ویزای مسافرتی نروژ

ویزای توریستی نروژ

ویزای توریستی نروژ

متقاضیان بین المللی و شهروندان خارجی که قصد سفر کوتاه مدت به کشور نروژ را دارند باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای توریستی نروژ انجام دهند، زیرا این مجوز به عنوان حکم ورود برای سفر و گردشگری کوتاه مدت از این کشور اروپایی بسیار مهم می باشد. با توجه به این که متقاضیان ایرانی برای ورود به خاک این کشور نیاز به ویزا دارند. بهتر است پیش از انجام اقدامات لازم و تصمیم گیری برای سفر اطلاعات کاملی در رابطه با ویزای توریستی نروژ به دست آورند. کشور نروژ در شمال قاره اروپا جای گرفته است. شهر اسلو مهمترین شهر این کشور بوده که به عنوان پایتخت نروژ نیز شناخته می شود. تقریبا نیمی از جمعیت کشور نروژ در منطقه جنوبی غربی و در اطراف شهر اسلو زندگی می کنند.

این کشور زیبا دارای مناظر زیبا و چشم نوازی است. به همین جهت هر ساله متقاضیان زیادی به قصد سفر و گردش در این شهر زیبا وارد کشور نروژ می شوند. با توجه به افزایش درخواست و سوالات متداول کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی شرایط اخذ ویزای توریستی نروژ بپردازند. اگر شما نیز قصد سفر و گردش در این شهر زیبا را دارید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید. این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار متقاضیان قرار دهد.

درباره کشور نروژ

کشور نروژ یک کشور اسکاندیناوی است که در شمال غربی اروپا واقع شده است. از کوه ها، فلات ها و یخچال های طبیعی و سایر مناظر طبیعی تشکیل شده است. کشور نروژ که با فنلاند، روسیه و سوئد هم مرز است. از تنگه اسکاگراک از دانمارک جدا شده است. لازم به ذکر است که این کشور با داشتن نام سرزمین وایکینگ ها مشهور است. میراثی که امروز می توان در موزه وایکینگ ها در پایتخت نرو اسلو، مشاهده کرد. این شهر به دلیل داشتن فضای سبز و اماکن فرهنگی مشهور است. نروژ که از لحاظ اقتصادی شرایط بسیار خوبی دارد، دارای یک اقتصاد قدرتمند است. به دلیل داشتن بالاترین رتبه شاخص توسعه انسانی شناخته شده است. این نشان می دهد که نروژی ها دارای بهترین کیفیت زندگی در جهان هستند. کشور نروژ دارای فرهنگ غنی است که با تاریخ این کشور مرتبط می باشد.

با داشتن مناظر جذاب، امکانات درخشان، شهرهای متنوع و فرصت های بی پایان برای حضور در طبیعت، سفر به نروژ گزینه ای جذاب برای همه مسافران است. گذشته از شگفتی های طبیعی این کشور، نروژ دارای مجموعه ای از شهرها و مناطق جالب است که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. اسلو با جذابیت مدرن خود، فضای عالی و دلخوشی های فرهنگی بازدید کنندگان را به خود جلب می کند. این شهر به دلیل داشتن یک صحنه غذایی فوق العاده و پارک جدید مجسمه سازی ویگلند، شناخته شده است. آثار گوستاو ویگلند را در یک فضای باز به نمایش می گذارد. مردم کشور نروژ به زبان های نروژی و انگلیسی تسلط دارند. به همین دلیل، افرادی که قصد دارند به کشور نروژ سفر کنند باید با یکی از این 2 زبان آشنا باشند تا بتوانند با مردم این کشور ارتباط برقرار کنند.

بررسی انواع روادید کوتاه مدت نروژ

متقاضیانی که با هدف گردش، دیدار با اعضاء خانواده و یا بررسی کشور نروژ جهت مهاجرت و اقامت به این کشور سفر می کنند. از این رو باید ویزای توریستی نروژ را دریافت کنند. ویزای توریستی یکی پر مخاطب ترین انواع ویزا می باشد.

رشد گردشگری در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

رشد گردشگری در نروژ

ویزای توریستی در انواع مختلف و با توجه به شرایط شما صادر می شود:

انواع ویزای توریستی نروژتوضیحات
ویزای ترانزیتکشور نروژ در حوزه شنگن قرار گرفته است. حال فرض کنید که می خواهید بین 2 کشور که در حوزه شنگن نمی باشد سفر کنید. حتی ممکن است هواپیما نیاز به سوخت گیری داشته باشد یا نیاز باشد متقاضی خط هوایی خود را تغییر دهد. بدین منظور لازم است فرد ویزای ترانزیت را دریافت نماید.
ویزای کوتاه مدت توریستیبا دریافت ویزای کوتاه مدت توریستی متقاضی می تواند به مدت 3 ماه در کشور نروژ اقامت داشته باشند. به این نکته توجه داشته باشید که بازه زمانی اقامت شما می تواند با توجه به نظر افسر سفارت کم یا زیاد شود.
ویزای بلند مدت توریستیاین ویزا بیشتر توسط والدین افرادی دریافت می شود که در کشور نروژ اقامت دارند. با دریافت این ویزا متقاضیان می توانند به مدت 5 سال به کشور نروژ رفت و آمد داشته باشند. پس از پایان اعتبار 5 ساله ویزا فرد باید به کشور خود بازگردد. اقدامات لازم را جهت اخذ ویزا توریستی بلند مدت انجام دهد.
ویزای مولتی نروژاعتبار این ویزا 10 ساله می باشد. متقاضیان با دریافت این ویزا می توانند باید بعد از 90 روز اقامت در کشور نروژ از این کشور خارج شده و دوباره به این کشور بازگردند.

مدارک لازم هنگام ورود به نروژ

بسته به هدف شما از سفر به این کشور، انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که برای این مناسبت اعمال می شود. چه قصد سفر، تحصیل یا کار و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، بر این اساس باید برای ویزای شنگن درخواست دهید. بعد از اخذ ویزای توریستی نروژ هنگام عبور از مرز به منطقه شنگن، باید ارائه دهید:

  • پاسپورت شما با برچسب ویزا
  • مدرکی مبنی بر اینکه پول کافی برای حمایت از خود در طول اقامت دارید (مثلاًپول نقد یا کارت اعتباری). اگر فرم ضمانت دارید، باید یک کپی از آن را نیز همراه داشته باشید.
  • اسنادی که هدف از بازدید شما را نشان می دهد (مانند دعوت نامه، رزرو هتل و غیره).
  • اگر برای مقاصد توریستی یا خصوصی از منطقه شنگن بازدید می کنید، ارائه بلیط رفت و برگشت یا رفت و برگشت الزامی است.

ممکن است افسر کنترل مرزی از شما بخواهد که اثر انگشت ارائه دهید، در این صورت این اثر انگشت با اثر انگشت ارائه شده در هنگام درخواست ویزا مقایسه می شود. تا زمانی که ویزای شما معتبر است، می توانید آزادانه در منطقه شنگن یا در کشورهای خاص شنگن تحت پوشش ویزا سفر کنید. اگر منطقه شنگن را ترک کنید، برای مثال برای بازدید از انگلستان یا سوالبارد، به ویزای چند بار ورود نیاز خواهید داشت.

نحوه اخذ ویزای توریستی نروژ

از آن جا که کشور نروژ، دارای شرایط بسیار خوبی است. اغلب درخواست ویزاهای بلند مدت آن کمی با دشواری روبه رو است. لذا دریافت ویزای توریستی نروژ، برای ایرانیان، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دریافت ویزای توریستی نروژ، متقاضیان باید به سفارت خانه یا کنسولگری کشور نروژ مراجعه نمایند. با ارائه مدارک ذیل درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای توریستی نروژ اعلام نمایند. جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور مقاله ویزای تحصیلی نروژ را مطالعه بفرمائید.

این مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر (اعتبار پاسپورت باید تا حداقل 90 روز پس از تاریخ بازگشت باشد. در پاسپورت 2 صفحه خالی وجود داشته باشد.)
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای توریستی نروژ و ارائه رسید آن
  • هزینه اخذ ویزای توریستی برای افراد بالا 12 سال بین €80 الی 120€ (یورو) می باشد.
  • ارائه مدارکی از رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور نروژ
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • فتوکپی از مدارک شناسایی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه تاییدیه بیمه مسافرتی
  • هدف از سفر و برنامه سفر به کشور نروژ
  • ارائه مدارکی از محل اقامت در کشور نروژ

نحوه اخذ ویزای توریستی نروژ

دریافت وقت سفارتخانه اخذ ویزای کوتاه مدت نروژ

یکی از مواردی که در زمان شروع امور و آماده سازی برای مهاجرت حائز اهمیت است. ذهن متقاضیان را به خود معطوف می کند. نحوه گرفتن وقت از سفارت خانه نروژ برای ارائه و تحویل مدارک مورد نظر است. ما در این بخش سعی داریم اطلاعاتی کلی در این زمینه در اختیار علاقه مندان قرار دهیم. برای ارائه مدارک به سفارت خانه یا کنسولگری کشور نروژ باید اقدامات لازم در جهت اخذ وقت انجام شود. بدین منظور لازم است کانفرم متقاضی توسط سفارت خانه تایید شود. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای دریافت وقت لازم است مدارکی را ارائه نمایند و مبلغی را نیز پرداخت نمایند. در حال حاضر آدرس سفارت خانه کشور نروژ در تهران فرمانیه (لواسانی)- خیابان سنبل، پلاک 54 است. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به نروژ را مطالعه بفرمائید.

مدت زمان صدور مجوز ورود توریست نروژ

نکات زیر در مرحله اخذ ویزای توریستی نروژ باید مورد توجه متقاضیان قرار گیرد:

  • جهت دریافت وقت از سفارت خانه این کشور باید بین 6 تا 8 هفته زودتر از تاریخ سفر اقدامات لازم انجام گیرد.
  • پس از دریافت وقت مصاحبه از سفارت خانه و اعلام درخواست بین 2 تا 4 هفته زمان لازم است تا درخواست او توسط افسر مربوطه بررسی شود. تصمیم خود را ابلاغ کند.
  • در بدترین حالت ممکن است روند بررسی درخواست ویزای توریستی تا 12 هفته به طول بیانجامد.
  • در زمان نزدیک به تعطیلات، درخواست متقاضیان برای سفر افزایش می یابد. در نتیجه ممکن است روند بررسی درخواست طولانی تر شود.

پس بهتر است اقدامات اولیه در زمان های ذکر شده زودتر انجام گیرد. در این زمینه با مشکلی جدی مواجه نشوند و بتوانند به راحتی مراحل اخذ ویزا را طی کنند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص ویزای توریستی نروژ به دست آوردید. برای مهاجرت و اقامت به این کشور و همچنین کشورهای دیگر، روش های گوناگونی وجود دارد که شما می توانید با مطالعه مقالات اقامت نروژ و راه های مهاجرت اطلاعاتی در این خصوص به دست آورید. همچنین متقاضیان می توانند طی تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با سفر یا مهاجرت به کشور نروژ دریافت نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *