ویزای مسافرتی لهستان

ویزای توریستی لهستان

ویزای توریستی لهستان

شمار زیادی از مردم کشورهای مختلف خواهان سفرهای گردشگری و توریستی به منطقه اروپا، به خصوص اخذ ویزای توریستی لهستان هستند. کشور لهستان از جمله کشورهای اتحادیه اروپایی است که جهت ورود به عنوان یک گردشگر یا توریست، باید ویزای توریستی لهستان اخذ گردد. توریست ها در سال 2023 با در دست داشتن این ویزا اجازه دارند برای مدت زمان مشخصی در این کشور اقامت داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که سابقه طولانی و درخشانی در امر مهاجرت به لهستان و سایر کشورهای اروپایی و غیر اروپایی دارد، می تواند راهنمای بسیار خوبی برای متقاضیان بوده و پرونده آنان را به صورت تضمینی به موفقیت برساند. بنابراین چنانچه متقاضی سفر به کشورهای خارجی نظیر لهستان هستید، پیشنهاد ما این موسسه می باشد.

سفر به لهستان

لهستان کشور در مرکز قاره اروپا در مساحت 312،696 کیلومتر مربع با آب و هوای معتدل فصلی ششمین کشور پرجمعیت در اتحادیه اروپا با 38 میلیون نفر است. ورشو بزرگترین کلان شهر و پایتخت لهستان به همراه شهرهای وروکلاو (Wroclaw) ، پوزنان (Poznań) و گدانسک (Gdańsk) بزرگترین شهرهای لهستان هستند. این کشور با دریای بالتیک و هم چنین کشورهایی بزرگ مانند اوکراین، جمهوری چک، اسلواکی و آلمان هم مرز است. لهستان یک بازار توسعه یافته دارد و قدرت منطقه ای است که هشتمین کشور بزرگ و یکی از پویاترین اقتصادهای اتحادیه اروپا است. ورشو ، پایتخت آن، از بزرگترین و مهمترین شهرها در اروپای مرکزی است. لهستان همراه با استانداردهای بالای زندگی، اقتصاد پر درآمد، کیفیت زندگی، امنیت و آموزش به همان اندازه با اهمیت و با ارزش شناخته می شود.

اگرچه لهستان به اندازه کشورهای فرانسه و ایتالیا مشهور نیست اما دارای جاذبه های گردشگری لهستان خاص خود است و هر سال بازدید کنندگان مختلفی برای دیدن شهرهای این کشور به لهستان می آیند. لهستان تا حد زیادی در روندهای جهانی، عادات پوشش لباس، اختراعات و مواد آرایشی که امروزه هنوز در حال استفاده هستند، نقش داشته است. این کشور پس از پیوستن به اتحادیه اروپا همچنان واحد پولی ملی خود را که زلوتی نام دارد حفظ کرده است. متقاضیان سفر به لهستان می توانند از مکان های مختلفی بازدید نمایند. برخی از این اماکن ذیلا بیان شده اند:

اماکن توریستی لهستان

انواع مختلف ویزای توریستی لهستان

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، افرادی که متقاضی مهاجرت به لهستان به عنوان یک گردشگر هستند، ضروری است ویزای توریستی لهستان را اخذ نموده و برای مدت زمانی که تعیین می گردد در این کشور اقامت داشته باشند. اما این ویزا انواع مختلفی دارد که به هدف گردشگر برای سفر به لهستان بستگی دارد. این ویزا نوعی از ویزاهای کوتاه مدت لهستان محسوب می گردد. هر یک از این ویزاها شرایط خاص خود را دارند و لازم است از شرایط مهاجرت به لهستان از طریق توریستی آگاهی کامل داشته باشید.

انواع ویزای توریستی لهستان عبارتند از:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای توریستی نوع Cنوعی از ویزاهای توریستی و شنگن است که در کلیه کشورهای منطقه شنگن مورد تایید است. فردی که موفق به اخذ این ویزا شده باشد، می تواند برای مدت زمان مشخصی در قلمرو کلیه کشورهایی که در منطقه شنگن قرار دارند، سفر کرده و اقامت داشته باشد.
ویزای توریستی نوع Dاین ویزا دارای اعتبار بیشتری نسبت به ویزای نوع C بوده و مختص افرادی است که قصد دارند برای مدت بیشتر از 3 ماه (حداقل 91 روز) وارد این کشور شده و در یک دوره نیم ساله، چندین بار به لهستان تردد داشته باشند.

مراحل و مدت اخذ ویزای توریستی لهستان

فرآیند اخذ ویزای توریستی لهستان در مراحل مختلفی انجام می گردد که اولین مرحله آن تعیین وقت سفارت است. پس از این که تاریخ حضور شما در سفارت مشخص گردید، باید با کلیه مدارکی که آماده ارائه هستند، به سفارت مراجعه نمایید. مرحله آخر صدور ویزا است که پس از اخذ آن باید وصل شدن ویزا به پاسپورت انجام گیرد. در مجموع پروسه پردازش این ویزا به مدت 2 هفته طول می کشد. اما گاهی اوقات به 30 روز نیز افزایش می یابد که به شرایط فرد متقاضی و مدارکی که ارائه نموده است بستگی دارد.

هر ساله گردشگران بسیاری به این کشور سفر می کنند. لذا با بررسی آمار می توان به شرایط توریستی لهستان پی برد:

تعداد گردشگران در لهستان بر حسب میلیون نفر

مدارک لازم اخذ ویزای توریستی لهستان

اخذ ویزای توریستی لهستان نیازمند شرایط خاصی بوده و اداره مهاجرت کشور لهستان اسناد و مدارکی را برای اخذ این ویزا مشخص نموده است که باید توسط متقاضی تهیه و تسلیم گردد. پس از این که مدارک ارائه شده مورد بررسی قرار گرفت و صلاحیت فرد به اثبات رسید، مرحله صدور ویزا انجام می شود.

شرح مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی لهستان به قرار زیر می باشد:

  • گذرنامه متقاضی که دارای حداقل 6 ماه اعتبار است (پاسپورت قدیمی متقاضی نیز لازم است)
  • تکمیل نمودن فرم تقاضای ویزا و ارائه آن
  • تعداد 2 قطعه عکس در سایز 3.5 در 4.5 (80% اندازه صورت متقاضی)
  • نامه یا گواهی دال بر مناسب بودن شرایط مالی جهت پرداخت هزینه های اقامتی در لهستان
  • مدارکی که رزرو هتل در لهستان را به اثبات برساند
  • ارائه بلیت رزرو شده رفت و برگشت یا 2 طرفه
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • گردش حساب شرکت (برای مدیران عامل)
  •  ارائه فیش حقوقی 3 ماهه اخیر (در صورت شاغل بودن متقاضی)
  • ارائه مدارک شغلی (در صورت شاغل بودن متقاضی)
  • ارائه مدارک مربوط به بازنشستگی و حقوق و دستمزد (برای بازنشستگان)
  • ارائه مدارک دانشجویی و اشتغال به تحصیل (مختص دانشجویان)
  • ارائه نامه NOC (اجازه شوهر یا پدر) مختص بانوان متقاضی

بیان این نکته ضروری است که توصیه می گردد کلیه مدارک فوق را به صورت کامل و بدون نقص ارائه نمایید. چراکه اگر در مدارک شما ناقصی وجود داشته باشد و با درخواست شما موافقت نگردد، قانع نمودن آفیسر جهت اقدام مجدد امری دشوار می باشد. چه بسا در برخی موارد نیز غیرممکن است.

مدارک لازم برای درخواست ویزای لهستان

اگر به این کشور سفر می کنید، در صورتی که شهروند یک کشور غیر شنگن هستید بدون توافق نامه سفر بدون ویزا با آن منطقه، یا اگر برای سفر بدون ویزا از شما رد شده باشد، به ویزای شنگن نیاز خواهید داشت. ویزای کوتاه مدت می تواند برای مقاصد تجاری یا گردشگری و همچنین برای بازدیدهای خانوادگی و تحصیلی کوتاه یا دلایل پزشکی باشد. هنگامی که فرم درخواست ویزای خود را پر کردید و قرار ملاقات رزرو کردید، به مدارک پشتیبانی نیاز خواهید داشت و مدارک زیر را باید ارائه دهید:

  • 2 عکس به سبک پاسپورت که اخیرا گرفته شده است.
  • پاسپورت یا سایر مدارک مسافرتی که بیش از 10 سال قدیمی نیستند و حداقل 3 ماه پس از آن اعتبار دارند.

تاریخ عزیمت شما از منطقه شنگن شما همچنین به بیمه مسافرتی و پزشکی که تا سقف 30000€ (یورو) شما را پوشش می دهد، نامه ای مبنی بر برنامه سفر و هدف از بازدید، و همچنین برنامه پرواز، مدرک اقامت، مدرک وضعیت مدنی شما، مانند ازدواج، نیاز دارید. گواهی و مدرکی که در طول اقامت خود دارای وسایل زندگی هستید. برای سفر به این کشور و دریافت ویزای خود معمولا باید نشان دهید که مقادیر مختلفی پول دارید. برای اقامت تا 3 روز، باید نشان دهید که 67.76€ (یورو) دارید. برای روزهای بیش از 3 روز، مبلغ روزانه 22.60€ (یورو) است که اگر بتوانید ثابت کنید که محل اقامت از قبل رزرو کرده اید، به 4.52€ )یورو( کاهش می یابد.

هزینه صدور ویزای توریستی لهستان

هزینه هایی که برای صدور ویزای توریستی لهستان از سوی دولت لهستان تعیین گردیده است، با شرایط و رده سنی افراد رابطه مستقیم داشته و متغیر خواهد بود. هزینه صدور ویزای توریستی لهستان بدین شرح است:

رده سنیهزینه ویزا به € (یورو)
سن کمتر از 6 سالرایگان
6 الی 12 سال35
بیشتر از 12 سال60

هزینه صدور ویزای توریستی لهستان

شرایط اخذ ویزای لهستان

در شرایطی که برای صدور ویزای توریستی لهستان وجود دارد، نکات مهمی را باید مورد توجه قرار داد و در این بخش لازم می دانیم آن ها را بیان نموده و یادآوری نماییم:

  • ممکن است برخی افراد برای سفر و اقامت لهستان به صورت موقتی و کوتاه مدت، در لهستان دارای دوست یا خویشاوند نباشند تا بتوانند دعوت نامه دریافت کنند. در این صورت آنها باز هم قادر خواهند بود که برای ویزای توریستی لهستان اقدام نمایند. برای این منظور باید پیش از هر گونه اقدامی، هتلی را در کشور لهستان رزرو نمایند.
  • کلیه مدارکی که در بالا اشاره گردید، می بایست به زبان انگلیسی یا لهستانی ترجمه شده و ارائه گردند.
  • دقت داشته باشید که تنها یک بار مجاز به پر کردن فرم درخواست ویزا و ثبت درخواست خود هستید. بنابراین در این مورد دقت نظر کافی را داشته باشید.
  • اگر سن شما بالای 12 سال است، ملزم هستید در وقت سفارت حضور داشته باشید. چراکه یکی از مراحل صدور ویزا، انجام انگشت نگاری خواهد بود.

قطعا بسیاری از متقاضیان ورود به لهستان تصمیم دارند از روش های دیگری برای اقامت در این کشور استفاده نمایند. برای مثال کار در لهستان از اهداف دیگری است که مهاجران به دنبال آن هستند تا ضمن اقامت در این کشور، از درآمد و زندگی جدیدی بهره مند گردند. برای این منظور می توانید از راهنمایی ها و مشاوره هایی که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می دهد، استفاده نمایید. این مشاوره ها به صورت تخصصی و حرفه ای بوده و دقیقا با شرایط فعلی متقاضی مطابقت دارد.

سوالات متدوال در باب ویزای توریستی در لهستان

در این بخش از مطلب در مورد سوالات متدوال در باب ویزای توریستی در لهستان پاسخ های خلاصه ای ارائه  داده ایم:

  • بهترین شهرها برای گردشگری در لهستان چه شهرهایی هستند؟ ورشو، وروکلاو، پوزنان، گدانسک.
  • آیا لهستان کشور خوبی برای تفریح و سفر است؟ لهستان که در مرکز اروپا است دارای مراکز تفریحی و معماری ها و آثار تاریخی زیبا و اصیلی است.
  • چند نوع ویزای توریستی در لهستان وجود دارد؟ 2 نوع
  • ویزای توریستی نوع C لهستان چیست؟ نوعی از ویزاهای توریستی و شنگن است که در کلیه کشورهای منطقه شنگن مورد تایید است. فردی که موفق به اخذ این ویزا شده باشد، می تواند برای مدت زمان مشخصی در قلمرو کلیه کشورهایی که در منطقه شنگن قرار دارند، سفر کرده و اقامت داشته باشد.
  • ویزای توریستی نوع D در لهستان چیست؟ این ویزا دارای اعتبار بیشتری نسبت به ویزای نوع C بوده و مختص افرادی است که قصد دارند برای مدت بیشتر از 3 ماه وارد این کشور شده و در یک دوره نیم ساله، چندین بار به لهستان تردد داشته باشند.
  • مراحل اخذ ویزای توریستی لهستان چیست؟ گرفتن وقت سفارت-آماده کردن مدارک-پرداخت هزینه ها.
  • چقدر طول می کشد تا ویزای توریستی لهستان صادر شود؟ حدود 2 هفته.
  • مدارک عمومی برای ویزای توریستی لهستان چیست؟ پاسپورت-گذرنامه-عکس-مدارک رزور هتل-مدارک بلیط-مدارک مالی-بیمه مسافرتی-فیش حقوقی-
  • هزینه برای آماده سازی مدارک ویزای توریستی لهستان چقدر است؟ €4000 (یورو)
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *