی، دانشجویان در مورد داروهای تجویزی، اثرات آن و چگونگی ایجاد داروها آگاهی کامل دست پیدا می کنند. از جمله عواملی که در باب اقامت پس از تحصیل داروسازی و جستجوی کار حائز اهمیت است، عبارتست از:

  • ایجاد مهارت های خوب ارتباطی
  • تسلط به زبان اسلواکیایی

فارغ التحصیلان می توانند در برخی از شاخه ها از جمله داروسازی، دامپزشکی، تخصصی، انفورماتیک داروسازی، سم شناسی در داروخانه ها، شرکت های داروسازی و دیگر نواحی مشغول به کار شوند. چنانچه علاقه مند به تحصیل داروسازی در دیگر کشورها مانند مجارستان هستید می توانید با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و دریافت راهنمایی از مشاورین این مجموعه از شرایط مهاجرت تحصیلی به مجارستان و یا دیگر کشورها آگاه شوید.

سوالات پرتکرار در بار تحصیل داروسازی در اسلواکی

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در اسلواکی می باشیم:

  • زیر شاخه های مهم رشته داروسازی در کشور اسلواکی کدام اند؟ در این کشور می توان در زیر شاخه های مهم داروسازی صنعتی و بالینی به تحصیل پرداخت که هرکدام از این زیر شاخه ها شامل این رشته ها است: شیمی دارویی، داروسازی کلینیکال، داروسازی آزمایشگاهی، داروسازی بالینی، فارماکولوژی
  • مدت تحصیل در رشته داروسازی و زبان تحصیلی این رشته چیست؟ تحصیل داروسازی در اسلواکی 5 ساله است و حدود 10 ترم تحصیلی را شامل می شود. تحصیل داروسازی در اسلواکی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است ولی در صورتی که دانشجویان به زبان اسلواکی تحصیل کنند تحصیل رایگان است.
  • مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی چیست؟ تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی و تحصیل رایگان در این کشور به زبان اسلواکیایی/ موقعیت مکانی مناسب این کشور در اروپا و امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی/ دریافت مدرک معتبر داروسازی
  • هزینه تحصیل داروسازی در کشور اسلواکی چقدر است؟ هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه کومنیوس در هر سال تحصیلی حدود 7600€ (یورو) است. هزینه زندگی در اسلواکی شامل هزینه اقامت، خورد و خوراک و هزینه های دیگر است. این هزینه ها در مجموع در ماه حدود 800€ (یورو) محاسبه شده است.
Rate this post

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در اسلواکی

  1. محبی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 18 سالمه و ایلتس 6.5 دارم ممکنه راهنمایی بفرمایید چطوری میشه برای تحصیل در اسلوواکی اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای بررسی شرایط اخذ پذیرش با شماره 02191003232 تماس بگیرید و شرایط تحصیل را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *