مهاجرت تحصیلی اسلواکی

تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی

تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی

تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی برای تمام دانشجویان بومی و بین المللی در طیف گسترده ای از رشته ها امکان پذیر می باشد. دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی حتما باید قبل از تمام امور، با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند و یا به سایت آن مراجعه کنند تا از برنامه های تحصیلی مختلف که به زبان انگلیسی ارائه می شوند مطلع شوند. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر شرایط تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی، قصد دارند به سایر موضوعات مرتبط نیز اشاره کنند.

این موضوعات عبارتند از:

  • رشته های تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان انگلیسی
  • روند کسب پذیرش تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان انگلیسی
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان انگلیسی
  • شرایط کسب اقامت برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان انگلیسی

اینفوگرافیک تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی

دانشگاه ها و کالج های این کشور هر ساله بیشتر و بیشتر به روی دانشجویان بین المللی باز می شوند. متقاضیان باید از طریق برنامه های مطالعاتی که به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی یا مجارستانی ارائه شده اند، شرکت کنند و آن یکی را انتخاب کنند که بیشتر به علایق آنها بستگی دارد. به طور کلی، برای تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی، دانشجویان و متقاضیان بین المللی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی نمی باشد، حتما باید مدرک زبان IELTS یا TOEFL به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. در دانشگاه های کشور اسلواکی، طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی به تمام دانشجویان آموزش داده می شود.

برخی از ویژگی های تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی به شرح زیر است:

ویژگی های تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی

رشته های تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی

برخی از مهمترین رشته های تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی عبارتند از:

  • پزشکی عمومی (Pavol Jozef Šafárik University و Comenius University)
  • دندانپزشکی(Pavol Jozef Šafárik University و Comenius University)
  • داروسازی (Comenius University)
  • مهندسی مکانیک (Technical University in Kosice)
  • انفورماتیک کاربردی (Technical University of Košice)
  • مهندسی معماری و داخلی (Technical University of Košice)
  • اقتصاد بازرگانی (Slovak University of Agriculture in Nitra)
  • مهندسی عمران (Technical University of Košice)
  • مهندسی صنایع (Technical University of Košice)

رشته های تحصیلی ذکر شده تنها بخشی از رشته های تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی می باشند و علاوه بر موارد ذکر شده، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در برنامه های تحصیلی دیگری نیز شرکت کنند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی

فکر کردن در مورد داشتن مدرک دانشگاهی معتبر از دانشگاه های اروپایی هیجان انگیز است، اما ممکن است بسیار دلهره آور باشد. به عنوان مثال، یکی از اصلی ترین دغدغه های دانشجویان خارجی که فکر مهاجرت تحصیلی به اسلواکی هستند، شرایط کسب پذیرش و ارائه مدرک زبان برای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد. شرایط کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور این کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی با سایر کشورهای اروپایی شباهت زیادی دارد. دانشجویان خارجی که به فکر ورود به دانشگاه های این کشور و شرکت در یک برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی هستند، در نخستین گام باید در کشور خود اقدام به کسب مدرک زبان IELTS یا TOEFL کنند.

مدارک زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی عبارتند از:

مدارک زبانحداقل نمرات لازم
TOEFL PBT575
TOEFL iBT90
IELTS6.5

علاوه بر این، دانشجویانی که قصد دارند در این کشور مشغول به تحصیل شوند، حتما باید مدرک معتبر پیش دانشگاهی یا دیپلم داشته باشند. در صورت نیاز، دانشجویان باید مدارک خود را معادل سازی کنند تا توسط دانشگاه مورد نظر پذیرفته شود. سایر مدارک و اسناد مورد نیاز برای کسب پذیرش تحصیلی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی عبارتند از:

  • ویزا، پاسپورت و تمام اسناد مسافرتی معتبر
  • 2 قطعه عکس با اندازه پاسپورت و با زمینه سفید
  • پرونده سوابق تحصیلی، تحقیقاتی و پژوهشی
  • انگیزه نامه و توصیه نامه
  • مدارکی برای اثبات توان مالی کافی (برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی)

تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در اسلواکی

دانشکده پزشکی پزشکان و جراحانی را با آموزش پزشکی عمومی گسترده تر تربیت می کند که قادر به ارائه کمک های پزشکی و مراقبت های حرفه ای با هدف جنبه های پیشگیرانه پزشکی هستند. آموزش حرفه ای مبتنی بر آخرین دانش در علم پزشکی است و به دانشجویان این امکان داده می شود تا زمینه فعالیت علمی را نیز به دست آورند. مطالعه زبان خارجی و جنبه های اخلاقی اخلاقی در تربیت شخصیت با روح سوگند بقراط ارائه شده و در مطالعه گنجانده شده است. دانش آموزان دانش تخصصی در موضوعات نظری، پیش بالینی و بالینی را از طریق سخنرانی ها، سمینارها، کارآموزی تخصصی و مشاوره کسب می کنند. اکثر دندانپزشکان در اسلواکی پزشکان خصوصی هستند که هزینه خدمات خود را مستقیماً از بیماران دریافت می کنند. کلینیک های خصوصی دندانپزشکی علاقه مند به به روز نگه داشتن آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی و تهیه تجهیزات جدید برای برآوردن خواسته های مشتریان خود هستند.

دانشکده پزشکی چندین شریک مهم دارد. بیمارستان دانشکده L. Pasteur در کوشیتس و شش مرکز پزشکی دیگر که در آن دانشکده به دانشجویان تمرین می کند. از نظر تشکیلاتی، دانشکده به 57 مؤسسه و کلینیک تقسیم می شود که فعالیت دانشکده را به صورت تخصصی انجام می دهند. با توجه به اینکه بیمارستان دانشگاه در مجاورت ساختمان دانشگاه قرار دارد، دانشجویان پزشکی مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل برای دروس بالینی خود نیستند. این دانشگاه همچنین اقامت دانشجویی را با هزینه تقریباً 190€ (یورو) در ماه ارائه می دهد. اجاره آپارتمان با قیمت بسیار مناسب نیز امکان پذیر است.

دانشگاه های پزشکی در چک به زبان انگلیسی

در این بخش دانشکده های پزشکی در جمهوری چک به زبان انگلیسی تدریس می کنند را خواهیم گفت. دانشگاه پالاکی: این دوره به طور سنتی با مطالعات آناتومی، بیوشیمی و فیزیولوژی شروع می شود. سپس دانش آموزان به مطالعات پیش بالینی بیشتری مانند آسیب شناسی و جراحی می روند. پس از آن، دانشجویان با برنامه ‌های جراحی، اطفال و مغز و اعصاب، در کنار تدریس در مراقبت‌ های بهداشتی عمومی، با آموزش بالینی آشنا می‌ شوند. دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده اول: به عنوان قدیمی ترین دانشگاه پزشکی در اروپای مرکزی، و یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها به طور کلی، این موسسه دارای تاریخچه ای عالی است که به معنی برنامه پزشکی چشمگیر آن است. دانشکده پزشکی با بیش از 1000 هیئت علمی، تمرکز زیادی بر آموزش دانش اصلی علمی و سپس تشویق دانشجویان به استفاده از دانش خود در عمل بالینی دارد.

دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده دوم: این موسسه تاریخچه دانشکده اطفال در دانشگاه چارلز را ادامه می دهد. 3 سال اول پیش بالینی است که در آن به دانش آموزان رشته های نظری آموزش داده می شود و پس از آن یک دوره بالینی 3 ساله دنبال می شود. فرصتی برای گذراندن یک ترم در خارج از کشور، در مکان هایی مانند بریتانیا و آلمان وجود دارد.  دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده سوم : دانشکده سوم که در سال 1953 تأسیس شد، یک برنامه آموزشی یکپارچه را با در معرض قرار گرفتن زودهنگام بیماران اتخاذ می کند. دارای یک آزمون ورودی است که بر اساس ارزیابی دانش زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. موفقیت در این امر منجر به دعوت به مصاحبه می شود که متقاضیان از آن انتخاب می شوند.

شهریه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان انگلیسی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به برنامه تحصیلی، دانشگاه، محل تحصیل و ملیت دانشجویان متفاوت است. به طور کلی، دانشجویان داخلی، یعنی دانشجویان کشورها عضو اتحادیه اروپا و شهروندان این کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور شهریه پرداخت نمی کنند. اما برای دانشجویان خارجی اینطور نیست. دانشجویان کشورهای خارجی، برای مث}ال دانشجویان ایرانی، برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی حتما شهریه پرداخت کنند.

شهریه دانشجویان در دانشگاه های این کشور متفاوت است. برای مثال، برای تحصیل در یک دوره کامل پزشکی (پزشکی عمومی) در دانشگاه Pavol Jozef Šafárik University دانشجویان باید 10500€ (یورو) پرداخت کنند. دوره تحصیل پزشکی 6 سال طول می کشد. این بدان معنا است که دانشجویان باید در هر سال تحصیلی تقریبا 5500€ (یورو) شهریه پرداخت کنند. به یاد داشته باشید که متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور 2000€ الی 6500€ (یورو) می باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اسلواکی توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شهریه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان انگلیسی

اخذ اقامت تحصیلی در اسلواکی

دانشجویان و متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی باید مجوز اقامت تحصیلی این کشور را کسب کنند. همانطور که در سایر مقالات موسسه ذکر شده است، دانشجویان با کسب ویزای بلند مدت این کشور می توانند مجوز اقامت این کشور را کسب کنند. مجوز اقامت تحصیلی این کشور تا پایان دوره تحصیلی دانشجویان معتبر خواهد بود. پس از آن، دانشجویان در صورتی که موفق به کاریابی در این کشور شوند، می توانند مجوز اقامت تحصیلی خود را به مجوز کاری این کشور تبدیل کنند و ساکن این کشور شوند.

مهمترین مدارک برای اخذ مجوز اقامت تحصیلی در این کشور عبارتند از:

  • اثبات ثبت نام در یک برنامه تحصیلی معتبر با ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • ارائه تمام مدارک مسافرتی
  • یک قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • اسنادی برای اثبات داشتن توانایی مالی کافی برای اقامت
  • اسنادی برای اثبات داشتن محل اقامت مناسب
  • بیمه درمانی معتبر با پوشش 30000€ (یورو) در تمام نقاط شنگن و EU

به یاد داشته باشید که دانشجویان بلافاصله بعد از ورود به خاک این کشور باید اقدام به دریافت مجوز اقامت خود کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت و سفر به این کشور می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی در سال 2023 می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی وجود دارد؟ بله در دانشگاه های این کشور، طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی به تمام دانشجویان آموزش داده می شود.
  • چه مدارکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی نیاز است؟ دانشجویان و متقاضیان بین المللی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی نمی باشد، حتما باید مدرک زبان IELTS یا TOEFL به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  • مهمترین رشته هایی که در اسلواکی به زبان انگلیسی ارائه می شوند کدامند؟ پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی مکانیک ، انفورماتیک کاربردی، مهندسی معماری و داخلی، اقتصاد بازرگانی، مهندسی عمران  و مهندسی صنایع
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی

  1. حافظ گفت:

    با توجه به این مقاله تحصیل تو اسلواکی به زبان انگلیسی هم معایب داره هم مزایا. مثلا هزینه بالا جز معایبشه و خود هزینه یکی از مشکلات تحصیلیه. ولی به نظر مزایاش بیشتر از معایبشه چون امکان کار کردن داره میشه هزینه ها رو تا یه حدی کم کرد اگه بشه حین تحصیل پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی بورسیه گرفت خیلی خوب میشه. چون رشته پزشکی از گرون ترین رشته ها محسوب می شن. ولی اگه رشته دندان پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی ارائه شه یه فرصت طلاییه چون هم هزینه اش زیاد نیست و هم اینکه دندان پزشکی یه رشته پولسازه. حالا چه بخوایم تو اسلواکی بمونیم چه بخوایم یه کشور دیگه رو برای کار انتخاب کنیم میشه رو آینده و درآمد تقریبا مطمئن بود. تو جدول حداقل نمره لازم واسه مدرک آیلتس و تافلو گفته بودید خیلی کاربردی بود مرسی از شما.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. ممنون از مطالعه شما در خصوص تحصیل در اسلواکی پیشنهاد میشه محتوا مذکور لینک شده را مطالعه کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *