ویزای مسافرتی لهستان

جاذبه های گردشگری لهستان

جاذبه های گردشگری لهستان

لهستان کشوری تاریخی است که دارای 14 سایت میراث جهانی یونسکو است و جاذبه های گردشگری لهستان مجموعه ای از جاذبه های طبیعی بینظیری می باشد. این جاذبه ها شامل کوه ها، پارک های ملی، سواحل ناهموار و برخی از شگفتی های طبیعی غیر منتظره مانند قدیمی ترین معدن نمک جهان است. علاوه بر این نیز این کشور دارای شهرهای قدیمی مانند گدانسک به معماری های قرون وسطایی و بسیار زیبا است. این در حالی است که این کشور در جنگ جهانی دوم تلفات زیادی داشته و برخی از مکان های دیدنی آن نابود شده است. ورشو، کراکوف و وروکلاو شاید برخی از بهترین مکان های دیدنی در لهستان باشند، اما اینها فقط بخشی از جاذبه های شهری این کشور هستند. برای معرفی جاذبه های گردشگری لهستان همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت منتشر شده این مطلب را آماده کرده اند.

معرفی جاذبه های گردشگری لهستان

لهستان اغلب با جنگ جهانی دوم ارتباط نزدیکی دارد. در بیشتر موارد، برداشت های مردم به طور مبهم بعد از تماشای فیلم هایی مانند لیست شیندلر یا پیانیست شکل می گیرد و نه از تاریخ واقعی آن. سالهاست که گردشگران به دلیل روشی که همیشه به تصویر کشیده نمی خواستند به لهستان سفر کنند، اما این مورد اکنون به سرعت در حال تغییر است. لهستان نه تنها تاریخ غنی، بلکه مناظر خیره کننده و شهرهای زیبایی را همراه با فعالیت های جذاب ارائه می دهد. لهستان به دلیل موفقیت در دوران پس از کمونیسم به یک کشور مستقل تبدیل شده است. آمار گردشگری در این کشور ذیلا بررسی شده است:

تعداد گردشگران در لهستان بر حسب میلیون نفراین کشور به دلیل مناظر زیبا، تاریخ غنی، فرهنگ پر جنب و جوش و مکان های تاریخی به یک مقصد معروف اروپایی تبدیل شده است. شما می توانید از دریا، کوه ها و سایر مناظر خارجی در لهستان لذت ببرید. غذاهای خوشمزه و میراث معماری چند مورد دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب لهستان هستند. در اینجا از جمله برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در لهستان معرفی شده اند.

  • معدن نمک ویلیشکا (Wieliczka Salt Mine)
  • یادبود و موزه آشویتس-بیرکنا (Auschwitz-Birkenau)
  • بازار قدیمی ورشو
  • قلعه مالبورک (Malbork Castle)
  • پارک لزینکی (Lazienki Park)
  • جنگل درختان کج گریفینو
  • قلعه سلطنتی واول (Wawel Castle)
  • دریاچه مورسکای اکو (Morskie Oko Lake)
  • تپه های شنی اسلووینسکی (Slowinski Sand Dunes)
  • شهر قدیمی گدانسک (Gedansk Old Town)
  • ساحل رودخانه ویستولا (Vistula River Beach)
  • جنگل بیالوویژا (Białowieża Forest)

مدن نمک ویلیشکا از جاذبه های گردشگری لهستان

ابن معدن نمک که برای قرن سیزدهم است همان اندازه که صدها سال پیش برای اهالی محل آن اهمیت داشت، به همان اندازه اما به یک دلیل بسیار متفاوت نیز اهمیت دارد. این معدن یکی از قدیمی ترین و طولانی ترین معادن نمک در جهان است که عملیات تجاری آن در سال 1996 متوقف شد و از آن زمان به یک جاذبه هنری تبدیل شده است. این معدن نمک دارای راهروها و مجسمه است که همه از دیوارهای سنگ نمک حک شده است. شفت ها و معابر اصلی این معدن که عمق بعضی از آنها به اندازه 327 متر از زیر زمین است به به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا چاله ها و اتاق ها را کاوش کنند و از شگفتی های معماری خیره کننده آن لذت ببرند .در اعماق معدن، یک دریاچه زیرزمینی وجود دارد.

با این حال ، اصلی ترین جاذبه گردشگری در داخل معدن کلیسای سنت کینگا، محفظه ای به طول 12 متر است که همه چیز آن از جمله لوسترهای آویزان و مبلمان از نمک ساخته شده است. این تور تا سالن Erazm Baracz ادامه پیدا می کند، جایی که دریاچه ای شورتر از دریای مرده را پیدا خواهید کرد. این معدن یکی از سایت های یونسکو نیز می باشد.

اردوگاه آشویتس بیرکنا در لهستان

اردوگاه های کار اجباری آشویتس اول و دوم بیرکنا نوع دیگری از جاذبه های دیدنی او تاریخی لهستان هستند. اردوگاه ها واقع در غرب کراکوف، نگاهی دلهره آور به گذشته دارند. بین سالهای 1942 و 1944، نزدیک به 1 میلیون یهودی از کشورهای تحت اشغال آلمان به اردوگاه ها آورده شدند. زندانیان سیاسی، رومی ها و تعدادی از قومیت های دیگر نیز به اینجا اعزام شدند. کمتر از 10% افرادی که به اینجا آمده اند جان سالم به در بردند. در پایان جنگ، با پیشروی نیروهای شوروی به لهستان، نازی ها پیش از فرار اتاق های گاز را ویران کردند. اگرچه آنها موفق به تخریب و آتش زدن بخشی از اردوگاه شدند، اما بسیاری از سازه ها تا به امروز باقی مانده اند.

این اردوگاه ها، که شامل بیش از 300 پادگان و صدها ساختمان دیگر و است، فقط به عنوان بخشی از یک تور با راهنما قابل کاوش است. امروز، این موزه به عنوان یک منطقه مهم تاریخی شناخته می شود و آن را به یکی از مهمترین مکان های پر بازدید در لهستان تبدیل می کند.

بازار قدیمی ورشو از جاذبه های گردشگری لهستان

قدیمی ترین بخش ورشو پایتخت این کشور بازار قدیمی ورشو است که به قرن 13 بر می گردد. اگرچه 85% از این منطقه در جنگ جهانی دوم توسط نازی ها تخریب شده است، اما از آن زمان بازسازی شده است تا دقیقا مانند گذشته بنظر برسد. ترکیبی از معماری قرون وسطایی، گوتیک و ساختمان های رنگارنگ رنسانس و خانه های تجاری، همگی در محبوب ترین میدان شهر وجود دارند. مجسمه برنز قرن نوزدهم از یک پری دریایی با شمشیر نمادی از ورشو از زمان قرون وسطی از جنگ جان سالم به در برد و هنوز هم در میدان ایستاده است.

امروز، میدان بازار محل اقامت بسیاری از کافه ها و رستوران ها و همچنین فروشندگان هنرهای خیابانی و بسیاری از غرفه های سوغاتی است. شعبه اصلی موزه تاریخی ورشو نیز در اینجا واقع شده است و خانه ای برای یک مجموعه هنری عظیم است. موزه ادبیات آدام میکیویچ نیز تنها چند قدم از این بازار فاصله دارد که به معرفی مشهورترین شاعر و نویسنده لهستان می پردازد.

پارک لزینکی از جاذبه های گردشگری لهستان

قلعه مالبورک لهستان

شگفت انگیزترین قلعه های اروپا با تمام شکوه و جذابیت آنها را می توان در شهر مجلل مالبورک یافت. این مکان با یک منظره آرام دارای مناظر تاریخی با معماری قدیمی از قرن 13 است. این قلعه توتونی قرن سیزدهم در ابتدا توسط شوالیه های توتونی ساخته شده است. اگرچه این قلعه به عنوان یک قلعه کوچک ساخته شد، اما متعاقبا طی قرن ها گسترش یافت و سرانجام به یک ساختار عظیم تبدیل شد و یکی از بزرگترین قلعه ها در جهان نام گرفت. امروزه این قلعه به عنوان یک موزه در نظر گرفته شده است و بسیاری از اتاق های اصلی آن کاملا حفظ شده است. از نکات برجسته می توان به آشپزخانه قرون وسطایی مجموعه ای از زره و سلاح شوالیه ها در سالن و برج ها اشاره کرد. این قلعه علاوه بر مجموعه های تاریخی، تعداد زیادی نمایشگاه را نیز در خود جای داده است.

پارک لزینکی از جاذبه های گردشگری لهستان

پارک لزینکی 76 هکتار از مرکز شهر را در بر گرفته است و آن را به یکی از بزرگترین پارک های شهری لهستان تبدیل کرده است. لزینکی برای یک نجیب زاده در قرن 17 ساخته شد. امروز، کاخ آن در جزیره آن همانند باغ های اطراف آن برای عموم آزاد است. تعدادی کاخ و سازه کوچکتر که هم اکنون به عنوان موزه یا گالری فعالیت می کنند و حتی یک معبد کلاسیک به الهه دایانا در آن اختصاص یافته است. یک مجسمه بزرگ از آهنگساز کلاسیک لهستانی، فردریک شوپن نیز در محوطه پارک قرار دارد. مجسمه توسط نیروهای آلمانی در جنگ جهانی دوم حمله به لهستان نابود شد اما در سال 1958 با استفاده از قالب اصلی بازسازی شد. هر بعد از ظهر یکشنبه، کنسرت های رایگان پیانو در پای مجسمه برگزار می شود.

درختان کج گریفینو در لهستان

جنگل کج واقع در خارج از شهر کوچک گریفینو، شگفت انگیز ترین جنگل در لهستان است. در این مکان تعدادی درخت کاج به خودی خود ایستاده اند که با زاویه 90 درجه در پایه خود رشد می کنند و همه به سمت شمال خم شده اند. کاج ها در ابتدا در دهه 1930 کاشته شدند، اما حدود 10 سال طول کشید تا اینکه تنه ها شروع به خم شدن کردند. با وجود بسیاری از تئوری ها، بحث داغ در مورد اینکه آیا انحنای مصنوعی با دستکاری درختان ایجاد شده است وجود دارد یا اینکه این اتفاق به طور طبیعی یا تصادفی رخ داده است. صرف نظر از علت، انعطاف پذیری درختان بسیار عجیب است بخصوص اینکه بقیه جنگل ها مملو از درختان کاج سالم و کاملا صاف هستند. این جنگل مکانی عالی برای پیاده روی در سکوت جنگل است.

دیگر جاذبه های گردشگری لهستان

در اینجا از جمله دیگر جاذبه های گردشگری لهستان به صورت خلاصه معرفی شده اند:

  • جنگل بیالوویژا: با مساحتی بیش از 3000 کیلومتر، یکی از بکر ترین و دست نخورده ترین زیبایی های طبیعی است که می توانید در لهستان از آن دیدن کنید. همچنین این جنگل در بین میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. داشتن طیف گسترده ای از درختان مانند بلوط به قدمت 500 سال از ویژگی های این منطقه است. اگر خوش شانس باشید می توانید یکی از بسیاری از موجودات وحشی موجود در اینجا از جمله عقاب های طلایی، بیسون اروپایی و گوزن را مشاهده کنید.
  • گدانسک: مشهور به عنوان مکانی که جنبش همبستگی در لهستان آغاز شد. سفر با قایق در اطراف بندر به شما امکان می دهد شاهد برخی از بهترین منظره ها در این شهر باشید.
  • ویستولا: به عنوان منطقه تفریحی و گردشگری در وسط شهر ورشو شناخته می شود. ساحل، چمنزارهای طبیعی و گونه های مختلف پرندگان بومی این منطقه را با داشتن رنگ های پر جنب و جوش و جو جادویی خود، به یک نقطه دیدنی و جذاب لهستان تبدیل کرده است.

در این نگارش برخی از جاذبه های گردشگری لهستان به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی شدند. جهت مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان پیشنهاد می کنیم این مقالات را نیز مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *